bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výměna LED blinkrů za LED - problém
16.12.2016 v 07:52
Zdravím,
zrovna dělám přestavbu choppera a narazil jsem na problém s blinkry.
Předchozí majitel měl nainstalované led blinkry jiného typu než tam mám teď já, avšak když jsem je vyměnil a zapojil přesně podle předešlého modelu blinkry slabě svítí a neblikají. Pár témat jsem tu našel, které se vyřešili přidáním diod ale tohle se mi zdá jako jiný případ vzhledem k tomu že už tam měl zapojené Ledky dříve.
Máte někdo představu co s tím? Díky.

Naposledy editováno 16.12.2016 08:02:50

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna LED blinkrů za LED - problém

16.12.2016 v 08:54 | Nahoru | #1
Voci45> Ne. Byl tam odpor. Jde o to, že normální starý přerušovač funguje mechanicky tak, že průchodem proudu dochází ohřevem bimetalu k rozpojení kontaktu, tím zchladne a zase se vrátí zpět - spojí kontakt. Proto musí mít definovaný odběr - 2x 25W žárovky. LEDky mají řádově desetiny nebo jednotky wattů, tak přerušovač nefunguje. Proto se to řeší buď tak, že k úsporným LEDkám přiřadíš odpory, které zvýší proud přerušovačem a nebo nahradíš přerušovač nějakým "moderním" s elektronicky řízeným obvodem a pak můžeš nechat samotné LED blinkry.
Občas ještě zlobí kontrolka blinkrů, jak jsi psal, která je zapojená na obě + větve a tím to jaksi ukostří, takže to na jednu stranu bliká všema a na druhou vůbec - chce to ke kontrolce přiřadit diody.

jsem to před léééty řešil na Hondě CB500 a dělal jsem k tomu i schémátka. někdo odsud je měl někde zasyslený, tak je třeba vytáhne.

Naposledy editováno 16.12.2016 08:55:50

(reakce na) Výměna LED blinkrů za LED - problém

16.12.2016 v 09:27 | Nahoru | #2

karf píše: Voci45> Ne. Byl tam odpor. Jde o to, že normální starý přerušovač funguje mechanicky tak, že průchodem proudu dochází ohřevem bimetalu k rozpojení kontaktu, tím zchladne a zase se vrátí zpět - spojí kontakt. Proto musí mít definovaný odběr - 2x 25W žárovky. LEDky mají řádově desetiny nebo jednotky wattů, tak přerušovač nefunguje. Proto se to řeší buď tak, že k úsporným LEDkám přiřadíš odpory, které zvýší proud přerušovačem a nebo nahradíš přerušovač nějakým "moderním" s elektronicky řízeným obvodem a pak můžeš nechat samotné LED blinkry.
Občas ještě zlobí kontrolka blinkrů, jak jsi psal, která je zapojená na obě + větve a tím to jaksi ukostří, takže to na jednu stranu bliká všema a na druhou vůbec - chce to ke kontrolce přiřadit diody.

jsem to před léééty řešil na Hondě CB500 a dělal jsem k tomu i schémátka. někdo odsud je měl někde zasyslený, tak je třeba vytáhne.



Díky, zkusím koupit, diody a dát je do obvodu, popř. i rezistory. Viš jaké konkrétní se tam dají použit? S jakými hodnotami resp. model. Dík.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Prední ráfek a prední svetlo - ais ... Honda VT 600 Shadow 1Gabo 4 24.1.2024 v 10:12 1Gabo
Přední šavle Honda VT 600 Shadow Slava5 10 5.1.2024 v 06:41 1Gabo
Motomechanik - melouch Honda VT 600 Shadow Tomáš_GSR 12 25.11.2023 v 11:02 Drapák_Max
Správný tachometr na Honda Shadow 600 Honda VT 600 Shadow Voci45 1 20.10.2023 v 20:36 1Gabo
Přední brzda Honda VT 600 Honda VT 600 Shadow Horlet 11 30.8.2023 v 09:59 crestik


TOPlist