bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Je možné, aby chopper splnil mé požadavky?
Zdravím a prosím o radu ohledně případného nákupu. Splnil by nějaký chopper/cruiser mé následující potřeby?
Měřím 168 cm, o "klasické motorce" neuvažuji, protože, už mě bolí občas kolena (nechci mít moc ohlá kolena) a jízda v předklonu by mohla mít za následek bolest v kříži. V současné době se jezdím kochat a pracovně na skutru (27 kw), který celkem plní všechny požadavky, ALE už to začíná být "nuda". Co potřebuji:
- aby stroj uměl zmizet při zátahu, když se mi lepí na zádel přitroublý "autař", nebyl v kopcích brzdou provozu.
- občas jezdím Prahou = objet decentně auta na křižovatce a pak z ní zmizet, když už budu tak troufalý, že si to neodstojím
- aby dokázal jet i po dálnici, stabilně, bez týrání alespoň 130-140 km/h
- alespoň trochu "manevrovatelný", když ho budu muset při své výšce dostat na / z parkovacího místa
- pohodlí na delší vyjížďku
- spolehlivost a dostupnost servisu a ND + základní údržba svépomocí
Nevím jestli mé požadavky jsou reálné. Pokud byste měli typ na nějakou značku/model přivítám rady. Pokud byste měli i typ na motorku, která by splňovala "ergonometrii" výše popsaného posezu, uveďte prosím také. Díky

Naposledy editováno 01.07.2017 17:03:43

2 reakcí na tento příspěvek Je možné, aby chopper splnil mé požadavky?

Skvělá odpověď, děkuji! 28.6.2017 v 10:17 | Nahoru | #1
neviem prečo zrovna chopper, čo sa týka pohodlia, ťažko sa konkuruje cestovným endurám, kolená máš na tom zohnuté asi tak isto ako na stoličke, čiže, ak obsedíš na stoličke v kuchyni, tak obsedíš aj na cest. endure.
Chopper je fajn čo sa týka imidžu (ak ti na tomto záleží), ale na dlhé výjazdy to nie je ideál, všetku váhu (aj váhu nôh) máš na zadku. Prejsť <80km a pauza na vyrovnanie. Môj otec to nazval celkom trefne "krčmová motorka", jazda od krčmy ku krčme a pauza.

Ak chceš choppra, tak k jednotlivým bodom takto:
1) silný záťah, jedine nad liter objemu, ak chceš zmiznúť autám a podobne
2) nad liter objemu sú to väčšie a ťažšie motorky, kľučkovanie pomedzi autá v meste bude problematické
3) po dialnici opäť, na rýchlosti 130-140 chceš určite choppra s nadlitrovým objemom
4) manévrovanie na mieste nie zrovna ideál s viac ako 250kg strojom
5) pohodlie na dlhých výjazdoch - viď hore
6) spoľahlivosť a dostupnosť ND - toto nie je absolútne žiadny problém pri veľkých výrobcoch (japonská štvorka, HD, Triumph a podobne)

(reakce na) Je možné, aby chopper splnil mé požadavky?

28.6.2017 v 12:21 | Nahoru | #2

kilix píše:
Ak chceš choppra, tak k jednotlivým bodom takto:
1) silný záťah, jedine nad liter objemu, ak chceš zmiznúť autám a podobne
2) nad liter objemu sú to väčšie a ťažšie motorky, kľučkovanie pomedzi autá v meste bude problematické
3) po dialnici opäť, na rýchlosti 130-140 chceš určite choppra s nadlitrovým objemom
4) manévrovanie na mieste nie zrovna ideál s viac ako 250kg strojom
5) pohodlie na dlhých výjazdoch - viď hore
6) spoľahlivosť a dostupnosť ND - toto nie je absolútne žiadny problém pri veľkých výrobcoch (japonská štvorka, HD, Triumph a podobne)



To vsechno plati jak pro choppera. tak pro cenduro.

(reakce na) Je možné, aby chopper splnil mé požadavky?

29.6.2017 v 15:35 | Nahoru | #3

kilix píše: neviem prečo zrovna chopper, čo sa týka pohodlia, ťažko sa konkuruje cestovným endurám, kolená máš na tom zohnuté asi tak isto ako na stoličke, čiže, ak obsedíš na stoličke v kuchyni, tak obsedíš aj na cest. endure.
Chopper je fajn čo sa týka imidžu (ak ti na tomto záleží), ale na dlhé výjazdy to nie je ideál, všetku váhu (aj váhu nôh) máš na zadku. Prejsť <80km a pauza na vyrovnanie. Môj otec to nazval celkom trefne "krčmová motorka", jazda od krčmy ku krčme a pauza.

Ak chceš choppra, tak k jednotlivým bodom takto:
1) silný záťah, jedine nad liter objemu, ak chceš zmiznúť autám a podobne
2) nad liter objemu sú to väčšie a ťažšie motorky, kľučkovanie pomedzi autá v meste bude problematické
3) po dialnici opäť, na rýchlosti 130-140 chceš určite choppra s nadlitrovým objemom
4) manévrovanie na mieste nie zrovna ideál s viac ako 250kg strojom
5) pohodlie na dlhých výjazdoch - viď hore
6) spoľahlivosť a dostupnosť ND - toto nie je absolútne žiadny problém pri veľkých výrobcoch (japonská štvorka, HD, Triumph a podobne)



Přesně tak, jisté několikaleté pošetilé období života jsem podlehl mýtu o pohodlnosti motorek chopper/cruiser.
Byl to omyl a velice rychle jsem se vrátil zpět k motorkám normálního typu.
Ano, pohodlí jen a pouze cestovní enduro.
Dál se mi to nechce rozpitvávat, snad jen tolik, že na stroji Kawasaki VN 1700 Vulcan po 10km rozlámanej jak prase, to dělají ty haxny vepředu, každej hrbolek přímo do páteře a na GS 500km v klidu, 850km za den v případě nutnosti a v pohodě.
Nebuď blbej jako já.
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Route 66 Ostatní Chopper Proskoč 12 24.3.2024 v 11:58 Bigbear
společné výlety Ostatní Chopper cz444 2 12.12.2023 v 16:03 Juraj22
výměna Z750s Ostatní Chopper Martin2712 12 7.7.2022 v 20:36 Martin2712
Hledám chopper s nakopávací pákou Ostatní Chopper Maršál_ 15 9.4.2022 v 20:56 Pedl
Plastový kryt na kaslík na levé str... Ostatní Chopper mil750 1 22.6.2020 v 12:30 zdenysrx6


TOPlist