globalmoto_duben_nolan





Téma: Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
Nějak mi nejde do hlavy o čem tyhle modely mají být. Tak např. NC 700 má 35kW a ke všemu krouťák slabých 60N.m. Jsou tam motorky s přízviskem X, které mají být jakože trochu terénní, ale přitom pro to nesplňují ani tu nejelementárnější věc a to možnost obutí do teréních pneu, nehledě na 17" přední kolo a nic moc světlost. Jsou navíc docela těžké.

Když půjdu trochu víc do historie, tak tahle věc začala Transalpem 700. Ten oproti předchůdci má o 20kg vyšší suchou hmotnost (nějakých 215kg), výkon i krouťák pořád slabý (nějakých 44kW a 60N.m, kvůli vyšší hmotnosti to dá stejné kw na kg), je to těžká motorka a přitom s tímhle výkonem na tom budou dva lidi cestovat dost blbě. Přitom Honda Deuville 700 má 48kw a 66N.m, a párkrát jsem četl, že jsou to stejné motory, takže vyšší výkon se z nich vymáčknout zřejmě dá.

Pak tyhle zdá se stejné motory montují do dalších podivných motorek CTX 700 a NM4 Vultus.

Takže kromě vzhledu mi příjde, že se tyhle motorky moc nechytají na V Stroma, ani na Versyse nebo TDM 900.

Co akorát by mohlo být zajímavé, tak tenhle motor ve verzi 750 má sice jen 40kW ale zato 68N.m.

Tak co, mají snad tyhle stroje nějaké schované eso v rukávu?


Naposledy editováno 27.02.2018 08:28:56

(reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

3.7.2016 v 14:05 | Nahoru | #781
gugo> asi místo na řízky jako správnej Čech musíš na parkovišti natlačit chleba s řízkem

Btw, včera jsem byl u Kadajče, přijel tam borec na velkým GS, zaparkoval před hospodou, vybalil z kufru chleba se salámem..........

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

3.7.2016 v 14:05 | Nahoru | #782
THeBaNDiT> Dá jo? Tak proč to má tak bídné cestovní hodnocení, vždyť to má už od pohledu posez jako naháč, což je u téhle motorky totálně na palici. Kdyby to byl cesťák, neřeknu ani slovo.

EDIT: to je prostě motorka jako všechny japonské motorky (z hlediska pošahanosti), je to pro lidi, kteří by jakože chtěli motorku, a jakože by na tom taky chtěli mít pocit jako ti ostatní motorkáři, no a když to bude mít automatickou převodovku tak je to vlastně plus, a když to bude jakože enduro, tedy X, tak je to ještě větší plus, a pak to můžou mít zaparkované v kůlně vedle sekačky na trávu značky Honda.

Naposledy editováno 03.07.2016 14:11:23

(reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

3.7.2016 v 14:19 | Nahoru | #783
MarcelTheRevenger> Máš tady slušnou konkurenci, ale si na dobré cestě.

Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

3.7.2016 v 15:24 | Nahoru | #784
Marcel asi nebude mit smutnej zivot, ja jsem se docela nasmal kdyz jsem to cetl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

3.7.2016 v 16:18 | Nahoru | #785

Dovi píše: Ahoj, mrknul jsem se do Tvého profilu, nejsi začátečník, měl jsi mj. Dragstara 1100 a V-Stroma 650. zkušenost máš např. i s Transalpem 700 a nyní jezdíš Hondu NC.

Kdybys měl čas a chuť, mohl bys srovnat ty stroje a NCčko, případně i důvod (důvody) změny a její klady i případné zápory?
Díky.



Ahoj,

chtěl jsi porovnání XL 700,v-strom 650,NC 700.

XL 700 pro mě špatný posez já 175/80 vysoko stupačky bolely mě kolena,hodně topila na nohy v létě docela nepříjemný,motor takový nijaký na ten výkon docela nenažraná na pohodu 4,5 chyběla šestka,ovladatelnost výborná,zvuk moc pěkný,

brzdy dobrý.

