globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: SV650 - na co si dát bacha?
Zdar všem,
mám takový dotaz. Kámoš-začátečník se rozhodl že si koupí Suzuki SV650, našel si pár inzerátů(soukromých i bazarových) a po mně chce abych to s ním objížděl, jako někdo kdo tomu rozumí o chlup víc. Nejsem žádnej ostřílenej jezdec a už vůbec ne motomechanik. Ale prohlidku jestli je všechno tam kde má být, zvládnu. A taky nejsem do tý mašiny zamilovanej jako on, takže budu mít střízlivější pohled. Vybírá stroj z let 2000-2004 do 50-55 tis. Kč. Otázka zní: na co se mám zaměřit při obhlidce mašiny? Má konkrétně tento typ nějaká slabá místa? Zkrátka, co mám kontrolovat a o co se zajímat u týhle motky?
Je mi samozřejmě jasný, že za tyhle peníze to nebude kdovíjaká leštěnka v top stavu. Ale velmi nerad bych mu odsouhlasil nějakou past! Děkuji za odpovědi.
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek SV650 - na co si dát bacha?

Skvělá odpověď, děkuji! 14.4.2016 v 10:19 | Nahoru | #1
I na pohled leštěnka Tě může dostat do pasti!!!
Nehleď na nějaké škrábance a důkladně ji projeď a poslechni. Určitě poznáš případné zvuky co tam nepatří.
Mrkni na vůli řízení, kyvky, ložiska kol, atd. Řetězovku a gumy neřeš, když budou OK tak jedině + !!!

2 reakcí na tento příspěvek SV650 - na co si dát bacha?

14.4.2016 v 10:20 | Nahoru | #2
Jestli je kámoš holka, tak ji někdo stejně nachytá...
Jestli je to chlap, tak ať nekupuje holčičí motorku a jde do litra

1 reakcí na tento příspěvek SV650 - na co si dát bacha?

14.4.2016 v 10:22 | Nahoru | #3
"Lojzo", odpověď máš zde: http://www.motorkar...mp;pgr=1#goto9022018

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) SV650 - na co si dát bacha?

14.4.2016 v 10:23 | Nahoru | #4

misha píše: Jestli je kámoš holka, tak ji někdo stejně nachytá...
Jestli je to chlap, tak ať nekupuje holčičí motorku a jde do litra



...dobrá rada nad zlato

1 reakcí na tento příspěvek SV650 - na co si dát bacha?

Skvělá odpověď, děkuji! 14.4.2016 v 10:34 | Nahoru | #5
v tom casovym rozmezi je dost podstatnej rozdil. Do roku 2002 to ma karburatory a od roku 2003 je to strikacka s uplne jinym ramem.
At se prvne rozhodne jakou verzi chce. To starsi sezene tak do 45 000,-
SV v podstate slaby mista nemaj...ramy jsou dost bytelny, motor drzak. Jestli pude do ty starsi verze, tak at si potom premeri dobijeni. Regulatory uz bejvaj nakousnuty, stejne tak loziska rizeni.
Pokud to bude pekne startovat za tepla i studena, motor bude normalne reagovat na plyn, pude normalne radit a masina nebude po pusteni riditek zatacet, tak je v cajku a vsechno ostatni je spotrebak.
Jestli to bude mit na sobe ladak, tak bacha na homologaci. Ono vubec nebude od veci si vzit fotku origos provedeni a trochu to porovnat...aby pak nebylo na stk prekvapeni.

Edit: u ty starsi verze jde poznat pad podle otackomeru. Jestli to nekdy spadlo, tak to bude mit z 80% naprasknutej plast (pude to videt po sundani toho pochromovaného krytu). Ale SVcku pady diky ramu nijak extra nevadej. Spis jsou nachylny na kutilsky zasahy

Naposledy editováno 14.04.2016 10:44:19

(reakce na) SV650 - na co si dát bacha?

14.4.2016 v 10:42 | Nahoru | #6

gio9 píše: ...dobrá rada nad zlato



On měl jistě na mysli TL1000, s SV by se tzv. "holčičí motorky" nezbavil...

SV650 - na co si dát bacha?

Skvělá odpověď, děkuji! 14.4.2016 v 10:42 | Nahoru | #7
Bacha na regulator dobijeni. Umí to u SV odjebat baterku, budíky, ŘJ.... takže multimetr sebou 😉

(reakce na) SV650 - na co si dát bacha?

14.4.2016 v 11:05 | Nahoru | #8

-HARYS- píše: I na pohled leštěnka Tě může dostat do pasti!!!
Nehleď na nějaké škrábance a důkladně ji projeď a poslechni. Určitě poznáš případné zvuky co tam nepatří .
Mrkni na vůli řízení, kyvky, ložiska kol, atd. Řetězovku a gumy neřeš, když budou OK tak jedině + !!!



SV vydává tolik různých, které tam patří, že by z toho někteří byli překvapení

(reakce na) SV650 - na co si dát bacha?

14.4.2016 v 12:07 | Nahoru | #9
misha>

(reakce na) SV650 - na co si dát bacha?

14.4.2016 v 12:16 | Nahoru | #10
PETARDAK> dvě motorky jsem sice měl, ale rozhodně všemu nerozumím. Proto jsem založil toto vlákno. A pořádnej mechanik, bylo to první co jsem mu doporučil. Jeden takovej je v jednaní. A jméno Alois mi nesedí. Zkus lepší.

(reakce na) SV650 - na co si dát bacha?

14.4.2016 v 12:18 | Nahoru | #11
Jarrinn> chce tu starší verzi. Dík za odpověď.

SV650 - na co si dát bacha?

14.4.2016 v 13:48 | Nahoru | #12
škoda že se tvůj kamarád nerozhodl dřív - můj kamarád prodal své SV před necelým týdnem - za 50 000 - v perfektním stavu...

1 reakcí na tento příspěvek SV650 - na co si dát bacha?

14.4.2016 v 14:40 | Nahoru | #13
Pozor na prázdnou nádrž, pak to hovno jede!!!!

SV650 - na co si dát bacha?

Skvělá odpověď, děkuji! 14.4.2016 v 15:31 | Nahoru | #14
Hele SV jsem měl a bez problemu. Jediný co jsem měl za závadu tak reglec a potom někde skříplej kabel od elektriky - zlobily budíky. Ještě bych věnoval trochu pozornosti vidlím. SV je má měký od přírody ale rádi tečou tak aby tam ještě něco bylo

SV650 - na co si dát bacha?

Skvělá odpověď, děkuji! 14.4.2016 v 16:08 | Nahoru | #15
Zdravím.Mám v garáží sv 650 r.2001,25kw stk do 4.2017 nyní v depozitu je na prodej a nejsem daleko.

SV650 - na co si dát bacha?

Skvělá odpověď, děkuji! 14.4.2016 v 16:13 | Nahoru | #16
Měl jsem rok 99 a regulátor jsem měnil. Určitě přeměřit. Vydle jsou hodně měký a není problém je dostat na doraz . Jak psal Jarrinn, tak bych postupoval. Jinak SV klepe napínák rozvodu u předního válce. Je to normální. Někde mám návod na vyřešení klepání, ale je to totální oprus.

(reakce na) SV650 - na co si dát bacha?

14.4.2016 v 17:52 | Nahoru | #17
kott> jojo, tenhle problem ma víc motorových strojů.

SV650 - na co si dát bacha?

Skvělá odpověď, děkuji! 14.4.2016 v 17:55 | Nahoru | #18
Všichni píšou změř dobíjení ale nenapíšou jak. Multimetrem se dá napíchnout na + na spínači na spojce, - kdekoliv na kostře. Musíš naměřit tak 13,5V aby to dobíjelo, v provozních otáčkách 14,5V MAX. 15V už přebíjí. Ale není to zase druh závady, jako že motorka je v hajzlu, když ti borec 5tis sleví na novej regl a baterku tak pohoda :D
Já bych pátral (i když nevím moc jak), zda majitel neměl v oblibě jízdu po zadním... to Včko to nemá moc rádo, na dělání takovejch chujovin je hujda...

1 reakcí na tento příspěvek SV650 - na co si dát bacha?

14.4.2016 v 19:55 | Nahoru | #19
jo a neni od veci si vzit supleru a zmerit tloustku kotoucu. Origo maji 4,5mm.
Limit je 3,5mm. A vymena je docela za raketu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) SV650 - na co si dát bacha?

14.4.2016 v 23:50 | Nahoru | #20

Jarrinn píše: jo a neni od veci si vzit supleru a zmerit tloustku kotoucu. Origo maji 4,5mm.
Limit je 3,5mm. A vymena je docela za raketu



Dival jsem se do specifikace modelu 00 a 02 a limit pro predni je 4.0 mm a 4.5 mm pro zadni kotouc. Kde jsi prisel na ten limit 3.5 mm?

Naposledy editováno 14.04.2016 23:51:02

(reakce na) SV650 - na co si dát bacha?

15.4.2016 v 01:47 | Nahoru | #21
Franta.> jo Máš recht.
Predni 4,5 do 4
A zadni 5 do 4,5
Dik vyvedeni z omylu

Naposledy editováno 15.04.2016 01:50:29

SV650 - na co si dát bacha?

15.4.2016 v 08:28 | Nahoru | #22
Už v něakým dobovým testu po 50tkm se to rádo chytalo na klice. Jak bylo psáno, pokud s tím někdo házel záda, moc nedbal na dostatečný prohřívání motoru, může být model s karbecama velká past

SV650 - na co si dát bacha?

Skvělá odpověď, děkuji! 15.4.2016 v 09:04 | Nahoru | #23
Měření reglu při koupi má smysl jen pro uhádání slevy. Jakmile motorku dovezeš domů, rovnou ho vyměň. Regly tam odchází jako na běžícím pásu a jestli neodejde dnes, tak zítra někde na cestě. Navíc často přebíjejí, což na kontrolce nepoznáš a tak Ti odpálí baterii, otáčkoměr a řídící jednotku. Nejsem sám, komu se to stalo. To je pak mnohonásobně vyšší škoda než regl. Po výměně jej umísti někam ven, protože příčinou je přehřívání pod zadníma kapotama. Já jsem jej dal nad zadní pumpu.

Mám najeto 60 tis. a nějaké extra pasti jsem nepozoroval. SV jde z motoru takové cvakání, ale to je u všech už od novoty, to není závada. Ložiska v krku jsou otázka 300kč za kuželíkové ZKL, které tam máš na věky a průměrně zručný člověk to zvládne vyměnit za 2 hodiny. Kvůli tomu bych jinak hezkou motorku neodmítal. Občas se stává, že po zastavení s kvaltem trochu tahá spojka a jde tudíž špatně řadit dolů, což je způsobeno vymačkaným košem a to už je docela investice, z toho bych couvnul.

Ten test, že je motor po 50tis. km KO je dobrá blbost. Oficiálně na tom má nalítáno kde kdo přes 50 a neoficiálně se stočeným tachometrem jednou tolik. Mé doporučení je koupit motorku v originálním stavu bez zásahu kutila, který se ji snažil "vylepšit" kde čím od kdovíjakého laďáku po zlaté šroubky.

Naposledy editováno 15.04.2016 09:10:53

SV650 - na co si dát bacha?

15.4.2016 v 11:10 | Nahoru | #24
Koukám že i užitečnejch rad tu už pár je. Každopádně ani když seš mechanik do motorky nevydíš.Hodně záleží na tom jak o ni kdo pečoval a jak s ní zacházel což ví asi jen ona sama. Co mě hned zaujalo a co bych poradil jak už tu někdo psal ..... 2003 přišel novej model se vstřikováním,ale i jiným rámem díky čemu to na první pohled poznáš a vylepšení tam bude víc.Někde se o tom dá jistě něco přečíst aby si to člověk porovnal,ale já bych šel určitě do štříkačky a to nejen kvůli vstřikování....
Měl sem ji taky, ročník 2006 a i když už ji nemám vím že má najetech cca 46 tis/km aniž by byl někdy nějakej problém,nebo oděšlo něco krom spotřebního materiálu.

1 reakcí na tento příspěvek SV650 - na co si dát bacha?

15.4.2016 v 11:30 | Nahoru | #25
Uplne bych nesouhlasil s tim, ze lepsi je koupit motorku bez uprav ("bez zasahu kutila"). To zalezi jaky ty upravy jsou. Ono totiz aby esvecko fungovalo nejak rozumne, tak potrebuje opleteny brzdovy hadice, tvrdsi pruziny, prepakovani stupacek, lepsi zadni tlumic apod. A nedat ladak na dvouval je hrich :) Ja mel kliku, ze jsem z Italie koupil motorku kde uz tohle vsechno bylo udelany, mela najeto 25 tisic, ja najel dalsich 50 tisic, pricemz treba posledni rok jsem jezdil v podstate jen okruhy Brno/Most, takze porad blizko omezovace. Zatim me vysplouchla jen elektrika: cidlo benzinu, cidlo stojanku. A to s ni jednou-dvakrat rocne prastim o asfalt. Jen se mi zda, ze ted zere nejak vic oleje, ale to pri koupi nezjistis (mozna zmerenim komprese?).

(reakce na) SV650 - na co si dát bacha?

