bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: ČZ 175 jede náladově (ztrácí výkon)
20.9.2017 v 21:38
Zdarec chlapy, potřeboval bych poradit. Mám ČZ 175/487 a mám problém s tím, že je neskutečně náladová a nechce kloudně jet. Abych to více popsal, tak za studena sice chytne na třetí našlápnutí ale po přidávání plynu střílí (jak do výfuku tak do vzducháče). Po rozjetí se dá jet, ale furt se jí nechce do vysokých otáček. při vyšších otáčkách začíná ztrácet výkon a střílet do výfuku. Po mírném zahřátí má alespoň chvilky kdy jede jako nová, ale stejně je to jen krátkodobé. Např. dnes jsem jel z práce, ze začátku hrůza, poté cca na 4km. bez problému (krásný zátah a rychlost okolo 110) ale najednou začne z ničeho nic střílet do výfuku a absolutně ztratí výkon. Netuším čím už to může být... Nová cívka, svíčka, kabel, fajfka, karbec seštelovaný (včetně bohatosti)...

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 175 jede náladově (ztrácí výkon)

20.9.2017 v 21:41 | Nahoru | #1
predstih, dobijeni, baterka

(reakce na) ČZ 175 jede náladově (ztrácí výkon)

20.9.2017 v 21:43 | Nahoru | #2
KubaLC8> Baterka nová, dobíjecí relé taky a s předstihem se dlouhou dobu (od posledního seštelování nehýbalo)...

ČZ 175 jede náladově (ztrácí výkon)

20.9.2017 v 21:46 | Nahoru | #3
Jediné co mě ještě napadá, je jestli není mírně přidřený píst. Má to najeto 22 000km (vím je to na starý dvoutakt opravdu hodně), ale problémy to předtím vůbec nedělalo a liju do benzínu dost kvalitní olej (STIHL)

ČZ 175 jede náladově (ztrácí výkon)

20.9.2017 v 23:07 | Nahoru | #4
Tak to skontroluj. Zhodiť koleno výfuku, hlavu a valec a nahodiť všetko naspäť je otázka hodiny aj s cigaretou. Ináč, nie je mi jasné, prečo leješ hypersupermega olej do motora, ktorý je stavaný na M2T. Aj keď sme za mlada vŕtali tieto motory na 220 ccm, nikdy sme tam nedávali iný olej, ako M2T, pretože iný proste nebol. A všetko fungovalo, ako malo.

ČZ 175 jede náladově (ztrácí výkon)

21.9.2017 v 00:02 | Nahoru | #5
Zhoť víko od zapalování a chytnou za vačku. Pokud s ní bude možné hýbat, tak máš zničené ložisko u dynama. Mimochodem tohle dělají ty super hyper moderní oleje. Jistě mažeš v poměru 1:50 že ano!

ČZ 175 jede náladově (ztrácí výkon)

21.9.2017 v 08:19 | Nahoru | #6
Ten tvůj hodně kvalitní olej je u našich veteránů hodně k hovnu, m2t a běžný motorák mu neublíží tak jako ty hodně kvalitní. Závada může být kdekoliv a zbývá ti ještě seřízení zapalování tak proč jsi ho neudělal?

ČZ 175 jede náladově (ztrácí výkon)

21.9.2017 v 12:24 | Nahoru | #7
Stihl do ČZ? Jsem si vždycky myslel že to jsou nějaké zahradní stroje nebo pily.

ČZ 175 jede náladově (ztrácí výkon)

21.9.2017 v 15:55 | Nahoru | #8
Olej je OK, motorová pila je určitě víc namáhaná než nějaká číza.
Tipuju závadu, jako vždy, na zasviněný karburátor. Nejspíš se ti z naturalu uvolňují pryskyřice a zalepují trysky, a jejich drobné částečky způsobují netěsnost ventilu na plovákové komoře a nemůžou projít přes trysky. Dej tam Vervu 100.

ČZ 175 jede náladově (ztrácí výkon)

21.9.2017 v 16:11 | Nahoru | #9
jeste gufero na klice pridam a uz to mas komplet

2 reakcí na tento příspěvek ČZ 175 jede náladově (ztrácí výkon)

21.9.2017 v 18:04 | Nahoru | #10
osobne jsem najel na sve Čz pres 90tis a mam tam udelán třetí výbrus, vždy výbrusy po 40tis km, a jede skvěle a to tam celou dobu liju olej pro pily husqwarna, bzdy v pomeru mezi 1:40 az 1:50, gufera jsou jeste original. Za komančů nebylo nic jiného než m2t, ale dnes jsou ty oleje jinde, kdyz už musí umazat pily ktere dosahuji 16tis otacek. Před 15cti lety jsem na mustangu resil tu samou závadu a pomohla vymena lozisek kliky a nová gufera na klice

