bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zapojení relé
20.3.2017 v 06:51
Ahoj,řešít takovou pro mě,jako pro amatéra záhadu. Mám na motorce přídavná světla zapojená přes relé způsobem:
Trvalých 12v z baterky přes vypínač na řídítkách do relé,od relé +_ do mlhovek. Mínus pro relé mám tažené ze zadního světla tak,aby fungovalo jen při zaplém klíčku, vše funguje jak má. Momentálně jsem připojoval výhřev sedla, mám řešeno úplně stejným způsobem,mínusko pro relé tažený stejně a vše ostatní taky. Rozdíl je v tom,že mi výhřev funguje i s vyplím klíčkem. Funkci mlhovek to neovlivnilo. Díky za radu

Zapojení relé

20.3.2017 v 08:09 | Nahoru | #1
Osobně bych to viděl:
+ baterky > pojistka > spínací kontakt relé > spotřebič > zem
spínaný kontakt spínačkou > vypínač > cívka relé > zem

Zapojení relé

20.3.2017 v 08:52 | Nahoru | #2
Ještě doplním,že jsem použil hotovou sadu pro výhřel a jen zapojil. Celej okruh byl hotovej od výrobce,jen jsem plus připojil přes pojistku na baterku a mínus,které by šlo taky přimo k baterce jsem připojil stejně jako u mlhovek,tedy ja mínusko žárovky zadního světla. Tím pádem vše funguje,jen jsem chtěl,aby se s vyplím klíčkem vyply i spotřebiče,což tak je u mlhovek,ale sedlo jde zapnout i bez klíče,i když je připojeno na totožný mínus zadního světla.

Zapojení relé

20.3.2017 v 09:48 | Nahoru | #3
To máš nějak divně zapojený. Za prvé, mínus je úplně jedno, kam zapojíš, kostra je pro všechny spotřebiče společná, tak je zbytečné tahat nějaký drát od zadního světla, mínus prostě ukostři kdekoliv, ideálně na nějaké kostřící místo. Mínus právě nemá vliv na to, jestli je klíček zapnutý, nebo ne. Musíš vzít plus za spínací skříňkou, ten vést přez pojistku a vypínač na cívku relé a druhé, silové plus klidně rovnou od baterky přes patřičně dimenzovanou pojistku na spínací kontakt relé, od druhého spínacího kontaktu na spotřebič (mlhovky, výhřev sedla), mínus od spotřebiče opět na kostru.
Nějak takhle: http://www.bmwgs.cz...ts/2010/s/svetla.jpg

1 reakcí na tento příspěvek Zapojení relé

20.3.2017 v 11:30 | Nahoru | #4
Ale,vždyť není jisté,že klíček vždycky rozpojuje plusko. Stejne tak může odpojovat i mínus,ne?

(reakce na) Zapojení relé

20.3.2017 v 12:01 | Nahoru | #5
jakubfojtik> minus by v originálním zapojením klíček rozhodně nevypínal.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom pepíno4 8 22.4.2024 v 21:27 škvára18
Motovýlet Suzuki DL 650 V-Strom BTerier 10 14.3.2024 v 15:44 biosák
Znáte kurt linder - motocentrum - L... Suzuki DL 650 V-Strom Stromowner 23 16.2.2024 v 20:26 Edyk
Osadenie Air-boxu Dl-650 Vstrom 2014 Suzuki DL 650 V-Strom Bocik13 4 13.2.2024 v 16:49 Bocik13
Kompresní poměr vs prémiový benzín [1, 2, 3] Suzuki DL 650 V-Strom zahadnytajemny 72 23.1.2024 v 09:43 Krautkopf


TOPlist