globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?
5.10.2015 v 10:49
Zdravím,

docela o XT1200Z uvažuji, ale je mi záhada, že jich je plný bazar (inzerce). Motorky tam mají vesměs málo najeto km a cenově to taky není nejhorší, když člověk vezme v potaz, že se jedná maximálně o 5 let staré motorky.

Čím to může být? Nekvalitní motorka, které se každý raději zbavuje ? Nějaké "dětské nemoci" ? Špatné jízdní vlastnosti ?

Má tady s tím někdo zkušenost ?

P.S. Procházel jsem i zdejší diskuzi o závadách a nepřišlo mi tam nic hororového, čeho by se měl člověk bát.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?

5.10.2015 v 20:52 | Nahoru | #1

bledemon píše: Tak jsem si našel manuály 2010,2011,2014 a všude už od first edition má stejný závlek 126mm (28úhel), jdu editovat chybný odkaz.

seikos: to je na silnici celkem jedno, kde jsou osy přesazeny. Jestli dole osa kola u stelvia, nebo nahoře trubky vidlic od osy řízení u yamahy. Obojí zkrátilo stopu na stejnou, stále velkou hodnotu, takže papírově je neovladatelnost podobná. Subjektivně rozhodne šíře řídítek, pneu, těžiště, atd. Např. FilipT považoval za ovladatelnější yamahu: http://www.motorkar...pertenere-16657.html

guzzi: vidle v rovině řízení


yáma: vidle před osou



tvá teorie ovšem pokulhává za realitou. Svez se na obou bezprostředně po sobě a pochopíš. A v tom co ukazují ty fotky, v tom spočívá přesně ta diference. Tam kde u Guzzi nemusíš v řídítkách dávat žádnou sílu, protože je osa hrku řízení v ose vidlí a veškerá síla se řeší až úplně dole v offsetu, u Yamahy musíš sílu navíc řešit už na řídítkách, protože musíš "přetáhnout" rozdíl osy vidlí s osou krku. Proto, že dole na ose v offsetu na tebe tolik nepůsobí gyroskopický efekt kola a jeho setrvačné síly. Nahoře na řídítkách u krku řízení s tím musíš bojovat svoji vlastní silou. Takže je dost propastný rozdíl v tom co píšeš, který poznáš na vlastní ruce až v momentě kdy se na tom svezeš.

jiřin... Ano, tady od stolu je to čistě akademická diskuse. Ovšem já mám na obou něco naježděno (ST jsem jezdil dva různé kusy) a předkládám své vlasní pocity. A že je ST mizerně ovladatelná (resp hůře než konkurence) a motor je nemastnej neslanej, v tom panuje v odbornějších kruzích (když pomineme českou zemičku a obrátíme se třeba na ADVrider) vzácná shoda.
A není to rozhodně o rukách. O rukách to je, když potřebuješ zajet nějaký výkon, nikoliv když hodnotíš jízdní vlastnosti.

Naposledy editováno 05.10.2015 20:58:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?

5.10.2015 v 21:18 | Nahoru | #2
seikos> odhadnul si dobře, nejel jsem je a je možný, že bych stelvio taky prohlásil za ovladatelnější. Ale jestli je to zrovna předsazenym kolem se mi nechce věřit, ale odmítám to studovat a testovat nějaký "přesazený gyroskopy" lepší jezdit. Mimochodem jak si vysvětluješ, že některým testerům připadá tenerka ovladatelnější?

(reakce na) Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?

5.10.2015 v 21:20 | Nahoru | #3
seikos> hele, Seikos, ja urcite nejsem odbornik na endura jako ty a navic sem na Stelviu nejel, nicmene sem letos jel na Adventuru 2013 a XT 2010 a v obou pripadech to bylo dobry (ano, pokazdy jiny), ale dobry svezeni... vsechno sem jel po asfaltu, maximalne kus rozbity slovinsky horsky silnice...
urcite mi chybi srovnani s dalsima strojema, ale ze by XT byla lina, nemotorna a skoro nepouzitelna motka, jak vyznelo z nekterejch prispevku, je proste nesmysl...
jezdej jich mraky (nejen v CR) a rozhodne to neni diky tomu, ze by byla levna...
takze je to mozna lehce tuctovka bez charisma, ale je to spolehlivej, pohodlnej bajk na dlouhy trate, posilat do zatacek se to da proste normalne a trochu zkusenejsi jezdec s tim v Alpach dokaze jet vcelku svizne...
a navic tedy v modry ji to fakt slusi a ma o moc hezci predek nez ST, kt se mi zepredu proste fakt nelibi (sorry, musel sem )...

Naposledy editováno 05.10.2015 21:21:21

(reakce na) Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?

21.6.2016 v 08:13 | Nahoru | #4

seikos píše: tvá teorie ovšem pokulhává za realitou. Svez se na obou bezprostředně po sobě a pochopíš. A v tom co ukazují ty fotky, v tom spočívá přesně ta diference. Tam kde u Guzzi nemusíš v řídítkách dávat žádnou sílu, protože je osa hrku řízení v ose vidlí a veškerá síla se řeší až úplně dole v offsetu, u Yamahy musíš sílu navíc řešit už na řídítkách, protože musíš "přetáhnout" rozdíl osy vidlí s osou krku. Proto, že dole na ose v offsetu na tebe tolik nepůsobí gyroskopický efekt kola a jeho setrvačné síly. Nahoře na řídítkách u krku řízení s tím musíš bojovat svoji vlastní silou. Takže je dost propastný rozdíl v tom co píšeš, který poznáš na vlastní ruce až v momentě kdy se na tom svezeš.


Je mi jasný, že vytahuju starou diskuzi, ale docela mě zaujal tvůj názor na to, že brýle s osou vidlice v ose otáčení a předsazením osy dole se chovají jinak, než brýle s předsazením osy vidlic proti ose otáčení a nepředsazenou osou dole...při stejném úhlu a stejně dlouhé stopě? To jako fakt?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pyreneje,Sardinie,Korsika 2024 Yamaha XT1200Z Super Tenere 31081 13 6.5.2024 v 08:13 Verka_
XT1200Z - elektrika - Blikaju pravé... Yamaha XT1200Z Super Tenere hudekd 11 4.3.2024 v 19:22 hudekd
Yamaha XT1200Z super ténéré Yamaha XT1200Z Super Tenere jannyjohn112 8 7.1.2024 v 11:03 _pat_
Teploměr vzduchu kecá Yamaha XT1200Z Super Tenere MartyBar 7 19.12.2023 v 06:30 Lopp
Spojka Yamaha XT1200Z Yamaha XT1200Z Super Tenere Boda 11 17.12.2023 v 22:59 Slávek-TDM


TOPlist