globalmoto_unor





Téma: Použítí TL pneu s duší
13.8.2017 v 18:59
Ahoj,

budu pořizovat nové pneu. Mám drátové kola.
Chtěl jsem zkusit:
SHINKO Adventure Trail (805) - co jsem pročítal, tak za ty prachy prý hodně dobré.

ALE, tenhle rozměr se dělá jen TL. Můžu s klidným svědomím ji použít s duší? Nebo je jiná vnitřní "úprava" pneu, že se duše může dok***it?

Díky za rady.

Použítí TL pneu s duší

13.8.2017 v 19:04 | Nahoru | #1
Ano, můžeš.

Použítí TL pneu s duší

13.8.2017 v 20:02 | Nahoru | #2
Nečetl jsem nic mimo nadpisu a ano,mužeš dát duši do TL pneu.

1 reakcí na tento příspěvek Použítí TL pneu s duší

14.8.2017 v 08:11 | Nahoru | #3
Jasně že jo,mám na Varanovi taky gumu TL a když jsem poprvé píchnul dal jsem tam duši.

(reakce na) Použítí TL pneu s duší

14.8.2017 v 08:13 | Nahoru | #4

alfik68 píše: Jasně že jo,mám na Varanovi taky gumu TL a když jsem poprvé píchnul dal jsem tam duši.



A pak že Hondy nemají duši ...

Použítí TL pneu s duší

14.8.2017 v 11:23 | Nahoru | #5
Moje Honda má dokonce dvě,páč to mám i ve předu

Použítí TL pneu s duší

14.8.2017 v 11:47 | Nahoru | #6
Řešil jsem to nedávno. Můžeš. Na těch pláštích bývá ještě napsaný něco jako "for tube rim fit a tube", takže se s tím počítá. S TL pláštěm se sice hůř manipuluje, ale v některých rozměrech se TT pláště skoro nedělají, takže ani nic jinýho nezbývá.

Použítí TL pneu s duší

14.8.2017 v 12:18 | Nahoru | #7
V mym rozmeru se dusovka nedela, takze mam taky bezdusovky s dusema a v pohode.

Použítí TL pneu s duší

14.8.2017 v 13:36 | Nahoru | #8
Děkuji všem za odpovědi, uklidnili jste mě a objednal jsem TL.

Použítí TL pneu s duší

14.8.2017 v 13:41 | Nahoru | #9
jezdím tak na enduru běžné,, jen se to špatně vyměňuje,, ty TL pneu mají větší a tvrdší patku

Použítí TL pneu s duší

14.8.2017 v 18:39 | Nahoru | #10
Kdyz neni, tak pouzij dusi. A vubec, k dratum duse tak nejak patri. Jenom se to pracneji nasazuje, zbytecne tvrdepatky. Proklouznuti duse_plast jsem nazivo videl jenom na vojne u tezke podhustene Tatry.

2 reakcí na tento příspěvek Použítí TL pneu s duší

16.8.2017 v 09:39 | Nahoru | #11
Nu a já k těm Shinko 804/805.
Mám je nazuté (Triumph Tiger 800 XCx) a musím říci že SUPER! Původně jsme je vzali do Bosny na šotoliny, s tím, že jsou určené 40/60 (on-road/off-road) a tak by měli předpokládaných 4tis zvládnout. Teď je na nich 7,5tis a stále tam masu na cca. 1 - 1,5tis mají.

Co je na nich zvláštní tak to "hrbolek ojetí", ten má cca. 3mm, tudíž si to chce hlídat v rámci legislativy, neb s tímto na silnici již nelze.

- U nových se před ojetím v náklonech tak trochu divně/neposedně žvejká předek, ale po ojetí drží stopu výtečně.
- Divně nepravidelně hučí, ale není to nikterak výrazné.
- On-road a to jak suchý, tak i mokrý super, drží jak přibitý. Po ojetí se v náklonu nežvejkají.
- V rámci off-road a to od šotoliny, přes jemný až po hrubý makadam velice dobré vedení. Pochopitelně se zvětšujícími se částečkami to mírně klesá z velmi dobrého (šotolina) po lepší než dobré (velký/hrubý makadam) a to i při bočním vedení.
- V rámci bahna (projížděli jsme lesní rozmočené cesty, které ještě zvorala lesní technika) jsou obstojné. Nějakou samočistící schopnost mají, do úzkých jsem se nikdy nedostal, ale bohužel při bočním vedení v bahně mají tendenci ustřelovat.

Po 7,5tis mě překvapily, že nejsou šípovitě odskákané (v podélném směru). Špunty nesou pár mikroskopických prasklinek, ale v podélném směru, nikoli v příčném.

Za mě SUPER a mám připravenou druhou sadu.

EDIT: Ještě doplním, že v rámci Bosny byli Shinko 804/805 osazené nejen u mě, ale i na KTM 950 Adventure a KLX 650 R a všichni mx. spokojeni.
Nasazené také TL s duší a pohoda.

Naposledy editováno 16.08.2017 09:53:50

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Použítí TL pneu s duší

16.8.2017 v 13:04 | Nahoru | #12
2lizard> Díky za hezky sepsané reference :)

Btw. jak moc je foukáš? Podle předepsaných hodnot od výrobce moto, nebo nějak individuálně?

Jestli po tolika tkm máš ještě dost vzorku, tak za ty $ vyloženě slušný poměr na nájezd i kvalita.

Já nikdy neměl on/off pneu, měl jsem předtím naked bike (ZR7), teď jsem přesedlal na "cenduro", tak jsme zvědav jak si na špalíky zvyknu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Použítí TL pneu s duší

16.8.2017 v 13:11 | Nahoru | #13

2lizard píše:

Co je na nich zvláštní tak to "hrbolek ojetí", ten má cca. 3mm, tudíž si to chce hlídat v rámci legislativy, neb s tímto na silnici již nelze.


Prosím tě, jak jsi na toto přišel? TWI jsou jen orientační, nemají žádnou výpovědní hodnotu, fízl musí kalibrovaným měřidlem zjistit, jestli je vzorek pod 1,6mm, nic víc tě zajímat nemusí...to už nemluvím o tom, že ten indikátor má kolikrát jinou výšku, než je ta minimální, ať už úmyslně nebo výrobní nepřesností.

e-u těchto pneu spíš úmyslně, protože to už pak mimo silnici snad nemůže pořádně zabírat, schválně to změřím u svých E-09

Naposledy editováno 16.08.2017 13:13:54

(reakce na) Použítí TL pneu s duší

16.8.2017 v 19:19 | Nahoru | #14

Mogul88 píše: 2lizard> Díky za hezky sepsané reference :)

Btw. jak moc je foukáš? Podle předepsaných hodnot od výrobce moto, nebo nějak individuálně?

Jestli po tolika tkm máš ještě dost vzorku, tak za ty $ vyloženě slušný poměr na nájezd i kvalita.

Já nikdy neměl on/off pneu, měl jsem předtím naked bike (ZR7), teď jsem přesedlal na "cenduro", tak jsme zvědav jak si na špalíky zvyknu.



Hele Tiger má předepsané hodnoty moc vysoké 2,5/2,9 já to foukám 2,2/2,5.
Původně jsme vzhledem k měkké směsi a původnímu určení 40/60 počítali s nájezdem max. 5tis a říkali si, že pokud to zvládnou tak super, ale zatím jen překvapují v dobrém, ale přes 10tis to s požadovanou hloubkou 1,6mm spíše nezvládnou. Krom toho mě čeká ještě cesta dolů na jich, a nechci riskovat, že se budu vracet na plátnu, tak to přezuji dřív.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Použítí TL pneu s duší

16.8.2017 v 19:26 | Nahoru | #15

fockewulf píše: Prosím tě, jak jsi na toto přišel? TWI jsou jen orientační, nemají žádnou výpovědní hodnotu, fízl musí kalibrovaným měřidlem zjistit, jestli je vzorek pod 1,6mm, nic víc tě zajímat nemusí...to už nemluvím o tom, že ten indikátor má kolikrát jinou výšku, než je ta minimální, ať už úmyslně nebo výrobní nepřesností.

e-u těchto pneu spíš úmyslně, protože to už pak mimo silnici snad nemůže pořádně zabírat, schválně to změřím u svých E-09



A já jsem snad někde psal, že mají "výpovědní hodnotu"???!!! Jen říkám, že je oproti běžným "hrbolkům" poměrně malej, až neznatelnej a bohužel znám i takové jedince, kteří tento "hrbolek" považují za svatý.

Naposledy editováno 16.08.2017 19:27:55

(reakce na) Použítí TL pneu s duší

17.8.2017 v 11:38 | Nahoru | #16
2lizard> tak jak jsi to napsal z toho hlavně vyznělo, že po sjetí na onen 3mm "hrbolek" s tím už na silnici nelze...

Použítí TL pneu s duší

25.8.2017 v 15:25 | Nahoru | #17
Tak jsem vzal k ruce šupleru. Z původního vzorku o velikosti 1cm jsou po 7,5tis Km krásné 4mm - 1,6legislativa = 2,4mm. Což by tak 1-2tis mohli dát.

Použítí TL pneu s duší

25.8.2017 v 15:34 | Nahoru | #18
Naprosto stejny zkusenosti s touhle gumou jako 2lizard maji kamaradi, shodou okolnosti taky vyzkouseno v Bosne. Ja jel teda na TKC80, jedinou vyhodu jsem mel v bahne, kde lip drzely bocni vedeni. Jinak grip 805ek skvelej, vydrz paradni a cena rovnez tak. Ted dojedu sadu TKC a jdu bud do Shinko 804/805 nebo do novych E-07, pokud uz budou v prodeji.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Válečné motorky, zvuková kulisa BMW F 650 CS, BMW F 650 ST, BMW F 650 GS, BMW F 650,... tigerhareram 10 3.3.2024 v 13:33 karavanista
Expedice za Drákulou [1, 2] BMW F 650 GS BMW 1150 GS BMW 1150 GS sakal01 35 30.1.2024 v 07:23 Radek2107
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... RockStar1666 20 12.1.2024 v 11:08 docent
Imobilizér BMW F 650 GS BMW F 650 GS Lukyvaran1 17 6.1.2024 v 11:42 M_a_t_ú_š
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... bumla 92 11.9.2023 v 18:47 callowsick

TOPlist