globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Každý karburátor jinak?
Ahoj Navazuji lehce na mé předchozí téma s přetýkajícíma karbama. Po koupi nových jehliček do plovákovek a seřízení hladin už motorka startuje jak má. Dnes jsem nastartoval. Podle zvuku mi přišlo, že běží oba válce. ALE! Pravý svod se okamžitě začal zahřívat, teplý byl tak po deseti vteřinák, přijde mi, že se zahřívá šíleně rychle, nechápu to. Levý v pohodě, pomalinku se začal ohřívat. Kouřilo to z výfuku docela dost, bílý kouř, ale venku je dost zima, mohlo to být třeba tím? Po dojetí s ohřátým motorem už absolutně žádný dým. Jak se to trochu ohřálo, jel jsem to asi pět kiláčků projet, abych poznal co a jak. Když se trochu víc otočí plynem, tahá to jak blázen (brát s rezervou, popis pocitů Simsonisty při prvním zatažení na velký mašině ). Při malým otevření plynu to má ale tendence se dusit, zakuckat. Po dojetí jsem vytáhl svíce. Myslím, že je jasný, že je někde problém. Levá má vnější elektrodu do bíla/šeda, pravá je ale černá jak uhel, obalená sazemi, které jdou setřít rukou.

LEVÁ SVÍČKA:












PRAVÁ SVÍČKA:







No a teď proč to tak je? Když jsem poprvé rozdělával karburátory, byly vzduchové šrouby na dost rozdílných hodnotách. Napsal jsem si to tehdy na nějaký karton, myslím, že to bylo 2 a čtvrt na jednom a 1 a půl na druhém. Logicky jsem si řekl, jakej debil to tak nastavil? Jsou to přece stejné válce, stejné písty, stejné ventily, stejné vůle, stejné časování, stejné... vše. A nastavil jsem podle nové příručky oba karburátory stejně, na 1 a 3/4 otočky. Takže tak. I synchronizace karburátorů mi přijde zvláštní, nastavil jsem klapky vizuálně do stejné polohy a pak za běhu provedl synchronizaci budíkama - ta druhá klapka se musela rozhodit úplně jinak, každopádně v téhle poloze byly hodnoty podtlaků stejné a běh nejlepší, takže jsem to takto nechal.

Máte někdo nápad, co teď s tím? Prostě to ohřát a hrát si se šroubkem vzduchu na pravém karburátoru, dokud ten chod nebude znít ideálně? Nebo si myslíte, že to způsobuje něco jiného, vážnějšího? Děsí mě to, jak rychle se po startu ohřívá ten svod, nevím, jestli je to normální.

Pokud bych to měl řešit regulací šroubu vzduchu, víte někdo jak funguje? Jeho povolením pouštím více vzduchu?


Předem díky za každou radu

PS: Jen tak otázka úplně mimo téma. Má někdo tip, co by mohlo způsobit zasr*ní sklíčka kontrolky oleje zevnitř nějakým bílým cosi? Ne, že by to bylo něco vážného nebo mi to nějak vadilo, jen by mě zajímalo, proč se to tam objevilo Včera jsem nechával přes noc otevřený nalívací víčko, po tom co dělaly karbecy, "kdyby náhodou" byla troška benzínu v oleji, tak ať se odpaří, tak nevím, jestli to má souvislost. Předtím to tam nebylo.










(ne, nemám málo oleje, motorka byla nakloněná)

Děkuju

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Každý karburátor jinak?

24.4.2017 v 14:16 | Nahoru | #1
Radar8> Nekdo tu uz psal, ze mu to dela v zavislosti na teplote a vlhkosti taky. Dalsi den bylo tepleji a slem byl pryc.Olej je normalne cisty. Uz jen ty karby me trapi

(reakce na) Každý karburátor jinak?

24.4.2017 v 16:05 | Nahoru | #2

dadanek1999 píše: Radar8> Nekdo tu uz psal, ze mu to dela v zavislosti na teplote a vlhkosti taky. Dalsi den bylo tepleji a slem byl pryc.Olej je normalne cisty. Uz jen ty karby me trapi



samozrejme, najmä keď motorka dlhšie stojí napr. v nevykurovanej garáži, kde sa môže zrážať vzdušná vlhkosť.
Tá vlhkosť je potom všade, motorka po naštartovaní zastudena dymí ako parná lokomotíva + v oleji je pena. Treba to poriadne zohriať, vlhkosť z oleja sa vyparí a motor ju zožere cez odvetranie a potom už pohoda.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Každý karburátor jinak?

25.4.2017 v 19:49 | Nahoru | #3
dadanek1999> Karburátory bych doporučil sundat rozebrat a vyčistit v ultrazvukové lázni (destilka 85%, jar 5%, 10% ocet), dělal jsem to teť v zimě. Může to být přicpané kdekoliv . Vyndal jsem trysky, ověřil shodnost jehel, trysek jsou očíslované a pružin, zkontroloval membrány a plováky. poté vše opláchnout v destilce a vyfoukat kompresorem. Hlavně zkontrolovat uzavírací jehly na plovácích, musí bít neporušené! Koupit nové gumové O kroužky, já je měl steřelé, kupoval jsem je v DSložiska, vzal jsem staré, pán je změřil a dal odpovídající velikost ,některé neseděly, vzal jsem jiné, ale jsou to korunové položky, na rozdíl od originálu! Sestavit zpět, O kroužky lehce máznout vazelinou. Zkontrolovat ventil na nádrži! Má pustit benzín až po vytvoření podtlaku v karburátoru! Bohatost směsi, synchronizace.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
kawasaki KLE 500 - výmena rotoru [1, 2] Kawasaki KLE 500 dobryvojaksvejk 32 21.5.2024 v 16:52 krokoš
Voda v oleji Kawasaki KLE 500 Kawasaki KLE 500 FormanCZE 2 15.4.2024 v 14:00 Medved
Cestování v okolí Transalpina Kawasaki KLE 500, Kawasaki KLE 400 martucha 11 3.1.2024 v 23:48 Duchodcee
Jakou motorku koupit kamarádovi v n... [1, 2, 3] Kawasaki KLE 500, Aprilia Pegaso 650, BMW F 650 berry78 71 5.12.2023 v 19:25 autocross
Kawasaki kle 500 2004 Cukání motork... Kawasaki KLE 500 Balda125 7 18.10.2023 v 08:48 Krautkopf


TOPlist