globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jakou byste si přáli a koupili novou Jawu?
Vážení kolegové motorkáři,

jak již název napovídá, opět přicházím s jedním trochu kontroverzním tématem pro všechny motorkáře a motorkářky (nesmíme zapomínat na něžná pohlaví ), které by mělo být jakousi studií nás Jawistů a snad i malým návodem pro Jawu, co by nám tak asi měla nabízet (jedná se pouze o mojí soukromou studii a nejsem nijak pracovně provázán s Jawou v Týnci, ani jakoukoli jinou ).

Mnozí zde stále skuhrají, že Jawa nevyrábí to a tamto, že si to nechceme koupit protože je to drahé, nelíbí se nám to a podobně. Pojďme tedy každý z nás vyjádřit ten svůj názor a uvést zde náš motocyklový sen, který si třeba chceme v Jawě koupit a tím tak opět po úpadku podpořit vlastního výrobce motocyklů, avšak který nemůžeme v jejich nabídce najít.

Základní popis by měl asi obsahovat kategorii motocyklu (chopper, enduro...), přibližnou objemovou třídu (500 ccm, 250 ccm...) a orientační cenu, která by pro vás byla přijatelná.

Když už jsem s tím začal, asi bych měl představit i svou vizi.
Za mě tedy větší cestovní enduro s možností plné cestovní výbavy, dvouválec cca 750 ccm a cena v základu do 200 tis.

Díky všem za názory!

P. S.: Toto vlákno je určeno pouze pro lidi, kteří chtějí vyjádřit svou představu, nikoli pro rejpaly s názory, že je Jawa mrtvá, dělá samé šroty a podobně - prosím respektujte.
Předchozí
1... 5 6 7 8
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Jakou byste si přáli a koupili novou Jawu?

18.10.2016 v 08:54 | Nahoru | #211
Bohužel jsem na přednášce nebyl, ale mám mlhavé informace okolo jarního překvapení - náhrady 350 (bohužel nekonkrétní).
Prosím ty co se zůčastnili tak jen dotaz. Bude to 400cc retro původem Čína i se startérem i nakopávačkou?
JAWA na karteru zní pro mě jako Čecha jinak (něž čínská firma to se dá koupit už teď). Můžete alespoň naznačovat????

Přiznám se že čekám s nákupem nového motocyklu a něco takového by mi bohatě stačilo. Srdcem jsem JAWAř, ale na normální ježdění 2T nechci. Nevím zda čekat nebo nečekat?
Jinak k tomu Minarelli a roku 2017 stačí přeci předvyrobit ještě v r. 2016 pár kousků a je to. Vzhledem k prodejů do max. 15ks ročně to rok 2017 klidně pokryje možná i 2018.
Osobně o 660 taky uvažuji, ale jsem spíš na chrom takže bych retro mašince 4T dal rozhodně přednost a vůbec by mě nevadilo, že jde o čínu, navíc předpokládám mnohem příznivější cenu než u 660.

Naposledy editováno 18.10.2016 14:10:26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou byste si přáli a koupili novou Jawu?

19.10.2016 v 22:09 | Nahoru | #212
bonup> No, pokud by ten jednoválec byl skutečně dobře pajclý motor Hondy XR400R, tak by to nemuselo byt špatné...pokud teda kucí čínský dodrželi všecky technické finesy, použité u originálu...a moc neošulili materiál...
No a mezi náma, ty čínské motory, keré používala Jawa do svých modelů, byly asi tak stokrát lepší, než třinda...kvalitou určitě...
Před pár dny sem na Travelce 250 měnil řetězovou sadu a můžu tady, jsa při smyslech, prohlásit, že pastorek (malé řetězové kolečko) je i po ujetí 45.000km použitelný...teda dal sem vše nové, ale ten jetý sem nevyhodil...
Pokud je přibližně stejně kvalitní i zbytek motoru...
Jo, na fóru se tady mnozí diví, proč si originál Honda XR400R dobře drží cenu, oproti třebas Suzuki DRZ400 - na to je lehká odpověď - XRko je technicky na jiné úrovni, byť je to na pohled "jednoduchý" vzducháč...

Jakou byste si přáli a koupili novou Jawu?

19.10.2016 v 22:48 | Nahoru | #213
K té "přednášce" - nemožu se zbavit dojmu, že to byla taková alibistická akce, udělání si čárky u mladé české technické veřejnosti, že v Týnci sů odborníci na slovo vzatí a že své práci rozumí...
No...
Pokud někdo vymýšlí díl, který, jsa původně nakoupený jako neprodané zásoby od Bituba (a asi za dobrů cenu), kerý už došel a další nebude, s pomocí počítadla a všelijakých vědeckých metod, no tak potěš koště.
Výkres podsestavy kyvky, který by měl dejme tomu formát A1, tak na to by měl pomocný konstruktér maximálně 68 normohodin, to jest při plnění plánu na 125% asi sedm pracovních dnů.
Protože na tom nic pevnostního nemusí kontrolovat, když hlavní požadavek na kyvku je - tuhost.
Pokud mě součástka vyhoví po této stránce, tak po pevnostní tuplem.
Když mě bude nekdo předhazovat, že temu hovno rozumím, tak konkrétně těchto dílů, keré sem vyrobil buď sám a nebo sem se konstrukčně na nich podílel už pár bylo.
Vesměs na sportovní motocykly (soutěžní a silniční závodní). U sportovních strojů je, obvykle, namáhání větší a všechny výrobky, pokud nejsou ve šrotu, fungují dodnes .
Například na silniční MZtu 125 jsme vyrobili lisovanou kyvku z plechu tl.1mm, která byla tužší a lehčí než fabrický originál.
Nejednalo se o sériovou dvácu, ale silniční speciál, enom tak na okraj.
No a pro zajímavost - první pokus moc dobrý nebyl, tak jsme do prostoru za čepem kyvky udělali díru o průměru asi 80mm - a světe div se, traverza hadra.
Jak v tem vtipu o lámajících se křídlech letadla...
Chcu tým říct, že když se neco vymýšlá, tak všelijaké mašinky sů sice důležité, ale nejdůležitější je představa šéfkonstruktéra a jeho schopnost řešit problém komplexně.
Když toto néni a pro stromy se nevidí les, vyjde z teho nakonec nesmysl.
Třebas ten prototyp litra - co teda vylézlo na světlo boží - já se modlím, aby to byl jen "nosič technologie", protože jinak je to teda katastrofa...kór s tím jejich vybavením konstrukční kanceláře...s kerým se eště - a na veřejnosti - bijů v prsa!
Co si mám myslet o schopnostech fabriky, když na Travelce 250 nebyli schopni správně určit celkový převodový poměr...a že je neco špatně, se dalo poznat po ujetí prvního kilometru...a co s tím, ta taky bylo hned jasné.
Otázka minuty zkušební jízdy.
Co teda, doprdele, v tom vývoji celé roky dělali?????
Asi navrhovali rozetu metodou konečných prvků. To by jim šlo, ale sednůt za řídítka...to už chce trochu fištróna .

