globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Chiptuning a cukání
20.10.2015 v 21:17
Jsem začátečník a těžce bojuju s dávkováním plynu, motorka mi stále cuká. Např. když jedu na trojku za jiným autem a musím mu přizpůsobovat rychlost - pustím plyn a následuje silné cuknutí jak motor brzdí - přidám plyn co nejlehčejc a následuje cuknutí, jak motor zabere.

Zkrátka náběh výkonu a ubrání není plynulé. Docela se bojím, že v náklonu v zatáčce mne to za "optimálních" podmínek shodí (ubrání je jako krátké dupnutí na brzdu). Soustředím se na to pekelně, aby pohyby plynem byly co nejjemnější, ale málo platné.

Otázka - dělá někdo na Stromu chiptuning, který by ten motor zkultivoval? I za cenu lehkého snížení výkonu případně.
Předchozí
1 2 3
Následující

Chiptuning a cukání

20.10.2015 v 21:20 | Nahoru | #1
Prostě musíš ještě zjemnit ovládání. Základ je mit uvolněný posed, stejně tak ruce, uvolněné pokrčené v loktech, pracovat s tělem, nebýt strnulý... jinak po dlouhém zavření plynu mi taky stříkačka po prvním přidání trošku cukne... to chce zvyk a sranec na to...

Chiptuning a cukání

20.10.2015 v 21:53 | Nahoru | #2
A nemáš třeba jen moc velkou vůli na rukojeti?

Chiptuning a cukání

20.10.2015 v 21:55 | Nahoru | #3
nebo vytahanej či moc povolenej řetěz. nebo vymlácený rozety

Chiptuning a cukání

20.10.2015 v 21:56 | Nahoru | #4
Každá stříkačka je kolem volnoběhu ucukaná a zvlášť dvouvál.Při popojíždění na jedničku to ovlivníš jenom prací se spojkou a plynem,ale při jízdě měj vyžší otáčky a bude to vpohodě.

Chiptuning a cukání

20.10.2015 v 21:58 | Nahoru | #5
Seš moc v křeči, chyť řídítko zčásti (malíkem a prsteníkem) za závažíčko, zbytkem ruky drž plyn. Bude se ti líp jemně dávkovat a nebude ti to tolik cukat. Vůle na plynu a nastavení TPS to může taky zhoršit...

Chiptuning a cukání

20.10.2015 v 21:59 | Nahoru | #6
Je to jen o zvyku V první řadě plyn neni tlačítko v podobě ,,vypnout, zapnout,, chce to trošku cit, ale u 650 se toho nemusíš vůbec bát, skousne to hodně. Obecně bys měl jet zatáčku pod mírně přidaným plynem ( vyhneš se brždění motorem a za 2. nebudeš tolik přetěžovat přední kolo). Případně v začátcích jet zatáčku o kvalt výše ( bavíme se pořád v rozumných otáčkách - ne podtočenej motor) - v případě zavření plynu to nebude tolik přibržďovat. A uvidíš, buď si zvykneš a nebo to jistí R4..

Chiptuning a cukání

20.10.2015 v 22:02 | Nahoru | #7
Mám v SV ten samý motor, jen s karbecem a to je ještě horší, ale dá se na to zvyknout. U Stromu už to trochu vyhladí elektronika. Zkus promáznout lanovody plynu, třeba to trochu zjemní. Mě to lehce pomohlo, dostal jsem větší cit.

Chiptuning a cukání

20.10.2015 v 22:14 | Nahoru | #8
Já bych ty všechny rady přede mnou hodil za hlavu a přiznal, že ta motorka je prostě na pyču

2 reakcí na tento příspěvek Chiptuning a cukání

20.10.2015 v 22:20 | Nahoru | #9
Tak že jsem v křeči, na tom něco je, už mne to také napadlo. Holt jsem na mašině ještě nesvůj. Dnes jsem se snažil držet se nohama a ruce co nejvíc uvolněné, ale žádná hitparáda to nebyla.

Zkusím ještě jezdit na vyšší otáčky. Jezdím tak kolem 3k.

Taky bych mohl zkontrolovat tu vůli plynu a promazat lanovody. Je na to někde návod? (zatím nulové zkušenosti s údržbou)

chyť řídítko zčásti (malíkem a prsteníkem) za závažíčko
Vůle na plynu a nastavení TPS to může taky zhoršit.


Co je závažíčko?
Co je nastavaní TPS?

(reakce na) Chiptuning a cukání

20.10.2015 v 22:52 | Nahoru | #10

Cosmo píše: Tak že jsem v křeči, na tom něco je, už mne to také napadlo. Holt jsem na mašině ještě nesvůj. Dnes jsem se snažil držet se nohama a ruce co nejvíc uvolněné, ale žádná hitparáda to nebyla.

Zkusím ještě jezdit na vyšší otáčky. Jezdím tak kolem 3k.

Taky bych mohl zkontrolovat tu vůli plynu a promazat lanovody. Je na to někde návod? (zatím nulové zkušenosti s údržbou)


Co je závažíčko?
Co je nastavaní TPS?


Závažíčko je to na konci řidítka a TPS Throttle position senzor,jestli se nemýlím a dá se to nastavit.pohledej ve foru

Naposledy editováno 20.10.2015 22:54:01

1 reakcí na tento příspěvek Chiptuning a cukání

20.10.2015 v 22:53 | Nahoru | #11
Pokud jezdíš na úrovni 3000 ot./min., tak se nediv, že cuká. To je hranice, kdy se s tím motorem dá vůbec jezdit. Takže jezdi na vyšší otáčky.

(reakce na) Chiptuning a cukání

20.10.2015 v 22:54 | Nahoru | #12

BlackSabbath píše: Pokud jezdíš na úrovni 3000 ot./min., tak se nediv, že cuká. To je hranice, kdy se s tím motorem dá vůbec jezdit. Takže jezdi na vyšší otáčky.

Taky bych řekl že zde to bude spíše nezkušenost,ale to přejde

Chiptuning a cukání

20.10.2015 v 23:01 | Nahoru | #13
Nic proboha nemaž, neposlouchej každou kravinu! Mazalo se u Jawek, když byl vnitřek bovdenu železnej, teď tam je teflon, mastné lanko nachytá prach, vybrousí kousek teflonu...

Chiptuning a cukání

20.10.2015 v 23:30 | Nahoru | #14
Ok, když nebude zítra pršet půjdu to projet s malíčkem na závažíčku a s vyššíma otáčkama. Vidím to optimisticky díky pánové.

Chiptuning a cukání

20.10.2015 v 23:59 | Nahoru | #15
3 tisíce jsou nesmysl. Není to dieselová oktávka. Dopřej tomu vyšší otáčky a uvidíš jak budeš spokojenej

Chiptuning a cukání

21.10.2015 v 06:09 | Nahoru | #16
Na to si zvykneš. Základ je držet "rozumný" otáčky v nájezdu do zatáčky, a nemít úplně zaklaplej plyn.
Ono je to všechno mechanika a vůle, desetinky vteřiny než se přenese ze zápěstí reakce na zadní gumu.

1 reakcí na tento příspěvek Chiptuning a cukání

21.10.2015 v 06:47 | Nahoru | #17
přesně jak píše cort, žádný lanko nemaž, do budoucna si akorát prideláš práci. na plynu je potřeba mít vůli, cca 0,5cm aby byl volný a nebral hned, a pak je potřeba to mít trochu u zadele a motor točit, ale po dlouhé jízdě se zavřeným plynem,např. z kopce a na první přidání plynu kopne...

Naposledy editováno 21.10.2015 06:48:52

(reakce na) Chiptuning a cukání

21.10.2015 v 08:45 | Nahoru | #18

Hygienik píše: přesně jak píše cort, žádný lanko nemaž, do budoucna si akorát prideláš práci. na plynu je potřeba mít vůli, cca 0,5cm aby byl volný a nebral hned, a pak je potřeba to mít trochu u zadele a motor točit, ale po dlouhé jízdě se zavřeným plynem,např. z kopce a na první přidání plynu kopne...



Z tou vůlí na plynu bych byl opatrnej. Třeba mně osobně vůle na plynu vadí, při přechodu ze zavřeného do otevřeného právě zbytečně cuká, nejde to tak dávkovat. Myslím, že je to hodně individuální a každý by si měl přijít sám na to, co mu vyhovuje. Mám rád plyn na fest i za cenu toho, že při plném rejdu při manipulaci se strojem na místě je patrné lehké přidání volnoběhu...

Edit: překlep

Naposledy editováno 21.10.2015 08:46:08

Chiptuning a cukání

21.10.2015 v 08:51 | Nahoru | #19
Ne teda 3tis neprijde tak malo a s cukanim bych se taky nesmiril. Pro oktavku v dieselu je 3tis spis konecna, takze bych napsal spis ze to neni ducati...
S malym sv/stromem jsem nejel, ale TL ve 3tis jede normalne, vtr to same...
Podle me to chce peclive seridit (synchronizace, senzor tps, mechanika - lanka vule etc) a pak pripadne poladit palivo k uplne dokonalosti - neznam moc kidi co dokazi hrabat primo v jednotce, ikdyz v denso to jde - spis by se to resilo piggy back jednotkou - v tomto pripade je idealni healtech fi tuner....

Chiptuning a cukání

21.10.2015 v 09:01 | Nahoru | #20
Jinak v citlivosti dávkování taky pomůže mít alespoň jeden prst na brzdové páčce, zlepší to citlivost a přidat o půl milimetru není problém. Když se heft drží jak lopata, tak se cit získává dost složitě.

Chiptuning a cukání

21.10.2015 v 09:23 | Nahoru | #21
Já bych začal tím, že nastavím co nejmenší vůli plynové rukojeti, okouknu v jakém stavu je řetěz + rozeta a pak začnu pracovat na stylu jízdy. Pokud je možnost, tak určitě by hodně napověděla možnost vyzkoušet jiného stromka pro porovnání, případně toho tvého někomu půjčit, aby ti řekl do jaké míry to je/není normální chování.

Chiptuning a cukání

21.10.2015 v 09:33 | Nahoru | #22
V první řadě TPS nastavit.

1 reakcí na tento příspěvek Chiptuning a cukání

21.10.2015 v 09:58 | Nahoru | #23
No u 650 ccm, dvouhrnku by ta cukátůra určitě neměla bejt tak výrazná, ale jezdit s tím na 3t rpm je blbost ... to jsi dva litry nad volnoběhem, ani ne. Takže pokud to máš spíš rozhašený, v dolním spektru otáček se to bude projevovat víc.
Udělej/zkontorluj udržbu ... svíčky, fitlry atd´ a pak to dej seřídit ...seřízení vzduchu u dvouválu dělá hrozně moc...opravdu dost. Zbytek je naučení se.
Jsi asi prvnička takže TPS je poťák/senzor otočení na plynový klapce - pokud je špatně seřízenej, vstřikování ti dává jinak palivo na jinou dávku vzduchu a to zejména ve spodním spektru může dost vadit - takže ať ti někdo poštěluje vzduch na volnoběh a naladí TPS na správnou hodnotu pro dávku. To by mělo dost pomoc.

Jinak s tímhle motorem bys měl bejt s otáčkama někde vejš... a ke třem se dostávat při "brzkým" odřazování z nižšího kvaltu do vyššího... nebál bych se s lehkou rukou točit 5-6t rpm.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chiptuning a cukání

21.10.2015 v 11:12 | Nahoru | #24
t_freedom> Bych ho nechal projet na pořádným dvouhrnku, ať ví, zač je toho loket co se cukání v nízkých otáčkách týká. Já ani nevím, kde na otáčkoměru tak nízkou hodnotu, jako jsou 3000 otáček, mám...

Chiptuning a cukání

21.10.2015 v 11:30 | Nahoru | #25
Kdyz to skube na 3 , tak musis dat unterkvaltung na 2 a je to. Vic otacek..... Kdyz to nepomuze kup neco s vice valci

Naposledy editováno 21.10.2015 11:33:22

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chiptuning a cukání

21.10.2015 v 11:34 | Nahoru | #26

Smrči-GSX-F píše: t_freedom> Bych ho nechal projet na pořádným dvouhrnku, ať ví, zač je toho loket co se cukání v nízkých otáčkách týká. Já ani nevím, kde na otáčkoměru tak nízkou hodnotu, jako jsou 3000 otáček, mám...



me to jede v podstate od volnobehu plynule, to same treba stevovo VTR.... a pritom oba ty motory jedou vic nez treba 999 kterou jsem zkousel...

takze to je asi tak cely co bych rekl "k poradnymu dvouhrnku"

udelat motor kterej jede ok 2tis otacek v okoli 7tis rpm a vsude jinde cuka je fakt umeni hodne mistru

Chiptuning a cukání

21.10.2015 v 12:23 | Nahoru | #27
Pánové já jsem z toho teda pochopil, že dotaz se týká spíš cukání díky tomu, že V2 konstrukce motoru při ubrání hodí na řidítka a při přidání vystřelí jak sám tazatel popisuje a ne díky podtočenému motoru a nebo závadě. Jako začátečník není zvyklý na výkon a ostrý plyn.

Recept je jednoduchý. Jezdit, jezdit, jezdit a časem to dostaneš do ruky.

Chiptuning a cukání

21.10.2015 v 12:25 | Nahoru | #28
Mě taky jede RSV od 3tis plynule... podtočené se mi to zdá až tak pod 2,500ot, možná tomu pomáhá o zub menší pastorek...

seštelovat vůli plynu, omrknout řetez+unašeč rozety, nechat seřídit TPS a podtlaky... a nedržet to křečovitě...

Chiptuning a cukání

21.10.2015 v 12:46 | Nahoru | #29
1) pořádně to sešteluj
2) kup si 4 válcový vysavač

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chiptuning a cukání

21.10.2015 v 14:04 | Nahoru | #30
assassin> ono taky dost záleží na zpřevodování....jako nebe a dudy...přitom stejnej motor a stejně naštelovanej...

fidlimydli > jako šetpade Vstrom motor by neměl extra cukat... ikdyby to byla prvnička...jel jsem na tom. Šel bych postupem vylučování technickejch a servisních průšvihů... kontolou nic nezkazíš.

Co by pak dělal s litrovou 4ventilovou Ducatkou ...co mě to dalo práce než jsem to "polidštil"
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Někdo někam v půlce května Klidně ... Suzuki DL 650 V-Strom lukkyn29 3 30.4.2024 v 07:21 lukkyn29
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom pepíno4 8 22.4.2024 v 21:27 škvára18
Motovýlet Suzuki DL 650 V-Strom BTerier 10 14.3.2024 v 15:44 biosák
Znáte kurt linder - motocentrum - L... Suzuki DL 650 V-Strom Stromowner 23 16.2.2024 v 20:26 Edyk
Osadenie Air-boxu Dl-650 Vstrom 2014 Suzuki DL 650 V-Strom Bocik13 4 13.2.2024 v 16:49 Bocik13


TOPlist