1 reakcí na tento příspěvek Výroba přídavné nádrže
1. Bylo nutno okopírovat stávající kapotáž. Řeknu vám, že patlat epoxid na kapoty včetně samolepek je docela morál i když jsem použil dobrou bariérovou separaci.
2. Odlepení za mne vyřešil večer, kdy se po horkém dni na slunci smrštěný plast oddělil sám. Operace se zdařila.
3: Následovalo olepení kopyta polystyrenem a vysochání tvaru. Usínám s pocitem dobře vykonané práce.
4. Ráno na to čumím, co za blba tohle udělalo a snažím se to přepracovat. Zvrhává se to v regulérní design. Zároveň ale zjišťuji, že bez hlíny se design na úrovni dělat nedá a frčím za kamarádem hrnčířem. To je pak jiná práce. Nejhorší je, způsobit motorce přibližně podobný tvar i z druhé strany.
5. Přes mirelon , aby mezi rámem a nádrží byla mezera vylaminuji vnitřní část.
6. Z modelu sejmu tvar , vnitřkem jej vyztužím a spojím s vnitřní částí.
7. Poslední zkouška po stříknutí tmelem. Dorovnávat nebylo ani moc potřeba, kopyto bylo uděláno dokonale.
8. Finální lak ve stylu motorky.
Jsem obdivovatelem Josefa Kabana tvůrce nového Superbu s krásnými liniemi a přechody v hranách, tak jsem se snažil taky trochu o moderní design.
Nádrž je vyrobena z chemicky odolného laminátu a při 10 000km zájezdu účel splnila na jedničku. Kohoutem se přepíná přední/zadní a čerpadlo je společné. Objem vyšel na 14L, čili reálný dojezd do sucha je okolo 600km.
JInak kufry jsou taky má výroba. více na mém profilu.
Naposledy editováno 02.09.2016 23:42:07
1 reakcí na tento příspěvek Výroba přídavné nádrže
1 reakcí na tento příspěvek Výroba přídavné nádrže
Však jsem psal, že se to zvrhlo v krutý design.
Naposledy editováno 02.09.2016 23:38:18
1 reakcí na tento příspěvek Výroba přídavné nádrže
1 reakcí na tento příspěvek Výroba přídavné nádrže
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výroba přídavné nádrže
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výroba přídavné nádrže
HornisGSX píše: Pekna prace smekam ale jinak je to desne hnusny
Ono je poměrně těžké přidat takový objem (v podstatě další plohodnotnou nádrž na motorku), aby to nějak přirozeně navazovalo a nepůsobilo to dojmem mastodonta.
Nicméně si myslím, že v Jawě by se mohli učit. Ti o navazujících liniích snad nikdy neslyšeli a každý komponent Sportarda vypadá jako z jiné motorky.
Naposledy editováno 03.09.2016 10:02:49
1 reakcí na tento příspěvek Výroba přídavné nádrže
Zvítězila tato varianta právě kvůli bezpečnosti. Nádrž je celá schovaná za rámem nosiče kufrů a kufry samotnými, takže to by musel být už extra pech, aby se to nějak dotklo země. Úchyty které ji drží jsou udělány tak, aby se případně utrhly, ale nevyrvaly materiál samotné nádrže. JInak samotná stěna je tlustá tak, že si na to můžeš klidně stoupnout. Vnitřních pár vrstev je z chemicky odolného epoxidu a hlavní vrstvy jsou z epoxidu vyvinutého speciálně pro rázové zatížení. V podstatě se to nijak neliší od běžně používaného plastu.
Edit: Jo a už bez úhony spadla a s plnou. Zrovna když to Poláci po cestě obhlíželi.
Naposledy editováno 03.09.2016 15:17:34
2 reakcí na tento příspěvek Výroba přídavné nádrže
krokoš píše: Čau, nechcem prudiť, ale ako si vyriešil otázku statickej elektriny? Ja, keď som roku pána 1983 prznil Jawu 500 OHC, tak som mal vloženú drátenú sieť a ukostrenú, teraz asi existuje antistatický materiál, neviem. Ináč pekné, ale hnusne pracné, držím palce.
Otázku statické elektřiny jsem nemusel řešit, protože jsem si žádnou takovou nepoložil. Nicméně si neuvědomuji, že bych někdy viděl na motorce nějak speciálně ukostřenou nádrž ať už kovovou, nebo plastovou. Nejsem odborník, ale proč kostřit něco, co se už kostry na 6 bodech poměrně rovnoměrně rozložených po celé ploše nádrže dotýká? Chápal bych vůči zemi,cisterny s hořlavinami se při přečerpávání kostří ale v rámci motorky? Nicméně rád se poučím, pokud mi to někdo objasní.
Prozatím to asi budu řešit tak, že nechám ebonitovou tyč doma.
Pracnost záleží na tom, jestli Tě proces baví, nebo ne. Umýt hrnek od kávy je pro mne pracnější.
Naposledy editováno 03.09.2016 23:12:53
1 reakcí na tento příspěvek Výroba přídavné nádrže
Naposledy editováno 04.09.2016 00:56:47