globalmoto_kveten





Téma: Nabijeni telefonu z motobaterky
3.3.2016 v 08:19
Dotaz na elektrikare.
V motorce mam baterku 12V, kapacita 10Ah. Dal jsem si tam panel pro 12V zasuvku na nabijeni telefonu.
Ted ta otazka:
Kapacita telefonu je 2500mAh a nabiji se pri cca 3,6V. O kolik spadne kapacita 12V baterky, kdyz budu telefon nabijet z 0 na 100% pri vypnutem motoru?
Dik za odpoved.
edit: sry za blbe zarazeni do diskuze, melo to byt v "Ostatnich ostatních"

Naposledy editováno 03.03.2016 13:27:24

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabijeni telefonu z motobaterky

Skvělá odpověď, děkuji! 3.3.2016 v 09:53 | Nahoru | #1

Jarrinn píše: se prave bojim toho, ze na zasuvce je porad 12V a v prevodniku se ta prebytecna energie zmeni na teplo


USB je tzv. spínaný zdroj, takže převádí 12 V na 5 V s minimálníma ztrátama. Není to prostě nějakej odporovej dělič, kde ti 2/3 energie vyletí tepelnejma ztrátama, jak sis asi myslel. To by při nabíjení mobilu topil jak žárovka - nějakých 20 W tepelný ztráty by ten bazmek roztavilo! Zkus si, že se ani nezahřeje. USB dává 5 V. Jak je to v mobilu, když je tam baterie 3,6 V netušim, tolik tomu nehovim, jestli je tam nějaká sofistikovanější regulace a kolik je tam ztráta. Obecně ztráta při nabíjení se uvažuje kolem 25% - já nadsadil na 30%. Kdybys počítal 5V *2,5 Ah * 1,25 ztráta = 16 Wh, což je pořád 7,5 nabití z 12 V/10Ah. Dvě nabití ti tak vezmou trošku přes 1/4 kapacity baterie v motorce - což může být u slabší starší baterie a hůř startující motorky na hraně bezproblémového startu, pro dobrou baterii a motorku co chytá na vrknutí a pro běžnou letní teplotu by to ale neměl bejt zásadní problém, pokud byla baterka v moto dobitá jízdou a nenecháš to vyšťavený pár dní.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabijeni telefonu z motobaterky

3.3.2016 v 09:56 | Nahoru | #2

charlie.vtx1800 píše: USB je tzv. spínaný zdroj, takže převádí 12 V na 5 V s minimálníma ztrátama. Není to prostě nějakej odporovej dělič, kde ti 2/3 energie vyletí tepelnejma ztrátama, jak sis asi myslel. To by při nabíjení mobilu topil jak žárovka - nějakých 20 W tepelný ztráty by ten bazmek roztavilo! Zkus si, že se ani nezahřeje. USB dává 5 V. Jak je to v mobilu, když je tam baterie 3,6 V netušim, tolik tomu nehovim, jestli je tam nějaká sofistikovanější regulace a kolik je tam ztráta. Obecně ztráta při nabíjení se uvažuje kolem 25% - já nadsadil na 30%. Kdybys počítal 5V *2,5 Ah * 1,25 ztráta = 16 Wh, což je pořád 7,5 nabití z 12 V/10Ah. Dvě nabití ti tak vezmou trošku přes 1/4 kapacity baterie v motorce - což může být u slabší starší baterie a hůř startující motorky na hraně bezproblémového startu, pro dobrou baterii a motorku co chytá na vrknutí a pro běžnou letní teplotu by to ale neměl bejt zásadní problém, pokud byla baterka v moto dobitá jízdou a nenecháš to vyšťavený pár dní.



Tohle sem trošku nepobral, jak jsi to myslel? USB je konektor a ne zdroj a už vůbec do USBcka nemůžeš pustit 12V (fyzicky můžeš ale odpálíš tím výpočetní techniku)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist