globalmoto_duben_nolan





Téma: Kardan vs řetěz
 
16.4.2017 v 14:49
Ahoj, chci se zeptat co je lepší řetěz či kardan ? Co je spolehlivější, co se fin. více vyplatí ?
Mám názor, že to vychází +/- na remízu. Řetěz nemá takovou životnost, ale je o dost levnější a za 2,3 řetězové sady dáte jako za opravu kardanů. Řetěz je lehčí. Také mi přijde více dostupnější opravu na cestě řetěz než kardan. Ale pokud je kardan dobře servisovaný podle intervalů je na něj určitě spolehnutí větší než na řetěz. Teď nemyslím extrém typu pouště nebo deštné pralesy kam se z nás 99,9% nepodívá.
Rád by jsem věděl vaše názory a co preferujete Vy pokud by jste si mohli vybrat bez ohledu na druh a typ motorky.
Za mne tedy řetěz.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kardan vs řetěz

16.4.2017 v 22:14 | Nahoru | #31
Spot> Většina uživatelů nepozná ani rozdíl několika desítek kilo (jinak by nemohlo být tolik recenzí kde hmotnost po rozjetí zmizí), natož těch pár kil navíc kardanu proti řetězu. Sice v případě kardanu je to částečně neodpružená hmotnost ale i tak si myslím že na tom většině nezáleží.

Naposledy editováno 16.04.2017 22:14:35

(reakce na) Kardan vs řetěz

16.4.2017 v 22:22 | Nahoru | #32

MedWed píše: checht... 80% uzivatelu motorky nepozna ojetou rozetu a vytahanej retez ani kdyby je to prastilo do nosu



To je ale jejich problém ...

(reakce na) Kardan vs řetěz

16.4.2017 v 22:26 | Nahoru | #33
stráťa> většina uživatelů to pozná, když musí s motorkou manévrovat na miste, třeba ji "vmanevrovat" do garáže .
Jinak máš pravdu, po rozjetí ten rozdíl mizi
E: Preklepy

Naposledy editováno 16.04.2017 22:27:49

(reakce na) Kardan vs řetěz

17.4.2017 v 00:17 | Nahoru | #34

Honza-1400 píše: jaka oprava kardanu? Mam 150 000 a dvakrat jsem v nem menil olej



Kardan vs řetěz

17.4.2017 v 09:09 | Nahoru | #35
Řemen

1 reakcí na tento příspěvek Kardan vs řetěz

17.4.2017 v 19:57 | Nahoru | #36
Všem moc děkuji za reakce, vážím si Vašich názorů. Přijde mi také, že kardan, řemen je proti řetězu skoro věčný. Ale pak si říkám, když by to bylo tak dobré proč výrobci preferují řetěz i na větších kubaturách ? Díky za upozornění na řemen na tu variantu jsem zapomněl. Ani jsem nevěděl, že se dá v případě zájmu přestavět z řetězu na řemen jak jste psali výš. O kardanu vím, že se musí nechat přetěsnit po nějakém intervalu a to stojí jako řetězové sady, které by jste opotřebovaly. Není to z mé hlavy a od někoho kdo se tím živí.
Zvažuji koupi Versys 1000, ale jediné co se mi nelíbí a trochu se toho obávám je převod řetězem. Myslím si, že kardan je jistota a spolehlivost co by měla mít cestovní motorka, proto je mají cestovní typy u BMW. A nebo je to jen už součást Image značky ? Proto jsem se na Vás obrátil s tímto trochu zvláštním dotazem a zeptat se. Ještě jednou moc dík všem za reakci a názory.

Kardan vs řetěz

17.4.2017 v 20:02 | Nahoru | #37
Ono to s tim řetězem není zase až tak strašný. Jako je to špína, musí se o to starat, to jo. Ale právě - kdyby to bylo tak hrozný, moc by se to nepoužívalo. Je to levný, je to jednoduchý a je to vidět. Za sebe nejradši řemen. Je lekhej, má dlouhou výdrž, je čistej, tlumí rázy, který hřídel i řetěz přenáší.

Kardan vs řetěz

17.4.2017 v 21:27 | Nahoru | #38
Pokud se dá vážně nahradit řetěz řemenem homologovanou přestavbou. Mám jasno a souhlasím stebou. Já pořád měl kardan za nepřekonatelný dokud jsem neviděl Cestounecestou jižní Amerikou, kde mu odešlo těsnění na půjčeném 1200 GS. Chvilku to stačilo vždy jen sundat kolo a dolít. Ale pak už to tak chcalo, že by se jim to zadřelo a mohli říct tak Gutten tag . A pak taky proč by dávali na novou Afriku řetěz, kdyby to bylo tak strašný ?. To že se člověk ušpiní a musí se starat mi nevadí, naopak každý motorkář by se měl ušpinit a znát svůj stroj. Pokud se dá řetěz předělat na řemen už mám vcelku jasno :).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kardan vs řetěz

17.4.2017 v 21:40 | Nahoru | #39

Hornet81 píše: Všem moc děkuji za reakce, vážím si Vašich názorů. Přijde mi také, že kardan, řemen je proti řetězu skoro věčný............



kvalitní řetězovka vydrží řekněme 30tis,km a stojí 4-5tis.kč. tolik nemá najeto polovina motorek v bazaru...

kardan jsem měl,je to fajn,ale pokud koupíš starší motorku od chytráka,který vymění olej v diferáku jednou za 70tis.km(a ještě se tím chlubí),tak se lehce dostaneš do situace,kdy by jsi raději s úsměvem běžel do obchodu pro řetězovku za 4litry ,než dělal repas diferáku za 20k........

Kardan vs řetěz

17.4.2017 v 23:02 | Nahoru | #40
Stim se nedá než jen souhlasit, špatně servisovaný kardan je past. Nedá se to při koupi zkontrolovat a oprava je pak hodně drahá. To se řetězem nikdy řešit nemusíš víš co kupuješ a i když to musíš řešit hned po koupi dá se už ukecat sleva při kupování. A i kdyby ne, pořád to není jako dát několik desítek tisíc za opravu, když jsi se dost vydal z peněz při koupi té pasti.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kardan vs řetěz

17.4.2017 v 23:04 | Nahoru | #41
Dolph-cz> Asi tak nějak - každou výměnu oleje v motoru vyměním i převody a kardan..............na mojí motorce je to 1L oleje specifikace GL5. 750ml převody a 250ml kardan. V životě jsem víc prokouřil a prochlastal, než těch cca 15L oleje za 150 000km. Po Honzovi bych ale asi stroj nechtěl

1 reakcí na tento příspěvek Kardan vs řetěz

18.4.2017 v 12:47 | Nahoru | #42




Kardan vs řetěz

18.4.2017 v 13:44 | Nahoru | #43
Tak já mám na kardanu odjeto již přes 300 000 km a žádnej problém. Ale řetěz je řětěz je to pružnější, není to tvrdý jak kardan. Takže na větší cestování je lepší kardan, ale na požitek z jízdy je lepší řetěz. Tedy dle mě.

Kardan vs řetěz

18.4.2017 v 13:52 | Nahoru | #44
Jelikož su menšího vzrůstu, tak odjakživa preferuju na mašinách co nejnižší hmotnost - takže jednoznačně řetěz. A to není zdaleka jen kvůli manévrům bez motoru, lehký motorky jsou hravý, agilní, do zatáčky to spadne samo (něco jsem odjezdil i s těžším strojem a ta lehkost mi v tom vyloženě scházela) mj. i proto mě ingoty s kardanem vůbec nelákají.
Údržba řetězu není žádná trága, semtam cáknout mazivem a občas projet kettenmaxem a je klid... Nicméně chápu, že pro někoho kdo s motorkou polyká tisíce km vkuse je i toto voprc...

(reakce na) Kardan vs řetěz

18.4.2017 v 16:12 | Nahoru | #45
Alexanderovic> To jsou vsechno BMW s jednim typem kardanu o kterym se vi ze to nemci poddimenzovali. Takze to neni vlastnost motorek s kardanem ale konstrukcni chyba jednoho typu, stejne se da poddimenzovat i kyvka na motorce s retezem.

Kardan vs řetěz

18.4.2017 v 16:28 | Nahoru | #46
Všem ještě jednou moc díky za příspěvky a názory. Popravdě jsem ani nečekal tak rozumnou a konstruktivní debatu.

3 reakcí na tento příspěvek Kardan vs řetěz

18.4.2017 v 16:53 | Nahoru | #47
..to jsem ale ještě nepřišel já,,

Já si taky myslim, že důležitější, něž výkon, hmotnost a technická nenáročnost, jsou čistý ruce

Tak hyjé s mastodonty zdržovat do zatáček

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kardan vs řetěz

18.4.2017 v 17:13 | Nahoru | #48

Brůča. píše: Dolph-cz> Asi tak nějak - každou výměnu oleje v motoru vyměním i převody a kardan..............na mojí motorce je to 1L oleje specifikace GL5. 750ml převody a 250ml kardan. V životě jsem víc prokouřil a prochlastal, než těch cca 15L oleje za 150 000km. Po Honzovi bych ale asi stroj nechtěl



panove, asi jste nepochopili nadsazku .... autor tim chtel rict, ze kdyz se o kardan staras, je temer vecny a udrzba nenarocna. Narozdil od retezu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kardan vs řetěz

18.4.2017 v 17:26 | Nahoru | #49

selkie píše: ..to jsem ale ještě nepřišel já,,

Já si taky myslim, že důležitější, něž výkon, hmotnost a technická nenáročnost, jsou čistý ruce

Tak hyjé s mastodonty zdržovat do zatáček


Tak to ses ty,kdo zaclani v zacpach?!

1 reakcí na tento příspěvek Kardan vs řetěz

18.4.2017 v 17:33 | Nahoru | #50
Toto na kardanu Suzuki Intruder C800 po 36000 km. Servisováno dle manuálu v autorizovaném servise H3 s.r.o. v Paskově. Dle jejich vyjádření i vyjádření importéra jde o závadu způsobenou běžným používáním








(reakce na) Kardan vs řetěz

18.4.2017 v 17:59 | Nahoru | #51

Kubák píše: Tak to ses ty,kdo zaclani v zacpach?!

..přesně..a ještě za sebou tahám vozejk, kde mám nejnutnější věci, jako třeba sedátka, stolky, gril, nafukovací vířivku...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kardan vs řetěz

18.4.2017 v 19:01 | Nahoru | #52

Hanys50 píše: Toto na kardanu Suzuki Intruder C800 po 36000 km. Servisováno dle manuálu v autorizovaném servise H3 s.r.o. v Paskově. Dle jejich vyjádření i vyjádření importéra jde o závadu způsobenou běžným používáním








evidentně to jelo na sucho,proto je to modrý jako švestka muselo to dělat docela bordel

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kardan vs řetěz

18.4.2017 v 20:21 | Nahoru | #53

selkie píše: ..to jsem ale ještě nepřišel já,,

Já si taky myslim, že důležitější, něž výkon, hmotnost a technická nenáročnost, jsou čistý ruce

Tak hyjé s mastodonty zdržovat do zatáček



Mno, rad bych videl ten protazenej ksicht, az by Te nekdo bez pudu sebezachovy treba na HP2 Sport podelal... coz by asi nebylo extra tezky

(reakce na) Kardan vs řetěz

18.4.2017 v 21:27 | Nahoru | #54
Honza-1400> nesmíš to moc hrotit...............nemám ale nějak ze své zkušenosti poznatek o tom, že je kardan nebo řetěz finančně nějak extra rozdílný. Alespoň pro mě, jako uživatele.
Na řetězu s automatickým mazáním mám najeto cca 60 000km a až mě to samotného překvapilo, jak celá ta řetězovka vypadá stále bez většího opotřebení. Ano, když je vedro, tak i na minimum to lehce přemazává a mám lehce zašpiněný ráfek.
Na kardanu jsem po cca 60 000km musel vyměnit gufero a lehce to blilo i pod vypoušťákem i pod nalévákem..............takže jsem měl také lehce zašpiněný ráfek.
Moje zkušenosti ale nemusí být vždy shodné se zkušenostmi jiných uživatelů. A i přes skutečnost, že na motorce spíše cestuji, než sportuji kolem komína, asi bych se podle způsobu přenosu síly na zadní kolo o koupi motorky nerozhodoval

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kardan vs řetěz

18.4.2017 v 23:02 | Nahoru | #55

MedWed píše: Mno, rad bych videl ten protazenej ksicht, az by Te nekdo bez pudu sebezachovy treba na HP2 Sport podelal... coz by asi nebylo extra tezky

..mě podělá i borec na dváce, takže ksicht mám protaženej furt

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kardan vs řetěz

19.4.2017 v 08:50 | Nahoru | #56

selkie píše: ..to jsem ale ještě nepřišel já,,

Já si taky myslim, že důležitější, něž výkon, hmotnost a technická nenáročnost, jsou čistý ruce

Tak hyjé s mastodonty zdržovat do zatáček



Tak mě většinou zdržujou v zatáčkách supersporty s nemotornejma řidičema, kteří to ovšem ve vesnici či na rovince všem natřou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kardan vs řetěz

19.4.2017 v 10:04 | Nahoru | #57
FJRPEPA> ..jo, to je taky kapitola sama pro sebe..nevím, zdá se mi, že to všechno jezdí nějak pomalu

(reakce na) Kardan vs řetěz

19.4.2017 v 10:58 | Nahoru | #58

selkie píše: FJRPEPA> ..jo, to je taky kapitola sama pro sebe..nevím, zdá se mi, že to všechno jezdí nějak pomalu



Jenže poslední dobou se mi zdá, že jich nějak přibývá.
A to nejezdím nějak extrémně rychle, ale když vidím v zatáčce před sebou kluka na motorce vysednutého bokem, jako indiána na koni a přitom ho mohu předjet i venkem a to i s autobusem, tak se mi chce brečet a nebo smát.

Naposledy editováno 19.04.2017 11:05:09

1 reakcí na tento příspěvek Kardan vs řetěz

19.4.2017 v 12:13 | Nahoru | #59
Tak to, že drtivá většina "motorkářů" dnes si myslí : mám koženou kombinézu, 130k svého času nejlepší supersport tak jsem nejlepší. Je bohužel realita, dnes už nezačínají jako my s pincky, simsony a pak jsme obdivně vzhlíželi k Jawa 250/350. Oni začínají na strojích co dokáží jet i 150. A trochu jim to pak ubírá ten přirozený vývoj. Možná je to jen ze sentimentu, ale přijde mi to dneska nějaké prázdné, nafouknuté a o ničem. Dnešní jezdci jsou bez techniky jízdy se strachem to naklonit, ale s číslem 46 ...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kardan vs řetěz

19.4.2017 v 21:55 | Nahoru | #60

selkie píše: ..mě podělá i borec na dváce, takže ksicht mám protaženej furt



To mi přijde trochu jako že lzes...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist