Resi se tu politika, rodina a spolecnost obecne castejs nez motorky. Tak tady davam jednoho blazna, kerej si rika Murtanio a svoji R6 ma fakt pekne v pazourach. Porsche, Ferrari atd. polyka ke svacine a vubec se toho neboji.
Docela neprijemnej moment napr. v case 4.43
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pekelník s R6 na Nordschleife
assassin píše: sleeper: ono nejde o tu zadokolku, ale o ten motor za zadni napravou. vzduchem chlazena 911 se chova opravdu vyrazne jinak nez "klasicka zadokolka" s motorem vpredu...
To co pises, mi moc smysl nedava, ale treba se mylim. Zadokolka s motorem nad zadni napravou preci bude mit po ubrani plynu mensi tendenci jit do pretaciveho smyku, nez zadokolka s motorem vpredu.
Jak rikam, 911 z 80. let jsme neridili, tak o tom muzeme leda tak polemizovat.
Na rizeni auta (a i motorky) jsem si docela jistej...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pekelník s R6 na Nordschleife
SLEEPER píše: To co pises, mi moc smysl nedava, ale treba se mylim. Zadokolka s motorem nad zadni napravou preci bude mit po ubrani plynu mensi tendenci jit do pretaciveho smyku, nez zadokolka s motorem vpredu.
Jak rikam, 911 z 80. let jsme neridili, tak o tom muzeme leda tak polemizovat.
Na rizeni auta (a i motorky) jsem si docela jistej...
On je ten motor za napravou, je to specifikum teto koncepce a jsou tim 911 pověstné.
Je ale fakt, ze jsem nemel moznost si to zkusit - s nakejma 911 jsem sice jel, ale nedovolil jsem si zkoušet s tim jet na hrane.
napadlo me, jak ten jev jednoduse popsat - resp vnest do diskuze aspon trosku relevantni argument - neni to tak, ze by z te koncepce vychazelo, ze je zadokolka s motorem vzadu nachylnejsi k pretacivemu smyku. kdyz to zjednodusime, jsou na tom obe koncepce stejne - jedes v zatacce na hrane, tzn rychlosti, kdy pneumatiky maji temer vycerpany "grip" pricnym zrychlenim od zataceni. v tuhle chvili sundas nohu z plynu, dojde k "preneseni vahy" dopredu, zadni kola jsou min zatizena, ale pricne zrychleni je stejne = utrhnou se do smyku. tohle je uplne stejne u obou koncepci RWD. problem je se zvladnutim toho pretaciveho smyku, u klasickeho RWD vetsinu lehci kontra staci, ale u 911 je ta hmotnost za zadni napravou = opravdu velke "kyvadlo" dost narocna na ridicske umeni...
..nebo spis na psychiku, u klasickyho rwd das kontra, vyslapnes spojku a ono se to obvykle srovna, u 911 to chce naopak slapnout na plyn aby se grip obnovil.. to ale udela malokdo, kdyz si mysli, ze je moc rychlej
ovladani vozidla v pretacivem smyku je jednodussi kdyz je "zadek" lehkej. treba oblibeny drift kary typu nissan sx maji lehkou prdel a dobre se v driftu ovladaji. jde to ale proti "gripu" tzn pokud ma to auto vetsi vykon, ma problem ho prenest na silnici a k pretacivemu smyku dochazi snaze pri akceleraci.
u novejsich porsche to vyresili jak tim ze presunuli spoustu tezkejch dilu dopredu (soucasna 911 se bude motat kolem 50:50) a taky pouzitim te slozitejsi "samozatacejici" zadni napravy (weissach axle)
No mam na porschaky trosku úchylku a krom celyho internetu jsem přečetl kde co...
Naposledy editováno 14.12.2017 18:55:14
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Záhada s baterií Yamaha YZF-R6 | Hašlik | 11 | 16.5.2024 v 15:27 pavelgl1 |
Volnobeh Yamaha YZF-R6 | sete111 | 1 | 27.4.2024 v 09:38 kokoška. |
Označení ložisek v kyvné vidlici Yamaha YZF-R6 | Hašlik | 4 | 25.4.2024 v 10:03 Slow |
yamaha yzf r6 RJ09 Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R6R | Yamahatorr | 2 | 15.3.2024 v 18:23 Yamahatorr |
Vymena lozisek v krku rizeni [1, 2] Yamaha YZF-R6 | harwey10 | 35 | 5.2.2024 v 13:58 Gahan37 |