15.4.2016 v 11:54 | Nahoru | #26

Franta. píše: Uplne bych nesouhlasil s tim, ze lepsi je koupit motorku bez uprav ("bez zasahu kutila"). To zalezi jaky ty upravy jsou. Ono totiz aby esvecko fungovalo nejak rozumne, tak potrebuje opleteny brzdovy hadice, tvrdsi pruziny, prepakovani stupacek, lepsi zadni tlumic apod. A nedat ladak na dvouval je hrich :) Ja mel kliku, ze jsem z Italie koupil motorku kde uz tohle vsechno bylo udelany, mela najeto 25 tisic, ja najel dalsich 50 tisic, pricemz treba posledni rok jsem jezdil v podstate jen okruhy Brno/Most, takze porad blizko omezovace. Zatim me vysplouchla jen elektrika: cidlo benzinu, cidlo stojanku. A to s ni jednou-dvakrat rocne prastim o asfalt. Jen se mi zda, ze ted zere nejak vic oleje, ale to pri koupi nezjistis (mozna zmerenim komprese?).



A to je přesně ten důvod proč já preferuji origo stav. Je vysoká pravděpodobnost, že takto vytuněnou motorku měl někdo, kdo s tím lítal po okruzích, nebo tomu dával čočku v omezovači. Já osobně spíš cestuji a nejsem střelec s kolenem na zemi v každé zatáčce, tak mi origo stav stačí. Už jsem zkrátka vyrostl z machrování s řvoucím výfukem. NA druhou stranu chápu, že pro divočáka, který má to SV stejně na sezonu, dvě budou nějaké ty úpravy lákadlem.

SV650 - na co si dát bacha?

15.4.2016 v 12:27 | Nahoru | #27
Ja bych rekl, ze upravy samy o sobe nutne o zpusobu pouziti vypovidat nemusi, ale nejakou pravdepodobnosti to ohodnotit neumim. Opleteny hadice si tam daj lidi proste kdyz chtej aby to brzdilo a tvrdsi pruziny aby se to pri brzdeni nepotapelo. Diky tem upravam mi lepe slouzi uz sestou sezonu. Jestli muzu soudit podle sebe, tak okruhovka se pozna hlavne podle toho, ze bude radne otlucena :)

SV650 - na co si dát bacha?

15.4.2016 v 14:11 | Nahoru | #28
koukni taky na stav oleje. Ono při nízkém stavu oleje a při kravení po zadním se rády koušou na klice, nebo zadním válci.

SV650 - na co si dát bacha?

16.4.2016 v 10:58 | Nahoru | #29
Nechce se mi pročítat celou diskuzi, třeba to tu už někde zaznělo-SVéčko má v podstatě stejný motor jako V-Strom 650. Přesněji do Stromu dali osvědčený motor z SVéčka, jen mu ubrali chlup na výkonu a udělali to vhodnější na cestování. Výsledkem je o lepší průběh výkonu. A Stromy mají pověst vysoce spolehlivých strojů. Takže bych se určitě SVéčka nebál. To, co vydrželo a zvládlo SV Fidlihomydliho je toho důkazem. Koupě starší motorky od neznámého majitele je vždy sázka do loterie. Nemyslím si, že když někdo dělal úpravy, musel to zákonitě zprasit. Může to být přesně naopak. Já třeba mám též laďák a mám ho tam z jediného důvodu. Aby mne třeba při předjíždění bylo slyšet-aby byla větší pravděpodobnost, že předjížděné auto o mně ví. Každý typ motorky má nějaké neduhy nebo konstrukční vady nebo prostě nějaké nevýhody. V-Strom 650 je podle mne dokonalá motorka na cestování ale též má jednu nevýhodu. Malou světlou výšku. Jsem přesvědšen, že kdyby byl Strom vyšší, prodávalo by se méně BMW GS, Transalpů, Afrik, Versysů, Triuphů apod. SVéčko má pokud vím jen průser v regulátoru, ale zase jde koupit za suprcenu, jede, nežere.......Toť můj nesmělý názor. O V-Stromu píšu proto, že ho mám a už trochu znám.

SV650 - na co si dát bacha?

16.4.2016 v 12:03 | Nahoru | #30
http://www.suzukisv.cz/ tady zjistíš vše
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Barva svíček, bohatost Suzuki SV 650 Rolda89 12 27.3.2024 v 07:43 Rolda89
Budiky Suzuki SV 650 Treable 4 29.2.2024 v 19:24 Mňojo
Suzuki SV 1000 - 299km/h matice na... Suzuki SV 650, Suzuki SV 1000, Suzuki SV 1000S, Suzu... čábe 14 16.10.2023 v 20:06 čábe
2 válec brždění motorem [1, 2] Suzuki SV 650 simon123 45 17.9.2023 v 02:41 eMnatřetí
Výměna pneu - Písek Suzuki SV 650 piknikk 4 29.6.2023 v 12:55 Rebel245


TOPlist