globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Každý karburátor jinak?
Ahoj Navazuji lehce na mé předchozí téma s přetýkajícíma karbama. Po koupi nových jehliček do plovákovek a seřízení hladin už motorka startuje jak má. Dnes jsem nastartoval. Podle zvuku mi přišlo, že běží oba válce. ALE! Pravý svod se okamžitě začal zahřívat, teplý byl tak po deseti vteřinák, přijde mi, že se zahřívá šíleně rychle, nechápu to. Levý v pohodě, pomalinku se začal ohřívat. Kouřilo to z výfuku docela dost, bílý kouř, ale venku je dost zima, mohlo to být třeba tím? Po dojetí s ohřátým motorem už absolutně žádný dým. Jak se to trochu ohřálo, jel jsem to asi pět kiláčků projet, abych poznal co a jak. Když se trochu víc otočí plynem, tahá to jak blázen (brát s rezervou, popis pocitů Simsonisty při prvním zatažení na velký mašině ). Při malým otevření plynu to má ale tendence se dusit, zakuckat. Po dojetí jsem vytáhl svíce. Myslím, že je jasný, že je někde problém. Levá má vnější elektrodu do bíla/šeda, pravá je ale černá jak uhel, obalená sazemi, které jdou setřít rukou.

LEVÁ SVÍČKA:












PRAVÁ SVÍČKA:







No a teď proč to tak je? Když jsem poprvé rozdělával karburátory, byly vzduchové šrouby na dost rozdílných hodnotách. Napsal jsem si to tehdy na nějaký karton, myslím, že to bylo 2 a čtvrt na jednom a 1 a půl na druhém. Logicky jsem si řekl, jakej debil to tak nastavil? Jsou to přece stejné válce, stejné písty, stejné ventily, stejné vůle, stejné časování, stejné... vše. A nastavil jsem podle nové příručky oba karburátory stejně, na 1 a 3/4 otočky. Takže tak. I synchronizace karburátorů mi přijde zvláštní, nastavil jsem klapky vizuálně do stejné polohy a pak za běhu provedl synchronizaci budíkama - ta druhá klapka se musela rozhodit úplně jinak, každopádně v téhle poloze byly hodnoty podtlaků stejné a běh nejlepší, takže jsem to takto nechal.

Máte někdo nápad, co teď s tím? Prostě to ohřát a hrát si se šroubkem vzduchu na pravém karburátoru, dokud ten chod nebude znít ideálně? Nebo si myslíte, že to způsobuje něco jiného, vážnějšího? Děsí mě to, jak rychle se po startu ohřívá ten svod, nevím, jestli je to normální.

Pokud bych to měl řešit regulací šroubu vzduchu, víte někdo jak funguje? Jeho povolením pouštím více vzduchu?


Předem díky za každou radu

PS: Jen tak otázka úplně mimo téma. Má někdo tip, co by mohlo způsobit zasr*ní sklíčka kontrolky oleje zevnitř nějakým bílým cosi? Ne, že by to bylo něco vážného nebo mi to nějak vadilo, jen by mě zajímalo, proč se to tam objevilo Včera jsem nechával přes noc otevřený nalívací víčko, po tom co dělaly karbecy, "kdyby náhodou" byla troška benzínu v oleji, tak ať se odpaří, tak nevím, jestli to má souvislost. Předtím to tam nebylo.










(ne, nemám málo oleje, motorka byla nakloněná)

Děkuju
Předchozí
1 2 3
Následující

Každý karburátor jinak?

Skvělá odpověď, děkuji! 23.4.2017 v 22:49 | Nahoru | #61
E

Naposledy editováno 22.05.2017 22:40:29

Každý karburátor jinak?

24.4.2017 v 08:57 | Nahoru | #62
Ted si moc neumim predstavit, kde je tryska sytocr, ten kanalek atd. Omrknu to vecer a dam vedet

1 reakcí na tento příspěvek Každý karburátor jinak?

24.4.2017 v 13:58 | Nahoru | #63
Mám ten samý motor, na Kawasaki EN 500. Ohledně bílého cosi na sklíčku měrky oleje je nejspíš emulze kterou vytvoří olej jedině s kapalinou. Nevím jestli to takle vypadá i s benzínem, ale každopádně vyměnit olej za nový!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Každý karburátor jinak?

24.4.2017 v 14:16 | Nahoru | #64
Radar8> Nekdo tu uz psal, ze mu to dela v zavislosti na teplote a vlhkosti taky. Dalsi den bylo tepleji a slem byl pryc.Olej je normalne cisty. Uz jen ty karby me trapi

(reakce na) Každý karburátor jinak?

24.4.2017 v 16:05 | Nahoru | #65

dadanek1999 píše: Radar8> Nekdo tu uz psal, ze mu to dela v zavislosti na teplote a vlhkosti taky. Dalsi den bylo tepleji a slem byl pryc.Olej je normalne cisty. Uz jen ty karby me trapi



samozrejme, najmä keď motorka dlhšie stojí napr. v nevykurovanej garáži, kde sa môže zrážať vzdušná vlhkosť.
Tá vlhkosť je potom všade, motorka po naštartovaní zastudena dymí ako parná lokomotíva + v oleji je pena. Treba to poriadne zohriať, vlhkosť z oleja sa vyparí a motor ju zožere cez odvetranie a potom už pohoda.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Každý karburátor jinak?

25.4.2017 v 19:49 | Nahoru | #66
dadanek1999> Karburátory bych doporučil sundat rozebrat a vyčistit v ultrazvukové lázni (destilka 85%, jar 5%, 10% ocet), dělal jsem to teť v zimě. Může to být přicpané kdekoliv . Vyndal jsem trysky, ověřil shodnost jehel, trysek jsou očíslované a pružin, zkontroloval membrány a plováky. poté vše opláchnout v destilce a vyfoukat kompresorem. Hlavně zkontrolovat uzavírací jehly na plovácích, musí bít neporušené! Koupit nové gumové O kroužky, já je měl steřelé, kupoval jsem je v DSložiska, vzal jsem staré, pán je změřil a dal odpovídající velikost ,některé neseděly, vzal jsem jiné, ale jsou to korunové položky, na rozdíl od originálu! Sestavit zpět, O kroužky lehce máznout vazelinou. Zkontrolovat ventil na nádrži! Má pustit benzín až po vytvoření podtlaku v karburátoru! Bohatost směsi, synchronizace.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Každý karburátor jinak?

25.4.2017 v 19:56 | Nahoru | #67
Radar8> K ultrazvuku přístup nemám, bohužel, ale teď jsem je čistil a měly by být OK. Nejprv jen voda a saponát, pak arva, oplach, znova voda se saponátem, destilka, kanálky jsem vyfoukal a zbytek nechal oschnout. Původně jsem zvažoval tam dát ocet, ale měl jsem strach co by na to řekl hliník. Jestli to teď nebude čisté tak už fakt nevím. Ještě pořádně vytřu co půjde technickým benzínem a všechny kanálky jím tlakem "prostříknu". Jinak O-kroužky jsem přeměřil a mám objednaných do ložiskárny asi 6 velikostí, po 2 - 4 ks a celková cena 14 Kč, origo 90 Kč jeden Jinak při jejich montáži mi vždy přišel než vazelína lepší silikonovej olej. A kohout je po repasi, funguje parádně.

Zbývá mi ještě to vytření + prostřik technickým beneli a skládání, dám pístky sytiče a membránu toho ventilu z náhradních karbů a jestli to pak nebude OK tak už fakt nevím.

EDIT: Jo a jehly na plovácích jsou taky nové, i šrouby směsi a jejich o kroužky, pružinky atd.

Naposledy editováno 25.04.2017 19:57:35

(reakce na) Každý karburátor jinak?

25.4.2017 v 20:09 | Nahoru | #68
E

Naposledy editováno 22.05.2017 22:40:01

Každý karburátor jinak?

25.4.2017 v 21:08 | Nahoru | #69
Joo, jsou z NBR, ten je benzinu odolný. Zkusím. Klapky mám teď vyndané, ale jinak moc od sebe rozhozené nebyly. Naprosto minimálně. Synchronizoval jsem je podle podtlaků, no. Po složení a montáži to nastartuju na servisní benzínovou nádržku a ještě to kdyžtak doseřídím.

1 reakcí na tento příspěvek Každý karburátor jinak?

26.4.2017 v 08:00 | Nahoru | #70
chlape ja fakt nechápem prečo sa patláš s arvou, jarou, vodou a neviem akou alchýmiou, keď na to existujú hotové určené produkty, ako napr.:


Je to agresívne ako sviňa, rozpúšťa to všetko možné, vrátane gumy, navyše tá nádobka je pod fest tlakom, takže nemusíš sa srať so stlačeným vzduchom, máš to všetko pod jedným a si si istý, že to všetky možné úsady rozpustí. Stojí to asi 13€, čiže asi 350Kč. Jasné, ultrazvuk je lepší, ale toto je po ultrazvuku hneď na druhom mieste. Voda, jar a arva asi nie. Ale to je možno moje choré uvažovanie, že keď už dačo robím a mám to už rozobraté, snažím sa to spraviť najlepšie ako viem vrátane svojich možností a schopností a nevymýšľam teplú vodu, keď na to existujú hotové produkty.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Každý karburátor jinak?

26.4.2017 v 08:12 | Nahoru | #71
kilix> Tak voda, arva, saponát i kvůli špíně z venku. Všechny usazeniny v plovákovce to rozpustilo, takže jsem předpokládal, že to funguje. Všechno jsem profoukal a zdá se to OK, ale můžu ten sprej zkusit někde sehnat a pro sychr to tím vzít.

Mimochodem, jak z toho pak to agresivní svinstvo a případné rozpuštěné usazeniny dostaneš? Opět proplach destilkou?

(reakce na) Každý karburátor jinak?

26.4.2017 v 08:21 | Nahoru | #72

dadanek1999 píše: kilix> Mimochodem, jak z toho pak to agresivní svinstvo a případné rozpuštěné usazeniny dostaneš? Opět proplach destilkou?



nechápem otázke, týmto keď to vystriekaš, tak to berie všetko so sebou preč + je to prchavé, takže zachvíľu máš karbce suché a čisté. Najmä na tie kanáliky je to dobré, lebo dnu do kanálika nevidíš. Len dávaj bacha na všetky gumové časti, ja som len tak zo zvedavosti nastriekal týmto bordelom o-krúžok (neviem z akého materiálu bol) a správal sa ako mydlo vo vode, rozpúšťal sa na dotyk.

1 reakcí na tento příspěvek Každý karburátor jinak?

26.4.2017 v 08:27 | Nahoru | #73
Takze toho nastrikat hodne, at se to odplavi.. Dobre, no. Primo tuhle znacku asi nesezenu, ale odpoledne bych mohl koupit jiny cistic na karburatory a skrtici klapky, tak snad to bude podobne...

(reakce na) Každý karburátor jinak?

26.4.2017 v 15:32 | Nahoru | #74
dadanek1999> Tak přeju ať to klapne.

Každý karburátor jinak?

26.4.2017 v 17:22 | Nahoru | #75
Děkuju Už jsem to dotáhl domů, hromadu O kroužků a čistič. Vrhnu se na to a uvidíme asi zítra. Nejhorší je že vím, že jestli to teď nebude po složení OK tak jsem prostě úplně v pr..., protože to by bylo fakt na věštění z koule.

Každý karburátor jinak?

27.4.2017 v 00:07 | Nahoru | #76
Tak jsem to dnes dočistil, všechny kanálky prostříkl tlakem sprejem na karburátory a po pěti hodinách co nejpečlivějšího skládání končím. Už jen napojit hadičky a namontovat karby na motorku. Zítra to teda zkusím, fakt se toho fest bojím, tak dám pak echo. Klapky se vůči sobě trochu rozhodily, takže jsem je vizuálně srovnal a další synchronizace bude samozřejmostí.

Každý karburátor jinak?

27.4.2017 v 18:06 | Nahoru | #77
Tak jsem při montáži karburátorů zjistil, že jedna jehla nějak blbě seděla. Nechápu jak. Při otočení karbu o kousíček "vyjela", jakoby zajela k membráně, tak o dva milimetry. Pomohlo vyndat membránu, jehlu vytáhnout a znovu složit zpět. Nevím, jestli to bylo i předtím, nebo jen teď, jestli to mělo nějaký vliv (ale myslím si, že ano, bylo to na pravém karbu). Každopádně, nechci se předčasně radovat.. Ale.. Karby jsem tam vrazil, nastartoval. Otáčky vyletěly, musel jsem okamžitě stáhnout sytič. Po cca 10s jsem sáhl na svody, oba mi přišly stejně teplé. Držel jsem na nich ruce, kdy začnou pálit a oba opět v cca stejnou chvíli. S ohříváním se začaly zvedat točky, musel jsem je stahovat (ono když jsem ten stavěcí šroub vytahoval tak jsem si odpočítal otáčky, ale bylo jich 18,5 a při takovém množství se člověk snadno o kus sekne). Začal jsem štelovat polohu klapek podle budíků, aby byl podtlak stejnej. Předtím byly vizuálně zhruba stejně. Musel jsem s tím hnout docela dost, hned se tím zvedly otáčky, takže jsem opět stahoval volnoběh. Párkrát jsem trochu vzal za plyn a jak se to ohřívalo, začal se zase měnit podtlak v sání, jeden karbec se posunul o trochu mimo. Provedl jsem drobnou korekci pootočením o kus zase zpět. Po několika vzatích za plyn se nakonec podtlak na obou karbech vrátil na stejný - viz. foto (žlutá čárka). Zatím jsem neměl možnost to projet, vyrazím večer, tak uvidíme, jak pak budou vypadat svíce. Každopádně myslím, že už to, že oba svody se nyní hřály stejně rychle je dobré znamení. A do otáček ta motorka jde jak nikdy.







Tak budu pevně doufat, že po projížďce bude všecko OK, že budou obě svíce v pohodě. Pokud bude potřeba, ještě pak trochu doladím šrouby směsi. Do jaké barvy bych to měl případně doladit? Na levém válci byla předtím svíce bílá, když se o čtvrt otočky povolil šroub směsi, změnilo se to na takovou bělošedou s lehce nažloutlým nádechem. Vím, že obecně když jsem jezdil s 2T tak se směs ladila tak aby byla svíce do rezava až hněda a bílá byla chudá, ale tam je směs vždy schválně bohatší kvůli chlazení a mazání. Zase jsem od některých lidí slyšel že bílý povlak začal vznikat s přidáváním lihu/nějakých dalších sra*ek do benzínu, tak nevím, čím se řídit. Podle tohoto obrázku by to mělo být OK:


To spíš jen tak na okraj, prosba o vaše zkušenosti, kdyby to všechno bylo nějakým zázrakem OK.

Díky moc všem!

Tak projeto, jelo to nááádherně. Foto svíček:

Pravý:





Levý:






Naposledy editováno 27.04.2017 22:03:45

Každý karburátor jinak?

28.4.2017 v 08:39 | Nahoru | #78
takže odysea s nastavením karbcov je u konce?
gratulujem k úspechu

Každý karburátor jinak?

28.4.2017 v 09:21 | Nahoru | #79
Gratulace. Na srouby volnobezny smesi nesahej, pokud to ted funguje.
Jinak by me desne zajimalo, jak mohla jehla vyjet o kousek bliz k membrane, kdyz tam ma zavlacku a podlozku, na kterou by seshora mela tlacit pruzina soupete.

Každý karburátor jinak?

28.4.2017 v 11:02 | Nahoru | #80
No doufám, neuvěřitelné Díky

Taky by mě to zajímalo, jestli se ta mrcha co na to tlačí nějak vzpříčila v šoupěti..

Každý karburátor jinak?

28.4.2017 v 12:49 | Nahoru | #81
super . Ty svíčky s lehce nažloutlým nádechem jsou OK.

Každý karburátor jinak?

28.4.2017 v 20:28 | Nahoru | #82
tak konečně ,hura, mam takovej pocit že si pravě uspěšně složil maturitu ze štelovaní karbů,gratuluji

Každý karburátor jinak?

28.4.2017 v 23:40 | Nahoru | #83
Děkuju Však za to vděčím vám, vašim radám, podpoře.. Nejen u karbů, ale u celé motorky
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Voda v oleji Kawasaki KLE 500 Kawasaki KLE 500 FormanCZE 2 15.4.2024 v 14:00 Medved
Cestování v okolí Transalpina Kawasaki KLE 500, Kawasaki KLE 400 martucha 11 3.1.2024 v 23:48 Duchodcee
Jakou motorku koupit kamarádovi v n... [1, 2, 3] Kawasaki KLE 500, Aprilia Pegaso 650, BMW F 650 berry78 71 5.12.2023 v 19:25 autocross
Kawasaki kle 500 2004 Cukání motork... Kawasaki KLE 500 Balda125 7 18.10.2023 v 08:48 Krautkopf
Pružina centrálu Kawasaki KLE 500 lacerta82 7 11.10.2023 v 10:33 Radek2107


TOPlist