Pacient: ZX10R 2005
Symptomy:
Nad cca 7tis otáček a 150 budíkovejch to dost silně vibruje do obou stupaček a rámu, ale nejde o takový to čtyválcový brnění, spíš to hází jako nevyvážený kolo. Nevyvážený kolo to nebude, protože to dělá celou dobu co tu motorku mám a když vymáčknu spojku a pustím plyn, zmizí to. Myslím si, že to nedělá na neutrál ani na první dva (tři?) kvalty, čili to asi bude nějak závislé na kombinaci otáčky vs. určitá rychlost. A dál mám pocit, že nad dvě kila se to zmírní nebo úplně zmizí, ale těžko říct, páč to už je takovej fofr že se zpravidla taktak stíhám držet, natož sledovat co kde jak vibruje
Jiný postřehy:
Podobně mi vibrovala levá stupačka na RSVčku, ale už v šedesáti za hodinu, proč, to jsem nikdy nezjistil.
Je tam od předchozího majitele dost blbá kombinace převodů, kde na jednu otočku řetězu vychází přesně ten samej zub řetězovýho kolečka, mohla by bejt příčina tu? Samotnej řetěz se zdá být v pořádku, žádné zatuhlé články ani nepravidelný průvěs.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co může vibrovat jako nevyvážený kolo
havrajz píše: jo
Zkusil bych se vyzkoušet vrátit k továrnímu počtu zubů pastorku i rozety. Máš to vlastně jako mnohoúhelníky na pastorku i rozetě a pokud je jejich vzájemnej poměr počtu zubů, že to vychází jak píšeš - mohlo by to dělat...
ze školy si pamatuju, že vibrace a hlučnost řetězovýho převodu zavisí mimo jiné právě na poměru počtu zubů, zkus si přečist tohle
pro tebe důležité citace:
"Řetězové kolo je mnohoúhelník, při konstantní obvodové rychlosti w dochází ke kolísání obvodové rychlosti (periodické zrychlování a zpožďování)."
"Periodické zdvihání a klesání řetězu způsobuje kmitání (dynamické účinky), zvyšuje se opotřebení řetězu, zkracuje jeho trvanlivost a zesiluje hlučnost."
"Trvanlivost řetězu, jeho klidný a pravidelný chod závisí na počtu zubů a úhlu opásání malého kola."
"Počet zubů malého kola má být liché číslo."
jo a kawa je mrdka
Kmitání je vlastnost řetězového převodu obecně, nemění se vlivem opotřebení atd... Není možné se ho zbavit, je možné ho snížit, proto doporučený minimální počet zubů. Kmitáním je myšlené zrychlování a zpomalování obvodové rychlosti řetězu a hnaného kola. Jinak převodový poměr by neměl být celé číslo, tedy počty zubů by neměly být dělitelné beze zbytku.
Myslím si, že důvodem je právě opakující se stále stejné dvojice zubů a tím nerovnoměrné opotřebení řetězu. Dal bych novou řetězovou sadu a sériové počty zubů.
103kuba píše: Kmitání je vlastnost řetězového převodu obecně, nemění se vlivem opotřebení atd... Není možné se ho zbavit, je možné ho snížit, proto doporučený minimální počet zubů. Kmitáním je myšlené zrychlování a zpomalování obvodové rychlosti řetězu a hnaného kola. Jinak převodový poměr by neměl být celé číslo, tedy počty zubů by neměly být dělitelné beze zbytku.
Myslím si, že důvodem je právě opakující se stále stejné dvojice zubů a tím nerovnoměrné opotřebení řetězu. Dal bych novou řetězovou sadu a sériové počty zubů.
to s tema sudejma a lichejma zubama plati u ozubenych kol... u retezu to tak nefunguje,
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
ZX10R je masakr nejvetsi! [1 ... 544, 545] Kawasaki ZX-10R Ninja | Bubrak-ZX10R | 16340 | 22.5.2024 v 15:18 Ozzy_ |
nová baterie nevydrží déle než 5 dn... [1, 2, 3] Kawasaki ZX-10R Ninja | Italy777 | 62 | 7.5.2024 v 21:24 Italy777 |
ZX10R 04 nejde do otáček Kawasaki ZX-10R Ninja | Baciszx9r | 2 | 7.4.2024 v 10:17 Baciszx9r |
Při vypnutém motoru mi pořád bliká ... [1, 2] Kawasaki ZX-10R Ninja | lukash321 | 33 | 12.3.2024 v 12:11 Straza.ninja |
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... | pajovka | 101 | 14.6.2023 v 06:32 t_freedom |