globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak brzdit
 
8.8.2016 v 22:14
Podle autoškoly i motoškoly se má brzdit postupným odřazováním, na každém stupni pustit spojku. Má to nějaký dobrý důvod?
Já brzdím brzdou až do rychlosti např. 10 km/h a pak to najednou přehrkám z pětky na jedničku. Příjde mi to tak pohodlnější. Motorka neprotestuje, žádné ošklivé zvuky se z ní nelinou. Mluvím o brždění před křižovatkou. Před zatáčkou to dělám stejně, ale nejdu na jedničku přirozeně.

Jak brzdíte vy?
Anketa: Jak brzdím
Převážně motorem, stupeň po stupni
98%
152
Převážně brzdou, řazení přehrkám najednou
2%
3

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 17:07 | Nahoru | #1

mariano píše: když potřebuješ rychle změnit směr a těžiště, poslat motorku "pod sebe" a pak ji narovnat mi přijde rychlejší, než se naklonit se (byť míň) s motorkou a narovnat. ale asi jen v rychlostech pod 50, potom už se pereš se setrvačnostmi.
používám to občas - a vím, že špatně - i pro normální ježdění, jako jeden za způsobů zatáčení na delších cestách...zkrátka abych se nenudil



Souhlasím, že je to rychlejší. Ale zároveň tím dostaneš kola na hranu dříve a extrémně změníš pozici těla, čímž se ti bude motorka špatně ovládat . Čím vyšší rychlost, tím větší hovadina motorku pod sebe sklápět.

Dá se tento způsob využít, když se potřebuješ na malou vzdálenost vyhnout díře, kanálu, nebo třeba krátký slalom. Ale pokud to moc neumíš, spíš si usteleš než dosáhneš požadovaného cíle.
Třeba se mi vůbec nelíbí, jak se učí výhybný manévr. Intenzivní brzdění, takže se soustředíš jen na něj a ne situaci kolem tebe. Potom vymáčknout spojku, tím se ti stane z motorky kurevsky těžké kolo. A jako poslední ji sklopit pod sebe ve velikém úhlu. Raději bych viděl začít ne tak silným brzděním a během toho hledat únikovou cestu a překážku objet klidně ve vyšší rychlosti.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 17:43 | Nahoru | #2

Krejza píše: Souhlasím, že je to rychlejší. Ale zároveň tím dostaneš kola na hranu dříve a extrémně změníš pozici těla, čímž se ti bude motorka špatně ovládat . Čím vyšší rychlost, tím větší hovadina motorku pod sebe sklápět.

Dá se tento způsob využít, když se potřebuješ na malou vzdálenost vyhnout díře, kanálu, nebo třeba krátký slalom. Ale pokud to moc neumíš, spíš si usteleš než dosáhneš požadovaného cíle.
Třeba se mi vůbec nelíbí, jak se učí výhybný manévr. Intenzivní brzdění, takže se soustředíš jen na něj a ne situaci kolem tebe. Potom vymáčknout spojku, tím se ti stane z motorky kurevsky těžké kolo. A jako poslední ji sklopit pod sebe ve velikém úhlu. Raději bych viděl začít ne tak silným brzděním a během toho hledat únikovou cestu a překážku objet klidně ve vyšší rychlosti.



tohle spíš závisí na konkrétním pilotovi a jak vyhodnotí situaci...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit

10.8.2016 v 08:45 | Nahoru | #3

Krejza píše:
Třeba se mi vůbec nelíbí, jak se učí výhybný manévr. Intenzivní brzdění, takže se soustředíš jen na něj a ne situaci kolem tebe. Potom vymáčknout spojku, tím se ti stane z motorky kurevsky těžké kolo. A jako poslední ji sklopit pod sebe ve velikém úhlu. Raději bych viděl začít ne tak silným brzděním a během toho hledat únikovou cestu a překážku objet klidně ve vyšší rychlosti.



Hele tak tohle mě hodně zajímá. Aneb jestli v krizovce (nemyslim teď zatáčku) vymáčknout spojku nebo ne. Ikdyž někdy i pro tu utaženou zatáčku to někdo radí.
Ono totiž krizový brždění před uhýbným manévrem bude doprovázený vymáčknutím spojky. Takže je logický, že i samotnej vyhýbací manévr budeš pokračovat na kurevsky těžkym kole. Vůbec vyhýbací manévr je těžkej, když se předtim musí brzdit, jelikož musíš povolit tlak na páčku a manévr ideálně provést s konst plynem nebo s vymáčklou spojkou. Troufám si tvrdit, že většina lidí tohle prostě nedá a se zahamtnutou brzdou to pošle do překážky (včetně mně). Tady je asi opravdu lepší spíš natrénovat manévr bez brzd zato ve větší rychlosti.

Jo a mimochodem, jak tady někdo psal, brát si příklad ze starších a zkušenějších kámošů nemusí být uplně nejlepší nápad. To že někdo jezdí dobře ještě totiž vůbec neznamená, že má zdravý návyky a správnou techniku
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist