globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Kolik hodin bude opravdu potřeba na zvládnutí zkoušky
 
15.4.2016 v 15:17
V současné době se zde již prolíná několik vláken na téma výcviku na motocyklu. Většinou se řeší značně vysoké ceny, které jsou v některých autoškolách. Řeší se kolik bude potřeba hodin na zvládnutí výcviku a zkoušek, ale většinou je to pouze v rovině teoretické , nic neříkající, kolik hodin opravdu bude potřeba. Kolik bude stačit začátečníkovi, který na motocyklu sedí poprvé, kolik je potřeba pro tzv. černocha, který již na něčem jezdil , kolik potřebuje ten, kdo už vlastní nějakou skupinu a pouze skládá doplňkovou zkoušku atd. Jestli se objeví někdo, kdo nebude vůbec schopen zvládnout současné požadavky na výcvik a zkoušky.
Mimochodem, pokud jste četli příspěvek o prvních zkouškách v Plzni, tak jediný kdo spadl při zkoušce na cvičišti byl právě žadatel, který již vlastnil A2 a rozšiřoval na A. Takže to, že někdo již vlastní předchozí skupiny, neznamená, že to bude bez problémů.
A aby jsme si v tom udělali trochu jasno pokusím se v tomto vlákně na několika žadatelích v každé té skupině ukázat, jak to tedy opravdu je.
Včera jsme začali jezdit první jízdu - 2 x 45 minut - cvičiště
Ne úkony ke zkouškám, ale vedení motocyklu, rozjezdy atd. Podle dřívějšího systému - žák a učitel na jednom motocyklu.
1. Paní - 40 let řidičský průkaz A1/ 150 - trochu jezdila na Simsonu, nevýhoda - malá výška
dělá A
2. Paní - 42 let , nikdy na motocyklu neseděla, dělá A, výhoda dlouhé nohy
3. Paní - 44 let , na motocyklu nikdy neseděla, dělá A
Všechny zvládly základní úkony , žádná nespadla i když pokud by jezdily rovnou samy, několikrát by motocykl neudržely a pravděpodobně by s ním upadly.
Patří tedy do kategorie spíše šikovných. Ale uvidíme jak při další jízdě. Další jízda bude opět s učitelem, ale již na komunikaci s mírným provozem


























1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kolik hodin bude opravdu potřeba na zvládnutí zkoušky

1.5.2016 v 09:18 | Nahoru | #1
Dněprák> překvapuje mě, jak je to samostatné ježdění v provozu statisticky v zahraničí celkem bezpečné (málo nehod). Máš přesto motorku havarijně pojištěnou? Jak bude autoškolák v autě řešit, když za motorkou neuvidí do frekventované nepřehledné křižovatky? Bude svěřenec hlásit před každou křižovatkou komu hodlá dát přednost? Děkuji, nechtěl bych učit (obzvlášť samostatně). A zajímavá videa , asi bych si pořídil nějakou koloběžku na cvičák, tolik se teď nachodíte, naběháte.

a zkušenost z novinek.cz:
První nehoda se stala před týdnem v Plzni, kdy se vozidlo vklínilo mezi žáka a jeho učitele, který jej doprovázel. Žák poté, co s ním ztratil učitel vizuální kontakt, zazmatkoval a havaroval, uvedl Horázný s tím, že nehoda naštěstí skončila jen s mírným zraněním.

(reakce na) Kolik hodin bude opravdu potřeba na zvládnutí zkoušky

2.5.2016 v 06:52 | Nahoru | #2

bledemon píše: Dněprák> překvapuje mě, jak je to samostatné ježdění v provozu statisticky v zahraničí celkem bezpečné (málo nehod). Máš přesto motorku havarijně pojištěnou? Jak bude autoškolák v autě řešit, když za motorkou neuvidí do frekventované nepřehledné křižovatky? Bude svěřenec hlásit před každou křižovatkou komu hodlá dát přednost? Děkuji, nechtěl bych učit (obzvlášť samostatně). A zajímavá videa , asi bych si pořídil nějakou koloběžku na cvičák, tolik se teď nachodíte, naběháte.

a zkušenost z novinek.cz:
První nehoda se stala před týdnem v Plzni, kdy se vozidlo vklínilo mezi žáka a jeho učitele, který jej doprovázel. Žák poté, co s ním ztratil učitel vizuální kontakt, zazmatkoval a havaroval, uvedl Horázný s tím, že nehoda naštěstí skončila jen s mírným zraněním.



Motocykly havarijně pojištěné nemám, havarijní pojistka je na motocykl poměrně drahá a pokud máš platit za 6 motocyklů, tak je to dost. Samozřejmě pokud bych si koupil do autoškoly nový motocykl, tak bych to řešil. Takže je to takový risk, že se nic nestane a když se stane, tak mám smůlu. Byla by možná jedna věc a to, do smlouvy s žadatelem zahrnout bod: Poškození vozidla v případě, že žák neuposlechne příkazu učitele, poruší pravidla provozu přestože je již zná atd.. Tam by mohla být nějaká dohoda o podílení se na likvidaci vzniklé škody.
Pokud dojde k nehodě, jak uvádíš příklad z Plzně , tak je to prostě situace v níž žák motocykl nezvládl. To učitel neovlivní. Měla by být domluva, pokud dojde k situaci, že žák nevidí učitele, ani učitel nevidí žáka, zastavit na nejbližším vhodném místě v souladu s pravidly provozu vozidel na komunikacích. Ale i když ztratí učitel žáka z dohledu, pořád má s ním hlasový kontakt a může ho někam navést.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist