Díky za odpověď a prosím hloupé kecy si nechte na doma.
Naposledy editováno 05.05.2015 15:27:47
1 reakcí na tento příspěvek Přestavba a doklady
Samozřejmě, že v praxi se to tak přísně nebere ani při silniční kontrole ani na STK - to by nevyhovovala skoro žádná motorka. Například nosiče kufrů, kufry, předkopy, cizí blinkry, atd. by "správně" měly být homologovány pro konkrétní typ motorky. To, že má určitý díl homologaci, nemusí ještě automaticky znamenat, že bude vyhovovat po montáži.
Takže odpověď je:
pokud nebudeš vymýšlet kraviny typu opičí řidítka nebo volské rohy na blatníku, jiný rozměr pneu, atd. a nebudeš tam mít ostré vyčnívající hrany, blinkry se budou alespoň vzdáleně podobat blinkrům a tak podobně - tak se s potížemi nejspíš nesetkáš.
1 reakcí na tento příspěvek Přestavba a doklady
1 reakcí na tento příspěvek Přestavba a doklady
Mám Jawu 250/353 s doklady a chci udělat ještě jednu taky 250/353 s origo rámem nebo s rámem od peraka nejlépe a to trochu ve stylu "old school bobber" zadní blatník skratit, přední taky nějak upravit široké řidítka chapete? a provozoval bych ju tu upravenou na legálních papírech od mojí aktuálně renovované jawky 250/353... Ale zase když bude nějaká nehoda tak budu platit vše já protože to nebude zapsané ve velkém TP. Nebo sehnat ještě jednu s doklady a u ní udělat tu přestavbu a vše nechat zapsat? Ale další věc je ta ze nechci dávat 15000+ za nějaký vrak který bude mít jen platné doklady
1 reakcí na tento příspěvek Přestavba a doklady
Bezproblémové řešení je upravit motorku s papírama a nechat jí schválit (otypovat). Není to prdel a stojí to spoustu peněz a nervů. Na nějaké "zápisy" do TP zapomeň.
Nebo ty úpravy udělej bez schválení, doufej, že tě policajti nesejmou a na každou STK namontuj originální díly. To je taky pěkná pakárna.
2 reakcí na tento příspěvek Přestavba a doklady
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba a doklady
Udělat z Jawy pohlednou stavbu není žádná sranda. Ale je to stavba. Žádná "úprava". Jak říkal Rancher: zapomeň na kecy o hloupejch policajtech a technicích. Takže máš jen dvě možnosti. Buď se vrhnout do víru schválení k provozu na veřejných komunikacích nebo to risknout a provozovat to na původních papírech. Každé dva roky ale budeš nucen řešit STK.
P.S. Mimo protokol rady k porušování zákonů.
Zločinci mají dvě motorky stejného typu se zfalšovaným totožným VIN. S jednou se vytahují před holkama a s druhou jezdí na STK.
P.P.S. Teď jsem si kvůli tobě vysloužil ban
1 reakcí na tento příspěvek Přestavba a doklady
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba a doklady
rrss píše: Viz MedWed - v Británii jsem jel na mašině, která byla "dvojče" - stejná barva a SPZ, jiný model, objem, rok.. Obě staré vrány, když v jedné něco odešlo, přehodila se značka a jezdilo se na druhé... při jejich ceně pojištění se nedivím a tam flojdi na VINka při běžné kontrole nekoukali... asi proto, že to bylo před 15 lety, jiná doba, jiná země (tenkrát, ještě solidní).
Přesně, něco podobného mám v plánu ale bude to stejná značka objem atd jen tam bude rám z peraka a jinci vidlice, a světla
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba a doklady
1 reakcí na tento příspěvek Přestavba a doklady
Postavit to tak, aby to prošlo technickou není nemožné - teď mě prosím opravte, pokud se mýlím. Základem je nezasahovat do rámu, dodržet parametry, co jsou uvedené v TP - zejména rozměry pneu a použít buď díly originální nebo homologované. To že si předěláš sedlo nebo zkrátíš blatník nikomu moc nevadí, protože to neovlivňuje jízdní vlastnosti. Jasně, když potkáš na STK šťouru může ti to dát sežrat - před pár lety jsem dostal na šáde technickou na 30 dní za potrhané potahy sedaček a vyšisovaný lak, ale to už tak bývá. Ta stavba na fotkách vypadá dobře, ale nemá předepsané pneu, přední vidlice je neoriginální a otázkou je co světla... Jinak věřím tomu, že na origo pneu a s lepším zadním světlem bys STK prošel.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba a doklady
Problém bude mít právě s těma kolama. Chce udělat bobbera = pneu 100% jiné. To vypadá na nutnost nového otypování.
Jinak (jak jsem slyšel od "stavbařů") blatníky jsou taky trochu problém. Úhel konce blatníku je předepsán a je snadno a bez diskuze měřitelný.
Naposledy editováno 10.05.2015 10:35:09
docent píše: Mi3ka>
Problém bude mít právě s těma kolama. Chce udělat bobbera = pneu 100% jiné. To vypadá na nutnost nového otypování.
Myslím že by bol sakra velký problém legálnou cestou dostať na motorku len iný rozmer kolies či pneu
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 3877, 3878] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 116339 | Včera v 22:22 Sema |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka | pornopoet | 3 | 9.3.2024 v 08:28 cmiral |
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka | Lithwick | 12 | 25.2.2024 v 12:11 udinar |
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 57 | 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR |