globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jednobřité gufero do kola ?
Zdravím. Mohu použít jednobřité gufero do kola ? Jde mi o životnost. Bylo to jediné gufero, co jsem sehnal v kamenné prodejně. tu . Dnes sem si ale všiml, že má pouze jeden těsnící břit, nejhorší je že nevím jaké bylo původní, jelikož šlo do koše.
Ostatní gufera jsem musel objednat origo, tak abych nedal 3 origo a po pár km to rozebíral a zase pracně objednával origo, čekaní, montáž. (srovnal bych to s těmi origo, jenže ani ty nemám ještě doma).
Předem díky za odpoveď, na stupidní dotaz

Jednobřité gufero do kola ?

7.3.2015 v 11:52 | Nahoru | #1
Ja bych rekl ze tam jsou jednobrity standardne

Jednobřité gufero do kola ?

Skvělá odpověď, děkuji! 7.3.2015 v 14:25 | Nahoru | #2
jj sou tam obyčejný s jedním břitem

Jednobřité gufero do kola ?

7.3.2015 v 18:23 | Nahoru | #3
Do kola dávám ložiska 2RS a gufera neřeším

1 reakcí na tento příspěvek Jednobřité gufero do kola ?

10.3.2015 v 16:44 | Nahoru | #4
Jednobřit, dvou se dává k olej. náplni, první zabraňuje vstupu nečistot, druhé těsní lázeň Zapouzdřená ložiska jsou samozřejmost, jak jinak by se dal tuk udržet v kleci

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jednobřité gufero do kola ?

10.3.2015 v 19:11 | Nahoru | #5
SSák> Olejová náplň v kole?Nerozumím.

(reakce na) Jednobřité gufero do kola ?

10.3.2015 v 19:27 | Nahoru | #6
Anti> tak vemes olej,nalejes do kola,das 2rs loziska a pak gufera a mas to v lazni no

Jednobřité gufero do kola ?

10.3.2015 v 21:03 | Nahoru | #7
Tak teď už to dává smysl

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jednobřité gufero do kola ?

11.3.2015 v 13:32 | Nahoru | #8
Anti> já nenapsal olejová náplň v kole, já psal, že 2 břit je do olejové náplně... Samo, že je to nesmysl

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jednobřité gufero do kola ?

11.3.2015 v 14:34 | Nahoru | #9
SSák> Ono nesmysl je v podstatě celej tvůj příspěvek.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jednobřité gufero do kola ?

12.3.2015 v 12:01 | Nahoru | #10
DRN.> Pouč mě, prosím A buď konkrétní, co je nesmysl?

Naposledy editováno 12.03.2015 12:05:47

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jednobřité gufero do kola ?

12.3.2015 v 12:21 | Nahoru | #11
SSák> Tak třeba, že dvoubřit je jenom tam, kde těsní olej. náplň. A nekrytý ložiska do kol taky jdou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jednobřité gufero do kola ?

12.3.2015 v 14:19 | Nahoru | #12
DRN.> OK, uznávám, doplňuji slovíčko "zpravidla", v případě dvoubřitu u olejové lázně ano, i nezapouzdřená ložiska se skutečně mohou dávat do nábojů kol, ale asi si každý umí představit, jak velká odstředivá síla působí na mazivo v ložisku, které se díky tření zahřívá, snižuje se jeho hustota a tím pádem se nám dostává mimo ložisko, kde ztrácí svůj význam. A právě proto je vhodnější používat zapouzdřená ložiska, která mají díky tomuto delší životnost
Já jsem jen strojní Ing., na mě musíš konkrétně, vycházím z předpokladu, že každý, kdo si pořídil "starou vránu", disponuje alespoň trošku kombinací toho, co nazýváme "selským rozumem", a z něj plynoucí úměrnou, technickou představivost
A když ne, tak právě na dokreslení tohoto nám snad funguje právě toto fórum
V žádném případě se nechci s nikým přít, jen nemám rád, když mi někdo rezolutně zamítne to, co je za daných podmínek správně...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jednobřité gufero do kola ?

12.3.2015 v 14:28 | Nahoru | #13
SSák> Dvoubřit se užívá všude, těsnené medium celkem nehraje roli ale to je celkem jedno. S nekrytým ložiskem souhlas, ale nejde říct. že se nepoužívá.

A bohužel, selskej rozum je na ústupu.

(reakce na) Jednobřité gufero do kola ?

12.3.2015 v 15:08 | Nahoru | #14
DRN.> Teď bych si mohl rýpnout já za to "všude, ale ano, pokud se vleze, dá se nacpat kamkoliv Ovšem v některých případech zcela zbytečně, neb pokud není dosedací plocha druhého břitu nepatrným průsakem přes první břit (žádné těsnění není 100%, a taky každá osa má určitou výchylku) mazaná tím, čemu říkáš médium, tak se vyhřeje, degraduje a tím ztrácí účinek na drobné nečistoty... Ale to tady ten, kdo vlákno založil, asi nepotřeboval vědět...

Ale došli jsme k řešení: Ložiska ideálně zapouzdřená, gufero jednobřité (G), klidně může být i nejlevnější nitrilová pryž (obvykle černá barva, značeno NBR), neb břit snese otáčky hřídele do cca 3tis/min při tepl. rozsahu -40 - +70, krátkodobě i 90st. Celsia

Naposledy editováno 12.03.2015 15:15:00

Jednobřité gufero do kola ?

12.3.2015 v 18:25 | Nahoru | #15
A k čemu je tam to gufero,když je ložisko pouzdřené?Jen jako prachovka.Řešit nějaké otáčky a teplotu je zbytečné.Proto tam vždycky nacpu starý gufero a neřeším...

Jednobřité gufero do kola ?

16.3.2015 v 15:12 | Nahoru | #16
no jasně, jako prachovka, klidně i staré, když se podaří vytáhnout bez poškození
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
wössner montáž pístních kroužků Suzuki DR 650 frool 16 29.12.2023 v 17:04 Kohlstein
Převodová kola DR650 Suzuki DR 650, Suzuki DR 650 SE Smrči-GSX-F 5 25.12.2023 v 23:51 2stroke
uzavŔENO - Lehké, ale funkční vybav... [1 ... 4, 5] Suzuki DR 650, Yamaha XT 660 R, KTM 690 Enduro, Husq... ZdendaZB 135 10.11.2022 v 08:49 Gahan37
Suzuki DR650 R Spojka Suzuki DR 650, Suzuki DR 650 SE FerryUltra 13 28.10.2022 v 16:12 Drakl
výfuk Leo Vince x3 na čtyřkolku Suzuki DR 650, KTM LC4 640, Kawasaki KLR 650, Suzuki... Perkz 2 24.10.2022 v 14:02 Eddie83


TOPlist