globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Používáte Loctite na šrouby?
 
29.5.2017 v 19:25
Napadla mě myšlenka, používat vždy na šroubky Loctite. Potom by se nemusely tolik utahovat a nemusel by se pokaždé používat momentový klíč. Např. na šroubky které drží brzdové třmeny používám obyčejně momentový klíč, ale s Loctitem by mi to stačilo s citem utáhnout bez momenťáku a přesto bych měl jistotu, že mi to za jízdy nepovolí. Nemáte s tím někdo zkušenost?

Mimochodem, málokdo to ví, ale když ve fabrice montují motorku, tak obyčejně nepoužívají na šrouby vazelinu. Utahovací momenty, které jsou v servisní příručce, jsou však dělány na šrouby bez vazelíny. Proto když ji použijete, měli byste zároveň správně zvolit nižší kroutící moment, jinak by se mohly závity strhnout.

Naposledy editováno 02.06.2017 18:40:59

1 reakcí na tento příspěvek Používáte Loctite na šrouby?

1.6.2017 v 11:20 | Nahoru | #1
Mufiozo > to snad není pravda, používat vazelinu do závitu '...málokdo to ví...'
Ty seš ale expert
Na zajišťování šroubů se používá např. toto:
http://www.loctite.c...nodeid=8802623422465
+ samozř.utáhnout dle předps.momentu (momenty jsou dány např.průměrem šroubu, materiálem, ne typem motorky)

Naposledy editováno 01.06.2017 11:31:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Používáte Loctite na šrouby?

1.6.2017 v 13:51 | Nahoru | #2

Laduj píše: Mufiozo > to snad není pravda, používat vazelinu do závitu '...málokdo to ví...'
Ty seš ale expert
Na zajišťování šroubů se používá např. toto:
http://www.loctite.c...nodeid=8802623422465
+ samozř.utáhnout dle předps.momentu (momenty jsou dány např.průměrem šroubu, materiálem, ne typem motorky)


Tak vazelína, nebo grafitka se do závitů používá běžně, nevím co tě na tom překvapuje. Dokonce někde pro montáž je dokonce použití maziva předepsaný, pokud jsou to např. vysokopevnostní šrouby velkých průměrů a potřebuješ velký definovaný předpětí - protože na suchým závitu to ani nepředepneš! Než se začnu smát, tak bych o tom měl něco vědět...
Stejně tak utahovací momenty - máš nějakou tabulku pro určitý průměr šroubu a jeho pevnost - ale to je všeobecně daný maximální moment, kterej se u danýho šroubu má používat. Jenže v manuálu může být úplně jinej moment, protože konstruktér potřebuje získat určitou sílu, třeba menší, nebo větší, na kterou je to konstruovaný a ani nemusíš vědět parametry origo šroubu, nebo nějakou jinou konstrukční zvláštnost danýho spoje - třeba pružnost materiálu kterej se stahuje atd. Takže zase totálně vedle - záleží na typu motorky.
Chtěl bych vidět chytráka jako ty, co třeba bude povolovat nenamazaný štefty u náklaďáku - pak bys rychle zjistil, proč se mažou grafitkou. Druhá - míň příjemná zkušenost - by byla, až by tě předbíhal tuplák, na kterým si dotáh nenamazaný štefty - to už by tě smích přešel úplně.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist