globalmoto_duben_nolan





Téma: SC30 Servis rozvodového řetězu.
Napínák a řetěz ventilového rozvodu je známá slabina typu SC30. Přidejte vaše zkušenosti z údržby.

Naposledy editováno 16.08.2017 15:45:53

SC30 Servis rozvodového řetězu.

19.10.2017 v 22:33 | Nahoru | #1
Nový přístup k opravě napínáku rozvodového řetězu. Z Facebookové diskuze vyplynulo, že drahé výměny originálního napínáku nevedou k uspokojivému výsledku.
Rusové mají úspěch s předělávkou na ozubový zámek. Předpoklad je zaslání starého napínáku a ivestice 71 €uro.
Z Anglie přišlo doporučení na prosté vyčištění a naplnění novým olejem. Poněkud odvážné je doporučení neměnit řetěz. Ovšem může to mít rozumný důvod. Sériové napínáky začínají zlobit už po 20 tisících, ačkoliv po vymontování nevykazují ŽÁDNÉ VADY. Průtah řetězu, který sloužil 2 - 3 roky je zanedbatelný v řádu jednotek milimetrů…

SC30 Servis rozvodového řetězu.

25.10.2017 v 01:13 | Nahoru | #2
Z Japonska je nápad použít napínák z Hondy CB750.
Podle fotek tam pasuje a netrpí vadou hydraulického zámku.

SC30 Servis rozvodového řetězu.

2.11.2017 v 15:19 | Nahoru | #3
Zajímavé info, je vidět, že se o motorku hodně zajímáš. Mě osobně by zajímalo, jak je to s výměnou rozvoďáku resp. napínacích kladek, případně samotného napínáku na CB 1300 (SC54)? Mám s najeto 115 000 km a nevím, jestli už třeba není čas. V manuálu o tom není ani zmínka, ale když čtu články, kde vývojáři počítají s orientační životností motocyklů nebo motorů pouhých 100 000 km, nenechává mě to klidným. Díky za info. Kuba

SC30 Servis rozvodového řetězu.

2.11.2017 v 21:21 | Nahoru | #4
Kuba-CB> Prošel jsem nemecké fórum nekolik let zpětně a nikdo rozvodový řetěz neměnil. Prolistoval jsem zběžně dílenský manual (je to 400 stránek) a nevšiml jsem si, že by tam byly tolerance na měnění rozvodového řetězu. Ani v uživatelské příručce.
*
Chápal bych, kdybys z motoru slyšel divné zvuky a napínák už byl na konci dráhy. Pak bys měl uvážit koupi nového děleného řetězu.
*
Pro tvojí informaci: měl jsem venku vodítka (kluzáky) a viděl jsem jak jsou vyrobené, Je to sendvič svařený z plechu a gumy. Řetězu se dotýká kovová naolejovaná cast vodítka a jeho životnost je dlouhá.

SC30 Servis rozvodového řetězu.

16.1.2018 v 12:22 | Nahoru | #5
Čauec Big One, díky za info, nicméně stejně nejsem v klidu :) Když se dívám na ceny náhradních dílů, tak originální rozvoďák od Hondy stojí nějakých 2800, značka Morse dokonce 1600,- Kč, což není žádná investice, když vezmu, že "životnost" je přes 100 000 km. Takže osobně to raději vyměním, jen nevím, jestli vyměnit pouze řetěz, nebo raději i ty napínací kladky, resp. kluzáky, které řetěz vedou. Jinak bych neřekl, že mám s řetězem nějaký problém, zvuk motoru je tichý, není nic slyšet. Dřív jsem měl Hondu CB 1000 - to stejné, co máš ty, a tam jsem s řetězem měl problém. Spíš byl teda problém s napínákem, údajně to byla moucha i CBR 1000 F, že ten hydraulický napínák rostě zlobil. Já si tenkrát nechal vyměnit rozvoďák a po cca 500 km to začalo zase chrastit. "Odborníci ze servisu mi řekli: Však jste chtěl vyměnit rozvoďák, o vodících lištách jste nic neříkal. Takže ten den to bylo naposledy, co jsem si nechal někým hrabat v motoru a od té doby to dělám všechno sám. raději si to sprasím sám, než aby to sprasilo nějaké prase, byť ve značkovém servisu. Iluze už si nedělám. Takže co? Doporučuješ nějaký konkrétní postup?? :) Kdyžtak mi prosím napiš na mail, tady na tu tvou odpověď jsem narazil víceméně náhodou. 721778666@seznam.cz Díky moc. Kuba

SC30 Servis rozvodového řetězu.

16.1.2018 v 12:30 | Nahoru | #6
ještě jsem zapomněl napsat jednu věc, která mě trochu vede k výměně. Když dělám ventily jednou za 25 000 km, tak už mi od cca 50 000 nebo 75 000 km nesedí rysky na kolečkách na vačkových hřídelích s ryskama, které jsou dole na klice. Když nastavím rysky dole dle návodu, tak už je vidět, že jsou rysky nahoře o cca 5 mm posunuté. Prostě to nelícuje tak, jak je v manuálu nakresleno. Tak si říkám, že jestli je rozvoďák byť jen trochu natažený, bude toto ten problém. A řekl bych, že i díky tomu nemám úplně plynulý a vyrovnaný volnoběh. Označil bych za takový houpavý :) Jakoby v pravidelných intervalech se zvyšuje a snižuje, jakoby přehupuje. Když přidám třeba jen na 1100 nebo 1200 otáček, chod se stabilizuje a tento neduh zmizí. Ale na otáčky někde kolem 850 nebo 900 nebo kolik tam mám, je tato nepravidelnost slyšet. Loni jsem potkal velmi hezkou a zachovalou CB 1300 která měla dle jejího majitele poctivé kilometry a bylo to někde kolem snad 10 000 nebo 20 000 km (už si nepamatuju přesně) a ta měla volnoběh ukázkový. Pravidelný, krásný, tak bych si to představoval. Tak si říkám, jestli i toto nemá s rozvoďákem něco společného, jestli ten motor prostě neběhá už malinko jinde, než by měl - usuzuju dle nesedících rysek. Dík za info.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
nová kniha - Motocykly v Českoslove... ČZ 175/477, Jawa 250 Pérák, Honda CB 1000F, Manet Ta... Dolin 19 16.11.2023 v 15:42 cmiral
Automaticky sytic, kam a jak zapojit [1, 2] Honda CB 1000F Bougee 41 3.11.2023 v 10:43 Krautkopf
Honda CB 1300 versus Suzuki GSX 1400 [1, 2, 3] Honda CB 1300 pixels1 63 27.9.2023 v 20:15 dajos
Honda CB 1300 S - barevná kombinace Honda CB 1300S Obdélník 4 31.7.2023 v 22:46 Obdélník
Honda CB1000R Honda CB 1000F, Honda CB 1000R, Honda CB 1100 RS Beride 4 6.7.2023 v 20:10 MungoJerry


TOPlist