globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Průchozí výfuk s homologací... co na to STK ?
5.6.2016 v 12:26
Zdravím, potřebuju před STK vyměnit výfuk na Banditovy, bohužel originál výfuků je jako šafránu, tak mi padl do oka laděný výfuk z bourané motorky. Homologace je vyražená vzadu pod koncovkou, ale zároveň je výfuk plně průchozí, což se na technické asi nebude líbit. Majitel tvrdí že není problém, že to projde. Jaký je váš názor ? Díky za rady.
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Průchozí výfuk s homologací... co na to STK ?

6.6.2016 v 14:37 | Nahoru | #31
Zdar, jen taková poznámečka pod čarou, byl jsem asi před měsícem na STK s plechovkou a byl jsem při kontrole borce s KTM, tuším nějakej dakarovej model a technik mu do obou vyfuků strkal drát a měřil průměr výstupní díry. Na dotaz majitele k čemu je to dobrý, mu bylo technikem řečeno, že existuje vzorec který vyjadřuje poměr délky výfuku s velikostí výstupní díry, který počítají. Šel jsem do mrákot, s motorkou mám sice ještě rok čas, ale i tak. Jinak buďme rádi za dráty a kamínky, bude ještě hůř až se bude měřit na STK a cestě hlučnost.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Průchozí výfuk s homologací... co na to STK ?

6.6.2016 v 14:46 | Nahoru | #32
Jarrinn> No podle toho co se tam píše tomu rozumím tak, že by si měli zjistit kdy byl danej typ moto schválen do provozu a brát to podle toho. Přece někdo nebude přemontovávat výfuky kvůli tomu že motorka stála dealerovi třeba rok na kramě??

(reakce na) Průchozí výfuk s homologací... co na to STK ?

6.6.2016 v 14:50 | Nahoru | #33
kosak72>
Hlučnost se musí měřit v takových otáčkách, že s tím většina laďáků stejně nemá problém. Koukni do techničáku nebo s. příručky. Na krajskej hygieně si to nech změřit za kefe nebo cigára. A máš klidný spaní.

(reakce na) Průchozí výfuk s homologací... co na to STK ?

6.6.2016 v 15:17 | Nahoru | #34
Zlesa> no to by pak znamenalo, ze motorka, ktera se vyrabela od v letech 1999-2002 (SV650) by byla v cajku i pokud by si ji mel z roku 2002, ale tomu neverim.
Treba se tu nekdo najde, kdo to rozlouskne.

1 reakcí na tento příspěvek Průchozí výfuk s homologací... co na to STK ?

6.6.2016 v 15:40 | Nahoru | #35
Když už tady řešíte průchozí homologované výfuky. Na CB900F mám v současní chvíli výfuky LeoVince Titanium, bohužel bez homologace a na nich přímo napsáno "DO NOT USE ON ROAD". Vzhledem k tomu, že budu cestovat mimo republiku, tak jsem si objednal vlastně úplně to samé od MIVV. Nicméně nedávno jsem se bavil s klukem, který mi tvrdil, že třeba v Rakousku je jim úplně jedno, jestli je na výfuku homologace, jestli mám EU homologační kartu, že tyto výfuky jsou průchozí i s DB killerem a v tom je pak velký problém. Máte s tím někdo nějakou zkušenost? Docela by mě zajímalo, jak to je doopravdy. On si nechával do DB killerů vevařit nějaké příčky, aby ten výfuk s tlumivkou nebyl průchozí. Docela by mě naštvalo, kdyby mě zastavili, napařili mi flastr a pak mě ještě nutili si tu motorku nechat odvézt na nějakém návěsu, protože by mi zakázali pokračovat po vlastní ose. Díky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Průchozí výfuk s homologací... co na to STK ?

6.6.2016 v 16:01 | Nahoru | #36
kratas76> Hele těžko říct, řekl bych že měření drátem je blbost jak u nás tak jinde. I průchozí výfuk múže splňovat normy. Takže bych spíš sázel na ečko na výfuku a případně DB killer...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Průchozí výfuk s homologací... co na to STK ?

6.6.2016 v 16:21 | Nahoru | #37
Zlesa> To vše budu mít a budu tedy doufat. Snad bude vše v cajku a já si cestu za hranicemi náležitě užiju.

(reakce na) Průchozí výfuk s homologací... co na to STK ?

6.6.2016 v 16:26 | Nahoru | #38
kratas76>

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Průchozí výfuk s homologací... co na to STK ?

6.6.2016 v 18:38 | Nahoru | #39
kratas76> Setkal v Německu. Jel jsem teda tiše ze sérii kolem Měli 4x kužel ve tvaru obdélníku, kam si jednotlivé motorky jednu po druhé přivolávali a hlukoměrem měřili dB. Musíš mít homologaci, ale zároveň se musíš vejít do hlukových norem. to je zajímá a tak to i měří

Mám model 2001, uvedení do provozu 26.6.2001 juchůůů
Akorát ikdyž E mít nemusím, stejně musím plnit hlukovou normu, kterou sice u nás nemají ,jak změřit, ale v zahraníčí ano.

Naposledy editováno 06.06.2016 18:40:37

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Průchozí výfuk s homologací... co na to STK ?

6.6.2016 v 22:35 | Nahoru | #40
..Roko..> Já jen doufám, že pokud výrobce dostane homologaci, tak bude s DB killerem i plnit normy. Jinak pak nevím na co vše se člověk může spolehnout.

Průchozí výfuk s homologací... co na to STK ?

6.6.2016 v 23:36 | Nahoru | #41
Homologace povinně od 1.7. 2001, od 27.3 2006 navíc označení výrobce + identifikační číslo dílu.
U nepůvodních výfuků (Což nevím jak technik bude dokazovat) je to jinak






Jinak autor určitě myslí toto, což by problém být mohl, ale je to úplnej nesmysl. Spoustu motorek má absorbční průchozí tlumič z fabriky (minimálně všechny ostrý dvoutakty)




1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Průchozí výfuk s homologací... co na to STK ?

7.6.2016 v 00:51 | Nahoru | #42

vybouřená_mrkev píše: BohusStejskal> To není jen tak ledajakej pražák. Ty vole, tudlenc Ti napsal, že má kámoše u "dopravky ČR", takže si jako máme dávat bacha, rozumíš? Hlavně ten jeho kámoš používá mozkový myšlení a říkal prej něco o nějakým éčku, tak to nemůže bejt žádnej blbec, když se ve škole dostal přes "a", "b", "c" a "d" až k "e". Sice to mají oba kluci všechno malinko popletený, ale nikdo není dokonalej.



Ubožáka "BoguseSobotku" alias BohusStejskal neřeším, ten sem chodí pouze TROLIT a snažit se chytat za slovo, ale překvapuje mě tvá "moravská" ubohost. Proč bych nějakému od Mostu, nebo z Moravy měl vyhrožovat dopravákem? Kolik Ti je? Neb to vypadá na 12náct s hlavou plnou pohádek. Věř, že neshody si rád vyřeším osobně a nepotřebuji krytí od "kamarádů".

Pouze mě zajímalo, co to poldové dostávají za "školení" v souvislosti s házením kamínků/strkáním drátů do laufu. A ano, řešily tam E8 a Atest 8SD. Platnost ostatních "E", včetně "Eteploušekzmostucoblbětroli" nebyla řeč.

Tudíž páček machříčkové

Průchozí výfuk s homologací... co na to STK ?

7.6.2016 v 07:02 | Nahoru | #43
Leo Vince výfuk, homologace, original DB killer a je plně průchozí. S drátem je to hovadina. Jinak v Rakousku každej druhej rakušan lítá s otevřeným laufem a pohoda.

1 reakcí na tento příspěvek Průchozí výfuk s homologací... co na to STK ?

7.6.2016 v 07:04 | Nahoru | #44
Me by spis zajimalo, jak to bude kdyz pripadnou zavadu odstranim na miste DB Killer totiz vozim pod sedackou.

(reakce na) Průchozí výfuk s homologací... co na to STK ?

7.6.2016 v 08:27 | Nahoru | #45

2lizard píše: Ubožáka "BoguseSobotku" alias BohusStejskal neřeším, ten sem chodí pouze TROLIT a snažit se chytat za slovo, ale překvapuje mě tvá "moravská" ubohost. Proč bych nějakému od Mostu, nebo z Moravy měl vyhrožovat dopravákem? Kolik Ti je? Neb to vypadá na 12náct s hlavou plnou pohádek. Věř, že neshody si rád vyřeším osobně a nepotřebuji krytí od "kamarádů".

Pouze mě zajímalo, co to poldové dostávají za "školení" v souvislosti s házením kamínků/strkáním drátů do laufu. A ano, řešily tam E8 a Atest 8SD. Platnost ostatních "E", včetně "Eteploušekzmostucoblbětroli" nebyla řeč.

Tudíž páček machříčkové

Vemte se se svým kámošem policajtem za ruce a běžte si něco přečíst o atestu 8SD a o tom, k čemu se vztahuje. Když tady děláš machry s něčím, o čem víš úplné hovno, jako zaručený informační zdroj používáš pomateného policajta (který sám má zase pokroucené a zkreslené informace z jejich školení "jak na ovcích vyrejžovat co nejvíc") a pleteš tím lidem hlavu, asi nebudeš čekat, že si tu z tebe všichni sednou na prdel, že ne?
A diskutovat o házení kamínků do výfuku je už úplně mimo moje chápání, tohle na mě nějaký fízl zkusit, potkáme se až u soudu o náhradu škody.
Tak pa, puso, a hezky studuj.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Průchozí výfuk s homologací... co na to STK ?

7.6.2016 v 09:14 | Nahoru | #46
kratas76> Nový by měl určitě. Nejsem si jistý kolik km je garance, že vata obsažená ve výfuku bude plnit to, co nová. Každopádně, po letech provozu si myslím, že hluk půjde nahoru i s dB killerem. U 4válce v řadě to asi tak rychle nebude, u velkýho twinu to půjde srát hodně rychle

(reakce na) Průchozí výfuk s homologací... co na to STK ?

7.6.2016 v 11:22 | Nahoru | #47
..Roko..> Díky, díky. Mě ten randál vůbec nevadí, doteď jezdím s těmi otevřenými bez DB killerů a je t moc fajn. Bohužel doba je jiná a už se mi moc nechce riskovat, když budu venku.

1 reakcí na tento příspěvek Průchozí výfuk s homologací... co na to STK ?

7.6.2016 v 13:18 | Nahoru | #48
Jen přidám můj postřeh z posledních let v zahraničí:
Itálie - strkají drát do výfuku - obvykle udělají moto akci do nějakého vyhlášeného pasa.
Rakousko - odstaví tě, přistaví trojnožku s mikrofonem a vesele měří. Homologace jo/ne to je jedno, jsi nad limit dál nejedeš.

(reakce na) Průchozí výfuk s homologací... co na to STK ?

7.6.2016 v 14:31 | Nahoru | #49

apriliaf1 píše: Rakousko - odstaví tě, přistaví trojnožku s mikrofonem a vesele měří. Homologace jo/ne to je jedno, jsi nad limit dál nejedeš.



Při jakých otáčkách se měří?
Pokud motorka nemá otáčkoměr, zjišťují otáčky mozkovým myšlením?
Jak zajistí zátěž motoru? Zatížený motor při 5000rpm bude mít úplně jiný zvuk než nezatížený při stejných 5000rpm.
Pokud na volnoběh, je někde určeno, že nemohu měnit volnoběžné otáčky?
Kde je mikrofon? Pokud bude v ose za motorkou, určitě naměříte jiná čísla u motorky s laufy dozadu a jiná u motorky s laufy pod motorem a do strany.

Je na to nějaký závazný předpis?

Edit: a to ještě neřeším frequency weighting. Ono měřit úroveň hluku není žádná prdel, natož vedle silnice. Přijde mi, že je tam příliš mnoho proměnných a otazníků, aby to bylo postižitelné.

Naposledy editováno 07.06.2016 14:34:55

Průchozí výfuk s homologací... co na to STK ?

7.6.2016 v 14:41 | Nahoru | #50
@ Elemantary :Tak na tvojí debatu s rakouským policajtem by jsem se rád přišel podívat.

Psal jsem jen co jsem na vlastní oči viděl a ne co říkal kamarád kamaráda.
v Rakousku :
Měřili nějakého Haryka , trojnožka byla za moto a majitel to protáčel plynem.
Já tam stál protože mě zastavili za rychlost.
V Itálii to byla preventivní akce kde stavěli každou 2 moto a kontrolovali papíry + drát do výfuku.

Průchozí výfuk s homologací... co na to STK ?

7.6.2016 v 14:50 | Nahoru | #51
apriliaf1, určitě bych se s rakouským fízlem nedohadoval, nevím, jak to tam mají nastavené. Dohadovat se budu, až si budu jistý.

