paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Hlučné řazení
zdravím, při řazení jednotlivých převodových stupňů, je slyšet jak zuby zapadnou do sebe. Je to normální u této motorky, nebo to věští nějakou závadu? Spojka si myslím vypíná normálně. Jinak rychlosti zařadit jdou, nevyskakují.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlučné řazení

8.7.2016 v 20:43 | Nahoru | #1
J.M.K.> přesně tak, když dám jedničku, tak to s motorkou škubne. Motorka dlouho stála, než jsem jí koupil. Najel jsem už asi 300 km. Tak asi mrknu na ty lamely.

(reakce na) Hlučné řazení

8.7.2016 v 21:57 | Nahoru | #2
ramštajn: Ono se to těžko posuzuje jen podle popisu. Viraga mají trochu kovářské řazení, ale je otázka jestli je to u tebe jen nezvyk, nebo už je to za hranou.

Škubnutí při zařazení jedničky je celkem normální věc, pokud je motor ještě studený a olej hustý a lepí. Při provozní teplotě by to mělo cuknout nepatrně nebo vůbec, akorát se ozve rána při zařazení.

Zkus správně nastavit vůli spojkového lanka - dělá se to při provozní teplotě a za studena to vyjde jak to vyjde. A zkus se naučit řadit tak, že při přeřazování nahoru plyn nezavřeš, jen ho na okamžik povolíš aby motor ztratil tah ale nezačal brzdit. Do toho zmáčkni spojku, přeřaď, spojku povol a přidej plyn a měl by to být co nejrychlejší sycnhronizovaný pohyb. Pak to padne jak po másle, bez rachtání, jen se změní zvuk motoru. Pokud tohle nejde, je pravděpodobně problém s vystavováním spojky jak píše J.M.K.

A počítej s tím, že mezi jedničkou a dvojkou je kvůli vloženému neutrálu delší chod řadicí páky, takže do toho musíš trochu víc kopnout. Mně se párkrát za každou sezónu povede (zvláště s vytočeným motorem) dvojku nedořadit a pokaždé mi hlavou bleskne zdůvodnění od Microsoftu "it's not a bug, it's feature""

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlučné řazení

9.7.2016 v 15:15 | Nahoru | #3
ramštajn> Pokud motorka dlouho stála, tak je to klasický případ - lamely jsou slepené. Proto to hlučně řazení jednotky a poskočení vpřed. Viz výše - před spuštěním motoru zařadit jednotku, podržet zmáčklou spojku a a motorku několik metrů popotlačit, aby se lamely proti plechům navzájem protočily a odlepily se od plechů. Chování by se mělo zlepšit po prohřátí oleje pár desítkami km jízdy, pokud motorka dlouho stála, rozhodně bude zapotřebí olej vyměnit - starý vypustit po cca 30km jízdě, aby byl celý spodek motoru, včetně oleje, řádně prohřátý. Po výměně oleje by se mohlo chování spojky též zlepšit.

tomino1270> Pootočení zadního kola při zařazení na stojanu je celkem normální, lamelová spojka, kor "mokrá", nikdy nevystaví stoprocentně, vždy nějaký zbytkový moment přenáší, už jen přes ložisko koše. Seřízení ovládání dle popsaného chování páčky bude v pořádku, cvaknutí při zařazení jednotky je celkem normální, jen nesmějí zuby vyloženě "zahrčet" a motorka, pokud již není na stojanu, by při zařazení neměla škubnout dopředu - náznakem škubnout může, ale nesmí mít tendenci se rozjíždět.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
XV Velká Virago Vyjížďka 2025 se p... [1 ... 347, 348] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... rancher 10416 24.5.2024 v 16:52 rancher
Virago výkon a trysky Yamaha XV 535 Virago CubaLibre 5 17.4.2024 v 12:28 zetka125
Nehádže iskru Virago 536 Yamaha XV 535 Virago Denyd 1 14.4.2024 v 19:30 Kolja73
hladina karburátorů Yamaha XV 535 Virago Sieg 4 30.3.2024 v 21:00 Sieg
schopný opravář na Chomutovsku Yamaha XV 535 Virago Pavel3319 5 8.2.2024 v 09:21 TaťusPájus


TOPlist