Téma: xtz 750 a cestování ve dvou
27.10.2016 v 00:07
KLEčko začíná být na výlety s plnou polní malý tak zvažuju pořízení něčeho většího, zatím mám ve výběru hlavně starou super tenerku.
Zajímá mě jak velký bude rozdíl v komfortu hlavně u baťůžku, co jsem tak koukal tak kritizují vysoký zadní stupačky a sedlo po kterým spolujezdec klouže.
Další kandidát je GeSo 1100/1150 je to cenově sice trochu jinde ale počítám že u baworáka stejně jednou skončím, jen se aktuálně na něj necítím "vyzrálý"
Pak bych měl v merku KTM 950 adv ale to už je jiná planeta, tady se hlavně bojím servisu.
Vím že bawo bude pohodlnější ale nám v podstatě stačilo i to KLE, jen mě limituje ten podvozek při naložení. Takže mě zajímá zda se vyplatí připlatit za bmw nebo je xtz vyrovnaný soupeř.
Snad jste pochopili moje dilema a poradíte.
Zajímá mě jak velký bude rozdíl v komfortu hlavně u baťůžku, co jsem tak koukal tak kritizují vysoký zadní stupačky a sedlo po kterým spolujezdec klouže.
Další kandidát je GeSo 1100/1150 je to cenově sice trochu jinde ale počítám že u baworáka stejně jednou skončím, jen se aktuálně na něj necítím "vyzrálý"
Pak bych měl v merku KTM 950 adv ale to už je jiná planeta, tady se hlavně bojím servisu.
Vím že bawo bude pohodlnější ale nám v podstatě stačilo i to KLE, jen mě limituje ten podvozek při naložení. Takže mě zajímá zda se vyplatí připlatit za bmw nebo je xtz vyrovnaný soupeř.
Snad jste pochopili moje dilema a poradíte.
1 reakcí na tento příspěvek xtz 750 a cestování ve dvou
Vyzrálý pro GS? 1150 je jízdně mnohem jednodušší než ST. Je to taková důchodcovská motorka. Máš to v 25-ti letech zapotřebí? Na druhou stranu, to co si připlatíš za 1150, to se ti zase vrátí do nízké spotřebě.
Být na tvém místě, tak asi půjdu do té 950. S tou je zábava, i přes trochu náročnější servis.
1150 bude ovšem pro baťůžka to nejpohodlnější. Stačí se už jenom podívat na ty sedačky u všech všech tří motorek
Naposledy editováno 27.10.2016 04:20:43
Být na tvém místě, tak asi půjdu do té 950. S tou je zábava, i přes trochu náročnější servis.
1150 bude ovšem pro baťůžka to nejpohodlnější. Stačí se už jenom podívat na ty sedačky u všech všech tří motorek
Naposledy editováno 27.10.2016 04:20:43
Pokud patříš do armády těch,kteří si myslí že vrchol je německý hroch,nevím proč bys chtěl jít oklikou.Jestli tě limituje tvar sedla,tak na KTM ani nepomýšlej.Prostě si kup vrtuli a hotovo.
Seikos:Mezi SuperTenere a Hrochem 1150 je zhruba 50 tisíc Kč.Při rozdílu ve spotřebě dva litry (což v reálu možná ani nebude) se rozdíl v ceně vrátí zhruba po 80 tisících kilometrech.Takže to vlastně potvrzuje co píšeš,pořizovačka je při takovém nájezdu jen zlomek nákladů...
Seikos:Mezi SuperTenere a Hrochem 1150 je zhruba 50 tisíc Kč.Při rozdílu ve spotřebě dva litry (což v reálu možná ani nebude) se rozdíl v ceně vrátí zhruba po 80 tisících kilometrech.Takže to vlastně potvrzuje co píšeš,pořizovačka je při takovém nájezdu jen zlomek nákladů...
