globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Teplota motoru
Zdravím lidi,
zajímalo by mě, jakou teplotu motoru máte, když jezdíte a je venku 5-12°C? Já byl na své Z800 o víkendu jezdit a bylo pravě okolo těch 10 °C a motor při jízdě mimo obec (100 - 150 km/hod.) měl pouze teplotu do 70°C. Jediná varianta jak zvýšit teplotu motoru byla, že jsem musel motor vytáčet na 8000 a více otáček. Zajímalo by mě, či je to normální a dělá Vám to taky, nebo to mám nějak řešit přes servis?
Děkuji za každou odpověď

Teplota motoru

18.10.2016 v 16:46 | Nahoru | #1
Taky by mě to zajímalo, jen nevím o kolik peněz by musela být dražší XT660 Z Tenerka, aby ukazovala teplotu motoru na palubní desce, uvažuji o nějakém teploměru. Docela mě to štve, protože jezdím celoročně a když klesne teplota na 5 až 10 stupňů, tak stoupne spotřeba o 1 l/ 100 km (ze 4,5 na 5,5 když je hodně zima, tak i 6 l/ 100km) a to i když jedu delší cestu, kratší trasy než 20 km do práce nejezdím, ten jednoválec by se snad měl ohřát coby-dup. Termostat by měl podle dílenské příručky začít otvírat při 71 stupních, což jsem ověřil, ale myslím, že by měl otvírat při vyšší teplotě, hlavně v chladném období, v horku to asi tak nevadí.

1 reakcí na tento příspěvek Teplota motoru

Skvělá odpověď, děkuji! 18.10.2016 v 20:19 | Nahoru | #2
taky jsem to řešil, ale pokud se motorka v létě chová normálně a normálně se uchladí, tak bych to řešil jen záclonou před chladič. a když jsou dva tak jen na jeden kde není větrák.

Naposledy editováno 18.10.2016 20:21:46

(reakce na) Teplota motoru

18.10.2016 v 20:20 | Nahoru | #3
překlep

Naposledy editováno 18.10.2016 20:22:05

Teplota motoru

19.10.2016 v 00:31 | Nahoru | #4
ty jo je normální. Z750 měla za stejnych podminek 63 stupně. A nic se nedeje.neresim

Teplota motoru

19.10.2016 v 00:39 | Nahoru | #5
Za těchto teplot mám kolem 70° a v létě 76°. Jen když popojíždím ve městě to jde nad 100°.

Teplota motoru

19.10.2016 v 07:03 | Nahoru | #6
Mám Hondu VTX 1800 - vodník, je fakt, že motor je to jak kráva. Mám namontovanej měřák teploty vody a oleje - Koso Dual, čidlo vody hned u termostatu (už nevím, jestli těsně před, nebo za), čidlo oleje v předním výpustným šroubu (ve vaně jsou výpušťáky dva). Standardně sleduju teplotu oleje (na displeji je jen jeden údaj, přepíná se zobrazení ze dvou čidel), vodu jen občas zkouknu. Teplota vody po nastartování jde rychle nahoru nad 30-40 st., běhěm 1-2 minut na volnoběh a během pár minut i volný jízdy je ohřátá na 70-80. Ovšem olej, to je jiná. Ohřát ho na cca 65-70 st. trvá i v létě klidně 10 km. Při dost ostrý jízdě se i v létě dostane max k 80 st., jen při největších hicech těsně pod 90sát. Ovšem v chladu při volnější jízdě jde s bídou na 50sát a za deště, kdy musím jet opatrně a ještě jde voda od předního kola na spodek olejový vany je teplota klidně i pod 30cet. Voda se přitom celou dobu drží na teplotě otvírání termostatu, kolem těch 70 st.
Tím chci říct, že sledovat teplotu vody je dost irelevantní, ta se prostě pohybuje mezi teplotou otevření termostatu a teplotou sepnutí sahary (cca 70-105 dle mašiny, ale takhle to maj skoro všichni vodníci), pokud je chlazení OK a jízdní režim v nějakých rozumných mezích. Protože teplota oleje, která má vliv ma jeho vlastnosti a tím i třeba na tu spotřebu za chladu, lítá v daleko větším rozsahu a za chladu a třeba ještě za deště se ten olej na pořádnou provozní teplotu ani nemusí ohřát - záleží, jak moc je olejová vana ochlazovaná. Takže tou nižší teplotou vody bych se vůbec nestresoval, i kdybys jí upravil o pár stupínků nějakým deklováním chladiče, nebo výměnou termostatu za s vyšší otvírací teplotou, tak jádro pudla - nízkou teplotu oleje stejně prakticky nezměníš. Prostě když je chladno tak ten proudící vzduch to dost účinně ochladí, s tím nic nenaděláš, záleží jen na tom, jak moc je olejová vana "obnažená". Já osobně chci z tohoto důvodu jít do oleje 5W-40, objevil jsem, že moto-olej této třídy má v nabídce SUNOCO (4T GP Competetion), místo klasický 10W-40. Teď budu měnit olej, tak ho chci zkusit, protože jezdim i kolem 4 nad nulou, když je pěkně a myslím, že to bude lepší - uvidíme, jestli nebude nic zlobit.

Teplota motoru

19.10.2016 v 10:42 | Nahoru | #7
Asi by to chtělo výměník tepla voda-olej, u Tenerky je olej v rámu za krkem a tam se určitě chladí dobře, hlavně v zimě.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dovoz papírově stažené motorky ze z... Kawasaki Z800, KTM Duke 790 420rigo 22 20.4.2024 v 13:17 MaraForza
Záměna předního kola Kawasaki Z800 Spitir_1 4 20.2.2024 v 11:14 papiboy
KTM duke 790 2018 nebo Kawasaki z80... Kawasaki Z800, KTM Duke 790 420rigo 2 9.1.2024 v 06:29 milonovo
Tlmicovy olej Motul Expert a Motul ... [1, 2] Kawasaki Z800 Voloda27 38 26.9.2022 v 09:43 Fugo
Kolem ČR - září Kawasaki Z800 mára929r 1 27.8.2022 v 21:19 Ariete


TOPlist