globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Hmotnosti (c)endur
Podzimní zamyšlení
Když jsou na trh uvedený nový motorky, tak se obecně nadává, jaký jsou to těžký mrchy a snad jsem tu někde pochytil, že dřív byly 100 koňový a 100 kilový a že byly víc enduro.
Tak by mě zajímalo, co je vlastně ta pravá (c)enduro nebo dokonce dual-sport motorka?
Vycházím z toho, že takové Varadero má 100 kobyl, litrovej dvouvál a cca 265kg pohotovostní. V-strom 1000 má taky 100 kobyl, taky litrovej dvouvál a papírově 214kg suchou a 238kg pohotovostní. Mně na váze ukázal 249kg (padáky, rám kufrů, nářadí pod sedlem).
To KTM 950/990 je jiná. To je prý lehká motorka. Ale jen v internetové diskuzi, protože podle manuálu má 206/208kg suchou takže cca 233kg pohotovostní. Zase + pár kg za rám a nosič kufrů eventuálně šusplech.
Takové 800kila jako f800gs nebo Tiger 800xc jsou na tom taky trochu líp. F800gs začíná na 194kg suché a 217kg pohotovostní a Tiger 800xc má 190kg suchou a 215kg pohotovostní.
Tenere 660 je na tom ještě líp. Ta má 183kg suchou a 208kg pohotovostní!
Ale to už jsme u motorek, který mají 90, resp 85 nebo dokonce 50 kobyl!!
No a když se koukám na etalony jako Africa Twin 750 202kg suché resp 236kg pohotovostní na 60 kobyl, SuperTenere 750 má taky 203/234kg a 68kobyl...

Záleží samozřejmě i na poloze těžiště, takže
R1200GS 2013 má těžiště 736mm za a 292mm nad osou předního kola (jsem vyčetl z nějakého pdf)
CRF1000L má těžiště 856mm za a 185mm nad osou předního kola (jsem vydedukoval v obrázku, kde je těžiště vyznačené)

Naposledy editováno 28.11.2017 14:08:54

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur

30.11.2017 v 09:57 | Nahoru | #1
vilemx> Ale to co je tam je to co jezdi 99% takovych stroju. Na poradny teren si lidi berou uplne jine stroje s hmotnosti hluboko pod 200kg. Nejde mit v rozumne cene stroj do 120kg, se 100 konmi a zaroven tak pohodlny jako Multistrada, GSA, AT a dalsi. Mozna se to nekomu povede jako ten clanek 2 dny zpatky o silnicnim dvoutaktu do 100kg, ale taky je cena uplne jinde.

(reakce na) Hmotnosti (c)endur

30.11.2017 v 10:15 | Nahoru | #2
puffybodie> A kolikrt jsi v tom terenu byl. ze vis na cem lidi jezdej. Ja obvykle tedy jezdim s lidma co jezdej na mastodontech a do toho tam nekde lita nekdo na ostrym.

(reakce na) Hmotnosti (c)endur

30.11.2017 v 11:07 | Nahoru | #3

puffybodie píše: Ale to co je tam je to co jezdi 99% takovych stroju. Na poradny teren si lidi berou uplne jine stroje s hmotnosti hluboko pod 200kg. Nejde mit v rozumne cene stroj do 120kg, se 100 konmi a zaroven tak pohodlny jako Multistrada, GSA, AT a dalsi. Mozna se to nekomu povede jako ten clanek 2 dny zpatky o silnicnim dvoutaktu do 100kg, ale taky je cena uplne jinde.


Už se opakuji, ale do příchodu Transalpu nešlo mít v rozumné ceně dvouválcové enduro do 200 kg a 50 koní, do příchodu LC8 950 nešlo mít v rozumné ceně stroj do 200 kg se 100 konmi a zároveň tak pohodlný, jako Multistrada, GSA, AT a další. Do příchodu 1290 nešlo mít v rozumné ceně stroj do 230 kg se 160 koňmi a zároveň tak pohodlný.... Říká se tomu vývoj a časem, bude- li tlak zájemců nebo nutnost výrobců udělat si reklamu, se prostě 100 koňové víceválcové opravdové kapotované enduro v rozumné ceně hluboko pod 200 kg objeví.
Nevím, kolik toho máš odježděno na velkých endurech v terénu (tedy opravdu mimo cesty) - nerýpu do tebe, jako že neumíš, ale kvůli tomu, zda máš zkušenost a odkoukáno, co dokáží jiní. Podle příspěvků tipuji, že patříš k těm 99 %, pro které je postnutý výlet do Vladivostoku hard core expedicí a Mutlistrada endurem. Jenže pak je tady to 1 %, ke kterému se nestydatě hlásím, pro které to je prostě jen dálkový výlet , který si člověk musí odsedět a zvládne jej drtivá většina motorek a lidí (i bez zkušeností s jízdou v terénu), kteří k tomu seberou odvahu.
A výrobci moc dobře vědí, že kvůli tomu 1 % (ze kterého si funglovku koupí tak každý desátý), se nevyplatí investovat do vývoje nových převratných řešení, tlačit váhu dolů a odolnost nahoru. Takže pro 99 % je třeba nová CRF povedená motorka, kterou ani nestačí vyrábět, jaký byl po ní hlad. Jenže pro 1 % to je dvacet let zastaralý koncept, kteý ve vhodnosti použití v terénu nebyl schopen překonat ani původní litrovou LC8.

Naposledy editováno 30.11.2017 11:17:59
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rozšíření bočního stojánku Triumph ... Triumph Tiger 800 XC karosa 7 7.5.2024 v 08:39 Radek_S
Kola z BMW F850GS na 800GSA BMW F 800 GS, BMW F 800 GS Adventure, BMW F 850 GS MartasUS 1 4.5.2024 v 11:25 Tomassino
F 800 GS - 2024 [1, 2, 3] BMW F 800 GS 1705ol 87 25.4.2024 v 10:45 Míra1970
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Vyplatí se kupovat Hondu AT xrv 750... Honda XRV 750 Africa Twin Kadlina 16 4.4.2024 v 21:40 Anti


TOPlist