globalmoto_duben_nolan





Téma: Dušové nebo bezdušové pneu
14.6.2017 v 10:18
Ahoj, předem se omlouvám za asi blbej dotaz, ale mám teď poprvé enduro (DR 650 SE), takže jsem to ještě nikdy neřešil. Kupuju nový pneu, ale nevím pořádně, jestli koupit TT nebo TL. Co se mi podařilo najít, tak by tam měly být asi TT (dušový), ale chtěl bych se ujistit. Třeba Mitas E07 se v rozměrech na zadní kolo skoro všude prodává jenom jako TL, což mi přijde zvláštní. Navíc na gumách, co tam mám teď, je napsaný něco jako "tubeless on tube rim", což už vůbec nechápu. Mohl by mi to prosím někdo zkusit nějak stručně vysvětlit?
Za předpokladu, že tam dám nakonec dušové, mám ještě dotaz k opravě defektů. Co jsem viděl různý videa, tak postup vypadá dost podobně jak při výměně duše na kole. Rozdíl byl v tom, že na okraj pláště ještě cosi napatlali, případně vnitřej ještě posypali nějakým práškem, aby si duše dobře sedla. Je něco z toho potřeba nebo je to zbytečnost? Dík

1 reakcí na tento příspěvek Dušové nebo bezdušové pneu

14.6.2017 v 12:14 | Nahoru | #1
Princip přezouvání je opravdu jako na kole, jen to jde o poznání hůř. Mazání patky (tekutým mýdlem nebo různejma jinejma věcma dle vkusu každýho soudruha) nebo sypání klouzkem dopomáhá tomu aby patka po nafouknutí líp naskočila na ráfek, i při obouvání montpákou naskočí líp než za sucha a asi by to mělo i zabránit extrémnímu "napečení" patky na ráfek, což je pak někdy při přezouvání problém odrazit.
Nutný to není, v polních podmínkách se často přezouvá na sucho, záleží spíš na šikovnosti a praxi (tam jsem na tom blbě ale naštěstí většinou nejezdím sám).
No a v nouzi nejvyšší se na tuhý endurogumě dá dojet překvapivě daleko po prázdným, často to ovšem nepřežije duše.
Čau, Tom

(reakce na) Dušové nebo bezdušové pneu

14.6.2017 v 13:39 | Nahoru | #2

TomElefant750 píše: No a v nouzi nejvyšší se na tuhý endurogumě dá dojet překvapivě daleko po prázdným, často to ovšem nepřežije duše.
Čau, Tom


Jo, máš pravdu. Ségra takhle kdysi dala Brno - Praha po D1 a po příjezdu si stěžovala, že má asi něco povoleného, protože motorka nad 150 km/h plave.
Nakonec stačilo nafouknout zadní E-09 Dakar TL z hezkých skoro neměřitelných 0,2 na 2,0 atm. Kupodivu to přežila i duše.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
wössner montáž pístních kroužků Suzuki DR 650 frool 16 29.12.2023 v 17:04 Kohlstein
Převodová kola DR650 Suzuki DR 650, Suzuki DR 650 SE Smrči-GSX-F 5 25.12.2023 v 23:51 2stroke
uzavŔENO - Lehké, ale funkční vybav... [1 ... 4, 5] Suzuki DR 650, Yamaha XT 660 R, KTM 690 Enduro, Husq... ZdendaZB 135 10.11.2022 v 08:49 Gahan37
Suzuki DR650 R Spojka Suzuki DR 650, Suzuki DR 650 SE FerryUltra 13 28.10.2022 v 16:12 Drakl
výfuk Leo Vince x3 na čtyřkolku Suzuki DR 650, KTM LC4 640, Kawasaki KLR 650, Suzuki... Perkz 2 24.10.2022 v 14:02 Eddie83


TOPlist