Docela cenový rozdíl? ST pořídíš do 60ti a LC8 o sto papouchů víc, zajímavý, jestli tě cena netrápí a máš na to těch stopade tak bych se na starý ST vyprdnul, tím neříkám, že je špatný, kdybys měl "jenom" sedmdesát na ruce tak je to o něčem jiné, ale tady máš už relativně slušněj finanční základ takže pokud tě prachy netrápí vzal bych taky Kačenu, třeba i 990S. Taky záleží jak velký OFF jsi byl s tím KLE zvyklej jezdit, když já řešil nám už malý CB tak jsem zkusil TDM a když na něj dáš přešitý sedlo tak si baťoh chrochtá blahem, slušně to jede, moc se to nesere a je to za podobný peníze jako ST. No ale pokud už víš, že u Vrtule stejně jednou skončíš a je to už dlouho tvůj mokrej sen, tak si jí kup rovnou nač čekat.
Asi to nikoho nepřekvapí, ale když už se tu zmiňuje nákladová stránka věci, tak u těhle starých motorek není nijak vzácný, že člověk šlápne do pěknýho lejna a u GS to platí možná dvojnásob. Ať už vybereš jakoukoli, měj tohle na paměti. Ceny spotřebáku nejsou nijak hrozný a určitě přehled máš, ale doporučuji přečíst fóra co se na jaký motorce sere abys věděl kam koukat a co tě může případně potkat.
Za cenu pěknýho GS 1100/1150 je celkem širokej výběr i jinde - nic ti nepodsouvám ani nevymlouvám, ale nezmínil si třeba pro mě zajímavýho Triumpha Tiger 955, Litrový Varadero.......
Ale nenech si moc radit, není problém si ty motorky ošáhnout a osedět a pokud šilháš po němcovi, tak si prostě kup němce, protože pokud to neuděláš, bude ti to stejně vrtat v hlavě dokud to neuděláš :) Pokud si na tom ještě nejel, tak se připrav, že budeš asi docela čumět :) To nemyslím nijak špatně, ale oproti KLE to je trochu jiná liga
Za cenu pěknýho GS 1100/1150 je celkem širokej výběr i jinde - nic ti nepodsouvám ani nevymlouvám, ale nezmínil si třeba pro mě zajímavýho Triumpha Tiger 955, Litrový Varadero.......
Ale nenech si moc radit, není problém si ty motorky ošáhnout a osedět a pokud šilháš po němcovi, tak si prostě kup němce, protože pokud to neuděláš, bude ti to stejně vrtat v hlavě dokud to neuděláš :) Pokud si na tom ještě nejel, tak se připrav, že budeš asi docela čumět :) To nemyslím nijak špatně, ale oproti KLE to je trochu jiná liga
Mám jak xtz tak hrocha 1150. Technika a to hlavně podvozkove je na selnici daleko lepší u hrocha než na xtz. Na xtz se kroutí rám, což u hrocha opravdu skoro nepoznáš. Zase v terénu si myslím je eo chlup lepší xtz, ale nejlépe je na tom samozřejmě ktm.
Měl jsem obojí. Na XTZ750 bych se vyprdnul dneska úplně. Je to už obstarožní stroj. Vysoko stupačky spolujezdce měly jen první modely, od roku myslím 91 už měly jiný držáky. Sedlo se ale nezměnilo. Nic extra není ani při sólo jízdě, pro dva je žalostně krátký a spolujezdec sklouzává na řidiče. Brzdy a podvozek je poplatnej době vzniku, tedy druhá polovina 80.let. Jo a benzínu žere fakt hodně. Dají se přesadit jehly. Nemá to pak tak ostrou špičku před červeným polem otáčkoměru, ale spotřeba spadne tak o 1,5 litru.
GS 1150 je, přes mojí nechuť k němu, ve spoustě věcí lepší. Při jízdě na silnicích to poznáš. Pro dva taky určitě lepší volba. Že by bylo vyloženě úsporný bych teda fakt neřekl, vzhledem k malýmu výkonu a mdlýmu projevu motoru. Ale brzdy nejsou vůbec špatný. Poděkujme italům a jejich Brembu! Nebudu už rozebírat, co všechno mě na něm sralo, ale jestli jsi zvyklej na japonce tak opravdu budeš čumět ...
Taky bych se podíval i jinde - již zmíněný Tiger, Varadero atd.
Ale nedá mi se nezeptat - opravdu potřebuješ velký enduro? Nebo pseudo-enduro? Nebo se ti jen líbí?Na cestování jsou i lepší a zábavnější motorky ....
Naposledy editováno 27.10.2016 07:12:22
GS 1150 je, přes mojí nechuť k němu, ve spoustě věcí lepší. Při jízdě na silnicích to poznáš. Pro dva taky určitě lepší volba. Že by bylo vyloženě úsporný bych teda fakt neřekl, vzhledem k malýmu výkonu a mdlýmu projevu motoru. Ale brzdy nejsou vůbec špatný. Poděkujme italům a jejich Brembu! Nebudu už rozebírat, co všechno mě na něm sralo, ale jestli jsi zvyklej na japonce tak opravdu budeš čumět ...
Taky bych se podíval i jinde - již zmíněný Tiger, Varadero atd.
Ale nedá mi se nezeptat - opravdu potřebuješ velký enduro? Nebo pseudo-enduro? Nebo se ti jen líbí?Na cestování jsou i lepší a zábavnější motorky ....
Naposledy editováno 27.10.2016 07:12:22
1 reakcí na tento příspěvek xtz 750 a cestování ve dvou
Enduru docela holduju a to xtz má tu pravou dakarovou příchuť, hlavně pro to je v hledáčku. Aktuálně mam na ruce 60 tak buď to hned bouchnu do yamahy nebo sehnat nějakou tu r1100 okolo 70, a nebo rok dva šetřit a jít do kačeny, bylo by to to nejrozumnější ale co si busem povídat, člověk chce jezdit teď. O tom tigrovy sem taky docela uvažoval ale přisel mi docela nizkej, nevim soudím dle fotek. Chvilku jsem jezdil na r 1150r takže přibližně vim co mě čeká. A varadero je úplně mimo.
1 reakcí na tento příspěvek xtz 750 a cestování ve dvou
Když bouchneš KLE máš kilo, pade si pučíš a kup si Kačenu.
1 reakcí na tento příspěvek xtz 750 a cestování ve dvou
Super rada si pujcovat na masinu
KubaLC8> Jasně podle vkusu každého soudruha, já s tím třeba nemám problém, nějakou směšnou sumu jako 50 litrů kterou splatíš v klidu za dva roky s přeplatkem tři tisíce ( a nebo doplatíš dřív, když se ti něco navíc nahromadí ) fakt neřeším, podle mě lepší než dva roky jenom koukat na fotky, ano 250 tisíc bych si na XTZ nepůjčil ani já, podle mě jde o zvážení co si můžu a nemůžu dovolit, ale v globálu bych to neodsuzoval,auta si lidi taky kupujou na lízáč, navíc si třeba lze půjčit i od kámoše ( otce, strýce ) kde není ani úročení. Já jsem taky velký odpůrce zadlužování se na píčoviny ( třeba dovolená, nová televize apod. ).
bolux> xtz na jezdeni v jednom po silnici docela pohodlny, na jezdeni ve dvou netusim nikoho jsem natom za sebe necpal.
kazdopedne mam pocit ze dneska je ta motorka docela obsolete. Nebrzdi to, nejede to a do terenu je ten motor tak trochu nevhodnej.
Z tvyho vyberu 950 jasna volba. Osobne znam jedinyho cloveka kterej si to poridil a nasledne to vymenil zpatky za nejakyho vykuchanycho TA, co ho k tomu vedlo netusim.
Z mojeho pohledu a ze si obcas i v terenu stoupnu na nejakyho staryho TA nebo neco jinyho, nema cenu vubec motorky kterejm je 20 let srovnavat s 950 ADV.
Narocnost servisu, patrej po co nejnovejsim motoru optimalne 2005-2006 kterej uz by mel mit vychytany mouchy na svolavackach.
