globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Baterie v TDM
25.1.2016 v 21:35
Zdar borci, koupil jsem TDMko (r.v. 2000) a potřeboval bych poradit jakým způsobem vyndáváte baterku?? Z mého pohledu to vidím na demontáž všech plastů a nádrže? Díky.

Baterie v TDM

25.1.2016 v 21:41 | Nahoru | #1
30sec hledání :)

Baterie v TDM

25.1.2016 v 21:41 | Nahoru | #2

2 reakcí na tento příspěvek Baterie v TDM

25.1.2016 v 21:42 | Nahoru | #3
Byl jsi rychlejší.

(reakce na) Baterie v TDM

25.1.2016 v 21:53 | Nahoru | #4
MirekTDM> náhoda ještě jsem našel video kde borec po výměně baterky u TDM vaří něco na rámu svářečkou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie v TDM

25.1.2016 v 21:55 | Nahoru | #5

MirekTDM píše: Byl jsi rychlejší.


Obrovská rychlost z vaší strany!! Velké díky oběma. Jak to tak sleduji, bude to rychlejší než jsem si původně myslel, ale stejně je tam napraná pěkně na h.....ouby. Ještě jednou dík.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie v TDM

25.1.2016 v 22:01 | Nahoru | #6
petrvenca> jedno doporučení, když má takový špatný přístup tak je vyvedení konektorů na nabíječku šikovně ven a máš po starostech :)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie v TDM

25.1.2016 v 23:22 | Nahoru | #7

Kamikadze-Ace píše: petrvenca> jedno doporučení, když má takový špatný přístup tak je vyvedení konektorů na nabíječku šikovně ven a máš po starostech :)


Jasný, dík. Jen k tomuto ještě dotaz, Na kontakty (které jsou v poho dostupné pod sedlem) jsem připojil nabitou baterku a motka hnet točila i bez klíče. Otázka-nepoškodím něco, když místo baterky připojím přímo nabíječku?

(reakce na) Baterie v TDM

26.1.2016 v 08:10 | Nahoru | #8

petrvenca píše: Jasný, dík. Jen k tomuto ještě dotaz, Na kontakty (které jsou v poho dostupné pod sedlem) jsem připojil nabitou baterku a motka hnet točila i bez klíče. Otázka-nepoškodím něco, když místo baterky připojím přímo nabíječku?


sakra na které kontakty jsi to připojil? nepřipojil si to náhodou za startovací relé?
nabíječku raději připojuj přímo na kontakty baterie!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie v TDM

26.1.2016 v 08:12 | Nahoru | #9

petrvenca píše: Jasný, dík. Jen k tomuto ještě dotaz, Na kontakty (které jsou v poho dostupné pod sedlem) jsem připojil nabitou baterku a motka hnet točila i bez klíče. Otázka-nepoškodím něco, když místo baterky připojím přímo nabíječku?


...to jako budeš nabíjet a přitom bude startér točit motorem?To snad asi ne!

(reakce na) Baterie v TDM

26.1.2016 v 12:47 | Nahoru | #10
ramlik> Zdravím, pravdu máš. Dám na tvá slova a nebudu hledat jiné kontakty a kabely než ty, které jsou přímo na baterii. V každém případě díky.

Baterie v TDM

26.1.2016 v 12:59 | Nahoru | #11
no pokud má TDM tu baterku takhle debilně, tak je nejlepší nabíjet přes 12V zásuvku...

1 reakcí na tento příspěvek Baterie v TDM

26.1.2016 v 18:01 | Nahoru | #12
Nevím na jaké kontakty jsi připojil tu druhou baterku, ale plus pól nabíječky připojuju na kontakt pod červenou plastovou krytkou pod sedlem a mínus dávám na nějaký šroub a v pohodě. Baterku jsem měl vyndanou jen venku a to jen abych se podíval jak vypadá

(reakce na) Baterie v TDM

26.1.2016 v 18:08 | Nahoru | #13
[quote=Dr.fík]Nevím na jaké kontakty jsi připojil tu druhou baterku, ale plus pól nabíječky připojuju na kontakt pod červenou plastovou krytkou pod sedlem a mínus dávám na nějaký šroub a v pohodě. Baterku jsem měl vyndanou jen venku a to jen abych se podíval jak vypadá [/quote
Jo, máš pravdu. Dneska jsem se na to kouknul pořádně a je to tak. Já jsem zřejmě dal kabely přímo na starter - kabely které k němu vedou. Teď už je vše ok, už jsem poučený a vím.

