bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak zatáčet na motorce
 
28.8.2017 v 13:20
Dobrý den,

Začínám Dělat autoškolu, za pár dní bych měl jít na první jízdy s instruktorem...

Potřebuji si ale ujasnit pár věcí, Na věci které tu za chvíli položím, mi v Autoškole nedokázali dá se říct odpovědět, respektive každý tvrdil něco jiného...

Jedná se o to že na motorce jsem nikdy před tím nejezdil takže nemám žádné zkušenosti....

Tudíž bych se chtěl zeptat jak na motorce zatáčet

Koukal jsem na pár videí, i na pár příspěvků zde na foru ale moc moudrý nejsem, spíše se mi to všechno plete...

Zde na foru jsem koukal že existuje takzvané kontra řízení

( prý stačí odtlačit pravé, nebo levé řídítko a motorka zatočí prakticky sama. Aspoň tak jsem to tedy pochopil já )

Ilustrační obrázek zde: http://www.suzukiba...oads/2680_kontra.jpg

Abych to lehce rozvedl pochopil jsem to tak, že když odtlačím například pravé řídítko motorka zatočí Doprava, a zase naopak, když odtlačím levé řídítko motorka zatočí do Leva

( Zároveň jsem ale pochopil že tento jev funguje pouze při určité rychlosti cca od 30 km/h )

Zároveň jsem koukal na video viz zde:

A tam na řídítka tlačí jakoby z vrchu...

Mohl by mi tedy někdo srozumitelně vysvětlit, jak tedy na motorce zatáčet ?

Předem Děkuji

( Pokud na vás tento dotaz působí směšně, tak se omlouvám, ale rád bych si ujasnil pár věcí, než sednout na motorku a něco udělat... )

Pokud jsem dal tento dotaz do nesprávné sekce, tak se omlouvám, ale jsem tu dnes poprvé.

2 reakcí na tento příspěvek Jak zatáčet na motorce

8.9.2017 v 14:41 | Nahoru | #1
presne tak - odstrediva sila (drobna ale ke sklopeni motorky z kolmeho postaveni bohate postacujici) je nasledek tveho (drobneho) kontrapohybu, naklon opacnym smerem je nasledkem teto odstredive sily, zataceni ve smeru naklonu je nasledek toho naklonu, odstrediva sila (tentokrat uz docela velka a opacnym smerem) je nasledek toho zataceni, a ustalena jizda v zatacce je nasledkem vyrovnani momentu vznikleho od odstredive sily (snazici se motorku narovnat) a opacneho momentu od teziste posunuteho naklonem mimo kontakt stycnych bodu pneumatik s asfaltem (snazici se motorku slozit k zemi)..

a obdobne to funguje kdyz vynechas prvni bod, a vneses rovvnou klopivy moment tim vysednutim (nebo poryvem vetru, vnejsi silou atd)

+ jeste me napada docela dulezita poznamka (mozna opomijena v te uvaze s trajektorii predniho kola??) jestli si pocitas s tm ze to kolo se neodvaluje jen ve smeru jizdy, ale taky napric pneumatikou od vetsich polomeru uprostred, k mensim na okraji. predpokladam ze ted uz vse jasne ?

(reakce na) Jak zatáčet na motorce

9.9.2017 v 07:05 | Nahoru | #2
kerut> Nevim jestli tvuj avatar jsi opravdu ty. Spíš bych řekl, že jsi vyfotil něčí reakci na sebe sama ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zatáčet na motorce

10.9.2017 v 17:14 | Nahoru | #3

kerut píše: presne tak - odstrediva sila (drobna ale ke sklopeni motorky z kolmeho postaveni bohate postacujici) je nasledek tveho (drobneho) kontrapohybu, naklon opacnym smerem je nasledkem teto odstredive sily, zataceni ve smeru naklonu je nasledek toho naklonu, odstrediva sila (tentokrat uz docela velka a opacnym smerem) je nasledek toho zataceni, a ustalena jizda v zatacce je nasledkem vyrovnani momentu vznikleho od odstredive sily (snazici se motorku narovnat) a opacneho momentu od teziste posunuteho naklonem mimo kontakt stycnych bodu pneumatik s asfaltem (snazici se motorku slozit k zemi)..



Profesore, uz ti nekdo rekl, ze odstrediva sila NEEXISTUJE?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist