Mám názor, že to vychází +/- na remízu. Řetěz nemá takovou životnost, ale je o dost levnější a za 2,3 řetězové sady dáte jako za opravu kardanů. Řetěz je lehčí. Také mi přijde více dostupnější opravu na cestě řetěz než kardan. Ale pokud je kardan dobře servisovaný podle intervalů je na něj určitě spolehnutí větší než na řetěz. Teď nemyslím extrém typu pouště nebo deštné pralesy kam se z nás 99,9% nepodívá.
Rád by jsem věděl vaše názory a co preferujete Vy pokud by jste si mohli vybrat bez ohledu na druh a typ motorky.
Za mne tedy řetěz.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kardan vs řetěz
Hornet81 píše: Všem moc děkuji za reakce, vážím si Vašich názorů. Přijde mi také, že kardan, řemen je proti řetězu skoro věčný............
kvalitní řetězovka vydrží řekněme 30tis,km a stojí 4-5tis.kč. tolik nemá najeto polovina motorek v bazaru...
kardan jsem měl,je to fajn,ale pokud koupíš starší motorku od chytráka,který vymění olej v diferáku jednou za 70tis.km(a ještě se tím chlubí),tak se lehce dostaneš do situace,kdy by jsi raději s úsměvem běžel do obchodu pro řetězovku za 4litry ,než dělal repas diferáku za 20k........