(reakce na) Jakou byste si přáli a koupili novou Jawu?

20.10.2016 v 09:18 | Nahoru | #214
Zdenalbenal> Dík za odpověď, jen min není úplně jasné zda moje domněnka, že půjde o Shineray 400, MASH400, SWM 440 (ta 440 je prý trochu vylepšená ale skoro 40k dražší) je správná. To bych rozhodně čekal až to bude JAWA. Osobně se číňanů nijak nebojím, garáž mám a ruce co nejsou úplně levé taky, pak už jde jen o dostupnost dílů jestli teda vůbec budou třeba. Ač nerad stejně jako ty odhaduji že to bude spolehlivější a uživatelsky přívětivější než 2T 350.

Naposledy editováno 20.10.2016 15:16:28

Jakou byste si přáli a koupili novou Jawu?

24.9.2017 v 21:09 | Nahoru | #215
O Jawě, pokud si člověk sám aktivně info nehledá, tak o ni nic neví. Neexistují dealerství, neexistují servisy, není reklama.
S prodejem nových Jaw mám trochu zkušeností.

Od Jawy bych si koupil klasickou, universální, cestovní motorku, která si na nic nehraje, nikam se nestylizuje.
Max. rychlost kolem 150.
Max. pohotovostní hmotnost 160 kg.
Motor ideálně dvouvalec nebo čtyřválec, klidně z Číny, protože chtít motor od Jawy je dávno utopie.
Zbytek (ram, nádrž, kastliky atd.) musí být vyráběn a montován v ČR, abych to mohl považovat za domácí stroj.
cena do 90.000,-Kč.

Jawu by udržely nad vodou levné 125. Třeba 125 Travel se prodával dobře, každého, kdo se rozhodoval mezi čínou a Jawou šlo docela snadno přesvědčit pro Jawu.
Už jen proto, že o koupi rozhodoval většinou děda nebo otec omladiny.

Otec nebo děda této omladiny by si od Jawy dnes koupila něco ve stylu toho, na čem zacinali, tedy důstojný nástupce dvoutaktu kyvackama počínaje, 638 konče. Se slovy, že na nějakém japonci se nepotřebují předvádět, ale raději se s mladým nostalgicky projet.
250 Travel už byl designově buď moc moderní nebo moc zastaralý.
Prodeje a zájem začal v momentě Bertových přestaveb.
Škoda, že Jawa se stoupajicim zájmem prodej utnula a to bez náhrady...
Kdykoliv se s Jawou Travel i dnes jedu projet, ať už zastavím v koloně na červenou nebo jen tak u supermarketu, vždycky někdo přijde nebo stáhne okénko a chválí s tím, že by si to koupil, že to bohatě stačí a že se to jistě nesype jako čína, co má doma...

Takže asi tak, ať se Jawa nikam netlačí. kde nemá šanci, viz. Sportardi apod., ale staví a vylepšuje to co umí a co má a na co má.
Na jednoduché, nenáročné, levné stroje s čínskými motory, zabalené do pěkného kabátu.

To, že zabalí komplet celý čínský motocykl pod logo Jawa, jsem tedy ani v nejhorším snu nečekal. Beru to jako takovou tragikomickou tečku za definitivně mrtvou značkou Jawa.
Těch pár kusů Jaw 660, které už jen doprodaji a které za Jawu ještě považuji, rozhodně srdce nerozbusi.
Nechci a nepotřebuji tak velkou a těžkou a drahou kozu, když mi víc radosti i zábavy dopřeje primitivní Travel 250 za 1/3 ceny...
Předchozí
1... 5 6 7 8
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Starý motor Jawa Nezařazené Dajdo84 5 6.4.2021 v 10:48 Dolin
Babetta BVH-1 - veteránisti a znalc... [1, 2] Jawa Nezařazené FiZzeR 58 21.9.2020 v 21:58 FiZzeR
Jawa 175/505 rykša, problém s couvá... Jawa Nezařazené Johny79 23 11.11.2019 v 07:42 jawarmaniak
Jawa 500/824 Boxer - kde je k viděn... Jawa Nezařazené Bert-Jawatesty 12 1.6.2019 v 12:34 MartinED250
Sedadla na veterána Jawa Nezařazené chmatak1973 4 25.11.2017 v 08:12 V_i_c_i


TOPlist