Standardni servis je narocnejsi nez u jinejch motorek, rozdil proti tomu KLE pocitej minimalne 2nasobek nakladu na standardni servis. (olej,ventily,filtry).
kazdopedne mam pocit ze dneska je ta motorka docela obsolete. Nebrzdi to, nejede to a do terenu je ten motor tak trochu nevhodnej.
Z tvyho vyberu 950 jasna volba. Osobne znam jedinyho cloveka kterej si to poridil a nasledne to vymenil zpatky za nejakyho vykuchanycho TA, co ho k tomu vedlo netusim.
Z mojeho pohledu a ze si obcas i v terenu stoupnu na nejakyho staryho TA nebo neco jinyho, nema cenu vubec motorky kterejm je 20 let srovnavat s 950 ADV.
Narocnost servisu, patrej po co nejnovejsim motoru optimalne 2005-2006 kterej uz by mel mit vychytany mouchy na svolavackach.
Standardni servis je narocnejsi nez u jinejch motorek, rozdil proti tomu KLE pocitej minimalne 2nasobek nakladu na standardni servis. (olej,ventily,filtry).
1 reakcí na tento příspěvek xtz 750 a cestování ve dvou
píšeš že na KLE se bude učit jezdit přítelkyně, tak co třeba ať si přítelka udělá ŘP, KLE necháš pro ni, a ty si za ty prachy co máš koupíš XTZ? když nekam pojedeš tak jsou to srovnatelné stroje terén projedou oba dva, na silnici ti ona ani ty jí moc ujíždět nebude a cestování bude v pohodě.
já to tak mám s přítelkou, já na Africe, ona na Transalpovi 650, už jsme byli 2x v Rumunsku a jezdíme tak pořád
já to tak mám s přítelkou, já na Africe, ona na Transalpovi 650, už jsme byli 2x v Rumunsku a jezdíme tak pořád
Brian1986> to by bylo ideální ale na to asi jen tak hned netroufne
jinak jsem teď narazil a tuhle https://www.motoinz...50-super-enduro.html sehnat k tomu rally masku a sem spokojenej
jinak jsem teď narazil a tuhle https://www.motoinz...50-super-enduro.html sehnat k tomu rally masku a sem spokojenej
1 reakcí na tento příspěvek xtz 750 a cestování ve dvou
Proc nekdo meni olej po 600 km nechapu. Jestli to ma najeto 13tkm tak je to vyborna cena. Ale tohle je fakt motorka do terenu, na cestovani ADV lepsi.
To je nejaka hodne podezrela cena na SERko se 13tkm
No kazdopadne toto pro 2 fakt ne
Na rally masku si priprav skoro to, co mas ted na celou motorku
Podle stavu motorky co vidim z mizernejch fotek a vymeny oleje co 600km, tak 13tkm mozna bude pravych, ale tezce vydrenych v terenu
Naposledy editováno 27.10.2016 16:02:18
No kazdopadne toto pro 2 fakt ne
Na rally masku si priprav skoro to, co mas ted na celou motorku
Podle stavu motorky co vidim z mizernejch fotek a vymeny oleje co 600km, tak 13tkm mozna bude pravych, ale tezce vydrenych v terenu
Naposledy editováno 27.10.2016 16:02:18
1 reakcí na tento příspěvek xtz 750 a cestování ve dvou
Měl jsem SuperTenerku 750 a jezdilo to fakt super, ale je to už celkem dávno...No, ale stále nezapomenu na hooodně krátký sedlo a na chování motorky, po tom, co jsem ji osadil bočními kufry ...motorka se "kymácela" tak, že mi ujížděl švára na MZ 251 a to byl hlavní důvod, proč jsem ji tehdy prodal!I ve dvou jela fakt pěkně!Šla po plynu a byla radost s ní jezdit!Ale nesměl jsem po ní chtít turistiku ve dvou s kufry....
Koupil jsem potom Biga a ten byl i plně naložený krásně stabilní, ale zase se nedal srovnat po stránce motorů .
