globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výroba přídavné nádrže
 
2.9.2016 v 22:41
Jelikož zaujala má přídavná nádrž, v prvním příspěvku stručně popíšu výrobu, aby nebyla dlouhá hlavička.







Naposledy editováno 02.09.2016 22:41:48
Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Výroba přídavné nádrže

2.9.2016 v 22:59 | Nahoru | #1
Nejsem kuřák, ani prostatik a neustálé hledání benzínek mne nebavilo, udělal jsem si před cestou na Nordkapp a do Ruska přídavnou nádrž. Probíhalo to asi takto: Měla to být jen nějaká krabice bez nějakých estetických ambic. Bude to na motorce pár dní na cestách.

1. Bylo nutno okopírovat stávající kapotáž. Řeknu vám, že patlat epoxid na kapoty včetně samolepek je docela morál i když jsem použil dobrou bariérovou separaci.






2. Odlepení za mne vyřešil večer, kdy se po horkém dni na slunci smrštěný plast oddělil sám. Operace se zdařila.






3: Následovalo olepení kopyta polystyrenem a vysochání tvaru. Usínám s pocitem dobře vykonané práce.






4. Ráno na to čumím, co za blba tohle udělalo a snažím se to přepracovat. Zvrhává se to v regulérní design. Zároveň ale zjišťuji, že bez hlíny se design na úrovni dělat nedá a frčím za kamarádem hrnčířem. To je pak jiná práce. Nejhorší je, způsobit motorce přibližně podobný tvar i z druhé strany.






5. Přes mirelon , aby mezi rámem a nádrží byla mezera vylaminuji vnitřní část.






6. Z modelu sejmu tvar , vnitřkem jej vyztužím a spojím s vnitřní částí.






7. Poslední zkouška po stříknutí tmelem. Dorovnávat nebylo ani moc potřeba, kopyto bylo uděláno dokonale.






8. Finální lak ve stylu motorky.






Jsem obdivovatelem Josefa Kabana tvůrce nového Superbu s krásnými liniemi a přechody v hranách, tak jsem se snažil taky trochu o moderní design.

Nádrž je vyrobena z chemicky odolného laminátu a při 10 000km zájezdu účel splnila na jedničku. Kohoutem se přepíná přední/zadní a čerpadlo je společné. Objem vyšel na 14L, čili reálný dojezd do sucha je okolo 600km.

JInak kufry jsou taky má výroba. více na mém profilu.

Naposledy editováno 02.09.2016 23:42:07

1 reakcí na tento příspěvek Výroba přídavné nádrže

2.9.2016 v 23:10 | Nahoru | #2
Dotaz jak dlouho sis s tím hrál ? seš šikulka

(reakce na) Výroba přídavné nádrže

2.9.2016 v 23:14 | Nahoru | #3
kratkej01> Nevím, bylo to po chvílích, když to sečtu, asi dva víkendy. Byla to hlavně výzva.

Výroba přídavné nádrže

2.9.2016 v 23:24 | Nahoru | #4
smekám klobouk, pěkná práce

Nechceš udělat ještě jednu na Guzzi? Bych měl pak dojezd jak TDIčko :)

1 reakcí na tento příspěvek Výroba přídavné nádrže

2.9.2016 v 23:27 | Nahoru | #5
Klobouk dolu. Akorat se ti nepovedlo udelat tu krabici bez estetickych ambici. Jakou tkaninu ci rohoz si pouzil?

(reakce na) Výroba přídavné nádrže

2.9.2016 v 23:35 | Nahoru | #6
markus> Horní vrstva je kvůli menšímu rastru 80g, jinak jsem vrstvil 220g skelné plátno, protože jsem ho loni koupil celou roli za dobrou cenu. Pro rychlejší práce se dá použít i 300- 400g. Na rohož je to docela složitý tvar.
Však jsem psal, že se to zvrhlo v krutý design.

Naposledy editováno 02.09.2016 23:38:18

Výroba přídavné nádrže

3.9.2016 v 05:51 | Nahoru | #7
Wow. Dobrý

1 reakcí na tento příspěvek Výroba přídavné nádrže

3.9.2016 v 07:59 | Nahoru | #8
Pekna prace smekam ale jinak je to desne hnusny

Výroba přídavné nádrže

3.9.2016 v 08:20 | Nahoru | #9
Moc krásný

1 reakcí na tento příspěvek Výroba přídavné nádrže

3.9.2016 v 08:37 | Nahoru | #10
Dobrý. Tak ta přídavná nádrž má větší objem než moje normální.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výroba přídavné nádrže

3.9.2016 v 09:39 | Nahoru | #11
Radek2107> Tak mělo to být + - 10L, ale rozloženo do komor se to odhaduje špatně. Ta první polystyrenová obluda měla odhadem přes 20L, ale naštěstí jsem se ráno probudil, shledal hroší podobu s BMW a přepracoval to.

(reakce na) Výroba přídavné nádrže

3.9.2016 v 09:52 | Nahoru | #12
fidlimydli> Super prace, to se povedlo!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výroba přídavné nádrže

3.9.2016 v 09:55 | Nahoru | #13

HornisGSX píše: Pekna prace smekam ale jinak je to desne hnusny



Ono je poměrně těžké přidat takový objem (v podstatě další plohodnotnou nádrž na motorku), aby to nějak přirozeně navazovalo a nepůsobilo to dojmem mastodonta.
Nicméně si myslím, že v Jawě by se mohli učit. Ti o navazujících liniích snad nikdy neslyšeli a každý komponent Sportarda vypadá jako z jiné motorky.

Naposledy editováno 03.09.2016 10:02:49

(reakce na) Výroba přídavné nádrže

3.9.2016 v 10:23 | Nahoru | #14
fidlimydli> to je bez debat o tom zadna a designeri v jawe o designu nikdy nic neslyseli

Výroba přídavné nádrže

3.9.2016 v 10:59 | Nahoru | #15
Pěkný, ale stopařky musí sedět na víčku.

Výroba přídavné nádrže

3.9.2016 v 11:10 | Nahoru | #16
Tak to čumím, jak se dá v garáži vytunit motorka...aby to trošku vypadalo a dávalo smysl. A to vše bez dotací EU
Smekám klobouček...

Výroba přídavné nádrže

3.9.2016 v 11:27 | Nahoru | #17
máš to pěkné

Výroba přídavné nádrže

3.9.2016 v 12:56 | Nahoru | #18
Tak to je teda mazec Dobrá práce, hezky to vypadá a máš důvod nevozit batožinu

1 reakcí na tento příspěvek Výroba přídavné nádrže

3.9.2016 v 13:26 | Nahoru | #19
pěkné, nenásilné, ale... až ti spadne ze stojánku, nezačne ti téct benzín po motorce? O havárii nemluvím. Ano, vidím kufry, ale stejně bych nerad hořel zaživa.

(reakce na) Výroba přídavné nádrže

3.9.2016 v 15:13 | Nahoru | #20
KubaNěco> Taky jsem nad tím uvažoval. Ve hře byly dvě varianty: Udělat novou, větší přední nádrž, nebo udělat přídavnou na zadek.

Zvítězila tato varianta právě kvůli bezpečnosti. Nádrž je celá schovaná za rámem nosiče kufrů a kufry samotnými, takže to by musel být už extra pech, aby se to nějak dotklo země. Úchyty které ji drží jsou udělány tak, aby se případně utrhly, ale nevyrvaly materiál samotné nádrže. JInak samotná stěna je tlustá tak, že si na to můžeš klidně stoupnout. Vnitřních pár vrstev je z chemicky odolného epoxidu a hlavní vrstvy jsou z epoxidu vyvinutého speciálně pro rázové zatížení. V podstatě se to nijak neliší od běžně používaného plastu.

Edit: Jo a už bez úhony spadla a s plnou. Zrovna když to Poláci po cestě obhlíželi.

Naposledy editováno 03.09.2016 15:17:34

2 reakcí na tento příspěvek Výroba přídavné nádrže

3.9.2016 v 20:27 | Nahoru | #21
Čau, nechcem prudiť, ale ako si vyriešil otázku statickej elektriny? Ja, keď som roku pána 1983 prznil Jawu 500 OHC, tak som mal vloženú drátenú sieť a ukostrenú, teraz asi existuje antistatický materiál, neviem. Ináč pekné, ale hnusne pracné, držím palce.

Výroba přídavné nádrže

3.9.2016 v 21:46 | Nahoru | #22
Pekna prace ...cumim.

(reakce na) Výroba přídavné nádrže

3.9.2016 v 23:07 | Nahoru | #23

krokoš píše: Čau, nechcem prudiť, ale ako si vyriešil otázku statickej elektriny? Ja, keď som roku pána 1983 prznil Jawu 500 OHC, tak som mal vloženú drátenú sieť a ukostrenú, teraz asi existuje antistatický materiál, neviem. Ináč pekné, ale hnusne pracné, držím palce.



Otázku statické elektřiny jsem nemusel řešit, protože jsem si žádnou takovou nepoložil. Nicméně si neuvědomuji, že bych někdy viděl na motorce nějak speciálně ukostřenou nádrž ať už kovovou, nebo plastovou. Nejsem odborník, ale proč kostřit něco, co se už kostry na 6 bodech poměrně rovnoměrně rozložených po celé ploše nádrže dotýká? Chápal bych vůči zemi,cisterny s hořlavinami se při přečerpávání kostří ale v rámci motorky? Nicméně rád se poučím, pokud mi to někdo objasní.

Prozatím to asi budu řešit tak, že nechám ebonitovou tyč doma.

Pracnost záleží na tom, jestli Tě proces baví, nebo ne. Umýt hrnek od kávy je pro mne pracnější.

Naposledy editováno 03.09.2016 23:12:53

1 reakcí na tento příspěvek Výroba přídavné nádrže

4.9.2016 v 00:48 | Nahoru | #24
Neviem, aj bandasky na PHM sú z antistatického plastu do bandasky od vody do ostrekovačov by si nemal tankovať benzín, tá statická elektrina tam vzniká trením benzínu o vnútorný povrch nádrže. Mňa o tom vravel nejaký maník, vtedy dávno, laminátové cisterny na benzín mali znútra kovovú sieť a tá bola ukostrená na rám tak som to urobil. Kostra zvonku Ti nepomôže. Mne sa zdá, že teraz na to existujú origo živice s antistatickou úpravou, nechcem strašiť. Ináč v tej bandaske od vody mám benzín aj ja aj dnes som ho tam mal a som ho nalial do mašiny. Držím palce, aby sa nič nestalo. Možno sa niekto ozve, kto tomu rozumie viac a nás poučí. Čo sa týka práce s laminátom, tak na tom endure, čo mám na fotke mám z laminátu bočné aj zadný kryt, síce len kópie origo, ale moja práca, no vyrobiť nádrž, klobúk dolu a vlepiť tam nalievací a výpustný otvor to dá riadnu prácu. Pekné chválim .

Naposledy editováno 04.09.2016 00:56:47

1 reakcí na tento příspěvek Výroba přídavné nádrže

4.9.2016 v 05:05 | Nahoru | #25
Pěkná práce, super ...ale na STK bych s tím raději nejezdil

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výroba přídavné nádrže

4.9.2016 v 07:44 | Nahoru | #26
krokoš> prosim te moc koukas na americke filmy....vi jak velky st.naboj bys potreboval aby to blaflo?

(reakce na) Výroba přídavné nádrže

4.9.2016 v 07:45 | Nahoru | #27
krokoš> S kompozity běžně dělám a co mám zkušenost, tak antistaticky se nabíjejí spíš uhlíkové kompozity, které jsou vodivé. V podstatě by to šlo vyřešit i vnitřní vrstvou z uhlíku a ten ukostřit. JInak spec. epoxidy pro elektroniku jsou, ale z těch jsem to nedělal.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výroba přídavné nádrže

4.9.2016 v 07:47 | Nahoru | #28
2stroke> Já bych s tím na STK taky nejezdil. Já s tím nejezdím ani běžně po ČR. Je to čistě cestovatelská úprava na dva týdny v roce, pak jde vše dolů.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výroba přídavné nádrže

4.9.2016 v 07:51 | Nahoru | #29
fidlimydli> ty na tom nemas ecko???? Vis kolik zabicek a zelenomrdu prave doatalo infarkt

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výroba přídavné nádrže

4.9.2016 v 08:08 | Nahoru | #30
HornisGSX> Tak já si ho tam namaluju, no. Jen musím zjistit normu na to, jak má takové označení normy vypadat.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist