globalmoto_kveten





Téma: Besip a středoškolská fyzika
 
22.9.2015 v 00:13
V úchvatném článku Poutejte se. Po prudkém brzdění se váha těla znásobí na několik tun se dočteme:

Když řidič prudce šlápne na brzdy nebo narazí, auto se zastaví, ale jeho tělo pokračuje dále stejnou rychlostí, dokud je nezastaví čelní sklo, palubní deska, sloup nebo chodník. Při prudkém zbrzdění z rychlosti 50 kilometrů v hodině se hmotnost jeho těla zvýší až šedesátkrát. Člověk o hmotnosti 90 kilogramů tak zvýší svoji hmotnost až na 5,4 tuny.



Když vynecháme rýpání do toho, že hmotnost se samozřejmě nemění, toto pochybení promineme a domyslíme si tíhu, dopočítáme se k zajímavým výsledkům.

Pokud Besip předpokládá při brzdění přetížení 60G, muselo by auto ze zmíněné padesátikilometrové rychlosti zastavit za cca 0.023 sekundy, tedy na vzdálenosti cca 16 cm.

A za tohle si ty darmožrouty platíme.

Naposledy editováno 22.09.2015 00:18:40

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Besip a středoškolská fyzika

22.9.2015 v 13:46 | Nahoru | #1

Petr_Ajs píše: A v případě, že pouze narazí (B), bez tebou zminovaného A nemůže dojít k C? Dle mého může. A autor článku to nevyloučil. Pokud ano, ukaž mi v které části článku. :) Máš pravdu, naše logika je rozdílná. A význam slov "nebo" a "až" taky chápeme asi každý jinak. Já narozdíl od tebe nevyloučil z ony logiky žádnou možnost.



Nikde to nikdo nevyloučil a ani já to nikde neřekl, ale nikdo ani nevyloučil tu možnost bez nárazu a o tom je tady celou dobu řeč. Ty tu furt meleš něco o nárazu a deformačních zónách, když bylo vlákno založené právě kvůli té formulaci že pouze díky prudkého brzdění a následného zastavení tělo pokračuje dále stejnou rychlostí, dokud je nezastaví čelní sklo, palubní deska, sloup nebo chodník. Při prudkém zbrzdění z rychlosti 50 kilometrů v hodině se hmotnost jeho těla zvýší až šedesátkrát. Člověk o hmotnosti 90 kilogramů tak zvýší svoji hmotnost až na 5,4 tuny.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Besip a středoškolská fyzika

22.9.2015 v 13:53 | Nahoru | #2

kubacech píše: Nikde to nikdo nevyloučil a ani já to nikde neřekl, ale nikdo ani nevyloučil tu možnost bez nárazu a o tom je tady celou dobu řeč. Ty tu furt meleš něco o nárazu a deformačních zónách, když bylo vlákno založené právě kvůli té formulaci že pouze díky prudkého brzdění a následného zastavení tělo pokračuje dále stejnou rychlostí, dokud je nezastaví čelní sklo, palubní deska, sloup nebo chodník. Při prudkém zbrzdění z rychlosti 50 kilometrů v hodině se hmotnost jeho těla zvýší až šedesátkrát. Člověk o hmotnosti 90 kilogramů tak zvýší svoji hmotnost až na 5,4 tuny.



Předně si přečti můj úvodní příspěvek k tomuto tématu, než začneš plantat nesmysly, které jsem nikde neuváděl. O deformačních zónách jsem tu pokud vím nepsal nic. A přečti si znova onen článek. Nikde se tam nepíše pouze o prudkém brzdění, ale je tam i uvedena možnost nárazu. Proto jsem taky reagoval, že při onom nárazu se k těm vysokým hodnotám lze přiblížit. A to, proč Fiškus onen náraz ignoruje ví poze on sám. Proto je tam napsáno "až" 60x. Nikde nepopírám, že hodnoty mohou být nižší kor při prudkém brždění samozřejmě...pouze jsem poukázal, že článek nevylučuje ony vyšší hodnoty, když dojde k nárazu. A můžeš ten "náraz" vynechávat stále dokola. V článku uvedený je.

e: zbrzdit jde i nárazem... je to jen o snaze článku porozumět a ne trvat si za každou cenu na stádovém názoru...

Naposledy editováno 22.09.2015 13:55:04
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist