globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Je GTR dostatecne potentni souper pro V2?
Jeste dnes mi nekdy vrtne hlavou...jak slaba motorka staci na pojeti auta... Ale kolikrat staci i dost ubohy auto na pojeti hodne dobry motorky...ono vetsinou zalezi na ovladacim prvku...

Ale... Ma nekdo tip na podobnou krasnou silnici...kde by se dala tropit neplecha? V Cechach prosim..


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je GTR dostatecne potentni souper pro V2?

26.1.2017 v 13:13 | Nahoru | #1

kerut píše: tim myslis jako ze ma ze ma motorka vetsi treci odpor nez auto ? si srovnej si omocenou plochu, ..navic v nizkorychlostni aer. (rychlostech dejmetomu do 250 km/h) ma tlakova slozka Cx celkem podstatnej vliv, treci slozka Cx vyrazneji nasupuje az v rychlostech vyssich



v absolutnich cislech asi ne (ale zalezi jake auto, jaka motorka) - ale "lepsi aerodynamika" podle me neni uplne jen o cisle. to pak muzes tvrdit, ze krychle ma "lepsi" aerodynamiku nez koule - kdyz bude mensi...

ja jen ze aplikujes krasne teorii na neco co v praxi byva obvykle uplne opacne (treba ten sprint - motorka s relativne vysokym tezistem ma docela problemy dostat vykon na silnici... atd)

(reakce na) Je GTR dostatecne potentni souper pro V2?

26.1.2017 v 15:36 | Nahoru | #2

assassin píše: v absolutnich cislech asi ne (ale zalezi jake auto, jaka motorka) - ale "lepsi aerodynamika" podle me neni uplne jen o cisle. to pak muzes tvrdit, ze krychle ma "lepsi" aerodynamiku nez koule - kdyz bude mensi...



tak jasne, v realnym svete bude mit krychle s polovicni hranou mensi odpor nez koule s dvojnasobnym prumerem, i kdyz kychle samotna ma vetsi soucinitel, tak to proste je
(BTW pak taky bude zalezet jestli ta kostka leti na plocho nebo rotuje, ale to by bylo na dlouho)

assassin píše: ja jen ze aplikujes krasne teorii na neco co v praxi byva obvykle uplne opacne (treba ten sprint - motorka s relativne vysokym tezistem ma docela problemy dostat vykon na silnici... atd)



tahle hranice ovladatelnosti je pry nekde lehce pres 200koni (?) samozrejme v zavislosti na dalsich faktorech, podminky, podvozek, v neposledni rade jezdec..vsak na to tak trosku dojeli (mimo jine tedy, taky na komercni lobby a pod) GP500, protoze s vykonem podobnym jako maji soucasny GP meli suchy 130Kg a jezdci uz meli co delat aby nejezdili z kazdy zatacky po zadnim nebo ve smyku.. jenze na to bys u velkyho a cca tunovyho auta potreboval treba kolem megawatu, a jak tu sice zaznelo do auta neni takovej problem narvat pres 500koni, ale to uz zas kazdy druhy auto vylozene nema.. (jinak placka bude samozrejme i v takove extremni akceleraci stabilnejsi, takze i ten megavat by priapdne dala, o tom zadna,.. viz velijaka ta rekordni "vozidla", ale to uz je samozrejme spis takova vyjimka porvtzujici pravidlo)

..jinak k te aerodynamice na vysvetlenou:
- mensi odpor ve smyslu celniho odporu byl samozrejme myslenej i v souvislosti s rozmerem, zijem v realnem svete ne v bezrozmernych koeficientech
- samotnej soucinitel (bezrozmernej) je v pak pripade silnicnich vozidel ovlivnenej zejmena tlakovou slozkou, ale i v rychlostech vyssich (500, 700) by na tom byla motorka (teoreticky, pri ofukovani v tunelu) dost pravdepodobne lip prave kvulimensimu rozmeru, mensi kontaktni ploes vozovkou a te mensi treci plose,..
(navic vejcovitej tvar posunutej kouek nad vozovku bude mit urcite i lepsi uplav nez klinovitej tvar auta)
- ono krome toho celniho odporu budou hrat podstatnou roli i dalsi odpory, jenze dost obtizne meritelny, u motorky nebo F1 jsou to zejmena kola, nezapominejme ze horni strana kola nabiha proti proudu vzduchu dvojnasobnou rychlosti pohybu vozidla ! u te moto je v predu (nekdy i v zadu) malej blatnik, F1 ma vinglety na spoileru tvarovany tak aby indukovany viry kola obklopili, ale i tak je to z hlediska proudeni proste prusvih.. u toho auta je zas brutalni indukovanej odpor vsude mezi silnici a karoserii (konec koncu ty F1 uz se nejakej patek taky nedelaj "celo placaty" ynbrz "placaty jen pod pilotem") ..ovsem vsechno tohle,a pomernej vliv jednotlivejch faktoru, se bude jakkoliv merit dost debilne, ono treba v tunelu je uz tak dost obtizny odfiltrovat vliv samotnyho tunelu na obycejny staticky mereni, natoz tam jeste (treba) strkat nejakej (asi) pas, ci podobnou srandu..

kazdopadne na

assassin píše: (ale zalezi jake auto, jaka motorka)

se 100% shodnem, ja bych jeste pridal ",za jakych okolnosti, s kym, a kde"

E: a k tomu jeste doplnim ze v souboji "tvari v tvar" to pak kvuli odlisnejm vlastnostem nebude fer nikdy, motorka bude auto v zatackach brzdit, a hlavne ridic auta bude muset davat pozor aby ji nesundal, coz opacne samozrejme nehrozi..

Naposledy editováno 26.01.2017 16:22:12
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Koupě Ducati 848 Ducati 848 BULLIT 16 15.9.2022 v 21:02 P_B
Elektrika Ducati 848, Ducati 848 EVO davidjindra 8 23.7.2020 v 06:19 davidjindra
Ducati 848 zdechání za studena Ducati 848 pivodam 8 8.7.2020 v 08:35 t_freedom
vyřešeno : Vystavování spojky ducat... Ducati 848 pavelik_cz 19 28.5.2020 v 20:37 Marty93
Ducati-volné torzní pružiny spojkov... Ducati 848 Anti 9 31.1.2020 v 21:54 Anti


TOPlist