tak mi zdechla baterie VARTA, po roce. Chci teda vsechny varovat, protoze sem o nich cetl jiz kdysi, ze ta kvalita sla do kopru, ale presto sem chtel mit osobni zkusenost a koupil ji pred rokem novou a dneska po tydnu stani (pred tydnem dobita do plna a projizdka 20km) ma 12.3 V, pri startu klesa na 5.7 V, sem tam nastartuje, sem tam jen drnci rele.
Priste zkusim EXIDE, nebo doporucujete neco jinyho?
Cus, Bub
V nafťácích máme Varty 4-6let a jsou naprosto v pohodě taky; známý co dělá servis především služebním autum si je taky chválí.
Motocyklové Varty máme 2 (6V) 1,5r a 4r a OK
Až mi kiksne tovární YUASA v CBFku půjdu s klidným srdcem do Varty
1 reakcí na tento příspěvek baterie varta
ale MiGM nejakej noname z ciny frcel 5 let, samo pres zimu sem to posledni 2 zimy sem tam nabijel a nechaval doma v teple a taky posledni 2-3 roky mi po startu blikal xenon (s tou novou Vartou to zcela zmizelo), ale presto 5 let mi prijde takovy normalni co by baterie mela vydrzet v motce a samozrejme v prvnich 3-4 letech musi vydrzet i 2-3 mesice stat v motorce a pak na brnk. tak jeste uvidim teda, ale v podstate je to prvni pripad kdy se mi tohle stalo.
1100Virago: LiFePo4 sem se jeste nerozhodl, precijen to je vetsi investice a je treba se k tomu nejak chovat tusim ale spis sem to pozapomnel co se kolem toho psalo
A dneska už ty LiFePo4 jdou sehnat za celkem rozumné peníze. Nebo si ji nech od assassina vyrobit Akorát mám pocit, že výrobce těch článků ze kterých to skládal už to zabalil.
druhou co mam do berga jsem dnes startoval golfa ve kterem mi umrela baterka :)
1 reakcí na tento příspěvek baterie varta
plus jakym zpusobem se motorka pouziva, jarni startovani az do okamziku kdy se motor neotoci apod jim asi dobre nedela....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) baterie varta
1100Virago píše: assassin: Je fakt, že ta Varta co mi drží už pár let je klasická dolívací kyselinovka, ne AGM. Možná i tohle hraje tu podstatnou roli.
rekl bych ze jo, ty AGM umiraj nahle a tipoval bych ze za to muze nejake mechanicke poskozeni "elektrod", snaha dosahnout velkejch ploch = tenke a olovo bude mit problem pak drzet integritu... vibrace v podsedlaku, zvlast treba pokud je baterka spatne pridelana tomu zrovna nepomuzou....
Tech 10Ah co tam chces dat je podle me zbytecne vysoka kapacita, budes vozit ssebou zatez navic....
Ja davam 8clanek - 4seriove, 2serie paralelne.....
Další věc je že když někde na srazu nechám hodinku zaplý podsvícení, tak pak horko těžko nastartuju...
Na úsporu hmotnosti si nijak moc nehraju, jestli tam bude o půl kila méně.....
Jinak problém s imobilizérem byl v klíčku - nechal jsem si dělat náhradní a čip byl asi moc daleko od cívky u spínačky a občas to vzalo, občas ne...
Ale koukal jsem a stejné články se vyráběji i 10Ah, ale mají větší vybíjecí porud, tak když je seženu možná bych šel spíš do nich..
Ono 5Ah olovo a 5Ah life se neda srovnat, z toho olova odeberes 2Ah a uz nema silu otocit starterem. Ta life doda v podstate veskerou energii bez poklesu napeti/proudu...
Asi jediny to sviceni bez beziciho motoru by mohlo bejt na skodu, ale spis jen pokud to ma nakej vetsi odber...