Baterie v TDM

21.2.2016 v 20:25 | Nahoru | #14
Zdarec. Ten videonávod je sice hezký, ale mě přijde zbytečně zdlouhavý a složitý. Mám taky TDM a demontáž baterie mi trvá asi 15 minut. Vůbec nesundávám pumpu zadní brzdy, ani hliníkový držák, ani nic takovýho. Moc práce a zbytečný. Nemám foto ani video, ale zkusím popsat. Sundám sedlo, nádrž. Palivový čerpadlo pod nádrží drží i s jeho plechovou konzolí dvě matice M6 (na desítku ořech malé goly). Rozpojím konektor elektrické přípojky čerpadla a všechny ostatní konektory, které jsou ve společné gumové chráničce, spolu s ním. Dále odpojím oba kontakty baterie (černý mínus, červený plus od relé spouštěče a plus k baterce k vůli dalšímu postupu ZAIZOLUJI!!!) Čerpadlo a kabeláž odložím stranou. Dále potřebuješ dvě dlouhý prodloužení na malou golu a kloubek s oříškem-imbus. Plastový černý box s akumulátorem drží v jeho horní části dva šrouby M6 na imbus 5, tuším. Dostaneš se na ně kolem centrální pružiny zadní kyvky, není potřeba vůbec nic dalšího rozdělávat, je na ně krásně vidět, když tam místo rukou nejdříve strčíš hlavu, aby ses podíval. Kloubek ti umožní docela pohodlnou demontáž oněch šroubů. Vytáhneš tyto dva šrouby, a celý box protáhneš směrem k motoru dírou, která se krásně udělala po odloženým čerpadle paliva a uvolněné kabeláži. Je to trošku ježek v kleci, protože musíš vysukovat zároveň s boxem i kabely k baterce. Originál jsou vedený v drátěným očku, který je navařený k rámu. Pak nezbývá než rozložit box, vyměnit, nebo ošetřit baterku, nakonzervovat kontakty proti oxidaci... a zpětná montáž. Jo a při zpětný montáži je potřeba dbát na to, že box na aku drží v podstatě na třech bodech. Dva jsou zmíněné šrouby, třetí je plastový výstupek na dně boxu, který musí zapadnout do díry v plechu, který je pod tím. Do plechu je originál navlečená gumová průchodka, která vymezuje vůli a slouží jako tlumič vibrací. Když při montáži průchodku čudlíkem vykopneš, nebo je steřelá, či rozpadlá a vypadne.... doporučuji vyměnit.... po montáži nebudeš muset přemýšlet, co to tam tak hnusně drnčí, když se na ni vybodneš - vlastní zkušenost. A navíc si myslím, že ta baterka je docela těžká a ten plastovej kastlík docela fórovej, tak že by se časem mohly uklepat ty dva horní plastový držáčky, kterýma prochází šrouby boxu k rámu. Je to pak docela pakárna to tam dostat, ale já tam klasickou pryžovou kabelovou průchodku, před montáží máznu čudlík i průchodku a vždycky to tam vlítne jako do maminy. jsem zastáncem toho, že když tam něco japonskej inženýr dal, tak věděl proč a odpověď - to tam být nemusí - nesnáším.

Naposledy editováno 21.02.2016 20:35:58

Baterie v TDM

8.11.2016 v 19:41 | Nahoru | #15
Pánové díky videu výše uvedenému bylo dnes vyndání baterie otázkou snad 5 minut....Bez tohoto návodu bych ji tam snad i nechal přes zimu,ale vzhledem k tomu že nemám vytápěnou garáž tak musela ven....Fakt super.Jsem rád že si dokážeme navzájem poradit.

Naposledy editováno 08.11.2016 19:42:42
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
TDM 850 -jaky olej? Yamaha TDM 850 Buff 24 27.2.2024 v 01:51 Ozzy_
Výpis tech údajů pro individuální d... Yamaha TDM 850 Kožich. 4 11.8.2023 v 14:53 Slávek-TDM
Svařování přímo na motorce Yamaha TDM 850, Yamaha TDM 900 Milzno 10 10.8.2023 v 09:22 mta
padací rámy Yamaha TDM 850 Ondrka1 4 19.7.2023 v 08:10 Gahan37
Yamaha TDM 850, točí ale nechytne Yamaha TDM 850 Ondra7221 1 8.1.2023 v 20:16 Slávek-TDM


TOPlist