V-strom 650 podle mě v této kategorii jedna z nejlepších vše je tak nějak akorát,

je pohodlná hlavně pro dva největší z těchto tří,asi nejlepší ochrana proti větru dešti,motor trochu více otáčkový,spotřeba na pohodu 3,6.Já měl problém s předními tlumiči,přez ostřejší nerovnosti bouchali,hodně nepříjemné právě při jízdě na našich okreskách i přez výměnu pouzder se problém nevyřešil a při jízdě na jiných v-stomech jsem zjistil že je to asi běžná věc.

No a co se týče NC 700 je výborně ovladatelná pro mou výšku akorát ta váha dole je fakt perfektně vymyšlená myslím že to bude nový směr ve vývoji motorek,motor ten je neuvěřitelnej pocitově výkonější než u dvou předešlých,ten zátach v celém

spektru otáček je parádní žádná díra ve výkonu,převodovka jde zlehounka,co mě trochu štve ta dlouhá šestka klidně bych oželel menší maximálku,kterou jsem zatím vlastně ještě ani nevyzkoušel, spotřeba pohoda 2,7-2,9 ,brzdy s ABS spíše průměrné s větší silou při ovládání,úložný prostor bezva,tlumiče průměrné u všech tří takové neurální.

Tak to je asi zhruba vše na co jsem si vzpomněl.

(reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

3.7.2016 v 16:42 | Nahoru | #786
v.d.k>

Ahoj a díky,
hodně se v tom hodnocení shodujeme (skoro ve všem), u TA jsou už trochu znát ta jeho léta a je to tak trochu verze nebo variace staré Afriky.

Malého stromka jsem kdysi před 7 lety silně zvažoval (velkého litrového jsem zavrhnul), po mnoha stránkách se mi zamlouval, jenže jsem pak nakonec i na doporučení kolegů vzal jednobucha BMW F650 GS (s jednoválcovým motorem ROTAX - ne ty pozdější čínské dvojválce). Ale nesedl mi, hlavně tím vibrujícím a špatně startujícím motorem (chronická bolest těchto strojů) s hodně malým rozsahem použitelných otáček (motor v Hondě NC je oproti němu širokoobrátkový...) i tím, jak tam bylo všechno našlapaný na sobě, a dalšími technickými řešeními a chronickými nedostatky.

S názorem na NCčko je myslím plná shoda - a třeba tu rychloběžnou šestku považuju vyloženě za dálniční sedmičku. A protože se dálnicím vyhýbám a 130-170 km/h na státních a hlavně okresních silnicích nejezdím, býval bych bral "normální" šestku všema deseti. To je asi tak jediná věc, kterou bych změnil, kdyby to šlo. Případně doplnit palubní počítač ještě teploměrem okolního vzduchu a teploměrem chladicí kapaliny nebo motorového oleje (u NC 750 je jinak vše potřebné včetně třeba i zařazeného kvaltu a indikace spotřeby paliva již implementováno). Ale na tu venkovní teplotu lze použít jakýkoliv vhodný přídavný teploměr za pár korun a to vodní chlazení je u Hondy spolehlivé, takže ten teploměr (nebo ty dva teploměry), to je spíš už jen nevýznamná drobnost.

1 reakcí na tento příspěvek Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

3.7.2016 v 16:56 | Nahoru | #787
jasne. Jednobuch ma jenom vyhody. Proto se jich proti dvojbuchum (dle tveho nazoru cinskejm) v podani BMW prodava tak malo co?

(reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

3.7.2016 v 18:04 | Nahoru | #788
MARTlN>

Jaký samý nevýhody jednoválce?
Jednoválcový motor samozřejmě má oproti víceválcovému svoje nevýhody i výhody, ale o to tady přece vůbec nešlo.

Psal jsem jenom svoji osobní zkušenost s tím původním 650 ccm BMW F650GS - že mi z více důvodů nesednul.

No a protože pod úplně stejným názvem pak u BMW produkovali i 800 ccm motorku s dvouhrnkem (slabší to verzi 800 ccm F800GS), tak aby nedošlo k záměně, upřesnil jsem, že se v mém případě jednalo o ten dříve vyráběný model s jednoválcovým ROTAXem.

Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

3.7.2016 v 19:29 | Nahoru | #789
Jasne ze ma vyhody a nevyhody, proto mi prijde absurdni srovnavat jednobuch s dvouvalcem, protoze prave ty nevyhody co si zminoval jako vibrace a dalsi, ty dvouvalce co davali do 650 a 800 a dneska i do 700 nemaj. A maj i teplomer a palubni pocitac...

(reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

3.7.2016 v 20:28 | Nahoru | #790

Tech píše: MarcelTheRevenger> Ty musíš mít hrozně smutnej život. Ano všechno je naprd, lepší jezdit šalinou.

V ostravě mají šaliny? Podel jeho slov neviděl NC ani z okna léčebny v kroměříži.

Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

3.7.2016 v 21:04 | Nahoru | #791
Jaký je rozsah použitelných otáček u toho zázraku že se nad tím tak rozplýváte?
Jinak,pokud někdo jezdí s V-Stromem za 3,6,nebyla pro něj jiná volba než NC

2 reakcí na tento příspěvek Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

3.7.2016 v 21:22 | Nahoru | #792
To NC zere jenom 3 litry?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

3.7.2016 v 21:57 | Nahoru | #793

MARTlN píše: To NC zere jenom 3 litry?



Recenzenti tvrdí, že to žere 5 při svižnější jízdě a při úsporný jízdě se dá spotřeba udržet pod 4 litry. Střelci a dravci jako Dovi s tím jezdí za 2,67 L/100 km

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

3.7.2016 v 22:21 | Nahoru | #794

MARTlN píše: To NC zere jenom 3 litry?



Při pohodové jízdě,město 50-60 mimo město tak do 100-110 mam spotřebu 2,7-2,9.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

3.7.2016 v 22:37 | Nahoru | #795

Dráťa píše: Recenzenti tvrdí, že to žere 5 při svižnější jízdě a při úsporný jízdě se dá spotřeba udržet pod 4 litry. Střelci a dravci jako Dovi s tím jezdí za 2,67 L/100 km


Jeste je otazka co je v podani NC sviznejsi jizda ale to uz se dostavame zase jinam. Jinak je skoda ze Gugo neuspel se svoji nabidkou, docela by zajimalo jak by to hodnotil ...

Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

3.7.2016 v 22:41 | Nahoru | #796
Tomu se mi nechce verit. Kazdopadne zajimavy....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

3.7.2016 v 22:50 | Nahoru | #797
Zlesa> Neboj dockas se,,, kdyz se nikdo nepochalpi odsud dam to v Honde, uz jsem tam byl, ale byli tam dva lidi co vypadali ze nejakou tu hondu desne chtej koupit a me se nechtelo cekat.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

3.7.2016 v 22:55 | Nahoru | #798
gugo> ja na NC najel loni na letisti asi 300m a pro me motorka uplne bez emoci. Takovej velkej skutr. Jasne neni to zadna vzdalenost na objektivni posouzeni ale proste me nebavila. Takova sterilni...
E: kazdopadne super ze jsi to nevzdal

Naposledy editováno 03.07.2016 22:55:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

3.7.2016 v 22:59 | Nahoru | #799
Zlesa> Ja uz jsem natom taky sedel, mel jsem stejnej pocit, Chtel jsem hlubsi testovani aby bylo ocem psat.
Jako mam to zarazene vtom spodnim supliku nuda,nuda,šeď,šeď - hned suplik pod versysem a ruznejam jinejma motorkama. Ale je proste fakt, ze kdyz se me zeptas na detaily tech motorek co me nebavej tak si nepamatuju nic, jen ze me to prislo neslany nemastny. Sedim kazdou chvili na necem jinym. Zitra jdu hledat bojem problem v elektrice sv650. To je taky motorka co me moc nebere.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

3.7.2016 v 23:23 | Nahoru | #800

Zlesa píše: gugo> ja na NC najel loni na letisti asi 300m a pro me motorka uplne bez emoci. Takovej velkej skutr. Jasne neni to zadna vzdalenost na objektivni posouzeni ale proste me nebavila. Takova sterilni...
E: kazdopadne super ze jsi to nevzdal


Bacha na slovo sterilní, jeden borec mě tady, poté, co jsem tohle napsal, začal vyslýchat, co si má představit pod slovem sterilní, že asi, jak vtipně poznamenal, nemyslím jistě sterilitu z lékařského hlediska

Naposledy editováno 03.07.2016 23:24:42

(reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

3.7.2016 v 23:25 | Nahoru | #801
gugo> jo ja ji mel 3 roky a je fakt ze me bavila tak rok. Nadruhou stranu porad ma podle me vic sexappealu nec to NC. A jedinou zavadu mela zrovna v elektrice ted jsem nedavno jel na novym cbf 1000 a mel jsem podobnej pocit sterilnosti. Mozna je to udel novejch motorek?

(reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

3.7.2016 v 23:26 | Nahoru | #802
selkie> kecas tak ja ten dalsi prispevek smazu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

4.7.2016 v 08:22 | Nahoru | #803

Dráťa píše: Recenzenti tvrdí, že to žere 5 při svižnější jízdě a při úsporný jízdě se dá spotřeba udržet pod 4 litry. Střelci a dravci jako Dovi s tím jezdí za 2,67 L/100 km

Recenzenti čtou spotřebu okamžitou, kdežto vlastníci si to počítají podle tankování versus najetý km.

1 reakcí na tento příspěvek Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

4.7.2016 v 08:29 | Nahoru | #804
Tak ještě jednou- jednoválec rotax se vyráběl v itálii a jak to v bmw přeznačili na G, tak výroba aby byla kvalitnější přešla do číny i s výrobou některých motorek řady G. Rotax 800 se nevyrábí v číně do motorek bmw a ani nemontuje.

1 reakcí na tento příspěvek Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

4.7.2016 v 09:24 | Nahoru | #805
Já taky ještě jednou:Obhájci a vlastníci NC,jaké jsou použitelné otáčky u tohoto zázraku?

petrumr:Ty motory co má řada 800 nejsou Rotax?Co tedy?Loncin?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

4.7.2016 v 09:28 | Nahoru | #806
Anti> 10 až 16000

(reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

4.7.2016 v 09:29 | Nahoru | #807

Zlesa píše: Anti> 10 až 16000



akorat se k nim blbe propracovava

2 reakcí na tento příspěvek Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

4.7.2016 v 11:18 | Nahoru | #808
 

Anti píše: Jinak,pokud někdo jezdí s V-Stromem za 3,6,nebyla pro něj jiná volba než NC


v.d.k. nepsal, že s malým V-Stromem takto trvale (vždycky) jezdil, ale že u jeho stromku "spotřeba na pohodu 3.6". Lidem, kteří se třeba rozhodují pro cenově dostupného nenáročného cesťáka, můžou i tyto osobní zkušenosti trochu pomoci. A v.d.k. to nepsal jako nějaký snad stěžejní ukazatel, ale jako jeden z více údajů při srovnání 700 Transalpu, 650 V-Stroma a 700 NCčka:

TA700 - na pohodu 4,5, chyběla šestka
V-Strom650 - spotřeba na pohodu 3,6
NC700 - spotřeba pohoda 2,7-2,9

 

MARTlN píše: To NC zere jenom 3 litry?


Dráťa píše: Recenzenti tvrdí, že to žere 5 při svižnější jízdě a při úsporný jízdě se dá spotřeba udržet pod 4 litry. Střelci a dravci jako Dovi s tím jezdí za 2,67 L/100 km


Ten údajný poznatek recenzenta, že "při úsporný jízdě se dá spotřeba udržet pod 4 litry", je velmi cenný... - bodejť by se nedala udržet pod 4 litry, když se s NCčkama běžně jezdí okolo 3.5 a při úsporné jízdě pod 3.

Kdo má s NCčkem dlouhodobější osobní zkušenost, ten se takovéto recenzentově informaci může jenom s pochopením pousmát. Tady nejvíc záleží na tom, co si dotyčný recenzent představuje pod pojmem úsporná jízda - pokud to, že na chvíli zkusí potlačit své návyky a nebude furt točit do omezovače, nebo že "úsporně" pojede 130-140 km/h, tak to by asi tak mohlo odpovídat... Buďto jezdit úsporně nikdy neuměl anebo jestli to kdysi uměl, tak dnes už toho za ty roky ničím neomezovaného kroucení heftem není schopen (což se dá vzhledem k jeho profesní deformaci pochopit).
Otázkou taky je, jestli dotyčný recenzent tu úspornější jízdu opravdu zkusil dýl než 500 metrů anebo jestli si spíš ten "údaj" pod 4 litry jen tak neextrapoloval ze své jízdy, při které se v ničem neomezoval...

Proto než jeden nějaký údaj možná i vycucaný z prstu bývá lepší více údajů od více lidí - má to větší vypovídající schopnost. Třeba i tady v motokatalogu na Motorkářích jsou vidět průměrné spotřeby okolo 3.6 l/100 km:

nc 700s: 3,64 l/100 km - průměr od 17 uživatelů
nc 700x: 3,60 l/100 km - průměr od 26 uživatelů
nc 750s: 3,56 l/100 km - průměr od 15 uživatelů
integra: 3,63 l/100 km - průměr od 3 uživatelů

Vychází jim to napříč všemi typy průměrně takto:
(3,64*17 + 3,60*26 + 3,56*15 + 3,63*3) / (17+26+15+3) = 219,77/61 = 3,60 l/100 km

A není to při jedné tzv. úsporné jízdě recenzenta, ale jsou to DLOUHODOBÉ spotřeby uživatelů při běžném kombinovaném používání (město, silnice, dálnice).

Každý ať si to přebere jak chce. A jak mu to jeho objektivnost dovolí.
 

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

4.7.2016 v 11:39 | Nahoru | #809
Dovi> Ach jo, pořád dokola....

(reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

4.7.2016 v 11:50 | Nahoru | #810
 

Zlesa píše: Dovi> Ach jo, pořád dokola....



Že jo, pořád ty stejné opakující se dotazy strany A (nebo v horším případě provokace a posměšky).

A na slušně požené dotazy strany A pak pokud možno slušná reakce strany B a s pokud možno objektivními informacemi.

Což se ale zase stejně některým zástupcům strany A nelíbí. Chápu

Naposledy editováno 04.07.2016 11:50:56
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda X-ADV dotaz Honda NC 750X, Honda X-ADV Meny33 7 9.5.2024 v 22:41 lubon
Honda NC 750 X snizeni [1, 2] Honda NC 750X oggycek 32 6.5.2024 v 14:08 Radek_S
Potřebuji přezout své Nc 750x Honda NC 750X stafler 11 19.4.2024 v 20:44 stafler
Versys/ Nx / NC [1, 2] Kawasaki Versys 650, Honda NC 750X, Honda NX500 HALLU 54 26.3.2024 v 20:03 TomasNBK
HondaNC 750X rv2019 model 2020 Honda NC 750X 0Storm1 7 12.3.2024 v 10:25 0Storm1


TOPlist