globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Molybdenum disulfide grease/oil
Spíše teoretická otázka, snad se najde někdo k diskuzi Pro hodně motorek je na některá místa v motoru předepsaná věc jménem molybdenum disulfide grease, molybdenum disulfide oil, nebo v tom nejlepším případě oboje

Na KLE je to předepsaný olej na "ložiska" na klice (upřímně řečeno mě to dost překvapilo, vždy když jsem kuchal 2T, na klice byla normální kuličková ložiska a tady mě čekala prostě klika strčená natvrdo do karteru jen přes vložku v otvoru, to byl docela šok), tam to vcelku pochopím, je potřeba kvalitně mazat, když jde kov na kov - ale proč se to nemaže normálním olejem, v čem konkrétně je zmíněná směs lepší? Mimochodem, ten molybdenum disulfide oil se koupit nedá, má se dělat smícháním toho tuku s motorovým olejem, výrobce udává 10 dílů oleje na 1 díl tuku - přijde mi to sakra malé množství, projeví se to pak vůbec nějak?

Další místo (například), kde se již aplikuje čistě tuk, jsou ventily - tedy ta část procházející hlavou a guferem. Opět jsem měl za to, že se to maže pouze motorovým olejem, budu kvůli tomu muset rozebrat hlavu, očistit to a namazat to tím svinstvem. Má to tady vůbec nějaký význam?

Používáte někdo zmíněný tuk/olej, vysvětlil by mi někdo prosím, v čem je to tak spešl a proč je to duležité, nebo kde naopak je použití nevhodné? U nás jsem o tom skoro nic nenašel a AJ stránky taky nebyly žádná výhra, jen něco málo teoretického napověděla AJ Wikipedie...

Díky

Naposledy editováno 30.01.2017 21:37:25

Molybdenum disulfide grease/oil

Skvělá odpověď, děkuji! 30.1.2017 v 21:39 | Nahoru | #1
Jde o namazani tech součástí pri opravách motoru - tahle kluzna loziska jsou choulostiva na mazání - je to jen na dobu nez se tam dostane olej od čerpadla, pak uz to maže normalne motorovým olejem.

Molybdenum disulfide grease/oil

Skvělá odpověď, děkuji! 30.1.2017 v 22:28 | Nahoru | #2
V manuálech od Suzuki je to taky, mazivo s přídavkem molyky (MoS2). Co si vzpomínám, tak je např. doporučena aplikace mezi dřík ventilu, podložku a hrníčkové zdvihátko. Je to jen na přechodnou dobu, jak psal assassin výše, než se tam prostě dotlačí olej, tak aby bylo zabezpečený mazaní a nedošlo ke kontaktu kov na kov.

Molybdenum disulfide grease/oil

Skvělá odpověď, děkuji! 30.1.2017 v 22:42 | Nahoru | #3
Hlavně MoS2 ti na tom dílu zůstává a maže i po nějakou dobu po tom, co se mazivo vymyje. Tahle "havarijní" funkce se používá třeba u mazání poloos, pro případ kdy ti praskne manžeta a mazivo odlítá pryč. Osobně odzkoušeno na německé dálnici
Ono kdyby tam stačilo to při montáži máznout olejem, tak by ti do manuálu napsali, ať to mázneš olejem...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Voda v oleji Kawasaki KLE 500 Kawasaki KLE 500 FormanCZE 2 15.4.2024 v 14:00 Medved
Cestování v okolí Transalpina Kawasaki KLE 500, Kawasaki KLE 400 martucha 11 3.1.2024 v 23:48 Duchodcee
Jakou motorku koupit kamarádovi v n... [1, 2, 3] Kawasaki KLE 500, Aprilia Pegaso 650, BMW F 650 berry78 71 5.12.2023 v 19:25 autocross
Kawasaki kle 500 2004 Cukání motork... Kawasaki KLE 500 Balda125 7 18.10.2023 v 08:48 Krautkopf
Pružina centrálu Kawasaki KLE 500 lacerta82 7 11.10.2023 v 10:33 Radek2107


TOPlist