Jezdil jsem od mala, 99% silnice (Hornet, GS..) pred 5ti lety me prace zavedla do Phoenixu tak jsem si tu udelal radost a na vanoce 2013 jsem koupil jety GS (2009). Velmi rychle jsem zjistil, ze tady jsou nejenom paradni silnice ale hlavne (pro nasince) neuveritelny moznosti kam vyrazit mimo asfalt. Dal jsem se dohromady s tema spravnejma lidma, zacal jsem tahat GSo nejdriv na sotolinovy cesty, pak do hor, pak mi prislo tezky tak jsem k nemu prikoupil krosku, pak holt jezisek prines vodnika.. dalsi jezisek prines XCF-W 350... pak pribyla slapacka...
Snazim se ty moje mistni (a nejenom mistni) akce dokumentovat jak nejlip umim a kdyz uz se s tim ... delam... tak si rikam, ze by to snad mohlo zajimat i vas. Uz nejakou dobu prispivam do ceskych for o velkych moto (GS) ale posledni dobou spis tihnu ke krosce tak proto i tahle platforma..
Ocenim jakykoliv komentare/dotazy...jen necekejte odpoved v 4 rano myho casu ;)
A od cervna 2019 zpet na rodny hroude...
Naposledy editováno 25.01.2020 23:07:04
1 reakcí na tento příspěvek Nasinec v Arizone
Plazivec píše: To by mě zajímalo, co tam na tom kopečku 0,30 mohlo bejt, je tam vidět zbytky ňáký zdi.
To jsou sutry jenom... ale dobre se pres ne skace ;) Michelle je pres tyden ucitelka v katolicky skole, o vikendu navlikne moto hadry a jde s nama krosit.. na GS zvlada vic nez vetsina chlapu, ktery se pustej do terenu..
Kdyz uz jsme u toho..
1 reakcí na tento příspěvek Nasinec v Arizone
Klidne se ptejte, jenom predesilam, ze politiku na internetu neresim..
1 reakcí na tento příspěvek Nasinec v Arizone
Bez nejakyho poradi..
- lane splitting - na moto nesmis projet mezi autama, ani v zacpe, ani na semaforech (jedinej stat kde to je OK je Californie). V arizone je to obzvlast na hlavu kdyz sedis v lete na rozpaleny dalnici, vsichni sedi v autech s AC naplno a ty legalne nesmis predjet kolonu ani po krajnici. Nicmene.. obcas je o kousek dal jeste polni cesta kterou to GS docela zvladne, ehm ehm ;) Nicmene maji:
HOV Lane - na dalnici ve mestech je vetsinou uplne levej pruh vyhrazenej ve spicce jako HOV - High Occupancy Vehicle, tzn bud auto s 2+ lidma nebo moto. Aspon to je sance bejt na motorce rychlejsi nez auto, ja to v podstate nevyuziju, do prace to mam 8 minut, nez bych se navlik do moto hadru tak tam jsem 2x..
- right on red - genialni pravidlo, pokud neni znaceno jinak muzes na cervenou doprava, stejne jak kdyby tam byla stopka, tzn zastavit komplet a dat prednost. Na floride me x krat nekdo vytroubil kdyz jsem fakt uplne zastavil, tam to berou spis jak doporuceni.. kdyz jedes z jednosmerky do jednosmerky tak dokonce muzes na cervenou i doleva ale to tady je tak mozna na 3 krizovatkach v centru phx
zluta cara - stredova cara je vzdycky zluta, kdyz jsi v jednosmerce (nebo na dalnici) tak je zluta leva krajnice. Je to extra uzitecny ve meste, protoze dost cast se 6 pruhu pred krizovatkou zmeni na 4 pruhy tam a 2 zpatky a nemusis resit kde je zrovna stred... proste se drzis vpravo od zluty.
semafory za krizovatkou - opet vec zvyku, ted kdyz jsem u nas tak si vzdycky muzu ukroutit krk kdyz dojedu na caru na krizovatce. Coz mi pripomina...
odstupy na krizovatce - zcela bezne se stane ze si nechaj treba 6-10m odstup od auta pred sebou kdyz dojedou na svetla, neptej se me proc.. nicmene me to ze zacatku parkrat docela vycvicilo kdyz jsem cekal ze zastavi o 10m dal a pak jsem horko tezko dobrzdoval..
najizdeni do krizovatky kdyz odbocujes - spravne musis zustat stat na care dokud nemuzes plynule projet, nemel by sis najet doprostred na odboceni jak u nas.. maj minimalni prodlevu mezi tim kdyz padne cervena jednomu smeru a zelena napric, takze pak zustanes jak kokot v pulce krizovatky.. taky plati ze kdyz odbocujes doprava tak se musis drzet uplne vpravo aby ten kdo odbocuje doleva mel volnej levej pruh. V realu na to kaslou vetsinou ale je to rozdil proti nasi vyhlasce.
Hasici/sanitky - spravne bys mel uplne zastavit kdyz jedou kolem, i kdyz jedou v protismeru a neni tam zadna odbocka. To uz me taky jednou vyskolilo kdyz najednou na rovnym kusu silnice predemnou stoji 2 auta na brzdach protoze 300m pred nima v protismeru jede sanitka. Ja sam poslu auto klidne kolama do prikopu nez abych zdrzel sanitku za mnou ale tohle je trochu na hlavu..
Dalnice - je moje absolutne nejvetsi alergie tady, poslal bych je vsechny na prevychovu do nemecka hned.. zcela bezne visej v levy lajne presne na speed limitu, napravo od sebe 4 volny pruhy ale neeee, on pojede v levym. Je legalni podjet zprava, takze to ve finale skonci tak ze prijedes na motorce za nekoho kdo se coura v levym, chvilku cekas jestli mu to dojde (nedojde...), za tebou 10 dalsich aut ceka, tak ho nakonec podjedes, nicmene to uz ho podjizdi nekdo jinej, takze musis davat bacha kdo podjizdi tebe.. marast.
telefony - marast #2.. furt vidis nekoho jak cumi do telefonu, u nas je to taky ale tady je to fakt bida. Z motorky je to videt jeste lip, na krizovatce vsichni (ok, to delam taky v aute..), za jizdy je to o drzku, jeste chci na GS sirenu misto houkacky protoze to je fakt o krk..
Nicmene... minimalne je tu videt ze by nekdo prasil. Celkove mi ta doprava prijde takova homogenejsi, vsichni jedou vicemene stejny tempo (na dalnici tak 10 nad limit), malokdy se stane ze by se nekdo cpal na krizovatce do odbocovaciho pruhu na posledni chvili... najel jsem tu v aute a na moto skoro 100 tisic mil a zatim bez jedinyho problemu...
Jo a vsichni jsou presvedceny ze ridici z <vloz jmeno sousedniho statu> jsou ty nejhorsi..
Další by mě zajímalo, jak to tam je s kreditkama, slyšel jsem, že je to docela na hlavu, prý se místo PIN ťuká číslo sociálního zabezpečení. Ale piš jak budeš mít čas a náladu, v žádném případě tě nechci uhánět.
Kdyz kupujes benzin tak zadavas jako overeni svuj ZIP code (= PSC adresy), proto dost casto cesi maj problem platit primo u stojanu a musi dovnitr (to je mimochodem taky vybornej vynalez, u nas jsem malem odjel omylem bez placeni protoze jsem zvyklej protahnout kartu, natukat zip, natankovat a odjet... z motorky ani neslezu). V hospode staci podpis (a dysko), v kramech podpis nad 50 dolaru.. na debitce mas normalne PIN jak u nas.. a fotku ;)
Vubec maj k tem kreditkam trochu nonsalantni pristup, v hospode s ni odejdou (turisti se s nima obcas hadaj ze s jeho kartou nesmi nikam odejit a amici cumej jak puk ;), spousta lidi pred sebou tlaci na kreditce dluhy, ja ji pouzivam ciste jako jednodussi variantu placeni a kazdej mesic ji komplet splatim, neplatim zadny uroky a banka mi jeste dava procenta zpatky..
Co me treba zarazilo ze zacatku je ze lidi porad jeste pouzivaj seky obcas, a nebo to ze kdyz zadavas nekam inkaso na periodicky platby (pojistky atd typicky) tak staci akorat zadat dve cisla tvyho uctu a hotovo, zadny povoleni inkasa na strane tvyho uctu.
Obecne je ten system nastavenej vic na pohodli a jednoduchost pouzivani, trpi tim trochu zabezpeceni ale to si berou na triko banky, uz se mi dvakrat stalo ze mi banka psala ze moji kreditku pouzil nekdo na nakup ve Wallmartu (a to jsem v ramci mezi opatrnej na to jak ji pouzivam), hned ji zablokujou, vratej penize a poslou ti novou..
Nekdy se jeste rozepisu o tom jak typickej american chape "zivot nad pomery" ale to je na dyl a nechci generalizovat.
Naposledy editováno 20.03.2017 22:03:54
1 reakcí na tento příspěvek Nasinec v Arizone
Teď kritika, ale ani néže kritika, spíš nějak tak připomínky, co se nabízí ještě slyšet.
Tak jako předně hlas - docela nadprůměr, moc dobrý, uživil by ses jako komentátor klidně.
Komentář - hodilo by se víc informace. Třeba jak říkáš učitelka, nabízí se slyšet, kde učí, co učí, popřípadě, hodit nějakej kratičkej popis tý školy, pokud je něčím jiná, nebo zvláštní, než naše školy. To samé když říkáš třeba o tý silnici přes vodu. Stačí jedna věta, nic víc.
Také třeba ten oběd, končí to na parkovišti, ale mě by třeba zajímalo co jste si dali, jeden záběr na interiér, krátkej záběr na talíře s jednou větou a jseš v profesionální úrovni.
Ale to už vlastně bych asi chtěl po tobě profesionální práci, jako dělá třebas Henry Cole z Anglie, jestli znáš.
Zatím teda neukazujete sebe, takže je to spíš takový anonymní dokumentování jízd. Ale má to docela potenciál, ta země kolem Fénixu je zajímavá, má co nabídnout.
Horší je, že pokud bys to chtěl dotáhnout na vyšší level, tak by to samozřejmě sežralo všechen volnej čas. Už jen promyslet, kudy se pojede, co říkat, už je vlastně scénář.
Ale jinak dobrý, moc dobrý a koukatelný, běžná videa od lidí na motorkách jsou mnohem méně zajímavá i tu muziku strefuješ hodně dobře.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nasinec v Arizone
ta země kolem Fénixu je zajímavá
Jen pro upřesnění, čtou to jako Fínyx. Fénix je ten bájný pták, který po svém shoření zase omlazený vstává z vlastního popela.
Komentář - hodilo by se víc informace. Třeba jak říkáš učitelka, nabízí se slyšet, kde učí, co učí, popřípadě, hodit nějakej kratičkej popis tý školy, pokud je něčím jiná, nebo zvláštní, než naše školy.
Ve filmu Dovolená s Andělem se horník Štefan (František Dibarbora) přede všemi ptá řidičky autobusu pardubické MHD slečny Marienky (Stáňa Seimlová): nás by zaujímalo, či si slobodná alebo vydatá, čo maš rada, koho lúbiš, či rada tancuješ atd.
Ale nic ve zlým (vím, jak to bylo myšleno), jen se mi to tak spojilo
Plawa>
Pěkné fotky, videa a povídání - díky za ně! Mám ve Phoenixu už třetím rokem blízké příbuzné. Podle jejich vyprávění, jak to podnebí (sice horké, ale naštěstí spíš suché než vlhké, takže se ty teploty dají snést), tak i místní styl života jsou dost jiné než u nás (chtělo to delší čas si přivyknout). Má to své výhody a naopak i nevýhody, tak už to bývá...
Dovi píše:
Ve filmu Dovolená s Andělem se horník Štefan (František Dibarbora) přede všemi ptá řidičky autobusu pardubické MHD slečny Marienky (Stáňa Seimlová): nás by zaujímalo, či si slobodná alebo vydatá, čo maš rada, koho lúbiš, či rada tancuješ atd.
Ale nic ve zlým (vím, jak to bylo myšleno), jen se mi to tak spojilo
A mate sklep?
Ludlow lezi na jizni hrane MNP, hned asi 200m od hotelu jsme velmi rychle pochopili jak bude dalsi dva dny vypadat teren. Pisek, chvili hlina, pak hned zase pisek a mistama vic pisku. A sul. Na krosce sranda, na GS obcas trochu boj...
Po par km narazime na prvni vyschly jezero, pevnej rovnej povrch, idealni na to zkusit na kolik se GS rozjede, trefit hrbol a proletet se.. tak jsme se radsi drzeli zkratka ;)
Nicmene aspon nejaka zabava musi byt..
Foukalo jako blazen ale i tak jsem zkusil vytahnout drona a natocit neco z vysky.. bude na videu. Dokonce se mi podarilo i drona dopilotovat zpatky ke me...
