Paolo_brno2 vloženo: wemoto.cz hamlet2 Přidat reklamu

Téma: Brzdová kapalina - kdy dochází k jeji "degradaciL
10.4.2016 v 12:56
Vím, že se brzdovka musí měnit, protože dochází k její degradaci (nevím,jestli váže, nebo spíš uvolňuje vodu a ta vře). Jenže dochází k ní (k degradaci) jen v okruhu motorky, po tom, co se několikrát zahřeje, nebo i v balení? Tzn. má načatou flašku na dolívání, odvzdušňování, uložena ve venkovních teplotách takže i v mrazu.
Nejde o těch pár korun za novou, ale spíš o to, jestli třeba dolíváním z takové flašku nesnižuju kvalitu kapaliny v okruhu. A zase vyhazovat po každém dolití a servisu půl flašky je taky hovadina.


Předchozí
1 2
Následující

Brzdová kapalina - kdy dochází k jeji "degradaciL

10.4.2016 v 13:12 | Nahoru | #1
Brzdovka váže vodu ze vzdušný vlhkosti, takže těsně zavřená flaška je v pohodě, ta určitě pár let vydrží. V mašině se mění nejen kvůli navázání vody, ale i kvůli znečištění. Navázáním vody se snižuje bod varu (DOT 4 má myslím 260 st. C) a když by se náhodou brzdy zahřály až tak, že by to začlo vařit, tak vzniknou bubliny páry, která je stlačitelná a prakticky to přestane brzdit.

Brzdová kapalina - kdy dochází k jeji "degradaciL

10.4.2016 v 13:39 | Nahoru | #2
OK, dík.

4 reakcí na tento příspěvek Brzdová kapalina - kdy dochází k jeji "degradaciL

10.4.2016 v 15:02 | Nahoru | #3
jo a komu už vařila brzdovka

1 reakcí na tento příspěvek Brzdová kapalina - kdy dochází k jeji "degradaciL

10.4.2016 v 15:05 | Nahoru | #4
dnes sedá koupit měřák na obsah vody v brzd. kapalině

(reakce na) Brzdová kapalina - kdy dochází k jeji "degradaciL

10.4.2016 v 15:37 | Nahoru | #5
TOMASSO55> Já ji už uvařil, že se mi propadl brzdový pedál do podlahy. Ale to bylo vo vlajkovom vozeni slovenského priemyslu z Trnavy, kterej jsem měl chvíli jako služební a nikdo se o něj nestaral.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdová kapalina - kdy dochází k jeji "degradaciL

10.4.2016 v 16:07 | Nahoru | #6

TOMASSO55 píše: dnes sedá koupit měřák na obsah vody v brzd. kapalině



k cemu? Proste max jednou za 2 roky ji vymen a nemusis nic merit.

(reakce na) Brzdová kapalina - kdy dochází k jeji "degradaciL

10.4.2016 v 16:09 | Nahoru | #7

TOMASSO55 píše: jo a komu už vařila brzdovka



nemusi ti varit brzdovka, staci kdyz ti vty brzdovce vari ta voda. A dosahnout 100 stupnu na brzdach zase takvej problem neni.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdová kapalina - kdy dochází k jeji "degradaciL

10.4.2016 v 17:36 | Nahoru | #8

TOMASSO55 píše: jo a komu už vařila brzdovka


jooo, moje soukroma T-613 pred 19 lety po velkem sevisu vc.vymeny te brzdovky a lozisek v zadnich kolech ve znackovem servisu Tatra ve vychodnich Cechach. Nejdriv v Bulharsku pred Sofii v kopcich pedal na podlahu: smrtelnej pot, mezyplyn, za tri, mezyplyn, za dve ... Nejak jsem to ustal, nechal vystydnout, odsal brzdovku a dolil novou. Cesta dal sluzebne do Recka a zpatky v Rakousku na dalnici huceni, postupne rachot zezadu. Nakonec jsem horko tezko dojel. Tak hned rano do servisu a v me pritomnosti mereni bou varu: necelejch 130 stupnu te jejich tzv.vymenene brzdovky. Kontrola zadku a nova lociska jela jen vnitrni krouzek po vnejsim. Pry vadna serie lozisek.

Od te doby brzdy a loziska delam vyhradne sam! Jo a taky vymenuju sam letni zimni kola a utehuju momentakem pote co mi v jinem znackovem servisu u Vochcafky po vymene kol jedno upadlo a ostatni nejak nedotazena!

Naposledy editováno 10.04.2016 17:38:07

(reakce na) Brzdová kapalina - kdy dochází k jeji "degradaciL

10.4.2016 v 17:43 | Nahoru | #9
gugo> no a když nevíš tak změříš

1 reakcí na tento příspěvek Brzdová kapalina - kdy dochází k jeji "degradaciL

10.4.2016 v 17:45 | Nahoru | #10
Každý rok na jaře odpustím brzdovku z brzdičů, kde je nejvíc tepelně namáhaná a jednou za dva roky ji vyměním. Co víc řešit?

(reakce na) Brzdová kapalina - kdy dochází k jeji "degradaciL

10.4.2016 v 17:45 | Nahoru | #11
sered> jo jo to znám ve značkovém servisu vycucnou nadopku a dolejou a je po výměně

Brzdová kapalina - kdy dochází k jeji "degradaciL

10.4.2016 v 17:47 | Nahoru | #12
jo a píšu za syna takže 16++++

1 reakcí na tento příspěvek Brzdová kapalina - kdy dochází k jeji "degradaciL

10.4.2016 v 20:06 | Nahoru | #13
nádopku... hmm. Za syna, fakt?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdová kapalina - kdy dochází k jeji "degradaciL

10.4.2016 v 20:45 | Nahoru | #14

V_i_c_i píše: Každý rok na jaře odpustím brzdovku z brzdičů, kde je nejvíc tepelně namáhaná a jednou za dva roky ji vyměním. Co víc řešit?



K cemu to je dobry, ona brzdovka degraduje tepelnym namahanim?

(reakce na) Brzdová kapalina - kdy dochází k jeji "degradaciL

10.4.2016 v 22:09 | Nahoru | #15
BohusStejskal> á notak sem se uklik tak promiň pane dokonalej

1 reakcí na tento příspěvek Brzdová kapalina - kdy dochází k jeji "degradaciL

11.4.2016 v 14:33 | Nahoru | #16
Jelikož butela kvalitní brzdovky od motulu stojí asi 250 kč a vydrží při nejmenším 3 výměny na předku, měním vždy na jaře, je to minimální investice a pro ten dobrý pocti to stojí ne... asi jako s olejem....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdová kapalina - kdy dochází k jeji "degradaciL

11.4.2016 v 17:58 | Nahoru | #17
Jezdím s červenou brzd. kapalinou. Neváže vodu, brzdí jako žlutá. Starost ? Žádná, jen občas kontrola její hladiny.

(reakce na) Brzdová kapalina - kdy dochází k jeji "degradaciL

11.4.2016 v 18:08 | Nahoru | #18

Stev píše: K cemu to je dobry, ona brzdovka degraduje tepelnym namahanim?



Priznam se, ze jsem nad duvody dlouze nepremyslel a delam to tak od doby kdy mi to poradil jeden pan mechanik co ma dnes vlastni servis a driv delal mechanika v jednom zavodnim teamu...
Ale podle me je v brzdicich nejvic znecistena od gumicek a toho co skrz ne projde a neustale tepelne namahani ji taky urcote na kvalite neprida.
Takze proc tu cca nadobku az dve jednou za dva roky spodem nevymenit. Mno a jednou za dva roky vymenit komplet.
Mozna i proto brzdy na me motce vypadaji jak vypadaji a jeste jsem je nemusel ani pretesnovat. Muzes hodit oko do deniku.
Investice zanedbatelna a prace navic pri pravidelnem jarnim servisu taky.

Naposledy editováno 11.04.2016 18:10:18

Brzdová kapalina - kdy dochází k jeji "degradaciL

12.4.2016 v 13:58 | Nahoru | #19
Existují tři druhy brzdové kapaliny podle báze, na které jsou založeny. 1. na bázi minerálních olejů 2. Na bázi glykolu a silikonové kapaliny. Minerální kapaliny se v motorkách nepoužívají. Nejvíc se používají glykolové DOT 3 a DOT 4 (silikonová je dot 5). S číslováním narůstá tepelná odolnost kapaliny, resp. pro každou specifikaci je stanovený minimální bod varu, který podle specifikace roste. Brzdový okruh je závislý na nestlačitelnosti kapaliny, jakmile kapalina dosáhne bodu varu, přejde do plynného skupenství a je průser. U brzdových kapalin se udává suchý bod varu a mokrý bod varu. Jak už tady někdo napsal, brzdovka váže vodu ze vzdušné vlhkosti a čím déle je kapalina v systému, tím více kontaminuje vodou a tím se i snižuje bod varu takto kontaminované kapaliny.

1 reakcí na tento příspěvek Brzdová kapalina - kdy dochází k jeji "degradaciL

12.4.2016 v 15:07 | Nahoru | #20
...silikonová vodu neváže a stejně se široce nepoužívá...proč? Cena?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdová kapalina - kdy dochází k jeji "degradaciL

12.4.2016 v 15:14 | Nahoru | #21

fockewulf píše: ...silikonová vodu neváže a stejně se široce nepoužívá...proč? Cena?


Hlavně protože neni kompatibilní s běžnýma těsněníma, gumou atd. Silikonka v okruhu, který na ní není stavěnej všechno rozleptá.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdová kapalina - kdy dochází k jeji "degradaciL

12.4.2016 v 15:26 | Nahoru | #22

milan1963 píše: Jezdím s červenou brzd. kapalinou. Neváže vodu, brzdí jako žlutá. Starost ? Žádná, jen občas kontrola její hladiny.

