Před 2 lety jsem si koupil motorku (Kawasaki KSR, 125 ccm / 6 kW) na ježdění po městě. Ale začal jsme ji používat i na kratší výlety. Typicky 80 Km tam a 80 Km zpět. Což zvládá naprosto v pohodě. Nejdelší trasa byla asi 150 Km tam a 150 Km zpět. Což už bylo dost nad její limit.
Teď by jsem chtěl jezdit třeba i 500 - 1000 Km. Proto potřebuji novou motorku. Díval jsem se Kawasaki Z300 (300 ccm / 25kW), Ninja 500, Z800.
Myslíte si, že by 300 ccm bylo na takové ježdění dostatečné? Od silnějších motorek mě odrazuje to, že stojí dvojnásobek až trojnásobek ceny... . S přítelkyní nejsme moc velká zátěž (65kg + 45kg). Především kvůli ceně jsem velmi nakloněný k Z300. Bude to ale dostatečné? Nerad bych se dostal do situace, kdy ji budu za půl roku prodávat, protože nebude stačit... .
Díky za názor.
(nežiji v ČR)
Naposledy editováno 10.09.2016 05:55:26
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm
Tady jenom vznikla malinkatá polemika ohledně zrychlení. Co má větší vliv na zrychlení, výkon, nebo krouťák? Já myslím, že se to takhle nedá stavět, protože jsou to na sobě závislé veličiny - pokud se pohybujeme v teoretické rovině ideálního stroje. Pokud se ale jedná o konkrétní reálný stroj, tak tady už je to něco jiného.
Postavíme dva stroje se stejným výkonem vedle sebe, jeden s větším krouťákem, který vyhraje 1/4 míle?
Postavíme dva stroje se stejným krouťákem vedle sebe, jeden s větším výkonem, který vyhraje 1/4 míle?
Měl jsem Virago 750, výkon 45 kW, krouťák 60Nm, žralo to kolem 5,5l
Mám HD XL1200 roadster, výkon 49kW, krouťák 107, žere 4,5l
Naposledy editováno 21.09.2016 03:18:46
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm
Vezmi si jednotky toč. momentu = Joule
výkon = Joule za sekundu
K tomu divnému příkladu, vždy vyhraje ten s větším výkonem. (když zanedbáme řazení). Vpodstatě potřebuješ hodně převodových stupňů abys mohl efektivně využívat točivý motor. Vezmi si F1 (řekněme ty staré, dobré atmo 3.0l V10). Ty měly cca 800-900hp při 18 000tis/ot. No a jak vyplývá z objemu, mohly mít (pouze) něco kolem 300 - 350n.m. A řekl bys že F1 nejede ? Proč se všude píše o poměru výkon/hmotnost a ne krouťák/hmotnost ?
Jinak už to vysvětlit neumím.
Naposledy editováno 21.09.2016 12:47:07
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Náhradní moto Kawasaki EN 500 | rob456 | 3 | 1.5.2024 v 10:19 dewwil |
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... | pajovka | 101 | 14.6.2023 v 06:32 t_freedom |
pomoc - Rotor alternátoru EN 500 Kawasaki EN 500 | PepeBurgman | 7 | 27.10.2022 v 20:47 roman689 |
Kawasaki en 500 Kawasaki EN 500 | Aneke | 1 | 11.9.2022 v 12:37 Ariete |
Kufry na Kawasaki EN500 Kawasaki EN 500 | grz | 0 | 22.5.2022 v 21:23 grz |