globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Automat nebo manuál
Zdravím všechny. Nedalo mi to, a po pročtení mnoha dikuzí, názorů a připomínek, z nichž některé jsou až příliš staré na to, aby na ně někdo ještě reagoval jsem se rozhodl udělat téma v současné době celkem "živé" - a sice: Názor na automatickou převodovku u motocyklu. Platí to zřejmě asi nejvíc pro nové řady motorek Honda - zejména NC 750 a Crosstourer, které je možné pořídit s dvouspojkovou převodovkou DCT. Je mi jasné, že už jen tato úvaha mne staví u mnoha motorkářů téměř na vrchol čertvě zapálené hranice, nicméně doopravdy by mne zajímal názor na tento problém. Není tak dávno doba, kdy se říkalo, že automat mohou mít jen "hloupí američané" a neschopní řidiči a že do auta patří "fofrklacek"... A hle - podíl automatů se u osobních aut výrazně zvýšil. Proč je to tedy "špatně" u motorek? Co je špatně chtít se "jen tak svézt"... bez toho, abych musel řešit kvalty? Svůj názor mám - ale zajímal by mne i názor ostatních - dokonce i těch, pro které je toto slovo na horním žebříčku vulgarity. I ti by měli mít přece k tomuto názoru DŮVOD.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

16.4.2017 v 09:32 | Nahoru | #1

jtr píše: Ja jsem si rosekal "spojkovou ruku" pri blbnuti na "off-roadu" a mam ted na celkem dlouhou dobu pauzu od normalni motky. Uvazuju o automatu a patral jsem po nejake motorce (ne skutru), co by fungovala. Honda NC 750XD se me libi, ale ca 55 hp na 230 kg me celkem desi. Mam pocit, ze me kazdy vetsi kopec zabrzdi. Vim, ze je i 1200 Honda s automatem, ale nechci jeste jednu "velkou" motorku.


Chce to zkusit si to a možná budeš příjemně překvapený... Anebo taky ne - každý to máme jinak nastavený (já třeba jsem "nízkootáčkovej" a v dnešním provozu, při jeho hustotě a s jeho zákonnými limity a mnoha restrikcemi a sankcemi, jezdím spíš na pohodu, nezávodím a nikam se na motorce nehoním). Jinak ale krouťák má ten dlouhozdvihový motor už od nízkých otáček, a ten vyladěný dvojspojkový automat umožní vůbec se nestarat ani o omezovač v 6500 ot/min...

Ten honďácký DCT automat má dneska tuším už 4 různě odstupňované a za chodu volitelné režimy, kvalty tam padají intuitivně a "optimálně" dle zvoleného režimu, plynule a bleskurychle. Navíc to můžeš i kdykoli korigovat (zasahovat do toho) tlačítkama na rídítkách, anebo ten automat úplně vyřadit a kvalty si cvakat sám. Mám sice z různých důvodů (mj. i kvůli o 20 tisíc Kč nižší ceně a o 10 kg nižší hmotnosti motorky) klasickou manuální převodovku, ale jízda s dnes už vyladěným DCT automatem je svým způsobem docela fajnová - zároveň pohodlná (hlavně město) a zároveň zajímavá, a taky dost návyková. Nejlepši je ale osobně vyzkoušet a udělat si svůj názor.

Naposledy editováno 16.04.2017 09:35:53

(reakce na) Automat nebo manuál

16.4.2017 v 10:11 | Nahoru | #2
Dovi> Diky moc za tvuj nazor - rozhodne to zkusim, ale stejne musim 4-5 tydnu pockat, nez me sundaji velkou sadru a dostnu neco mensiho s cim se daji drzet riditka. Mam mimo jine poskozene slachy tz, ze nemuzu "spojkovat". Ten automat doufam zachrani velkou cast sezony.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda X-ADV dotaz Honda NC 750X, Honda X-ADV Meny33 8 14.5.2024 v 11:02 hanz009
Honda NC 750 X snizeni [1, 2] Honda NC 750X oggycek 32 6.5.2024 v 14:08 Radek_S
Potřebuji přezout své Nc 750x Honda NC 750X stafler 11 19.4.2024 v 20:44 stafler
Výměna zapalovacích svíček Honda VF... Honda VFR 1200F, Honda VFR 1200X Crosstourer sydy 17 3.4.2024 v 23:23 Deadman
Versys/ Nx / NC [1, 2] Kawasaki Versys 650, Honda NC 750X, Honda NX500 HALLU 54 26.3.2024 v 20:03 TomasNBK


TOPlist