globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Enfield Diesel - přihlášení
 
15.2.2015 v 12:06
Ahoj všem,

mám doma v garáži několik Dieselových Enfieldů přivezených z Indie, které renovuji - viz. profil.

Bohužel je zde nejde příhlásit (dovoz mimo EU, starší 8 let, bez homologace, bez schválení ES)

Přihlášení na veterány díky velmi aktivní snaze importéra aktuálně nejde, protože mu individuálními dovozy utíkají kšefty, takže účelově blokuje jejich veteránskou registraci.

Legální přihlášení možno např. v Německu nebo Polsku, kde nejsou tak přísné normy ohledně dovozů a následně to jde u nás, protože moto už bylo registrováno jinde v EU. Pokud někdo máte jiný, rychlejší a levnější nápad a možnosti, jak to přihlásit, prosím o SZ.

Prosím pouze konstruktivní debatu, příspěvky o tom, že mám smůlu, ničemu nepomohou. Motorky mám v garáži jako fanda značky, coby sběratelský a technický unikát ale rád bych se projel dál než po dvoře

1 reakcí na tento příspěvek Enfield Diesel - přihlášení

17.2.2015 v 11:00 | Nahoru | #1
Zdarec, no s prihlasenim ti bohuzel neporadim.
Kdysi jsem se o tento peklostroj taky vazne zajimal, po precteni jednoho nemeckeho testu jsem od toho upustil. Raritka dobra, stroj vsak ne k jezdeni nybrz primarne urceny k dojeti zemedelce na pole a tam k blafani na stojanku cely den a pohaneni zavlazovaciho cerpadla (pry, mozna mystifikace).

Internet samozrejme lze, ale dostupne info hovori takto:

Prvni Royal Enfield s Dieslem v serii zacala delat Sooraj Automobiles v roce 1992. Na inzeratu stoji "First Time in India"Sooraj 325 Diesel
Montovali diesel od fy Greaves Lombardini, a to obdobu Lombardini 6LD325. Vsechny dostupny fotky co jsem nasel vypadaji jako s timto motorem.

Greaves Lombardini byla zalozena v roce 1975 (nebo 1978, ruzne info)Historie Greaves Cotton

Nekde jinde stoji ze Lombardini oznaceni 6LD325 uzivalo az od roku 1981, do te doby se to jmenovalo jinak, samozrejme nevim jestli se ta indicka vyroba znacila stejne.

Paklizeva tedy mas tento popsany motor, je vysoce pravdepodobne, ze stroj nebude originalni vyroby pred rokem 1975, jezto se tyto motory jeste v Indii nevyrabely.
Enfieldy byly dlouhou dobu prakticky stejny, spis si podle me nekdo nabastlil ten motor pozdeji do starsiho motocyklu. V indickych papirech pak bude puvodni rok vyroby, kdovi jestli vubec zapisovali zmenu motoru.
Tezko nekdo pri rozdilu vyrobni ceny dieslu a benzinaku a cene benzinu v sedesatych letech rozhodne o tom, ze bude delat dieselovy...

Samozrejme muzes mit uplne jiny, daleko starsi motor, v induvidualni stavbe, pak je potreba dokazat ze ten motor byl zastaven pred vice jak triceti lety, pak by to melo byt nahlizeno jako veteran.

Podle me to spis vypada tvuj zajimavy podnikatelsky zamer s dieslovymi Enfieldy a na pokus dostat na veteransky papiry neprihlasitelny stroj. Kor kdyz jich mas vic.

Ale mozna se mylim, stava se mi to bezne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enfield Diesel - přihlášení

18.2.2015 v 01:58 | Nahoru | #2
JaraX>

Původní myšlenka byla přivézt toho víc, protože při jednom kusu se to nevyplatí. Všechno renovovat a prodat, tak aby se aspoň zaplatily náklady na jednoho, co si chci nechat.

Nestydím se za podnikatelský záměr, nejsem charita abych zadarmo dělal tolik práce kvůli unikátnímu stroji, který absolutně nelze v tomto stavu sehnat jinak.

Když podnikatelský záměr nevyjde, nemám problém s tím, nechat si všechno v garáží, protože dřív nebo později to i podle toho, co tvrdí importér veteráni budou a není to zrovna nějaká jawa nebo čezeta, co má v garáží každý druhý, ale stroj, kterého je v ČR řádově do dvaceti kusů a další nebudou.

Je mi jasné, že s veteránským původem to je ošemetné, v indii má papíry všechno, co se dokáže pohybovat vlastní silou, nehledě na to z kolika motorek to je sestavené a zkrátka nejde garantovat, že zrovna daný kus je do šroubku přesně z roku, ve kterém se píše v papírech.

Kdo chce jezdit na Dieselu, musí s tím počítat. na oplátku ale bude mít stroj, který nemá jen tak někdo, se kterým garantovaně způsobí rozruch kamkoliv přijede a který je sám o sobě technicky unikátní.

Bohužel jsem nečekal, že místo nadšení, že někdo něco takového vůbec do ČR přiveze, mi akorát všichni kdo můžou hází klacky pod nohy, aby náhodou nepřišli o vlastní kšeft...

Naposledy editováno 18.02.2015 02:09:22
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist