globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Oprava regulátoru napětí
20.8.2015 v 18:43
Ahoj,po minulém dotazu že se mi vyvařuje náplň baterky jsem změřil šťávu která jde při chodu motoru na baterku a usoudil sem že se opravdu přebíjí...naměřil sem skoro 18V...a tak se chci zeptat,vzhledem k tomu že momentálně jsem s financema docela naštíru,opravoval už někdo regulátor napětí nebo jej vždy měníte za nový...je to vůbec proveditelné,taková oprava???

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava regulátoru napětí

21.8.2015 v 14:44 | Nahoru | #1

JiriK84 píše: a co všechno jsi změřil? Jestli jsi měřil pouze napětí na baterce tak nejseš ještě ani v polovině cesty na zjištění závady, už jsem se několikrát setkal s přebíjením díky vadnej spínací skříňce, byl v ní přechoďák takže do skříňky při zapnutým klíčku šlo to co bylo na baterce ale ze skříňky do regulátoru už šlo i o 2V!!! méně, tudíž regulátor valí naplno a sype do sítě po startu co jen to jde, takže pak nastartuješ a měříš dobíjení a najednou máš na baterce 16-17V ale to je na baterce, na výstupu ze spínačky do regulátoru je díky přechoďáku oněch kýžených cca 14,5V Někdo chtěl vyměnit spínačku, někdo chtěl řešit problem předěláním elektroinstalace na spínání přes relé.

kdyz pominu, ze to co pises je nesmysl i u buzeneho alternatoru, tak on resi regulator u alernatoru s permanentnimi magnety ...

(reakce na) Oprava regulátoru napětí

21.8.2015 v 17:51 | Nahoru | #2
Medved> Zas taková blbost to není. Některé motorky to tak mají, že budicí a zároveň referenční vstup regleru je zapojen za spínačkou, takže když se někde po cestě od baterky (a výkonového výstupu altecu) udělá přechoďák, tak potom stačí zapnout světla, regler to dorovnává ne na baterce, ale u spínačky, takže čím větší proud, tím víc to baterku přebíjí. Řešívalo se to tak, že se buzení regleru natáhlo od baterky, přes relátko, ovládané spínačkou.

Jinak ale snažit se kuchat vadný regler a do stejného pajšlu cpát nějaký samodomo a ještě se jebat se zaléváním, je celkem ptákovina. Té práce s tím, to už je rozhodně lepší koupit hotový regler od VAPE, když se osadí R106-1, tak vydržet musí, i kdyby čert na koze rajtoval a bejky pěstí mordoval. Hlavně ale prvně pořádně mašinu prohlédnout a zjistit, jak je řešená - i když zadám u GSX1100EF zadám přímo rok 1985, stejnak ujo Gugel vyblúva jak buzené altece, tak aj magneta. Tak prvně zjistit, co na tomto konkrétním kusu jest a dle toho pak vybírat vhodný regler.
Starý regler si eventuelně potom nechat na bastlířské experimenty za dlouhých zimních večerů.

(reakce na) Oprava regulátoru napětí

23.8.2015 v 19:42 | Nahoru | #3

Medved píše: kdyz pominu, ze to co pises je nesmysl i u buzeneho alternatoru, tak on resi regulator u alernatoru s permanentnimi magnety ...



Měl by sis odpočnout, vypadáš unaveně...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Spojkové lanko-těžký chod [1, 2] Suzuki GSX 1100 EF Petaheaven 47 13.3.2024 v 19:53 Petaheaven
Příruby karburátoru Suzuki GSX 1100 EF Petaheaven 8 3.11.2023 v 16:23 Petaheaven
Progresivní pružiy za originál [1, 2] Suzuki GSX 1100 EF Petaheaven 56 18.11.2022 v 20:15 Guzo
Power Commander Suzuki GSX 1100, Suzuki GSX 1200, Honda CB 1300, Suz... djpajovka 11 18.10.2022 v 13:42 apriliaf1
Odvzdušnění přední brzdy Suzuki GSX 1100 EF Petaheaven 27 5.5.2022 v 21:56 Petaheaven


TOPlist