globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pekelník s R6 na Nordschleife
12.12.2017 v 18:25
Nejak to tady na M.cz upada s podobnym zamerenim. Kde sou ty nekonecny diskuze auto vs moto, hadky a moralizovani pod videem naky palby v provozu apod...
Resi se tu politika, rodina a spolecnost obecne castejs nez motorky. Tak tady davam jednoho blazna, kerej si rika Murtanio a svoji R6 ma fakt pekne v pazourach. Porsche, Ferrari atd. polyka ke svacine a vubec se toho neboji.

Docela neprijemnej moment napr. v case 4.43


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pekelník s R6 na Nordschleife

14.12.2017 v 18:20 | Nahoru | #1

assassin píše: sleeper: ono nejde o tu zadokolku, ale o ten motor za zadni napravou. vzduchem chlazena 911 se chova opravdu vyrazne jinak nez "klasicka zadokolka" s motorem vpredu...



To co pises, mi moc smysl nedava, ale treba se mylim. Zadokolka s motorem nad zadni napravou preci bude mit po ubrani plynu mensi tendenci jit do pretaciveho smyku, nez zadokolka s motorem vpredu.
Jak rikam, 911 z 80. let jsme neridili, tak o tom muzeme leda tak polemizovat.

Na rizeni auta (a i motorky) jsem si docela jistej...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pekelník s R6 na Nordschleife

14.12.2017 v 18:29 | Nahoru | #2

SLEEPER píše: To co pises, mi moc smysl nedava, ale treba se mylim. Zadokolka s motorem nad zadni napravou preci bude mit po ubrani plynu mensi tendenci jit do pretaciveho smyku, nez zadokolka s motorem vpredu.
Jak rikam, 911 z 80. let jsme neridili, tak o tom muzeme leda tak polemizovat.

Na rizeni auta (a i motorky) jsem si docela jistej...



On je ten motor za napravou, je to specifikum teto koncepce a jsou tim 911 pověstné.
Je ale fakt, ze jsem nemel moznost si to zkusit - s nakejma 911 jsem sice jel, ale nedovolil jsem si zkoušet s tim jet na hrane.

napadlo me, jak ten jev jednoduse popsat - resp vnest do diskuze aspon trosku relevantni argument - neni to tak, ze by z te koncepce vychazelo, ze je zadokolka s motorem vzadu nachylnejsi k pretacivemu smyku. kdyz to zjednodusime, jsou na tom obe koncepce stejne - jedes v zatacce na hrane, tzn rychlosti, kdy pneumatiky maji temer vycerpany "grip" pricnym zrychlenim od zataceni. v tuhle chvili sundas nohu z plynu, dojde k "preneseni vahy" dopredu, zadni kola jsou min zatizena, ale pricne zrychleni je stejne = utrhnou se do smyku. tohle je uplne stejne u obou koncepci RWD. problem je se zvladnutim toho pretaciveho smyku, u klasickeho RWD vetsinu lehci kontra staci, ale u 911 je ta hmotnost za zadni napravou = opravdu velke "kyvadlo" dost narocna na ridicske umeni...
..nebo spis na psychiku, u klasickyho rwd das kontra, vyslapnes spojku a ono se to obvykle srovna, u 911 to chce naopak slapnout na plyn aby se grip obnovil.. to ale udela malokdo, kdyz si mysli, ze je moc rychlej

ovladani vozidla v pretacivem smyku je jednodussi kdyz je "zadek" lehkej. treba oblibeny drift kary typu nissan sx maji lehkou prdel a dobre se v driftu ovladaji. jde to ale proti "gripu" tzn pokud ma to auto vetsi vykon, ma problem ho prenest na silnici a k pretacivemu smyku dochazi snaze pri akceleraci.

u novejsich porsche to vyresili jak tim ze presunuli spoustu tezkejch dilu dopredu (soucasna 911 se bude motat kolem 50:50) a taky pouzitim te slozitejsi "samozatacejici" zadni napravy (weissach axle)

No mam na porschaky trosku úchylku a krom celyho internetu jsem přečetl kde co...


Naposledy editováno 14.12.2017 18:55:14
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Záhada s baterií Yamaha YZF-R6 Hašlik 11 16.5.2024 v 15:27 pavelgl1
Volnobeh Yamaha YZF-R6 sete111 1 27.4.2024 v 09:38 kokoška.
Označení ložisek v kyvné vidlici Yamaha YZF-R6 Hašlik 4 25.4.2024 v 10:03 Slow
yamaha yzf r6 RJ09 Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R6R Yamahatorr 2 15.3.2024 v 18:23 Yamahatorr
Vymena lozisek v krku rizeni [1, 2] Yamaha YZF-R6 harwey10 35 5.2.2024 v 13:58 Gahan37


TOPlist