globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Přestavba a doklady
5.5.2015 v 15:21
Zdravím, měl bych dotaz na přestavbu motorky. Vlastním už z části dodělanou jawu 250/353 s doklady a chtěl bych si sehnat ještě jednu na přestavbu. Když mi budou souhlasit u obou motorek čísla rámu, motoru a SPZ a jedna bude přestavba taky ve stejné barvě jak je zapsaná v TP a zastaví mě policajt a uvidí že ta motorka je upravovaná ale jinak čísla souhlasí tak mohu dostat pokutu nebo mít z toho nějaké problémy??

Díky za odpověď a prosím hloupé kecy si nechte na doma.

Přestavba a doklady

5.5.2015 v 15:26 | Nahoru | #1
Upravovaná ako ? Lebo podla legislatívy akýkolvek zásah do konštrukcie vozidla znamená že vozidlo je nespôsobilé a nemožno ho používať na jazdú po verejných komunikáciach. Bude to čisto na policajtovi ako sa rozhodne, či mu tá úprava bude vadiť, alebo nie - na to neexistujú žiadne tabulky

Naposledy editováno 05.05.2015 15:27:47

1 reakcí na tento příspěvek Přestavba a doklady

5.5.2015 v 16:05 | Nahoru | #2
Ivan to řekl přesně. Striktně podle zákona nelze provést žádnou úpravu (pokud si ji nenecháš schválit na STK).

Samozřejmě, že v praxi se to tak přísně nebere ani při silniční kontrole ani na STK - to by nevyhovovala skoro žádná motorka. Například nosiče kufrů, kufry, předkopy, cizí blinkry, atd. by "správně" měly být homologovány pro konkrétní typ motorky. To, že má určitý díl homologaci, nemusí ještě automaticky znamenat, že bude vyhovovat po montáži.

Takže odpověď je:
pokud nebudeš vymýšlet kraviny typu opičí řidítka nebo volské rohy na blatníku, jiný rozměr pneu, atd. a nebudeš tam mít ostré vyčnívající hrany, blinkry se budou alespoň vzdáleně podobat blinkrům a tak podobně - tak se s potížemi nejspíš nesetkáš.

1 reakcí na tento příspěvek Přestavba a doklady

5.5.2015 v 16:28 | Nahoru | #3
jakoze budes provozovat 2 motocykly se stejnym cislem ramu a jednou SPZ?

(reakce na) Přestavba a doklady

5.5.2015 v 18:27 | Nahoru | #4

Hygienik píše: jakoze budes provozovat 2 motocykly se stejnym cislem ramu a jednou SPZ?



já takhle mám fichtla. nikdo nic poznat nemůže

1 reakcí na tento příspěvek Přestavba a doklady

5.5.2015 v 21:08 | Nahoru | #5
Omlouvam se nenapsal jsem tu úpravu přesně...
Mám Jawu 250/353 s doklady a chci udělat ještě jednu taky 250/353 s origo rámem nebo s rámem od peraka nejlépe a to trochu ve stylu "old school bobber" zadní blatník skratit, přední taky nějak upravit široké řidítka chapete? a provozoval bych ju tu upravenou na legálních papírech od mojí aktuálně renovované jawky 250/353... Ale zase když bude nějaká nehoda tak budu platit vše já protože to nebude zapsané ve velkém TP. Nebo sehnat ještě jednu s doklady a u ní udělat tu přestavbu a vše nechat zapsat? Ale další věc je ta ze nechci dávat 15000+ za nějaký vrak který bude mít jen platné doklady

1 reakcí na tento příspěvek Přestavba a doklady

5.5.2015 v 21:18 | Nahoru | #6
Jako sehnat doklady na Jawu 250/353 nebo klidně i jinci Jawu a to třeba aj 350tku ale starší model tak to neresim bych je koupil a sehnal bych si k tomu motorku předělal čísla a udělal tu přestavbu a nechal bych to legální cestou zapsat atd

(reakce na) Přestavba a doklady

5.5.2015 v 21:43 | Nahoru | #7
JurdaT> Na to zapomeň, policajti už taky nejsou nejblbější a technici už vůbec ne...

(reakce na) Přestavba a doklady

5.5.2015 v 22:04 | Nahoru | #8
JurdaT> pokud ti jde o to, nemít problémy, tak vymejšlíš píčoviny, ze kterých ty problémy mít budeš (falšování dokumentů).
Bezproblémové řešení je upravit motorku s papírama a nechat jí schválit (otypovat). Není to prdel a stojí to spoustu peněz a nervů. Na nějaké "zápisy" do TP zapomeň.