Co ten bod varu 110°C? To je trochu málo, ne?

(reakce na) Brzdová kapalina - kdy dochází k jeji "degradaciL

12.4.2016 v 15:36 | Nahoru | #23
charlie.vtx1800> tak s gumou neni kompatibilni ani DOT4

1 reakcí na tento příspěvek Brzdová kapalina - kdy dochází k jeji "degradaciL

12.4.2016 v 16:47 | Nahoru | #24
V motorkách kapalina nepřichází do styku s okolním vzduchem, protože je v nádobce od okolí oddělena membránou, která se jako harmonika vysouvá, jak ubývá hladina a vzduch je až nad touto membránou. Jde o uzavřený systém, protože se počítá s tím, že se občas motorka položí na bok. Stejně to mají na kotoučovkách i jízdní kola.

Vázání vzdušné vlhkosti se týká především u otevřených systémů bez membrány jako používají auta.

(reakce na) Brzdová kapalina - kdy dochází k jeji "degradaciL

12.4.2016 v 17:38 | Nahoru | #25
Sema> Asi to stačí. Nikdy nebyl problém.

(reakce na) Brzdová kapalina - kdy dochází k jeji "degradaciL

12.4.2016 v 19:57 | Nahoru | #26

fidlimydli píše: V motorkách kapalina nepřichází do styku s okolním vzduchem, protože je v nádobce od okolí oddělena membránou, která se jako harmonika vysouvá, jak ubývá hladina a vzduch je až nad touto membránou. Jde o uzavřený systém, protože se počítá s tím, že se občas motorka položí na bok. Stejně to mají na kotoučovkách i jízdní kola.

Vázání vzdušné vlhkosti se týká především u otevřených systémů bez membrány jako používají auta.


Ne každej má v nádobce membránu, bývá jen v přední nádobce, v zadní a spojce ne. U rozpočtovky ani v tý přední.

1 reakcí na tento příspěvek Brzdová kapalina - kdy dochází k jeji "degradaciL

13.4.2016 v 14:04 | Nahoru | #27
Ani ten jak říkáte "uzavřenej systém" není nikdy 100% těsnej a ke kontaminaci kapaliny prostě dochází. Stačí otevřít novou flašku a od tě doby to jede. Nicméně silikonová kapalina se snáší s gumou lépe než glykolová, ale nepoužívá se zejména proto, že vodu neváže a ve chvíli kdy se voda dostane do systému nedojde pouze ke snížení účinnosti brzdového systému, ale k jeho úplnému vyřazení, protože nastane jev, který už tu někdo popsal: Voda nenavázaná na kapalinu vytváří větší shluky, které se mohou snáze odpařovat a vytvářet bubliny plynu. Druhá věc jsou nevhodné mechanické vlastnosti silikonové kapaliny. Silikonka váže místo vody vzduch a čím více ho absorbuje, tím je stlačitelnější, a má sice vysoký bod varu, ale s její teplotou roste její stlačitelnost.

(reakce na) Brzdová kapalina - kdy dochází k jeji "degradaciL

13.4.2016 v 15:00 | Nahoru | #28
Bings> v dostupnejch informacich co jsem nasel na netu se pise, ze silikonova brzdovka ti znici komplet tesneni z EPDM. Co je natom pravdy netusim az priste pujdu do techsealu muzu se na to zeptat.

Brzdová kapalina - kdy dochází k jeji "degradaciL

13.4.2016 v 21:06 | Nahoru | #29
Hlavně doporučuji dát kapalinu co tam patří.
Na nádobce je napsáno například : Only DOT 4
Například tady

1 reakcí na tento příspěvek Brzdová kapalina - kdy dochází k jeji "degradaciL

14.4.2016 v 07:52 | Nahoru | #30
No nikdy jsem jí nezkoušel, ale podle výrobců je největší problém mísení silikonové a glykolové kapaliny a to i v nepatrném množství, Vytváří to směs, která je silně agresivní na gumová těsnění v brzdovém systému.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Cvakání při řazení rychlostí Kawasaki ZX-12R Ninja Klasik 14 14.10.2017 v 21:07 Klasik
ZX12R-Ložiska Kawasaki ZX-12R Ninja Baciszx9r 7 9.10.2017 v 20:46 BeňaZX12R
Pneu ZX12R (04)?? Kawasaki ZX-12R Ninja CharlesCBR 14 5.9.2017 v 10:03 Baciszx9r
Řetězovka do síly - jaký poměr? Kawasaki ZX-12R Ninja mmks 3 6.8.2017 v 13:42 Frankie
ZX 12 R Kawasaki ZX-12R Ninja Georgeone 6 21.7.2017 v 19:23 kokonhead

TOPlist