globalmoto_kveten





Téma: Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
Nějak mi nejde do hlavy o čem tyhle modely mají být. Tak např. NC 700 má 35kW a ke všemu krouťák slabých 60N.m. Jsou tam motorky s přízviskem X, které mají být jakože trochu terénní, ale přitom pro to nesplňují ani tu nejelementárnější věc a to možnost obutí do teréních pneu, nehledě na 17" přední kolo a nic moc světlost. Jsou navíc docela těžké.

Když půjdu trochu víc do historie, tak tahle věc začala Transalpem 700. Ten oproti předchůdci má o 20kg vyšší suchou hmotnost (nějakých 215kg), výkon i krouťák pořád slabý (nějakých 44kW a 60N.m, kvůli vyšší hmotnosti to dá stejné kw na kg), je to těžká motorka a přitom s tímhle výkonem na tom budou dva lidi cestovat dost blbě. Přitom Honda Deuville 700 má 48kw a 66N.m, a párkrát jsem četl, že jsou to stejné motory, takže vyšší výkon se z nich vymáčknout zřejmě dá.

Pak tyhle zdá se stejné motory montují do dalších podivných motorek CTX 700 a NM4 Vultus.

Takže kromě vzhledu mi příjde, že se tyhle motorky moc nechytají na V Stroma, ani na Versyse nebo TDM 900.

Co akorát by mohlo být zajímavé, tak tenhle motor ve verzi 750 má sice jen 40kW ale zato 68N.m.

Tak co, mají snad tyhle stroje nějaké schované eso v rukávu?

Naposledy editováno 27.02.2018 08:28:56

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

3.7.2016 v 16:18 | Nahoru | #1

Dovi píše: Ahoj, mrknul jsem se do Tvého profilu, nejsi začátečník, měl jsi mj. Dragstara 1100 a V-Stroma 650. zkušenost máš např. i s Transalpem 700 a nyní jezdíš Hondu NC.

Kdybys měl čas a chuť, mohl bys srovnat ty stroje a NCčko, případně i důvod (důvody) změny a její klady i případné zápory?
Díky.



Ahoj,

chtěl jsi porovnání XL 700,v-strom 650,NC 700.

XL 700 pro mě špatný posez já 175/80 vysoko stupačky bolely mě kolena,hodně topila na nohy v létě docela nepříjemný,motor takový nijaký na ten výkon docela nenažraná na pohodu 4,5 chyběla šestka,ovladatelnost výborná,zvuk moc pěkný,

brzdy dobrý.

V-strom 650 podle mě v této kategorii jedna z nejlepších vše je tak nějak akorát,

je pohodlná hlavně pro dva největší z těchto tří,asi nejlepší ochrana proti větru dešti,motor trochu více otáčkový,spotřeba na pohodu 3,6.Já měl problém s předními tlumiči,přez ostřejší nerovnosti bouchali,hodně nepříjemné právě při jízdě na našich okreskách i přez výměnu pouzder se problém nevyřešil a při jízdě na jiných v-stomech jsem zjistil že je to asi běžná věc.

No a co se týče NC 700 je výborně ovladatelná pro mou výšku akorát ta váha dole je fakt perfektně vymyšlená myslím že to bude nový směr ve vývoji motorek,motor ten je neuvěřitelnej pocitově výkonější než u dvou předešlých,ten zátach v celém

spektru otáček je parádní žádná díra ve výkonu,převodovka jde zlehounka,co mě trochu štve ta dlouhá šestka klidně bych oželel menší maximálku,kterou jsem zatím vlastně ještě ani nevyzkoušel, spotřeba pohoda 2,7-2,9 ,brzdy s ABS spíše průměrné s větší silou při ovládání,úložný prostor bezva,tlumiče průměrné u všech tří takové neurální.

Tak to je asi zhruba vše na co jsem si vzpomněl.

(reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

3.7.2016 v 16:42 | Nahoru | #2
v.d.k>

Ahoj a díky,
hodně se v tom hodnocení shodujeme (skoro ve všem), u TA jsou už trochu znát ta jeho léta a je to tak trochu verze nebo variace staré Afriky.

Malého stromka jsem kdysi před 7 lety silně zvažoval (velkého litrového jsem zavrhnul), po mnoha stránkách se mi zamlouval, jenže jsem pak nakonec i na doporučení kolegů vzal jednobucha BMW F650 GS (s jednoválcovým motorem ROTAX - ne ty pozdější čínské dvojválce). Ale nesedl mi, hlavně tím vibrujícím a špatně startujícím motorem (chronická bolest těchto strojů) s hodně malým rozsahem použitelných otáček (motor v Hondě NC je oproti němu širokoobrátkový...) i tím, jak tam bylo všechno našlapaný na sobě, a dalšími technickými řešeními a chronickými nedostatky.

S názorem na NCčko je myslím plná shoda - a třeba tu rychloběžnou šestku považuju vyloženě za dálniční sedmičku. A protože se dálnicím vyhýbám a 130-170 km/h na státních a hlavně okresních silnicích nejezdím, býval bych bral "normální" šestku všema deseti. To je asi tak jediná věc, kterou bych změnil, kdyby to šlo. Případně doplnit palubní počítač ještě teploměrem okolního vzduchu a teploměrem chladicí kapaliny nebo motorového oleje (u NC 750 je jinak vše potřebné včetně třeba i zařazeného kvaltu a indikace spotřeby paliva již implementováno). Ale na tu venkovní teplotu lze použít jakýkoliv vhodný přídavný teploměr za pár korun a to vodní chlazení je u Hondy spolehlivé, takže ten teploměr (nebo ty dva teploměry), to je spíš už jen nevýznamná drobnost.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Bosna, červen, hlavně asfalt + obča... Honda NC 750X Lacer 3 23.5.2024 v 21:29 Lacer
Honda X-ADV dotaz Honda NC 750X, Honda X-ADV Meny33 9 18.5.2024 v 23:08 ivako
Honda NC 750 X snizeni [1, 2] Honda NC 750X oggycek 32 6.5.2024 v 14:08 Radek_S
Potřebuji přezout své Nc 750x Honda NC 750X stafler 11 19.4.2024 v 20:44 stafler
Versys/ Nx / NC [1, 2] Kawasaki Versys 650, Honda NC 750X, Honda NX500 HALLU 54 26.3.2024 v 20:03 TomasNBK


TOPlist