1 reakcí na tento příspěvek Motoškoly M.Lisého a P.Sršně
Byli jsme ubytovaní v tom penzinu s koňma, taky super....ale k motoškole. Jezdím na motorce 20 let a během teorie a následně asi 10ti minutách na letišti jsem pochopil co dělám celou dobu blbě. V životě jsem nesjel poserpruh - na letišti asi po 3 minutách a škrtáš botou. Co se týče dávkování brždění - ok, naučit se dávkovat brzdy...., potom vyjížďka - jel jsem jen já a kamarád ve skupince se Sršněm. Bomba, takovou střelbu jsem v životě nejel, Pepík ukazuje v každé zatáčce co dělat, jede bezpečně, pochopíš že čumět na štěrk a na hady nemá smysl, jakmile pochopíš ten pohyb těla a směr očí tak si to začneš úplně jinak užívat. Žádný namachrovaný kecy, všechno úplně v pohodě a k problému. Já z toho mám opravdu parádní pocit a příští rok uvažuju nad individuálem popř. okruhem.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motoškoly M.Lisého a P.Sršně
JollyJoker píše: Jel bych k Pepovi,ale to řízení motorky nohama a tělem mně celkem odrazuje. Zkoušel jsem to,ale přeci jen řídím raději rukama. Je to rychlejší,přesnější a účinnější.
Ale i přesto je třeba jezdit,jezdit a zase jezdit. Něco si přečíst,shlédnout a pak si to jít vyzkoušet na plac,volnou cestu a nebo na cestu.
Jinak letos mám méně času na moto,než třeba před 3-4 lety a cítím,že nejsem tak vyježděný jak tehdy. Prostě praxe dělá mistra . . .
Ono je nejlepsi absolvovat tech skol vic a nad vsim premyslet a vzit si z toho to, co ti vyhovuje. Neexistuje jediny spravny styl, ostatne, kdyz uz tady nekdo zminoval motoGP, i ktam jsou mezi jezdci videt velke rozdily a pritom jezdi srovnatelne ..
2 reakcí na tento příspěvek Motoškoly M.Lisého a P.Sršně
Mám teď nucenou pauzu v ježdění, návrat za řídítka bude snad příští sezónu a určitě bych ráda zase k Pepovi, já ho i přes ty jeho řeči mám ráda a je fakt, že mě dokázal posunout jinam.
3x MDŽ (2x Mýto, 1x Brno) nepočítám, to je megaakce, co člověka nemá šanci něco moc naučit, spíš příležitost se projet po okruhu za mizivé peníze. Vláček o 10 a víc lidech je moc. Spíš promo pro sponzory, člověk se potká na trati s profíkama, což se jindy moc nestává, ale neměla jsem z toho jinej feedback než "ty jezdíš dobře" od Karlose Teď naposled mě teda šteloval na motorku, když jsem si mu přímo řekla o něco, co bych mohla zlepšit, ale bohužel nevím, jestli se to promítlo i pak v jízdě, už jsem s ním nemluvila a fotku nemám zatím ani jednu.
Takže tak, motoškoly určitě nejsou vyhozené peníze
Naposledy editováno 31.08.2016 21:20:22
1 reakcí na tento příspěvek Motoškoly M.Lisého a P.Sršně
Začali se tu mísit dvě témata 1) motoškoly a dejmetomu jejich metodika, a 2) sportovní ježdění (gymkhana). Byť to má dost společného zrovna rozdíl ve "vyhýbacím manévru" tak jak se provádí ve většině motoškol a průjezdu řekněme vlásenky při gymkhaně je veliký - v tomto souhlas s psenap.
Ale asi nemá význam zde popisovat proč při vyhýbacím manévru mačkat spojku a tlačit motorku pod sebe a proč při gymkhaně nemačkat spojku a a netlačit motorku pod sebe. S krejzou to asi někdy proberu mezi čtyřma očima - respektive mezi dvanácti kuželama.
Ještě k té GP8 - jediný čech který do minulého týdne v ČR zajel pod 30s je Miondir, minulý týden pokořil 30s i Krupič na závodech v polsku. Takže zatím jsou v čr pouze dva jezdci kteří to zvládnou pod 30. Krejzových 31,2 nebo kolik má je dost dobrý čas...
PS: I když každý učitel nebo instruktor používá třeba trochu jiné metody, výrazy, postupy atd. nedá se říct, že by to někdo dělal 100% správně a někdo 100% blbě... Na každém šprochu pravdy trochu a i na Pepově legendárních výrocích se dá mezi řádky vyčíst co tím chtěl říct a proč... V tomto má naprostou pravdu Veverčák, každej jezdec je jinej každá motorka je jiná, každej má trochu jinej styl... jak na okruhu, tak v bahně, tak při gymkhaně atd... a rozhodně nejde říct ten to dělá blbě a ten správně když jsou jejich výkony srovnatelný. Ještě bych dodal jednu věc - to že je nebo byl někdo špičkový sportovec nemusí nutně znamenat že to bude i špičkový učitel/trenér (nic proti Mírovi), stejně tak dobrý učitel/trenér nemusí nutně podávat špičkové sportovní výkony, ale musí umět lidem předat tu myšlenku tak aby to pochopili, najít u nich rezervy a motivovat je k jejich zlepšení. Dělám to 12 let, i když je samozřejmě nějaká metodika a nějaký standard tak každý žák je jiný a každý zvládne vstřebat jen něco, resp. dostat se na určitou úroveň jezdeckých schopností a dál se to moc nehne resp. to pak jde hrozně pomalu - tohle třeba vidím i sám na sobě...
Naposledy editováno 01.09.2016 20:42:37
1 reakcí na tento příspěvek Motoškoly M.Lisého a P.Sršně
Včera jsem absolvoval Sršňovu školu, už po několikáté (nová motorka, nějak nám spolu ta jemná motorika úplně nešla => přišlo mi to jaké dobrý nápad). Za mne, protože můžu srovnávat s předchozími kurzy, jednoznačně cajk a posun vpřed.
Pokud si odmyslím teorii, kdy někteří můžou i nemusí souhlasit se vším, co se tam prezentuje, nácvik na letišti super: u mne odbourání jednak špatných návyků, které jsem začal rozvíjet po přechodu na novou moto, druhak důvěra v motorku i v relativně nízkých rychlostech, koordinace atd. Jednoznačné zlepšení U VŠECH, které jsem měl možnost pozorovat. Odpolední výjížďka už jenom jako třešnička na dortu, užívání si, neřešení sebe sama a motorky, plynulost, cit pro jízdu atd. - vše přišlo tak nějak samo. Resp. "samo". Soudruzi ze Států tomu říkají smooth. Rychlosti - v obci do 60, mimo jsem na GPS viděl max něco přes 90. A u Sršně samotného, měl jsem ten pocit, taky nějak došlo k uklidnění, upozadění ega nebo jak tomu mám říkat. Argumentoval i naslouchal jiným argumentům. A mozek odložil až odpoledne, kdy po kurzu lítal po letišti jak fretka za slepicí . Takže za mne jednoznačně palec hore.
Howgh