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 175 jede náladově (ztrácí výkon)

21.9.2017 v 21:36 | Nahoru | #11

Feiver píše: osobne jsem najel na sve Čz pres 90tis a mam tam udelán třetí výbrus, vždy výbrusy po 40tis km, a jede skvěle a to tam celou dobu liju olej pro pily husqwarna, bzdy v pomeru mezi 1:40 az 1:50, gufera jsou jeste original. Za komančů nebylo nic jiného než m2t, ale dnes jsou ty oleje jinde, kdyz už musí umazat pily ktere dosahuji 16tis otacek. Před 15cti lety jsem na mustangu resil tu samou závadu a pomohla vymena lozisek kliky a nová gufera na klice


Právě jsi potvrdil moji myšlenku, děkuji! Jen tak mimochodem ty jsi najel na ČZ 90 tis. Km a po 40 tis. Km jsi dělal výbrus. To gratuluji! Já jsem se svojí Jawa najel 80 tis. Km. Na jeden výbrus, mazáno M2t poměrem 1:33. Jo a ta ložiska, tak to bych taky předpokládal. Jinak moje Jawa i po 80 tis. Km stále jede, ale začíná už zvonit. Jestli tu bude zájem, předvedu, jak běží, dám sem video

(reakce na) ČZ 175 jede náladově (ztrácí výkon)

22.9.2017 v 17:59 | Nahoru | #12
Feiver> Máš recht. Kdysi jsem měl J250-353, párkrát jsem i lehnul a jednou dostala ránu na vačku přerušovače, až se ohnul čep kliky. Jezdilo to dál, ale čím dál hůř. Po cca jednom tísíci km se všemi popisovanými příznaky - náladové startování a roztlačování za studena i za tepla, ztráta výkonu po zahřátí, do kopce to z ničeho nic jelo jen na náhodné výbuchy atd. Nikdy jsem to neopravil, šla na díly. Ale jak to tak popisuješ, muselo to být ložisko a s ním pak gufero na klice.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 175 jede náladově (ztrácí výkon)

23.9.2017 v 10:39 | Nahoru | #13

udinar píše: Právě jsi potvrdil moji myšlenku, děkuji! Jen tak mimochodem ty jsi najel na ČZ 90 tis. Km a po 40 tis. Km jsi dělal výbrus. To gratuluji! Já jsem se svojí Jawa najel 80 tis. Km. Na jeden výbrus, mazáno M2t poměrem 1:33. Jo a ta ložiska, tak to bych taky předpokládal. Jinak moje Jawa i po 80 tis. Km stále jede, ale začíná už zvonit. Jestli tu bude zájem, předvedu, jak běží, dám sem video



ludo nemá cenu zabývat tím jak je M2T zastaralý, srovnávat ho s oleji do motorových pil, měnit poměry co stačí a nestačí, vnášet do toho myšlenky a teorie, nahrazovat množství kvalitou,

už to víš, staré javy čezety pincky 1:33 M2T, to je svaté a boží miloš

3 reakcí na tento příspěvek ČZ 175 jede náladově (ztrácí výkon)

23.9.2017 v 12:26 | Nahoru | #14
Ano tak je to tak to ma byt...M2T 1:33 jestli někdo najíždí s Jawou pár set km ročně,lije tam nějaký olej co vyvinula pro Jawy "NASA" za XXX litr tak ať to dělá Ale pokud někdo jezdí tisíce ročně tak nevidím smysl v tom nechat proletět výfukem XXX peněz navíc.Sucháč to sám potvrdil objel to kolem,kupoval tam ty nejlevnější oleje co byly a ???? Nevzpomínám si že by psal o tom že by zadřel A myslím že na té jeho cestě dostala ta Jawka mnohem větší záhul než když na ní jede nějaký rádoby Jawák na nějaký přiblblý sraz 2x ročně a tvrdí že M2T je na hovno.

Jawě zdar,M2T zvlášť

(reakce na) ČZ 175 jede náladově (ztrácí výkon)

23.9.2017 v 16:35 | Nahoru | #15
sekáčmagor> nebo si myslet když dám drahý olej mohu ho lét méně, jako třeba mám škodovku tak místo 4 litrů dám do motoru jen dva je to logické dvojnásobná kvalita

ČZ 175 jede náladově (ztrácí výkon)

23.9.2017 v 17:02 | Nahoru | #16
nějak mě v tom seznamu nových věcí a udržby chybí čištění výfuku ,nový vzduchový filtr ,kontrola víčka nádrže a kontrola hadry v sání,kontrola hadišky,filtru v nádrži ppř dalšiho palivovyho filtru

(reakce na) ČZ 175 jede náladově (ztrácí výkon)

23.9.2017 v 19:29 | Nahoru | #17

felixxx píše: ludo nemá cenu zabývat tím jak je M2T zastaralý, srovnávat ho s oleji do motorových pil, měnit poměry co stačí a nestačí, vnášet do toho myšlenky a teorie, nahrazovat množství kvalitou,

už to víš, staré javy čezety pincky 1:33 M2T, to je svaté a boží miloš


(reakce na) ČZ 175 jede náladově (ztrácí výkon)

23.9.2017 v 19:30 | Nahoru | #18

sekáčmagor píše: Ano tak je to tak to ma byt...M2T 1:33 jestli někdo najíždí s Jawou pár set km ročně,lije tam nějaký olej co vyvinula pro Jawy "NASA" za XXX litr tak ať to dělá Ale pokud někdo jezdí tisíce ročně tak nevidím smysl v tom nechat proletět výfukem XXX peněz navíc.Sucháč to sám potvrdil objel to kolem,kupoval tam ty nejlevnější oleje co byly a ???? Nevzpomínám si že by psal o tom že by zadřel A myslím že na té jeho cestě dostala ta Jawka mnohem větší záhul než když na ní jede nějaký rádoby Jawák na nějaký přiblblý sraz 2x ročně a tvrdí že M2T je na hovno.

Jawě zdar,M2T zvlášť


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 175 jede náladově (ztrácí výkon)

23.9.2017 v 19:41 | Nahoru | #19
sekáčmagor> Postav se k tomu z opačné strany, tedy co se od oleje do dvoutaktu žádá.
1. Mísitelnost s benzínem, nesmí sedat ke dnu.
2. Průchodnost karburátem a schopnost rozprášení se v karburátoru.
3. Schopnost proniknout ke všem pohyblivým částem motoru a vytvořit zde rovnoměrný film, tedy přilnavost a soudržnost
4. Chránit proti korozi, neabsorbovat vodu, mít odolnost v agresivním a kyselém prostředí vodních par a oxidu uhličitého
5. Umazat všechny pohyblivé díly studeného i teplého motoru, udržet se na povrchu dílů v rovnoměrné a co nejsilnější vrstvě, která se netrhá a zabezpečí mazání v kontaktní části valivých ložisek a hydrodynamickou vrstvu na pístu
6. Nesmí se napalovat v drážkách pro pístní kroužky, tj. musí vydržet vyšší teplotu
7. Musí se co nejlépe spálit, co nejmíň karbonovat na pístu, hlavě a ve výfuku
Z tohoto úhlu pohledu klasický minerál M2T neobstojí, leda tak na mazání bicyklu. A kdo je zbytečně šetřivý, platí dvakrát.
A mimochodem, pan Suchý sice lil do svojí 350 různé levnější 4T oleje, ovšem s těmi se taky s ohledem na nejrůznější aditivaci nemůže nějaké M2T porovnávat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 175 jede náladově (ztrácí výkon)

23.9.2017 v 21:03 | Nahoru | #20
Beranidlo> s ohledem na tvůj věk ti bohužel nemohu adekvátně odpovědět aniž bych tě urazil takže se budu tvářit že jsem Tvůj příspěvek nečetl...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 175 jede náladově (ztrácí výkon)

23.9.2017 v 23:27 | Nahoru | #21
sekáčmagor> Tak speciálně pro tebe a zpátky do osmdesátých let. Na pumpách byl ve stojanech mix a tohle jsem i já tankoval do fechtlů, Jaw, Trabantů, Wartburgů a podobného haraburdí. Kdo měl křáp o třídu výš, tedy krosku ČZ, tak vždycky jenom Super a M6A, tedy s aditivy pro lepší rozpustnost nečistot. Taky byl tehdy benzín s tetraetylem olova a bez lihu, což dávalo minerálním olejům o dost větší šanci umazat motor. Kdo jezdí v dnešní době směs naturalu 95 a M2T, je s prominutím vůl a zbytečně si koleduje.

Naposledy editováno 23.09.2017 23:31:14

(reakce na) ČZ 175 jede náladově (ztrácí výkon)

24.9.2017 v 11:13 | Nahoru | #22

Beranidlo píše: sekáčmagor> Tak speciálně pro tebe a zpátky do osmdesátých let. Na pumpách byl ve stojanech mix a tohle jsem i já tankoval do fechtlů, Jaw, Trabantů, Wartburgů a podobného haraburdí. Kdo měl křáp o třídu výš, tedy krosku ČZ, tak vždycky jenom Super a M6A, tedy s aditivy pro lepší rozpustnost nečistot. Taky byl tehdy benzín s tetraetylem olova a bez lihu, což dávalo minerálním olejům o dost větší šanci umazat motor. Kdo jezdí v dnešní době směs naturalu 95 a M2T, je s prominutím vůl a zbytečně si koleduje.


Tak speciálně pro tebe:podle toho co píšeš tak jsi na tom byl v osmdesátých letech velmi špatně... já měl v osmdesátých letech postupně Hondu CB 900 F2 Bol d Or,Suzuki Katanu a Yamahu XS 1100.K tomu jsem měl vždy alespoň tři Jawky.Auto jsem napřed Žigulíka a od roku 86 Cryslera 180.S dvoutaktama jsem vždy jezdil ajezdím na M2T a NIKDY!!!! jsem nezadřel.A to i nyní jezdím na Jawkách min.8000 km ročně.A nikomu neříkej vole nikdy nevíš kdy toho dotyčného náhodou potkáš.

ČZ 175 jede náladově (ztrácí výkon)

24.9.2017 v 12:09 | Nahoru | #23
Pro všechny, kromě pana sekáče.
M2T je minerální olej, vyvinutý před padesáti lety, protože s postupným vývojem olejů pro čtyřtakty přestaly tyto vyhovovat kvůli horší spalitelnosti tehdejších aditiv. Mazivost M2T je dána viskozitou, tedy délkou a vazbami v řetězci molekul. Delší řetězec ovšem taky nehoří dvakrát nejlíp a vzniká karbon. Moderní oleje mají menší viskozitu, tedy kratší řetězec s jiným uspořádáním a tím i lepší spalitelnost. Aditiva jsou také dobře spalitelná. Aditiva mají za úkol zlepšit mazání v kontaktních plochách valivých ložisek, udržet i tenčí vrstvu mazacího fimu stabilní, například po setření pístním kroužkem. K umazání motoru pak stačí i menší množství oleje. Tolik k oleji samotnému. Další věc je benzín. Obsah lihu v naturalu 95 snižuje stabilitu benzínu, který je náchylný k vytváření a vylučování pryskyřic. Přidáním oleje se tato vlastnost rozhodně nevylepší. Dřív se u motorek varovalo před ponecháním benzínu v plovákové komoře, aby po odpaření benzínu zbylý olej nezalepil trysky. Dnes s varuje před použitím naturalu, protože vyloučené pryskyřice jsou na rozdíl od oleje nerozpustné.

ČZ 175 jede náladově (ztrácí výkon)

24.9.2017 v 18:59 | Nahoru | #24
Mám pro vás jednu myšlenku k zamyšlení. Vy co zatracujete M2T si asi myslíte, že je to neustále ten samý olej jako v osumdesátých letech. Musím vám říci, že jste na omylu! Dnešní M2T obsahují stejná aditiva jako jiné oleje. M2T totiž dneska splňují API TB-TC a to mají i dnešní polosintetiky.

ČZ 175 jede náladově (ztrácí výkon)

24.9.2017 v 19:29 | Nahoru | #25
Možná se dnešní M2T vůbec nevyrábí u nás. Pochybuju totiž, že by se pro těch pár litrů toho nejlevnějšího někdo takhle snažil. Možná se koupí v Rusku pár sudů MS-20, který odpovídá viskozitou a jakostně bude nejspíš taky vyhovující.Třeba zde:
https://moskva.all.b...g422036#.WcflcsZpGLk
Ten MS-20 měly v návodu krosky ČZ vyvážené do SSSR, v poměru 1:20 s Ba96. V tom návodu byla varianta Bel-Ray MC-1 v poměru 1:40, který se dá stále ještě koupit:
https://www.amazon.c...Engine/dp/B0045L919G
U toho MC-1 je zajímavý současný dovětek - žádné přívěry, žádné autolube, žádný lih (methanol fuel 12,8 oz - což je 10% dřevního lihu)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
ČZ 175/487 kvalty jako neutrál ČZ 175/487 Rider372 15 16.3.2024 v 10:48 Kalasnikov
Jsou rozdíly mezi starpákami ČZ 175/487 milous_xx 10 24.2.2024 v 16:44 Destroyer
Vape 6v na 12v ČZ 175/487 milous_xx 5 31.12.2023 v 15:37 Kohlstein
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
ojnice originál nebo CKR ČZ 175/487 milous_xx 4 16.8.2023 v 18:26 kuba350


TOPlist