Nestíhá mi dobíjet dynamo, když se musí přes den svítit.
2 reakcí na tento příspěvek 6V LED žárovka do předního světla
Bože, chlapi, NEŘEŠTE prosím moje dobíjení. Su elektrikář - sice možná trochu do tupa - ale motorka mi dobíjí naprosto normálně. 7.4V od 1600 ot/min.
Vy to nechápete, to není mašina na běžné ježdění. Prostě jedu někam na sraz, kochám se tak sedmdesátkou max. Staré kyvky byly poslední Jawy, kde je požitek jet i v nízkejch otáčkách (zlatej perisón). Přijedeš tam. Pak je nějaká rádoby spanilá jízda. Stojíš deset minut na startu na volnoběh, než tě hnusná místní machna - jakože pin-upka,vole - odmávne a pak popojíždíš v koloně padesáti stejnejch "sráčů", přičemž se všichni snaží najít nějakej kompromis mezi plynulou jízdou a neudušením se od těch co jedou před tebou a mažou dle dobového předpisu a přitom nenavalit ani do toho co je před ani do toho co je za tebou. Kolona se teda sune tak padesátkou když to jó dobře de. Každou chvílu šlapeš na brzdu. každou chvílu stojíš na křižovatce nebo na přejezdu. Prostě dvě hodiny se někde motáš na trochu zvýšenej volnoběh. No a na jedný tý zastávce ti najednou začne vynechávat zapalování, takže honem vypneš světlo a tůruješ to, aby si baterka zase trochu "cucla".
Prostě kdo říká, že v tomhle režimu stará kývačka v origo provedení s rozsvícenejma lampama dobíjí baterku, tak ji nikdy neměl, nebo jednoduše kecá - nic ve zlým. Jasně, žádný dva paneláky v americe nikdy nespadly, Hitler uletěl na prvního máje 45 v lítajícím talíři do Antarktidy a ježek si nosí na bodlinkách jablíčka...
Fyzikální zákony bohužel platí kromě zmrzlináře Horáčka zkrátka pro všechny a když se podíváte na předchozí příspěvky, fakt je to naprosto jednoduchá matematika. Ty watty a ampéry se prostě fakt nikde samy od sebe ze vzduchu nevezmou.
Jako fakt vím, že to asi myslíte dobře, a su vám vděčnej za rady abych vyměnil dynamo za silnější. Ale kuwa proč ??? Jednak mě to vyjde mnohem dráž a jednak už nebudu mít originální motorku. Takhle můžu kdykoliv rozšroubovat ten jeden šroubek na lampě, vrazit tam zpátky vláknovku a mám mašinu tak, jak vyjela z fabriky. Fakt je to tak těžký pochopit ?
Naposledy editováno 04.12.2015 22:34:54
Kravík píše: Vtr78 a další -
Bože, chlapi, NEŘEŠTE prosím moje dobíjení. Su elektrikář - sice možná trochu do tupa - ale motorka mi dobíjí naprosto normálně. 7.4V od 1600 ot/min.
Vy to nechápete, to není mašina na běžné ježdění. Prostě jedu někam na sraz, kochám se tak sedmdesátkou max. Staré kyvky byly poslední Jawy, kde je požitek jet i v nízkejch otáčkách (zlatej perisón). Přijedeš tam. Pak je nějaká rádoby spanilá jízda. Stojíš deset minut na startu na volnoběh, než tě hnusná místní machna - jakože pin-upka,vole - odmávne a pak popojíždíš v koloně padesáti stejnejch "sráčů", přičemž se všichni snaží najít nějakej kompromis mezi plynulou jízdou a neudušením se od těch co jedou před tebou a mažou dle dobového předpisu a přitom nenavalit ani do toho co je před ani do toho co je za tebou. Kolona se teda sune tak padesátkou když to jó dobře de. Každou chvílu šlapeš na brzdu. každou chvílu stojíš na křižovatce nebo na přejezdu. Prostě dvě hodiny se někde motáš na trochu zvýšenej volnoběh. No a na jedný tý zastávce ti najednou začne vynechávat zapalování, takže honem vypneš světlo a tůruješ to, aby si baterka zase trochu "cucla".
Prostě kdo říká, že v tomhle režimu stará kývačka v origo provedení s rozsvícenejma lampama dobíjí baterku, tak ji nikdy neměl, nebo jednoduše kecá - nic ve zlým. Jasně, žádný dva paneláky v americe nikdy nespadly, Hitler uletěl na prvního máje 45 v lítajícím talíři do Antarktidy a ježek si nosí na bodlinkách jablíčka...
Fyzikální zákony bohužel platí kromě zmrzlináře Horáčka zkrátka pro všechny a když se podíváte na předchozí příspěvky, fakt je to naprosto jednoduchá matematika. Ty watty a ampéry se prostě fakt nikde samy od sebe ze vzduchu nevezmou.
Jako fakt vím, že to asi myslíte dobře, a su vám vděčnej za rady abych vyměnil dynamo za silnější. Ale kuwa proč ??? Jednak mě to vyjde mnohem dráž a jednak už nebudu mít originální motorku. Takhle můžu kdykoliv rozšroubovat ten jeden šroubek na lampě, vrazit tam zpátky vláknovku a mám mašinu tak, jak vyjela z fabriky. Fakt je to tak těžký pochopit ?
Já sice "nejsu elelktrikář", ale 559 mi dobíjela kdykoli v pohodě (po nastavení dobrým autoelektrikářem) - to znamená, že buď jako elektrikář stojíš za prd (což by odpovídalo ježdění na Jawě ), nebo to prostě neumíš pořádně nastavit.
S kývačkou, panelkou s blikači apod. je to stejné. Pokud máš kývačku jako veterána, není důvod ji kazit nepůvodními zásahy.
Toto je téma na dlouhé diskuse...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 3880, 3881] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 116417 | Dnes v 19:17 Miraz250 |
Dá se vjet motorkou do Vatikánu ČZ 175/477 | DavyŠtoky | 10 | 9.5.2024 v 07:57 DavyŠtoky |
nová kniha - Motocykly v Českoslove... ČZ 175/477, Jawa 250 Pérák, Honda CB 1000F, Manet Ta... | Dolin | 21 | 30.4.2024 v 07:51 cmiral |
Jawa problém s předním kolem Jawa 350/360 panelka Jawa ČZ | Jirk_K | 3 | 15.4.2024 v 08:56 Dolin |
Jawa, spravne natoceni segrovky na ... Jawa 350/360 panelka | Marty634 | 11 | 2.4.2024 v 10:55 Johny_R |