No a došlo i na Africu, která mě hoodně zklamala .Takovej Escort(nebo Golf) na dvou kolech.Vše dělá dobře, ale nenadchne .Tupej a alespoň pro mě nudnej motor.To teda Suprovka jela sakra jinak! Ideálně Africu s motorem Suprovky ...
Pro jednoho s báglem na sedle hodně dobrá motorka! Ale ve dvou a v plné polní fakt špatná(teda nevylučuji špatný kus, třeba byl už centrál po smrti??)!
Tak šťastnou ruku při výběru!
Koupil jsem potom Biga a ten byl i plně naložený krásně stabilní, ale zase se nedal srovnat po stránce motorů .
No a došlo i na Africu, která mě hoodně zklamala .Takovej Escort(nebo Golf) na dvou kolech.Vše dělá dobře, ale nenadchne .Tupej a alespoň pro mě nudnej motor.To teda Suprovka jela sakra jinak! Ideálně Africu s motorem Suprovky ...
Pro jednoho s báglem na sedle hodně dobrá motorka! Ale ve dvou a v plné polní fakt špatná(teda nevylučuji špatný kus, třeba byl už centrál po smrti??)!
Tak šťastnou ruku při výběru!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) xtz 750 a cestování ve dvou
fatman> Ono se tohle všechno obecně ví.A je takové nepsané pravidlo,že jsou motorky na cestování a pak jiné na zábavu nebo do terénu.Ale vždy se najde dostatek majitelů "cesťáků" kteří se budou snažit přesvědčit ostatní že jejich stroj je vyjímka zvládající vše.
Ono tak nějak co se píše o Africe platí i pro Hrocha...
Naposledy editováno 28.10.2016 09:02:05
Ono tak nějak co se píše o Africe platí i pro Hrocha...
Naposledy editováno 28.10.2016 09:02:05
Anti píše: fatman> Ono se tohle všechno obecně ví.A je takové nepsané pravidlo,že jsou motorky na cestování a pak jiné na zábavu nebo do terénu.Ale vždy se najde dostatek majitelů "cesťáků" kteří se budou snažit přesvědčit ostatní že jejich stroj je vyjímka zvládající vše.
Ono tak nějak co se píše o Africe platí i pro Hrocha...
Mno já nevím ale na adv se vcelku dobře cestuje a lepší těžký enduro sotva najdeš.
1 reakcí na tento příspěvek xtz 750 a cestování ve dvou
Jsou samozřejmě i vyjímky.respektive jedna vyjímka,a tou je právě KTM.Možná i nová Afika by se tomu mohla přiblížit.
Měl jsem stejný problém jako ty chtěl jsem přesedlat z XTZ na bmw 1100 gs jelikož chci více pohodlí při cestování ve dvou.
Po domluvě s jedním klukem zde z motorkářů jsem si domluvil zkušební jízdu na GSA 1150, Paradní motorka, pohodla, dostatek výkonu, precizní zpracování ale poměrně těžká.. Jinak po svezení jsem čekal velké nadšení a euforii, ale nic takového se nekonalo. A pak jsme kecali o údržbě a ceně náhradních dílů a to jsem jen čuměl
jak už tady někdo napsal koupíš drahé jeté GS a muže tam byt něco špatně. Asi by to chtělo k sobě někoho kdo GS rozumí a poradil by ti.
KTM 950 asi parádní motorka, ale asi není úplně ekonomická na cestování spotřeba 8 litrů
a můj názor po 6 letech ježdění s XTZ
-spotřeba 5-6 litrů. solo jízda po dálnici s hliníkovými kufry rychlost 140 km/h spotřeba 5.8 litru dojezd přes 420 km
-podvozek už u tak staré motorky stojí za prd, takže určitě udělat progresivní pružiny a na zadek komplet celý tlumič
-mám předělanou masku, takže ochrana před větrem dostačující
-po přešití sedla jsme ujeli 800 km v kuse a v pohodě spíš pak bolí záda, nejvíce jsem ujel 100 na jeden zátah
-je to motorka za kterou se lidi otočí protože jich je již malo a je kolem nich super parta lidí
- jízda ve dvou tak 350- 400 km na pohodu (oba jsme malý)
-cena servisu není nic strašného a dost si na tom uděláš sám.
- da se na to navěsit spousty doplňků
můj názor je koupit levnější XTZ a udělat komplet servis a udělat si ji podle sebe.
ale víš jak to je každý pes chválí svůj ocas
bydlíš ode mne kousek tak mě klidně kontaktuj a mužem dát řeč
Po domluvě s jedním klukem zde z motorkářů jsem si domluvil zkušební jízdu na GSA 1150, Paradní motorka, pohodla, dostatek výkonu, precizní zpracování ale poměrně těžká.. Jinak po svezení jsem čekal velké nadšení a euforii, ale nic takového se nekonalo. A pak jsme kecali o údržbě a ceně náhradních dílů a to jsem jen čuměl
jak už tady někdo napsal koupíš drahé jeté GS a muže tam byt něco špatně. Asi by to chtělo k sobě někoho kdo GS rozumí a poradil by ti.
KTM 950 asi parádní motorka, ale asi není úplně ekonomická na cestování spotřeba 8 litrů
a můj názor po 6 letech ježdění s XTZ
-spotřeba 5-6 litrů. solo jízda po dálnici s hliníkovými kufry rychlost 140 km/h spotřeba 5.8 litru dojezd přes 420 km
-podvozek už u tak staré motorky stojí za prd, takže určitě udělat progresivní pružiny a na zadek komplet celý tlumič
-mám předělanou masku, takže ochrana před větrem dostačující
-po přešití sedla jsme ujeli 800 km v kuse a v pohodě spíš pak bolí záda, nejvíce jsem ujel 100 na jeden zátah
-je to motorka za kterou se lidi otočí protože jich je již malo a je kolem nich super parta lidí
- jízda ve dvou tak 350- 400 km na pohodu (oba jsme malý)
-cena servisu není nic strašného a dost si na tom uděláš sám.
- da se na to navěsit spousty doplňků
můj názor je koupit levnější XTZ a udělat komplet servis a udělat si ji podle sebe.
ale víš jak to je každý pes chválí svůj ocas
bydlíš ode mne kousek tak mě klidně kontaktuj a mužem dát řeč
1 reakcí na tento příspěvek xtz 750 a cestování ve dvou
Čau lidi, já mam XTZ už druhým rokem a jsem max spokojen, spotřeba kolem 6 litrů a na 2500km sežere necelej litr oleje, což není úplně málo, na druhou stranu, má furt " novej " olej :) cestuje se mi na ní velmi dobře, na to jak je stará a investice do oprav ? krom řetězovky a oleje žádný. I s kuframa ( 110 cm celková šířka ) cestování do rychlosti 140 km/h, pak se to už dost vlní a vybruje, nejideálnější rychlost je kolem 110 km/h. Dělal jsem si na ní vyšší plexi a padací rám, komplet polepy - vše je to polep a je zastříknutý lakem. Letos jsem byl s kamarádem který jel na Varaderu 1000 na Ukraině, celkem 2460 km, denně tak 300-400 km, dá se i víc, ale pak bolí záda, prdel, ruce... Dle mého názoru: za málo peněz hodně muziky ! Osobně můžu jen doporučit. Určitě jsou i lepší, novější stroje, ale za jaké peníze.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
odborná oprava koncového prevodu BMW R 1100 GS, BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventur... | Destroyer | 27 | 10.12.2023 v 13:00 Tomassino |
Yamaha Xtz 750supertenere, dusí se ... Yamaha XTZ 750 SuperTenere | pařenica | 17 | 1.7.2023 v 08:12 wáca |
Bmw 1100 gs gumy BMW R 1100 GS | SimplyGreen | 4 | 28.6.2023 v 16:22 nevo7 |
turecko 2023 BMW R 1100 GS | hansdorf | 0 | 7.5.2023 v 18:37 hansdorf |
Kde najít dobrou lakovnu v Praze Yamaha XTZ 750 SuperTenere | georgeCZ | 11 | 16.2.2023 v 11:35 markus |