bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Husqvarna SM510R - problém v zapalování - nehází jiskru
7.7.2017 v 16:12
Nazdárek ve spolek, je to můj první příspěvek zde na fóru a bohužel se s váma podělím hnedka s troškou svých problémů jménem SM510R 2007.

Jezdím už dlouho YZ450F 2013, i jsem si jí přestavěl na občasné endurko vyuižití, ale znáte to - ta silnice pořád láká… a lákala až mě letos z jara nalákala právě SM510R jako další pila do rodiny.

Koupil jsem mašinku od chlapíka z Olomouce, při zkušební jízdě jsem tam našel mraky drobností, ale všechno jen spotřebák (gufírka, ložiska, trochu špíny, vodítka… prsotě pro mě jen spotřebák), motor (i spodek) se prý dělal před cca 60 hodinama, tomu se moc věřit nedá, ale šel moc moc pěkně, takže jsem jí asi po 3 hodinách zkoušení a oblézání vzal.

A teď ta smutná zpráva, doma jsem se na ní ještě párkrát projel (stále vše parádně fungovalo) a jednoho dne, po pár minutové jízdě jsem dojel ke garáži, chcípl jsem jí a už nenastartoval... a proč? Protože nehází jiskru. A tady už to začíná být o nervy.

Postupně jsem jí celou očesal abych zjistil jak je na tom kabeláž (vizuální kontrola + propískávání) vše v pohodě, zapalovací cívka proměřena – ve shodě s hodnotami z dílenského manuálu, kondík - v pohodě, spínač spojky - v pohodě (startér točí), vypínač zapalování na řídítkách - v pohodě (oba okruhy), zapalovací kabel - ve shodě s předepsaným odporem, svíčka nová.

Další stage bylo proměření senzoru otevření plynu a senzor zařazené rychlosti (hodnoty ve shodě s manuálem).
Dále setrvák (nic mu neschází) a stator (proměřeno, hodnoty OK dle manuálu).

No a dostáváme se tedy k 2 posledním možnostem: CDIčko, nemám ho jak otestovat a nové stojí raketu, ale budiž, o tomto později. A hlavně snímač pro zapalování (v manuálu exciter coil nebo pick-up coil)… v manuálu má mít odpor 12,7ohm, na zahraničních fórech tvrdí 105ohm, já naměřil 390ohm. Nicméně když před ním hýbete železem, tak napětí generuje, ale je otázkou jaké a co na to CDIčko.

Takže první prosba – kdokoliv z vás jezdců, kdo má tuhle pilu roku výroby 2007 (ještě s karbcem), jestli by to na své mohl proměřit (svazek co vede od statoru, je tam jeden 4 pin konektor a jeden 2 pin konektor, tak do toho 2pinu vložit multimetr přeplý na odpor).

Jinak ten snímač je třeba vidět na tomto obrázku ve žlutém kroužku. Jen aby bylo jasno, co tím myslím.

Dále, to CDIčko – tady jsem nahraný, to nemám jak otestovat a iBeat kupovat nechci, napadá mě jedině tohle: byl byste někdo z Prahy či Plzeňska (případně mezi) ochoten zapůjčit CDIčko na otestování? Samozřejmě bych dal zálohu, vím, že stojí přes 5k OEM. Vyndat ho znamená sundat sedlo a odcvaknout tu černou krabku od konektoru, minuta.

Případně jakákoliv rada či postřeh je vítaný, koupil jsem jí v květnu a ještě nevyjel. Stojí holka rozebraná v dílně a pomalinku mi začíná docházet, že letos už asi moc nepojede.

1 reakcí na tento příspěvek Husqvarna SM510R - problém v zapalování - nehází jiskru

26.9.2017 v 13:44 | Nahoru | #1
tak to věřim že pila to bude dobrá, ale ty ceny za servis jsou teda celkem strašidelný mně se víc líběj už ty s tim novějšim rámem (viz obr.), ale to už budou asi stříkačky teda... ale se mnou je to složitější, v garáži mám jednu nepojízdnou a druhou bouranou motorku, takže to musim dát napřed do kupy, prodat a koupit motarda DRZ 400 bude asi málo, takže buď to SM 610, nebo, když budou prachy SMC 690

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Husqvarna SM510R - problém v zapalování - nehází jiskru

27.9.2017 v 13:47 | Nahoru | #2
Johnny83> ta na tom obrazku neni 510, ale SM 530RR, cistokrevnej zavodak. nevim jakej na tom motardu planujes najezd, vzhledem k tomu, ze mas vic motorek. SM 610 bude vpohode, ale od ostryho motardu je to fakt diametealni rozdil a jestli na tom nenajedes nejak hodne, sel bych rovnou do ty ostry. 510 jsou dobry a cenove celkem dostuony, chvili sem po nich taky koukal. jednou sem na motoinzerci videl fakt moc peknou a do ty bych i sel, ale tolik jako Berg nebo KTM to nejede. zkus se koulat treba jeste po 530EXC, nebo klidne i 525, ale to uz je starsi. Husqvarna nevim, ale to EXC a treba i Bergy od roku 2009 jsou celkem drzaci, nebal bych se toho.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ovládaní světel domino Husqvarna TE 510 HanyBany1 2 1.4.2024 v 09:32 krokoš
Trénink supermoto v zimě ??? Husqvarna SM 510R Sliders 8 3.1.2022 v 21:28 assassin
Husqvarna SM 510R rozcipany 6 kvalt Husqvarna SM 510R Edgar666 6 4.7.2021 v 15:56 LMgroup
Husqvarna 510 záměna ventilu Husqvarna SM 510R Folby 6 24.6.2021 v 20:46 Folby
Servis Husqvarna Husqvarna SM 510R Coca 6 8.6.2021 v 03:06 LMgroup


TOPlist