globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Schody na zadní pneu
Zdravím a chci se poradit. Vyfocená pneu Michelin Pilot Road II má najeto cca 10 tis. km a po poslední dovolené (najeto cca 3000 km) ve dvou s plnou bagáží se udělaly takovýhle schody. Ta vyšší část vzorku je úplně jako skokanskej můstek. Je to tím, že je špatně nastavený tlumení nebo jen tím, že jsem řezal v Alpách zatáčky, někdy i dost brzdil a takhle naložená motorka tu gumu prostě odrovnala? Nebo je to ještě něčím jiným? Ve předu jsou taky schody, ale menší a stejně to v určitý malý rychlosti v zatáčce (30 - 50 km) vibruje do řídítek. Budu gumy měnit a nerad bych to tam měl hned od začátku... Díky za postřehy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

3.8.2017 v 17:29 | Nahoru | #1

ramlik píše: [quote=assassin]...Je to samozrejme reakce na nerovnosti na silnici, jen na hrane vzorku je nejvic videt kdyz to tlumeni nefunguje jak ma.
No a tady je zakopane jadro pudla. Kdybych měl totiž pneu bez vzorku, řekli by jste, že je nastavení v pořádku?
Nejen můj názor totiž je, že tohle vzniká na každé pneu se vzorkem a to z důvodu který už někdo zkusil popsat výše. Jde o různé působení sil v jeden okamžik. Samozřejmě, že na velikost má vliv nastavení podvozku a jízdní styl. Ale tyhle vytahané hrany vzorku bude podle mě mít i ten nejlépe nastavený podvozek.
...by mě zajímalo, esli na to trpí aj ty nové semiaktivní podvozky.



Jak psal nekdo vyse - v plose dotyku se dejme tomu veprostred pneu odvaluje a ke krajim plochy smyka cast v jednom a cast v druhem smeru, v prubehu naklonu se ale cela tahle kontaktni plocha posouva po povrchu pneu - jak potom pomoci tehle teorie vysvelis, ze je jedna strana vzorku obrousena a jedna zvedla? Podle tehle teorie by nejspis obe hrany mely vypadat identicky, rozdil by mohl byt maximalne az na konci vzorku v max naklonu...

Jak rikam, problem je, ze tebe by zajimalo - jestli se meni opotrebeni s ruznym nastavenim, jak se opotrebovava pneu na strojich s aktivnim podvozkem, jak to vypada ve slo-mo ... Ale pritom teoretizujes jako kdybys tyhle zkusenosti mel. Druha vec je, ze jsi toho moc nenastudoval ani z teorie (kinematika, dynamika motocyklu) ale uz se poustis do vedeckych teorii..

(reakce na) Schody na zadní pneu

3.8.2017 v 18:18 | Nahoru | #2
assassin> Jediná teorie, kterou jsem zde vědomě šířil je tahle : " Pokud v motoškole na okruhu v nejrychlejší skupině chceš udržet tempo, musíš jet +- stejně jako ten první. Vzhledem k tomu, že se za "vodičem" vystřídají všichni alespoň dvakrát, jedou všichni stejnou stopu, s minimálními rozestupy, je vysoce pravděpodobné, že pokud Tuono ukázalo 55°, musel sem já jet +- taky tak. "
Otázka tedy zní, jak moc Tuono kecá.
Teoretizovat, to je to, co mohu. Praktické zkušenosti, těch není nikdy dost. Jsem laik. Nevytvářím žádné vědecké teorie, kterýma bych Vás chtěl poučovat. Spíše jsem čekal, že se někdo pokusí vysvětlit tu "vaši". A dozvěděl jsem se, že je to tak proto, že to tak je.
Jediné, co mě na tomhle fakt sere je, že jsem jazykový analfabet. Asi budu cepovat kluka, ať neumře úplně stejně blbej jak fotr.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner Obo67 36 27.5.2024 v 11:28 ZdendaDH
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 Mike70 6 1.4.2024 v 21:27 Mike70
Převoz moto [1, 2] Honda VFR 800 Corlis 37 14.3.2024 v 11:17 Gahan37
Oživení VFR 800 rv 2000 Honda VFR 800 JARYN82 27 23.11.2023 v 22:54 JARYN82
VFR 800 - spojka skoro ON/OFF Honda VFR 800 Ferda22 2 4.10.2023 v 15:18 ja1


TOPlist