globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dobíjení Jawa 350 - 638, 639, 640
Jawa 350 při jízdě a rozsvícených světlech najednou začne vynechávat a pak úplně ztratí napětí, takže chcípne. Stane se to vždy po několika minutách zapnutých světel. Pokud se jede bez světel tak je to OK. Dokonce i když to ztratí napětí se světly a světla se vypnou, tak se to hned chytne a jede. Přitom je baterka nabítá, takže před totální ztrátou napětí to ještě normálně dobíjelo. Prosím o informaci, kde by mohl být problém? Díky za každou radu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjení Jawa 350 - 638, 639, 640

2.7.2017 v 14:33 | Nahoru | #1
Sofía> je tam malé vape a magneton. Motorku jsem teď koupil a závada se projevila cestou domů po cca 100 km. Takže je nakrásno možné, že to už zlobilo dlouhodobě a prodávající to vyřešil tím, že plně nabil baterku aby mi to vystačilo co možná nejdál
Sice vůbec nechápu jakou mohlo mít souvislost dobíjení se snímačem, ale ten snímač S 03 mám, tak ho zkusím vyměnit a uvidím, zda se nestane zázrak. Zatím jsem jen prostříknul všechny kontakty a proměřil jsem dobíjení. Když to stojí na místě tak to běží jako na potvoru v pořádku...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjení Jawa 350 - 638, 639, 640

2.7.2017 v 19:17 | Nahoru | #2
Raptík>

Za mě, jak jsem psal dříve, prověř hlavně ukostření všeho a pak koukej dál.

Souvislost dobíjení se zapalováním je jednoduché. Rotor alternátoru s cizím buzením je vlastně elektromagnet, do kterého cpeš o to větší proud, o co více chceš dostat prosudu z toho alternátoru. Tj. pokud máš z alternátoru malý odběr (nejsou zapnutá světla), dobíjecí relé dává malý budící proud a rotor se tak tváří jako slabý elektromagnet. Pokud altík zatížíš více, musí se magnet zesílit.
A teď ta souvislost se zapalováním. Snímač zapalování od VAPE je také "elektromagnetický", protože jeho jádro je permanentní magnet okolo kterého je namotaná cívka určitým směrem (ten kovový čudlík na čidle je normální magnet). Když se podíváš, jak daleko je ten snímač namontován od rotoru zapalování, pak jistě pochopíš, že magnetické toky obou prvků se musí nějakým způsobem ovlivňovat (nehledě k tomu, že i vačka zapalování je magnetickým pólem rotoru zapalování). Tj. pokud máš oba tyto magnety v "nevhodné" polaritě, pak to nemůže moc fungovat, protože jednoduše řečeno, velký magnetický tok kolem rotoru zapalování (vycházející z velkého odběru z alternátoru) zapříčiní "odmagnetování" snímače zapalování.

Vysvětlení jsem jaksi zjednodušil a použil mnoho neodborných výrazů, tak doufám, že mě odborníci neukamenují, ale jako laické vysvětlení mi to příjde OK.

Pokud si dobře pamatuji, tak kontrola dle výše zmíněného Bullitenu se dá provést kompasem i bez demontáže víka a "oprava" se provádí pouze přehozením kabelů na uhlíkách, protože tak pustíš proud do té budící cívky opačně a přepóluješ tím ten elektromagnet. Problém tak bude vyřešen a není třeba cokoli měnit.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 Jirka-Tajsn 3 23.2.2024 v 09:17 Eddie83
ukrajinské vape zapojení do svazku [1, 2] Jawa 350/638 radys02 37 24.9.2023 v 18:22 krizak66
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206


TOPlist