Nebo ty úpravy udělej bez schválení, doufej, že tě policajti nesejmou a na každou STK namontuj originální díly. To je taky pěkná pakárna.

2 reakcí na tento příspěvek Přestavba a doklady

6.5.2015 v 09:24 | Nahoru | #9


Něco podobného mám v plánu jenže by to bylo na papírech na Jawu 250/353

(reakce na) Přestavba a doklady

6.5.2015 v 09:29 | Nahoru | #10
JurdaT> kolik na takove stavbe za rok najedes? Podle myho naprosty minumum... takze bych to neresil, nabouchal stejny VIN a jezdil na stejnou znacku... ale rozhodne bych o tom na verejnym foru mlcel...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba a doklady

6.5.2015 v 10:32 | Nahoru | #11
JurdaT> Pokud se ti povede něco podobného, tak
Udělat z Jawy pohlednou stavbu není žádná sranda. Ale je to stavba. Žádná "úprava". Jak říkal Rancher: zapomeň na kecy o hloupejch policajtech a technicích. Takže máš jen dvě možnosti. Buď se vrhnout do víru schválení k provozu na veřejných komunikacích nebo to risknout a provozovat to na původních papírech. Každé dva roky ale budeš nucen řešit STK.

P.S. Mimo protokol rady k porušování zákonů.
Zločinci mají dvě motorky stejného typu se zfalšovaným totožným VIN. S jednou se vytahují před holkama a s druhou jezdí na STK.

P.P.S. Teď jsem si kvůli tobě vysloužil ban

(reakce na) Přestavba a doklady

6.5.2015 v 13:36 | Nahoru | #12

docent píše:

P.P.S. Teď jsem si kvůli tobě vysloužil ban



ooo to jsem nechtěl, o tom vím taky to tak mělo --- :D

1 reakcí na tento příspěvek Přestavba a doklady

6.5.2015 v 13:48 | Nahoru | #13
Viz MedWed - v Británii jsem jel na mašině, která byla "dvojče" - stejná barva a SPZ, jiný model, objem, rok.. Obě staré vrány, když v jedné něco odešlo, přehodila se značka a jezdilo se na druhé... při jejich ceně pojištění se nedivím a tam flojdi na VINka při běžné kontrole nekoukali... asi proto, že to bylo před 15 lety, jiná doba, jiná země (tenkrát, ještě solidní).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba a doklady

6.5.2015 v 17:57 | Nahoru | #14

rrss píše: Viz MedWed - v Británii jsem jel na mašině, která byla "dvojče" - stejná barva a SPZ, jiný model, objem, rok.. Obě staré vrány, když v jedné něco odešlo, přehodila se značka a jezdilo se na druhé... při jejich ceně pojištění se nedivím a tam flojdi na VINka při běžné kontrole nekoukali... asi proto, že to bylo před 15 lety, jiná doba, jiná země (tenkrát, ještě solidní).



Přesně, něco podobného mám v plánu ale bude to stejná značka objem atd jen tam bude rám z peraka a jinci vidlice, a světla

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba a doklady

6.5.2015 v 18:05 | Nahoru | #15
JurdaT> Tak si stav a pak se pochlub...

(reakce na) Přestavba a doklady

6.5.2015 v 18:08 | Nahoru | #16

rancher píše: JurdaT> Tak si stav a pak se pochlub...



Ano

Ale až po moto burze potrebuji sehnat ještě nějaké věci

Přestavba a doklady

6.5.2015 v 20:04 | Nahoru | #17
No to asi nebudou dvě stejné motorky, když jedna bude kejva s papíry z kejvy a druhá bude pérák...to pozná i průměrně hloupý český policajt, že to má naprosto jiný rám ...no je to o štestí - nesmíš s tím bourat a narazit na znalého/šťouravého likvidátoro/policajta...

Přestavba a doklady

9.5.2015 v 21:15 | Nahoru | #18
Tak není problém to udělat taky z kejvy ale jde mi o to že z toho rámu ma peraka je to o něco jednodušší

1 reakcí na tento příspěvek Přestavba a doklady

10.5.2015 v 00:10 | Nahoru | #19
Problém, je už základní myšlenka, že budeš mět na stejných papírech dva jiné rámy. Nebudu tu moralizovat o padělání, dělej jak mylsíš, to je tvoje věc, jde mi spíš o to, že péráka od kejvačky pozná snad úplně každý, takže si buď sežeň rám z kejvačky, nebo rám od péráka s papíry (což bude o dost dražší sranda.)
Postavit to tak, aby to prošlo technickou není nemožné - teď mě prosím opravte, pokud se mýlím. Základem je nezasahovat do rámu, dodržet parametry, co jsou uvedené v TP - zejména rozměry pneu a použít buď díly originální nebo homologované. To že si předěláš sedlo nebo zkrátíš blatník nikomu moc nevadí, protože to neovlivňuje jízdní vlastnosti. Jasně, když potkáš na STK šťouru může ti to dát sežrat - před pár lety jsem dostal na šáde technickou na 30 dní za potrhané potahy sedaček a vyšisovaný lak, ale to už tak bývá. Ta stavba na fotkách vypadá dobře, ale nemá předepsané pneu, přední vidlice je neoriginální a otázkou je co světla... Jinak věřím tomu, že na origo pneu a s lepším zadním světlem bys STK prošel.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba a doklady

10.5.2015 v 10:34 | Nahoru | #20
Mi3ka>
Problém bude mít právě s těma kolama. Chce udělat bobbera = pneu 100% jiné. To vypadá na nutnost nového otypování.
Jinak (jak jsem slyšel od "stavbařů") blatníky jsou taky trochu problém. Úhel konce blatníku je předepsán a je snadno a bez diskuze měřitelný.

Naposledy editováno 10.05.2015 10:35:09

Přestavba a doklady

10.5.2015 v 14:16 | Nahoru | #21
Díky za rady ale ten rozdíl rámů je jasný o tom vím, zatím jen zjistuji přemýšlím jak to udělat na rámu z kejvy aby to bylo pěkné

(reakce na) Přestavba a doklady

10.5.2015 v 15:03 | Nahoru | #22

docent píše: Mi3ka>
Problém bude mít právě s těma kolama. Chce udělat bobbera = pneu 100% jiné. To vypadá na nutnost nového otypování.

Neviem ako v CZ ale myslím že na tomto skončí, pretože kdekolkvek v EU dostať prestavbu cez schvalovací proces na legálne papiere je niečo nemožné. Za jedno papierovačka, za druhé financie spojené s tou papierovačkou, samotná prestavba by z finančného hladiska tvorila zlomok ceny.

Myslím že by bol sakra velký problém legálnou cestou dostať na motorku len iný rozmer kolies či pneu

(reakce na) Přestavba a doklady

12.5.2015 v 17:00 | Nahoru | #23
Co jsem slyšel před pár lety, tak stavby většinou hlásí v Německu, tam to prý lze celkem obstojně. Ale jak je to dnes nevím. U nás je to dost problém. K jakékoliv záměně dílů (myslím tím např motor jiného typu, zavěšení, kola, brzdy... prostě takové ty důležité věci co dělají motorku motorkou, potažmo auto autem) musí být oficiální souhlas od výrobce. Ten ti určitě v Jawě na kola nevydají, neboť daná motorka nemá jiný rozměr schválený. Navíc Jawa při současné kvalitě komunikace asi ani neodpoví. Vem si příklad z Mates Moto. Kluci dělají pěkné přestavby a právě stylem, aby nemuseli řešit tyto problémy. Bobbera asi ještě nezkoušeli, ale jestli máš dost fantazie, šikovné ruce, odvahu a něco peněz, tak určitě dokážeš postavit pěkný kousek i na stávajicích gumách a bez birokratických obštrukcí.

Přestavba a doklady

15.5.2015 v 14:42 | Nahoru | #24
Mi3ka i z původním rozměrem kol to vypadá pěkně

Zítra na moto burzu a uvidím co seženu jinak mám nabídku čz 175/477 z 69 z platnými doklady za hubičku

Přestavba a doklady

3.6.2015 v 09:33 | Nahoru | #25
Takže, dovezl jsem peraka je kompletní až na sedlo a tlumiče výfuku a origo motor, přestavbu dělat nebudu, udělám renovaci

Přestavba a doklady

7.6.2015 v 19:54 | Nahoru | #26
Gratuluju a tiše péroše závidím
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3877, 3878] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116339 Včera v 22:22 Sema
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka pornopoet 3 9.3.2024 v 08:28 cmiral
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka Lithwick 12 25.2.2024 v 12:11 udinar
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 57 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR


TOPlist