Pres celou MNP se tahne nekolik zeleznicnich trati.. useky 50km bez zatacky, obcas clovek zahlidne i to nekonecno kde se potkavaj rovnobezky..
A obcas je ty rovnobezky potreba prekonat.. preskoc, prelez.. klidne i podlez kdyz se vejdes.
Dalsi zastavka bylo vyschly solny jezero. Narazili jsme na dva chlapy v Jeepu ktery nas varovali, ze cesta kterou jsme chteli jet je zatopena a oni sami meli problem ji prebrodit (75cm vody).. to se nam nezdalo jako uplne dobrej napad tak jsme vynechali zastavku v Zzyzx (abecedne posledni misto v americe) a pokracovali pres jezero na vychod..
Cela sestava.. 4x GS, 4 ruzny barvy... (moje samozrejme nejlepsi ;)
Sul. Sul kam dohlidnes.
Opet prilezitost pro drona..
Na dalsi pisecny sekci (asi 300m od asfaltu) se Scottovi podarilo katapultovat z moto, skoncil asi 4m od mista kde zapich GS do pisku.. nastesti si nejspis jenom narazil zebra takze po kratky pauze byl schopnej pokracovat dal ale na zbytek dne uz vynechal offroad sekce a druhej den radsi vyrazil zpet do PHX po dalnici.
Jednou z hlavnich atrakci MNP jsou Lava Tubes (sopecny jeskyne), ta nejznamejsi ma navic jeste jednu zvlastnost - kdyz si presne naplanujete rocni obdobi a denni dobu tak mate sanci zahlidnout slunecni paprsky. My jsme samozrejme neplanovali vubec nic, takze o to vetsi bylo moje nadseni kdyz jsem s fotakem a nulovym ocekavanim vlez do jeskyne a uvidel tohle..
Po jeskynich jsme pridali jeste jednu offroad sekci a opustili park na sever - chtel jsem videt jeste jednu atrakci kterou jsem parkat zahlid z letadla. Ivanpah Solar Power Facility je unikatni solarni elektrarna s vykonem 400MW. 3 veze jsou dohromady obklopeny 173 tisic zrcadlama ktery soustredi svetlo do parni turbiny na vrsku veze.. doporucuju se podivat na leteckou mapu
Na noc jsme meli zarezervovany "Eko kabiny" v Niptonu.. prihodnejsi nazev by byl "stan s podsadkou" nicmene na jednu noc super. Ne uplne idealny bylo ze tak mozna 100m od nasi budky projizdel za noc nekolikrat vlak tak mozna 2 km dlouhej a jeste houkal. Spunty do usi pomuzou, ale ne kdyz se klepe cela postel...
A protoze Nipton jsou asi 3 baraky a hospoda ktera zavre v 7, tak kdyz se setmi tak nezbyva nez vzit fotak a baterku a jit se zabavit sam..
Den druhy bude nasledovat
Potom co v noci jezdil kolem jeden vlak za druhym jsem se v 6 vyvalil ze stanu a rozhod jsem se ze si jeden aspon vyfotim, ted kdyz mam slunce za zadama... za 3 hodiny neprojel ani jeden. Tak jsem aspon vypustil drona do dostatecne velky vysky na to abych moh vyfotit celej Nipton... V pozadi 2 aktivni veze z elektrarny, v popredi taboriste.
Vetsina offroad cest po Arizone, Coloradu i Kalfornii puvodne slouzila pro mistni doly, v MNP se tezila myslim med. Kessler Mine je asi nejlip zachovala konstrukce, dalo by se asi i vylezt nahoru ale opet jsem tam radsi postal vrtulaka (bude na videu).
Posledni zastavka na ceste zpatky k dalnici byly Kelso dunes - da se vyslapat az nahoru.. mozna priste.
Zacina se mi zamlouvat "Drone tourism".. kdyz se mi nechce k dunam, poslu tam drona ;) Dostal jsem se asi na 1.5km vzdalenosti od sebe, teoreticky by mel bez problemu fungovat az cca na 6-7km...
A pak uz jenom cca 320 mil zpet do Phx.. a opet totalni marast na dalnici kdy vsichni visej v levym pruhu a je jim to uplne egal kdyz je nekdo podjizdi. Na to si asi nezvyknu ale nadavaj na to i sami Amici...
Cely album - par fotek jsem vynechal...
Naposledy editováno 27.03.2017 22:30:48
1 reakcí na tento příspěvek Nasinec v Arizone
Naposledy editováno 04.04.2017 07:27:44