globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Lithium-iontová baterie: pro a proti
19.2.2016 v 14:28
Zdravím. Má někdo zkušenost s lithium-iontovou baterkou v silniční motorce. Konkrétně jí chci dát do Ktm 1190 Adv. Všude čtu jen samá pozitiva, ale zatím jsem neslyšel o jediné nevýhodě oproti klasické baterii a ušetřit skoro tři kila na hmotnosti je super. Už jí používám v EXC, ale dát jí do cestovní motorky už mám trochu strach, když nemá nakopávačku. Má někdo z vás i špatnou zkušenost?

4 reakcí na tento příspěvek Lithium-iontová baterie: pro a proti

21.2.2016 v 17:58 | Nahoru | #31
To fakt nekdo resi naky 3kila na motorce?

(reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti

21.2.2016 v 18:41 | Nahoru | #32

MARTlN píše: To fakt nekdo resi naky 3kila na motorce?



no kdyz usetris 3 kila na deseti mistech/komponentech tak projev stroje je uplne nekde jinde.... a 3kg je sakra hodne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti

21.2.2016 v 19:47 | Nahoru | #33

Tech píše:

Ať chceme nebo ne lidstvo se postupně posunuje do e-světa a tam jsou vzácné kovy nutnost, bohužel Země má omezené zásoby.

Ale Země není jediný objekt ve vesmíru, jak elegantní, že ?


létat pro vzácné kovy do vesmíru nám ty baterky samozřejmě zlevní ;)

(reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti

21.2.2016 v 20:09 | Nahoru | #34
mariano> Tak to je hudba vzdálené budoucnosti, toho se asi nedožijeme. Nástupem civilního sektoru do kosmonautiky, znovupoužitelnost prvních stupňů (už začíná uskutečňovat Space X), atd...se může všechno měnit. Nelze srovnávat průkopnické mise NASA s (možná někdy) průmyslovým odvětvím kosmonautiky, náklady budou jiné.

Třeba mise na zachycení menšího asteroidu a jeho následné odvlečení na oběžnou dráhu měsíce už má celkem reálné obrysy (i asteroid v kolizní dráze se Zemí už asi nebude problém).

Věda jde neskutečně rychle kupředu, těžko hádat co kdy přijde...

Naposledy editováno 21.02.2016 20:10:57

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti

22.2.2016 v 11:53 | Nahoru | #35

MARTlN píše: To fakt nekdo resi naky 3kila na motorce?



Ovsem. A zde to jsou nejlevneji shozena tri kila ze vsech.

(reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti

22.2.2016 v 12:17 | Nahoru | #36

MARTlN píše: To fakt nekdo resi naky 3kila na motorce?



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti

22.2.2016 v 12:23 | Nahoru | #37

dalila píše: Já bych si kolegové dovolil reagovat: myslím si,že dokud nebudou vyřešeny všechny dětské nemoci těchto alternativních zdrojů energie-nemá smysl o nich vážně uvažovat. To prostě není spolehlivé řešení pro tak specificky používanou věc jako je motocykl... Já osobně jsem problém s velice podobným zadánim vyřešil koupí baterie Odyssey PC 310 a ta netrpí žádnými výše popisovanými neduhy a navíc si tuto technologii dovolím označit jako vrchol současné batt. techniky.
Váha je v mém případě případě přesně poloviční oproti originálu a s velkým desmodue to motá jak prdlý. Mám ji 3 roky a nikdy jsem ji nenabíjel,předpokládaná životnost 10-12 let. Vřele doporučuji.


Neodporuješ si trošku? Nové věci ne, ale superolověná drahá ano...
Já budu mít letos LiFePo4, tak uvidíme, jak se osvědčí. A 3 kg jsou docela dost...

Naposledy editováno 22.02.2016 13:20:03

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti

22.2.2016 v 13:39 | Nahoru | #38
Dawe02> No znám ještě levnější - nežrat

(reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti

22.2.2016 v 13:43 | Nahoru | #39

Thiacomo píše: Dawe02> No znám ještě levnější - nežrat



platí ovšem jenom když seš tlustej

1 reakcí na tento příspěvek Lithium-iontová baterie: pro a proti

22.2.2016 v 16:20 | Nahoru | #40
Mám BC LiFePo4 a ve srovnání s Yuasou je to 2.4kg doma a opravdu "nejlevnejší" shozená kila...... daleko lepší než všemožný karbony, odlehčený řetězy, kola (desetitisíce)....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti

22.2.2016 v 17:41 | Nahoru | #41

Chuďas899 píše: Mám BC LiFePo4 a ve srovnání s Yuasou je to 2.4kg doma a opravdu "nejlevnejší" shozená kila...... daleko lepší než všemožný karbony, odlehčený řetězy, kola (desetitisíce)....



Retez a rozeta je druha nejlevnejsi varianta, nestoji to o moc vic nez standard :)

(reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti

22.2.2016 v 18:01 | Nahoru | #42
Stev> Tos neviděl tu cenovku na řetězu pro extramagory,čísla si moc nepamatuju,ale vím,že jsem málem omdlel koukal jsem na vzorek řetězu u Berana

Lithium-iontová baterie: pro a proti

22.2.2016 v 18:03 | Nahoru | #43
na motorku,kde si 90% uživatelů naháže padáky,nosiče kufrů,šustplech pod motor,přídavné světla .....,top case vozí nonstop a na dovolenou na to navěší kufry tak velké,že že celkový obsah kufru je stejný jako ve fordu fiesta.........,je ušetřených 2,4kg tak trošku úsměvné.....

samozřejmě jsou i stroje,kde to smysl má.......

(reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti

22.2.2016 v 18:43 | Nahoru | #44
Stev> No pozor, například na ten můj pekáč abych ušetřil 1kg na řetězovce, tak mě ten kit vyšel na 8500.-. Přední kolečko ocel odvrtávaná, řetěz DID 520 a zadní AFAM rozeta hliníková. Sériová Pani má 525, takže se musí koupit tenhle přestavbovej kit vč unašeče jako prvotní investice... pak už je za 50%.

Lithium-iontová baterie: pro a proti

22.2.2016 v 18:54 | Nahoru | #45
Přesně tak, je řetěz a řetěz...

Lithium-iontová baterie: pro a proti

22.2.2016 v 19:57 | Nahoru | #46
Na starsich strojich se setri snaze - 530retez, obrovska baterka....

Odlehcovat stroje jako panigale uz nebude tak snadny....

1 reakcí na tento příspěvek Lithium-iontová baterie: pro a proti

22.2.2016 v 20:07 | Nahoru | #47
jeslti je tam spešl rozeta a pastorek tak jo, ale řetěz samotnej o tolik dražší není. DID ERV3, nic jinýho se vymyslet nedá ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti

22.2.2016 v 20:17 | Nahoru | #48

Stev píše: jeslti je tam spešl rozeta a pastorek tak jo, ale řetěz samotnej o tolik dražší není. DID ERV3, nic jinýho se vymyslet nedá ...


Máš řetězy i jiné cenové kategorie, jako nejvyšší řady Tsubaki, AFAM, D.I.D., EK,...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti

22.2.2016 v 20:23 | Nahoru | #49
BlackSabbath> něco málo už jsem o tom hledal když jsem dával novou sadu, a jestli najdeš lepší řetěz než ten co jsem psal, tak dej vědět. Všechny maj 1.8 deka na článek, tenhle jedinej 1.67 nebo tak nějak. Třeba EK RXO je docela drahej a lepší není. Výdrž je u toho DID vyzkoušená. ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti

22.2.2016 v 20:44 | Nahoru | #50

Stev píše: BlackSabbath> něco málo už jsem o tom hledal když jsem dával novou sadu, a jestli najdeš lepší řetěz než ten co jsem psal, tak dej vědět. Všechny maj 1.8 deka na článek, tenhle jedinej 1.67 nebo tak nějak. Třeba EK RXO je docela drahej a lepší není. Výdrž je u toho DID vyzkoušená. ...


Musíš definovat, co je v tomto případě to "lepší". Pochybuju, že třeba v MotoGP jezdí řetěz EVR3 za 3500,-. To spíše nějaký Tsubaki 3D, atd.

Naposledy editováno 22.02.2016 20:45:23

(reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti

22.2.2016 v 20:47 | Nahoru | #51
Stev> deka,nebo gramů?

1 reakcí na tento příspěvek Lithium-iontová baterie: pro a proti

22.2.2016 v 20:52 | Nahoru | #52
1,8gramu ten clanek mit urcite nebude....

(reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti

22.2.2016 v 20:53 | Nahoru | #53
jo,1deka je 10g.........,to sedí.......

Naposledy editováno 22.02.2016 20:56:50

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti

22.2.2016 v 21:31 | Nahoru | #54

BlackSabbath píše: Musíš definovat, co je v tomto případě to "lepší". Pochybuju, že třeba v MotoGP jezdí řetěz EVR3 za 3500,-. To spíše nějaký Tsubaki 3D, atd.



aha, já se pořád pohybuju ve sférách pro dostupný ježdění, tedy pomezí silnice okruh ...

e: a co vím tak tenhle řetěz se jezdí v národním mistráku, ale srovnávat techniku s moto gp mě fakt nenapadlo

Naposledy editováno 22.02.2016 21:33:04

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti

22.2.2016 v 21:51 | Nahoru | #55

Stev píše: aha, já se pořád pohybuju ve sférách pro dostupný ježdění, tedy pomezí silnice okruh ...

e: a co vím tak tenhle řetěz se jezdí v národním mistráku, ale srovnávat techniku s moto gp mě fakt nenapadlo


Ty jsi to nespecifikoval. Napsal jsi jen, že když najdu lepší řetěz, mám dát vědět...

(reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti

22.2.2016 v 21:56 | Nahoru | #56
BlackSabbath> v pořádku, že mě to nenapadlo je moje chyba

Lithium-iontová baterie: pro a proti

22.2.2016 v 22:06 | Nahoru | #57
Jasně že odlehčovat něco jako Panigale nemá moc valnej smysl protože nejlepší a nejrozumější investice pro někoho jako jsem já jsou gumy a hodiny ježdění na okruhu . Ale chtěl jsem říct, že já osobně jsem to dělal proto, že i Corse to doporučuje tu přestavbu na 520 a na převody 15/41 protože 312 km je vám na většině okruhů (krom Mugella) fak nahovno. Celej ten kit ušetří 1.2 kg oproti klasice.... s tím že největší úspora je na rozetě a ten řetěz udělá pár set g. Další podstatná věc je ta, že je to rotující hmota, takže se to násobí.

Jinak ano DID ERV3 gold, samozřejmě je nutno počítat s častější výměnou ale je to jako vždy něco za něco. Ale shodneme se na tom, že ta baterka je prostě TOP a nejvíc Value for Money

Lithium-iontová baterie: pro a proti

22.2.2016 v 23:02 | Nahoru | #58
Chudas: nechtel jsem zpochybnovat smysl uprav - jen jsem naznacil , ze v tehle sfere uz to neni snadne ani levne (no levne to neni moc ani v te socialni sfere :) )
Na starsich sportech jsou ty upravy vic znat - tym vymenis kola/vidlice atd za OEM dil z neceho modernihi a hned je citit velkej rozdil - ty uz musis menit kola za karbonovy za neskutecnej balik abys dosahl stejneho efektu...

(reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti

24.2.2016 v 11:54 | Nahoru | #59

MARTlN píše: To fakt nekdo resi naky 3kila na motorce?



To je panečku materiálek....

1 reakcí na tento příspěvek Lithium-iontová baterie: pro a proti

24.2.2016 v 15:55 | Nahoru | #60
No 7500 kč za baterku asi dá jen nadšenec :D. Ale 400A startovací proud vypadá zajímavě.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
KTM 1090 Adventure R servis KTM 1190 Adventure R Dovizioso04 9 7.4.2024 v 17:42 Eso_Rimmer
Přeměřování tachometrů [1, 2, 3] KTM 1190 Adventure R, KTM 1190 Adventure, KTM 1290 S... KubaLC8 63 6.4.2024 v 16:37 pepe100
KTM 1190 Adventure R - prolíná spoj... KTM 1190 Adventure R Mates008 12 19.3.2024 v 11:02 Mates008
Jaký vzduchový filtr pro KTM 1190 A... KTM 1190 Adventure R Mates008 8 23.10.2023 v 10:41 Mates008
Jaké pneu na KTM 1190 Adventure R KTM 1190 Adventure R Mates008 26 12.10.2023 v 11:20 pese


TOPlist