"Měřili nějakého Haryka , trojnožka byla za moto a majitel to protáčel plynem."
To je na úrovni měření hloubky dezénu nasliněným prstem.
Když už nebudu řešit umístění měřícího zařízení a vlastní měření, jak to majitel protáčel plynem? Do omezovače? Nebo přesně 2564-5876rpm? Pokud ano, jak se to dokazuje?

Buď je měření provedeno přesně podle daných norem a zákonů... přesně, opakovatelně, prokazatelně a ověřenými měřícími přístroji. Nebo neplatí. Tak to je u nás, věřím, že stejně je to i v celé západní Evropě.

To, že většina našinců sklopí uši a nechá se sebou vymrdat je věc druhá. I u nás můžeš převzít blokovou pokutu = souhlasit s přestupkem, i kdyby fízl měřil rychlost křišťálovou koulí.

A teď buď můžeme pokračovat v dohadování, zda to bylo tak či onak, nebo zkusme zjistit, jak to je skutečně a jaké má rakouský fízl pravomoci.

Průchozí výfuk s homologací... co na to STK ?

7.6.2016 v 16:56 | Nahoru | #52
minulý rok jsem za 3 cesty do Rakouska a 1 do itálie potkal pár tamních fízlů, ale fakt málo. Jen 1x nás měřili a když jsme jeli v pohodě, tak si pak nevšimli. Rakouští policisté na motorkách nás zdravili. Rakušani tam maj hodně vybrakovaný laufy, dost vyřvaný KTM. Itálie to je anarchie sama o sobě, tam cajti sice rychlost sem tam měřili (stála tam jen auta), ale Italové celkově jezděj i v malých autech jak závodnici.
Jestli někdo narazil na měření zvuku nebo drát, tak to měl fakt asi pekelnou smůlu

Průchozí výfuk s homologací... co na to STK ?

7.6.2016 v 19:50 | Nahoru | #53
Objednal jsem titanový MIVV homologovaný a ty jsou průchozí i s homo vložkou, to tam pak cajzli můžou strkat třeba ocas

1 reakcí na tento příspěvek Průchozí výfuk s homologací... co na to STK ?

8.6.2016 v 06:14 | Nahoru | #54
Umí někdo odpovědět na otázku, zda policista má právo strkat něco do výfuku? A co takhle strkat něco do zavazadel a propíchnout mi svačinu? A co takhle strčit drát rovnou někomu do prdele? To vystupňování je trochu absurdní, ale jakou to má oporu v zákoně?

A i kdyby to oporu v zákoně mělo, jak ví, že tam něco nepoškodí? To zná výfuky všech motorek a jak to uvnitř vypadá?

(reakce na) Průchozí výfuk s homologací... co na to STK ?

8.6.2016 v 08:32 | Nahoru | #55
kle5002003> Tak především policajt nemá vůbec zákonné oprávnění kontrolovat a posuzovat technický stav vozidel. Už to tu píšu asi po dvacáté i s příslušnými odkazy. To za prvé. Za druhé - způsob provádění kontroly technického stavu je popsán ve vyhlášce č. 302/2001 Sb., v posl. znění, kde v příloze č. 7 u položky 6.1.2 ("výfukový systém") se v metodě kontroly píše "Vizuální kontrola, vozidlo se umístí nad montážní jámu nebo na zvedák". Dokonce ani technik na STK nemůže podle této prováděcí vyhlášky nic strkat do výfuku, protože úkony, spojené s kontrolou výfukového systému se provádějí pouze vizuálně. Co se hlučnosti týče, kontrolní úkony jsou popsány v položce 8.1 přílohy č.7, kde se v metodě kontroly doslovně píše: "Subjektivní hodnocení (pokud kontrolor usoudí, že je hlučnost nadprůměrná, může se uplatnit zkouška hluku statického vozidla s použitím hlukoměru)". Takže zase žádný drát ani policejní péro ve výfuku.

Průchozí výfuk s homologací... co na to STK ?

8.6.2016 v 20:04 | Nahoru | #56
Ja mam zase homologovanej MIVV GP carbon a ten ma zevnitr tlumivku zahnutou,takze tam zadnej drat nikdo nedostane

(reakce na) Průchozí výfuk s homologací... co na to STK ?

