1 reakcí na tento příspěvek Hlučné řazení
Ještě další možností jest, že motorka dlouho stála a olej způsobí "lepení" lamel. Pak spojka rovněž pořádně nevypíná. Odpomůže se tomu tím, že při stojícím motoru se zařadí jednotka, nebo dvojka a s vymáčklou spojkou se motorka několik metrů popotlačí. Tím se lamely a plechy navzájem protočí, uvolní a dále by spojka již měla fungovat normálně.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlučné řazení
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlučné řazení
Škubnutí při zařazení jedničky je celkem normální věc, pokud je motor ještě studený a olej hustý a lepí. Při provozní teplotě by to mělo cuknout nepatrně nebo vůbec, akorát se ozve rána při zařazení.
Zkus správně nastavit vůli spojkového lanka - dělá se to při provozní teplotě a za studena to vyjde jak to vyjde. A zkus se naučit řadit tak, že při přeřazování nahoru plyn nezavřeš, jen ho na okamžik povolíš aby motor ztratil tah ale nezačal brzdit. Do toho zmáčkni spojku, přeřaď, spojku povol a přidej plyn a měl by to být co nejrychlejší sycnhronizovaný pohyb. Pak to padne jak po másle, bez rachtání, jen se změní zvuk motoru. Pokud tohle nejde, je pravděpodobně problém s vystavováním spojky jak píše J.M.K.
A počítej s tím, že mezi jedničkou a dvojkou je kvůli vloženému neutrálu delší chod řadicí páky, takže do toho musíš trochu víc kopnout. Mně se párkrát za každou sezónu povede (zvláště s vytočeným motorem) dvojku nedořadit a pokaždé mi hlavou bleskne zdůvodnění od Microsoftu "it's not a bug, it's feature""
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlučné řazení
tomino1270> Pootočení zadního kola při zařazení na stojanu je celkem normální, lamelová spojka, kor "mokrá", nikdy nevystaví stoprocentně, vždy nějaký zbytkový moment přenáší, už jen přes ložisko koše. Seřízení ovládání dle popsaného chování páčky bude v pořádku, cvaknutí při zařazení jednotky je celkem normální, jen nesmějí zuby vyloženě "zahrčet" a motorka, pokud již není na stojanu, by při zařazení neměla škubnout dopředu - náznakem škubnout může, ale nesmí mít tendenci se rozjíždět.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlučné řazení
J.M.K.>Sem si prave myslel ze je to normalni ale ten tvuj popis me docela znejistel.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
XIV Velká Virago Vyjížďka 2024 se ... [1 ... 346, 347] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... | rancher | 10406 | 14.5.2024 v 11:01 _Kovboj_ |
Virago výkon a trysky Yamaha XV 535 Virago | CubaLibre | 5 | 17.4.2024 v 12:28 zetka125 |
Nehádže iskru Virago 536 Yamaha XV 535 Virago | Denyd | 1 | 14.4.2024 v 19:30 Kolja73 |
hladina karburátorů Yamaha XV 535 Virago | Sieg | 4 | 30.3.2024 v 21:00 Sieg |
schopný opravář na Chomutovsku Yamaha XV 535 Virago | Pavel3319 | 5 | 8.2.2024 v 09:21 TaťusPájus |