9.6.2016 v 16:06 | Nahoru | #57

BohusStejskal píše: Divaj sa na pražáka.
Drsnej chlapec asik. Jestli ti to je teda ukradený, tak příště drž radši tlamu, hňupe.



Bohuš

K tématu - kup si jakejkoliv jinej lauf s E, nandej ho tam a víc neřeš...

(reakce na) Průchozí výfuk s homologací... co na to STK ?

13.6.2016 v 14:54 | Nahoru | #58

V_i_c_i píše: Me by spis zajimalo, jak to bude kdyz pripadnou zavadu odstranim na miste DB Killer totiz vozim pod sedackou.



...když na to dojde, tak flastr nejspíš dostaneš tak jako tak a dál tě pustí až po namontování killeru a případně splnění hlukový zkoušky s odůvodněním, že jsi na uzemí státu jel s vozidlem nesplňujícím technickou způsobilost...kdysi dávno se tahle bavili rakouský cajti na Hevlíně a stávalo to 70,-€...a nějakej Franta s Ducatem z Hevlína měl o výdělek postaráno, protože si na českou stranu kluci chodili pro odtah...a naši celníci se jen tlemili a na Frantu dávali číslo...no a Franta to za pětikilo převezl přes mezipásmo na českou stranu...ale nemusíš mi to věřit, protože se to nestalo mě, ale mýmu tehdejšímu zákazníkovi, co ke mě jezdil na servis s litrovym SV a jeho dvěma kumpánům...no a on ty killery měl taky pod sedlem a ušetřil to pětikilo, protože ho po namontování killerů pustili po ose na rozdíl od těch dvou...jinak mě párkrát v Rakousku stavěli, platil jsem za rychlost, kontrolovali akorát doklady a vin, lauf ani nic jinýho je vůbec nezajímalo, mam upravenou nehomologovanou americkou Yoshi s dodělávanym killerem od Tenaxu a nic na tom nebudu měnit ani před letošní dovolenou...

Průchozí výfuk s homologací... co na to STK ?

14.6.2016 v 22:10 | Nahoru | #59
Zdarec, dívám se že se řeší především moto s registrací po 1.7.2001. Moje DR je registrovaný roku 2000. Mám tam uplně obyčejnej laďák dominator, kterej samozřejmě Ečko nemá. Z toho co jsem vyčetl by to mělo být OK alespoň na technické kontrole. Ten lauf koupil předchozí majitel, kvůli váze a lepšímu průběhu v nízkých otáčkách v uvozovkách. Original sice mám, ale nákej frajer ho dost vylepšil asi 10tkou vrtákem, takže to musím nechat časem zavařit.
V dominátoru je DB kiler, kterej dokoupil předchozí majitel právě kvůli hluku. Samotnej laďák docela řve. Tohle je celkem pohoda, ale pyskovali mi na to už na první technický. Origo se mi tam dávat nechce. Kdyžtak bych to měnil na zahraniční výlety. Ale zrovna kvůli technický.
Neřešil někdo motorku registrovanou před 1.7.2001 ?

Průchozí výfuk s homologací... co na to STK ?

14.7.2016 v 23:57 | Nahoru | #60
Ahoj všichni, u mě se vyskytl neobvyklý problém. Koupil jsem motorku(ktm exc) která má v techničáku registraci 14.9.2001(smůla no :D) a je na ní normálně originální výfuk od Ktm, ale nemá žádnou homologaci. Potřeboval bych poradit jak dál postupovat, jestli si vypálit homologaci na výfuk nebo koupit jinej homologovanej a nebo se na to vykadit. Děkuji za odpovědi :)
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Bandit vs E10 [1, 2, 3] Suzuki GSF 600 Bandit MeCool 74 Včera v 02:20 SuperSic58
Výměna Oleje vidlice Suzuki Bandit ... Suzuki GSF 600 Bandit Petiux 19 11.3.2024 v 15:19 rg250
Barva Bandit Suzuki GSF 600 Bandit Petiux 8 10.3.2024 v 14:59 PlusOne
Bandit pičo! pokec [1 ... 6, 7] Suzuki GSF 250 Bandit, Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuk... Warthox 200 12.11.2023 v 19:19 ferda.66
Výmněna spojky = Tvrdá páčka Suzuki GSF 600 Bandit, Suzuki GSF 600S Bandit Pádecký 4 31.10.2023 v 20:57 Kendyman


TOPlist